ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تفاهم برای هوشمندسازی مدارس

هوشمندسازی مدارس علاوه بر تسهیل آموزش به کودکان و نوجوانان، موجب کاهش برخی هزینه های تعلیم می گردد. این امر توسط وزارت خانه های «آموزش و پرورش» و «ارتباطات و فناوری اطلاعات» توسعه داده می ...

حامد قاسمی نراقی
نوشته شده توسط حامد قاسمی نراقی | ۴ بهمن ۱۳۹۳ | ۱۷:۳۰

هوشمندسازی مدارس علاوه بر تسهیل آموزش به کودکان و نوجوانان، موجب کاهش برخی هزینه های تعلیم می گردد. این امر توسط وزارت خانه های «آموزش و پرورش» و «ارتباطات و فناوری اطلاعات» توسعه داده می شود.

امروز مرکز داده آموزش و پروش با هم کاری این دو وزارت خانه افتتاح شد تا گام بزرگی در انسجام اطلاعات آموزشی کشور بردارد. البته در کنار آغاز به کار این مرکز، تفاهم نامه ای به امضای وزرای «ارتباطات و فناوری اطلاعات» و «آموزش و پروش» رسید که بر اساس آن خدماتی مانند اتصال مدارس به اینترنت و راه اندازی ایمیل دانش آموزی، اجرایی گردد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

جهانگرد: 40 هزار مدرسه به اینترنت متصل هستند

رئیس سازمان فناوری اطلاعات در این مراسم گفت: آموزش و پرورش اقدامات مناسبی درباره گسترش فاوا بر داشته است. هم اکنون بیش از 40 هزار مدرسه به اینترنت متصل هستند و به واسطه مرکزی که امروز افتتاح شد، ظرفیت بهتری نیز در این زمینه فراهم می گردد.

نصر الله جهانگرد افزود: به واسطه همکاری انجام شده میان دو وزارت خانه، خدمات متعددی مانند ایمیل دانش آموزی، نرم افزارهای مرتبط به مدیریت مدارس و موارد مشابه ارائه خواهد شد که اکنون در مرحله آزمایشی قرار دارند.

واعظی: فرزندان باید به اطلاعات مفید دسترسی داشته باشند

وزیر ارتباطات نیز در این خصوص اظهار کرد: در حال حاضر بسیاری از کشورهای غربی با مطالعات عمیق فناوری اطلاعات را در مدارس پایه گذاری می‌ کنند و بر همین اساس ما نیز امروز این موضوع را با عنوان مدارس هوشمند مورد بررسی جدی‌ تر قرار داده‌ ایم.

وی ادامه داد: وزارت ارتباطات این آمادگی را دارد که از نظر امکانات مالی، تجربیات و تجهیزات برای دسترسی به این هدف همکاری کند. اکنون تولید اطلاعات در دنیا بسیار سریع و با حجم گسترده رخ می دهد و لازم است ما شرایطی ایجاد کنیم که از طریق مدارس هوشمند فرزندان این مرز و بوم بتوانند به راحتی به اطلاعات مفید دسترسی داشته باشند.

وزیر ارتباطات: وجود برنامه های داخلی سبب فیلتر شبکه های خارجی نمی شود

محمود واعظی در حاشیه این مراسم در رابطه با اخبار ضد و نقیض فیلترینگ اپلیکیشن های موبایل در هفته های اخیر توضیح داد: این موضوع در کارگروه تعیین مصادیق مورد بحث قرار نگرفته و اعتقاد شخصی من این است که به هر صورت استفاده از شبکه‌های اجتماعی غیربومی، بخشی از اطلاعات مردم کشور را در اختیار شرکت‌های خارجی قرار می‌ دهد.

وی اضافه کرد: اولویت ما این است که اپلیکیشن ها و شبکه های مشابهی توسط بخش خصوصی تولید شود که مدیریت آنها در داخل باشد تا اطلاعات مردم به کشورهای دیگر منتقل نگردد، اما با روی کار آمدن این نمونه های ایرانی بنا نداریم که شبکه های خارجی را مسدود و برای مردم مشکل ایجاد کنیم.

وزیر آموزش و پرورش: بستن شبکه مشکل را برطرف نمی کند

وزیر آموزش و پروش نیز درباره موضوع مذکور اظهار نظر کرد. علی اکبر فانی در همین رابطه گفت: نمی توان با بستن یک شبکه مشکل را برطرف کرد بلکه بابد یک جریان موازی ایجاد شود و با توجه به مباحثی مانند پیوست فرهنگی کار به شیوه ای درست پیش برود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (27 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    مطلب جالبی بود مرسی

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی