ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ماریسا میر در اولین کنفرانس توسعه دهندگان یاهو، از علاقه شرکتش به اپلیکیشن ها می گوید

در چند سالی که گذشت اوضاع تجارت اینترنتی برای یاهو سودآوری زیادی نداشت، به همین خاطر بود که در روز پنچ شنبه، این شرکت آمادگی خود را برای همکاری با توسعه دهنگان مستقل اپلیکیشن ها ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱ اسفند ۱۳۹۳ | ۱۳:۰۰

در چند سالی که گذشت اوضاع تجارت اینترنتی برای یاهو سودآوری زیادی نداشت، به همین خاطر بود که در روز پنچ شنبه، این شرکت آمادگی خود را برای همکاری با توسعه دهنگان مستقل اپلیکیشن ها اعلام کرد. این تصمیم در حالی گرفته شده که به نظر می رسد یاهو می خواهد «اپلیکیشن های موبایل» را در اولویت کاری خود قرار دهد.

شرکت مورد بحث به تازگی سیستمی برای توسعه اپ های موبایل معرفی نموده که توسعه دهندگان شخص ثالث را قادر می سازد از ابزار ها و سرویس های یاهو برای تولید اپلیکیشن های خود بهره گیرند. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

Marissa Mayer، مدیر عامل یاهو در اولین کنفرانس توسعه دهندگان این کمپانی می گوید: «ما می خواهیم امکانات خود را در اختیار شما قرار دهیم تا بتوانید با یک میلیارد کاربر یاهو و Tumblr به تعامل بپردازید.»

از زمانی که میر در سال ۲۰۱۲ به مدیریت یاهو رسید، تلاش داشت تا دیدگاه های قدیمی این شرکت را تغییر دهد، او می دانست که بیشتر کاربران دیگر از مرورگر های کامپیوتر شخصی خود به اینترنت متصل نشده و از همین رو تلاش می کرد تا اولویت دستگاه های همراه را متذکر شده و این کمپانی را به سوی اهداف جدیدی هدایت کند.

وی تلاشش را با نو سازی اپلیکیشن هایی نظیر آب و هوا و Flickr آغاز کرد و سپس شروع به خرید سرویس های دیگر نمود. بزرگ ترین آنها Tumblr است که در سال ۲۰۱۳ با رقمی برابر با ۱.۱ میلیارد دلار توسط یاهو تصاحب شد. سپس نوبت به BrightRoll و Flurry رسید که در اصل پلتفرم هایی تبلیغاتی بودند، شرکت مذکور برای هر کدام نیز چند صد میلیون دلار پرداخت. سابق بر این کارمندانی که در این شرکت بر روی اپ های موبایل تمرکز داشتند به ۵۰ نفر می رسید که حال تعداد این نفرات به ۵۰۰ نفر افزایش یافته است.

همه ی این تلاش ها کم کم شروع به نتیجه دادن کردند. یاهو گزارش کرد که در سال ۲۰۱۴،‌ فعالیت های موبایلی آنها سودی ۱.۱ میلیارد دلاری برایش در پی داشته که می توان گفت ۹۵ درصد بیشتر از سال پیشتر است. حال کمپانی مورد بحث امیدوار است تا با کمک توسعه دهندگان مستقل که نتیجه ی کارشان قطعا بر محصولات یاهو هم تاثیر خواهد داشت، بتواند رشد بیشتری نیز در این زمینه به دست آورد.

مدیر موسسه تحقیقاتی Gartner به نام Van Baker می گوید: «یاهو باید به تعداد رو به رشد افرادی که از تلفن های همراه برای وب گردی استفاده می کنند توجه ویژه ای نماید. مدیران این شرکت باید توسعه دهندگان را از سرویس های خود بهره مند کرده و با آنها به تعاملی سالم بپردازند. از سوی دیگر نیز همین کار برای این شرکت سودآوری های عظیمی خواهد داشت و توسعه دهندگان نیز از سرویس تبلیغات یاهو استفاده خواهند نمود. به نظر من، یاهو به خود آمده و اندکی دیر دست به این اقدامات می زند اما به هر حال، دیر عمل کردن بهتر از هرگز عمل نکردن است.»

mar-2

دیر عمل کردن بهتر از هرگز عمل نکردن است.

سرویسی که این شرکت در روز گذشته معرفی کرد، به دولوپر ها اجازه می دهد تا به صورت رایگان از سرویس های یاهو بهره گرفته و همچنان بتوانند Yahoo Search را در اپلیکیشن های خود مورد استفاده قرار دهند. از همه مهم تر اینکه توسعه دهندگان می تواند توسط سرویس های تبلیغاتی یاهو نظیر Gemini و BrightRoll به تبلیغات ویدئویی نیز بپردازند. این موضوع باعث می گردد تا توسعه دهندگان مستقل درآمد بیشتری از اپلیکیشن های خود داشته باشند و البته نباید فراموش کرد که در این میان نیز یاهو ۴۰ درصد درآمد آنها را به جیب خواهد زد.

ماریسا میر به توسعه دهندگان گفت: «ما می خواهیم اپلیکیشن های عالی شما را به اپ های عالی اما پولساز تبدیل کنیم. ما و شما با کمک هم تولیداتی بی نظیر خواهیم داشت، بیایید کمک کنیم تا در کنار یکدیگر، صنعت موبایل را به جلو برانیم.»

یکی از توسعه دهندگان به نام Chip Beck، که در این کنفرانس نیز حضور داشت می گوید که او بسیار مشتاق است تا از سیستم تبلیغات ویدئویی BrightRoll یا از سیستم تجزیه و تحلیل Flurry در اپلیکیشن های خود بهره گیرد: «من مشتاقم بدانم کارابرانم از چه دستگاه هایی استفاده می کنند و همین موضوع باعث می گردد تا من به دقت بدانم در آپدیت های بعدی خود چه مواردی را باید اضافه کنم، چه مواردی را ارتقا داده و چه چیزهایی را حذف کنم. BrightRoll به نوعی طراحی شده تا تبلیغات را برای کاربران به صورت خسته و ناراحت کننده نمایش نمی دهد و در اصل یک پلتفرم عالی برای کسب درآمد است.»

می توان گفت که Flurry در اصل مرکز توجهات را در کنفرانس دیروز به خود اختصاص داده بود. این اپلکیشن محور سیستم جدیدی است که یاهو در اختیار توسعه دهندگان قرار می دهد و در روز پنچ شنبه اعلام شد که حالا بیش از ۶۳۰.۰۰۰ اپلیکیشن و ۲۰۰.۰۰۰ توسعه دهنده از آن بهره می گیرند.

یکی از تحلیلگران ارشد موسسه ی eMarketer به نام Martin Utreras در این خصوص می گوید: «اهالی یاهو تلاش دارند تا با استفاده از مخاطبین موبایلی خود درآمدی عالی به دست آورند و سیستمی که به تازگی معرفی گشته، با استفاده از قابلیت جستجوی یاهو و همچنین Tumbler، به آن ها اجازه می دهد مخاطبین و کاربران تازه ای به جمع کاربران پیشین خود اضافه کنند.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی

  • omid3963
    omid3963 | ۱ اسفند ۱۳۹۳

    چه عجب ایدفعه بهمون نمیخنده!

  • borna_talebi
    borna_talebi | ۱ اسفند ۱۳۹۳

    اولا شما لحن حرف زدنتو درست کن. جر دادن حرف زیاد قشنگی نیست. بعد هم نمیدونم این آمار از کجا اومده اما تو آخرین گزارش مالی بخش موبایل از ضرر دهی به سود دهی کم(80 میلیون دلار) رسیده بود و تعداد پوشی های فروخته شده هم نسبت به مدت زمان مشابه28 درصد رش داشته. شاید این نمودار سه ماهه های قبل یا مجموعشون رو نشون میده اما طبق آخرین گزارش مالی بخش موبایل به سوددهی رسید.
    ................................................
    نظر بنده خدا حذف شد ببخشید تو جواب اون گفته بودم.

    • erfanm
      erfanm | ۱ اسفند ۱۳۹۳

      همه مثل شما محترمانه حرف نزدن که محترمانه جواب بگیرن
      سایت همسایه قشنگ توضیح داده خوندنش با خودتون
      روز خوش

  • یحیی خالدی
    یحیی خالدی | ۱ اسفند ۱۳۹۳

    فکر کنم در این زمان هم جامعه هم یاهو به یه خانم باهوش مثل ایشون خیلی نیاز داشت که امیدوارم بتونه توی کاراش سربلند باشه و برای یاهو و جامعه زنان افتخارات زیادی کسب کنه و خودشو در دراز مدت ثابت کنه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی