ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت بر روی سایانوژن مُد سرمایه گذاری می کند

شاید باورش سخت باشد اما گزارش ها تیتر این مطلب را تایید می کنند. ظاهرا مایکروسافت بر روی اندروید سرمایه گذاری کرده. البته یکی از نسخه های سفارشی شده از اندروید که با نام Cyanogen ...

امیر صادقپور
نوشته شده توسط امیر صادقپور | ۱۰ بهمن ۱۳۹۳ | ۰۸:۳۰

شاید باورش سخت باشد اما گزارش ها تیتر این مطلب را تایید می کنند. ظاهرا مایکروسافت بر روی اندروید سرمایه گذاری کرده. البته یکی از نسخه های سفارشی شده از اندروید که با نام Cyanogen می شناسیم. روزنامه وال استریت ژورنال این خبر را تایید کرده است.

هنوز نه مایکروسافت و نه سایانوژن حرفی در این رابطه نزده اند و میزان سرمایه گذاری مایکروسافت روی این رام سفارشی اندروید مشخص نیست.

به گزارش بلومبرگ این دو شرکت در حال مذاکره در خصوص تولید نسخه ای خاص از سایانوژن هستند که قابلیت هایی اختصاصی و مد نظر مایکروسافت در آن وجود داشته باشد. احتمالا کاری شبیه پروژه ای که در نوکیا و گوشی های سری ایکس انجام شد و مایکروسافت بعدا آن را متوقف کرد.

این گزارش تنها چند ماه پس از آن بیرون آمده که گوگل در قبال پیشنهاد خرید سایانوژن با پاسخ منفی مواجه شده بود. احتمالا هدف سایانوژن از رد پیشنهاد گوگل، ادامه تولید نسخه سفارشی و مستقل بوده است. البته شاید هم دلیل سایانوژن آگاهی از سرمایه گذاری هایی جانبی همچون همین سرمایه گذاری مایکروسافت و افزایش قیمتش بوده باشد.

اما هر چند که مایکروسافت در حال حاضر پلتفرم خودش -ویندوزفون- را در اختیار دارد، اما پُر واضح است که این پلتفرم مایکروسافت نتوانسته در بازار جایگاه خاصی را از آن خود کند. و حتی ممکن است نهایتا توسط اندروید به طور کامل از چرخه رقابت خارج شود. اما در سوی دیگر حداقل ۵۰ میلیون کاربر اندروید از رام سفارشی سایانوژن بر روی ابزارهای خود بهره می برند. این عدد می تواند تاثیر زیادی در افزایش تعداد کاربران تحت فرمان مایکروسافت داشته باشد.

سایانوژن نیز می تواند با این سرمایه گذاری، با تولیدکنندگان مطرح تلفن هوشمند که مشغول همکاری با مایکروسافت هستند ارتباطی نزدیک تر برقرار کند و گزینه هایی مشابه OnePlus را که تلفن های هوشمند اندرویدی تحت رام سفارشی سایانوژن عرضه می کنند را در بازار بیشتر کند.

باید منتظر بمانیم تا در روزهای آینده جزئیات بیشتری در خصوص این سرمایه گذاری و برنامه های هر دو مجموعه به دست آید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (22 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی

  • A.s.r.a.M
    A.s.r.a.M | ۱۱ بهمن ۱۳۹۳

    واقعا کار درسته ...
    نه سودی برای رقیبش میره نه هیچ ضرری
    دم سیانوژن گرم

  • خشایار
    خشایار | ۱۰ بهمن ۱۳۹۳

    طرف همچین میگه برای این مایکروسافت رو ول کردیم و رفتیم سمت اندروید برای آزادی بیشتر که انگار با گوشیش ماهواره های دور کره ی زمین رو کنترل می کنه!!!!
    مرد یا زن حسابی دیگه مگه آهنگ گوش دادن و توییتر و فیسبوک چک کردن این حرفا رو داره؟!!!
    همین دنیای به اصطلاح آزاد و اپن سورس گند زده به دنیا کامپیوتر!
    اینا ایدشون اینه من دهنم .... شه برنامه بنویسم، بعد کد و نرم افزار رو مفت بذارم در اختیار یه مشت مفت خور!!!!
    کل ایده اپن سورس همینه دیگه. همینم هست که هیچ چیز شسته رفته و قابل اطمینانی از توش در نیومده.

  • فرزاد
    فرزاد | ۱۰ بهمن ۱۳۹۳

    چند روز پیش یه مطلب بود که مدیر عامل ساینوژن گفته بود میخواد اندروید رو از گوگل بگیره شاید مایکروسافت داره با این کار ساینوژن رو برای رسیدن به این هدف یاری میکنه؟ کسی چه میدونه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی