ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کاهش پنج درصدی تقاضا برای تلفن های هوشمند اندرویدی در سه ماهه ی پایانی ۲۰۱۴

بر اساس اطلاعات و آماری که از جانب موسسه ABI منتشر شده عرضه جهانی تلفن های هوشمند مبتنی بر پلتفرم اندروید در سه ماهه ی چهارم سال ۲۰۱۴ به ۲۰۵.۵۶ میلیون دستگاه رسیده است (این ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ | ۱۳:۳۰

بر اساس اطلاعات و آماری که از جانب موسسه ABI منتشر شده عرضه جهانی تلفن های هوشمند مبتنی بر پلتفرم اندروید در سه ماهه ی چهارم سال ۲۰۱۴ به ۲۰۵.۵۶ میلیون دستگاه رسیده است (این آمار شامل محصولاتی که نسخه ی Forke یا منشعب از اندروید بر روی آنها نصب بوده نمی گردد). نکته در اینجاست که این رقم نسبت به سال گذشته و بازه ی زمانی مشابه که ۲۱۷.۴۹ میلیون دستگاه وارد بازار گشته بود کاهشی ۵ درصدی داشته است.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

آمارها حکایت از این دارند که میزان فروش تلفن های هوشمند اندرویدی تحت تاثیر ارائه شدن دو محصول تازه ی اپل یعنی آیفون ۶ و ۶ پلاس به بازار قرار گرفته اند. اپل با تغییر سایز نمایشگر در این محصولات از ۴ اینچ به ۴.۷ (برای آیفون ۶) و ۵.۵ اینچ (برای آیفون ۶ پلاس) توانسته نظر قشر بیشتری از کاربران را به موبایل هایش جلب نماید.

اهالی کوپرتینو در سه ماهه ی پایانی سال ۷۴.۵ میلیون اسمارت فون را به دست مشنریان رساندند که این مقدار نسبت به سه ماهه ی پیشین رشدی ۹۰ درصدی داشته است.

seq

عرضه و فروش تلفن های هوشمند تحت نسخه های منشعب (forke) اندروید نیز به ۸۵ میلیون دستگاه رسیده و این در شرایطی رخ می دهد که رقم یاد شده در سه ماهه ی سوم ۲۰۱۴ برابر با ۸۵.۴ میلیون موبایل بوده است. در همین بازه ی زمانی سهام فروش موبایل های تحت ویندوز فون هم رشدی ۱۹ درصدی داشته اند و از ۹.۰۲ میلیون موبایل به ۱۰.۰۷ میلیون ارتقا یافته اند.

ABI در گزارش خود آورده بازار موبایل های اندرویدی به جد توسط اپل و تلفن های هوشمند اقتصادی ارائه گشته در کشورهای در حال توسعه مورد تهاجم قرار گرفته است. پروژه ی اندروید وان تا حدی توانسته جلوی رشد فروش محصولات مبتنی بر نسخه های منشعب اندروید در خارج از چین را مهار نماید اما اپل با تصاحب بازارهای مهم تر و به دست آوردن آمار فروش بهتر این اثر را قدری خنثی کرده است.

در سه ماهه ی چهارم سال گذشته عرضه کلی تلفن های هوشمند نسبت به سه ماهه ی پیشین رشدی ۷ درصدی داشته و از ۳۵۴.۴ میلیون موبایل به ۳۷۸ میلیون دستگاه رسیده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (14 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی

  • داود
    داود | ۱۴ بهمن ۱۳۹۳

    سلام دوستان،كسي از گوشيهاي بلك بري چيزي ميداند؟؟

  • راوی
    راوی | ۱۴ بهمن ۱۳۹۳

    فقط IOS

    بعدش هم Win Phone

    اندروید هم خوراک دزدی اطلاعاته!!!!!

  • سهیل
    سهیل | ۱۴ بهمن ۱۳۹۳

    تسلط میان رده ها بر اندروید، وجود صدها کمپانی اسپمر و کیفیت پایینی که اندرویدی هایی با قیمت و کیفیت پایین در پاچه مردم جا سازی می کنند. مشکلات ریشه ای هسته، اکوسیستم و امنیت اندروید و ... و ... و ... . همگی باعث آسیب پذیری شدید آن شده اند. بله این پیش بینی یک واقعیت است که اندروید دچار آشفتگی خواهد شد.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی