ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

معاون وزیر ارتباطات: مذاکره با گوگل و شرکت های بزرگ اینترنتی برای ورود به ایران

چند سالی است که برخی از کشورهای منطقه مانند هند، مرکز سرورهای خاورمیانه شرکت های بزرگ اینترنتی دنیا مانند گوگل هستند و این کار علاوه بر استفاده بهینه شهروندان از سرویس های شرکت های یاد ...

حامد قاسمی نراقی
نوشته شده توسط حامد قاسمی نراقی | ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ | ۱۲:۱۳

چند سالی است که برخی از کشورهای منطقه مانند هند، مرکز سرورهای خاورمیانه شرکت های بزرگ اینترنتی دنیا مانند گوگل هستند و این کار علاوه بر استفاده بهینه شهروندان از سرویس های شرکت های یاد شده، توانسته سود اقتصادی خوبی را نصیب حوزه ICT این کشورها کند.

پس از بر سر کار آمدن دولت یازدهم از مرداد 92، برخی از مسئولان جدید وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مذاکره با غول های اینترنتی دنیا برای حضور سرورهایشان در ایران را در برخی جلسات به گوش حاضران و رسانه های حوزه ICT رساندند. حالا ظاهراً این مذاکرات با برخی کمپانی ها جدی شده است.

نصر الله جهانگرد رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران از مذاکرات مسئولان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با شرکت های بزرگ اینترنتی آمریکایی و اروپایی از جمله گوگل برای حضور سرورها و دیتا سنترهایشان در کشور خبر داد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: به برخی شرکت های بزرگ اینترنتی اعلام کرده ایم که ایران برای همکاری و حتی ارائه خدمات در منطقه آمادگی دارد البته با این ملاحظه که ارائه سرویس در بازار کشورمان با پذیرش سیاست های فرهنگی صورت بگیرد.

در ادامه با دیجیاتو همراه شوید.

نصرالله جهانگرد درباره احتمال عملی شدن این اتفاق گفت: این روند در تمام دنیا به طور طبیعی اتفاق می افتد و برای شرکت ها اقتصادی تر است که به کاربران عمده خود نزدیکتر گردند.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران اضافه کرد: برای مثال در هر جایی که حجم بالای کاربر برای یک سرویس موجود است برای شرکت به صرفه تر خواهد بود که در نزدیکی آنها مستقر شده تا هزینه ها را کاهش دهد.

او بیان کرد: در مذاکره با شرکت های بزرگ اینترنتی بحث ما این است که به عنوان نماینده جامعه ایران، علاقمندیم که چارچوب ها و سیاست های کشور در سرویس دهی این شرکت ها رعایت شود.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات اعلام کرد: با تمام کسانی که در بازار جهانی هستند و می خواهند در کشور سرویس ارائه کنند تعارضی نداریم، بلکه آمادگی داریم تا با آنها مذاکره کنیم و با پذیرش شرایط فرهنگی مان می توانند در داخل ایران سرویس ارائه نمایند.

نصرالله جهانگرد

نصرالله جهانگرد

علاوه بر موارد یاد شده، آمادگی داریم امکاناتی که اکنون در کشور فراهم شده را به گوگل یا هر شرکت خارجی دیگر ارائه دهیم تا از توانایی های ایران حتی برای سرویس دهی منظقه استفاده کنند و این اطمینان را می دهیم که ایران در خدمات آنها دخالتی نخواهد داشت.

وی ادامه داد: شاید موضوعاتی از جمله تحریم ها برای شرکت های آمریکایی مشکل ساز شود و آنها منتظر هستند تکلیف شرایط بین المللی از نظر حقوقی روشن گردد تا بتوانند راحت تر عمل نمایند، اما شرکت های غیر آمریکایی آمده اند و گفتگو را آغاز کرده اند که بعضی شرایط را پذیرفته اند و مقدمات فنی در حال آغاز است که پس از تکمیل کارشان، نام آنها را اعلام خواهیم کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (28 مورد)
  • محمد
    محمد | ۱ مرداد ۱۳۹۴

    اینترنت رایگان ؟کجا؟وای فایش خونه مارا میگیره رمزش چنده

  • sackboy
    sackboy | ۱۱ اسفند ۱۳۹۳

    ایول، اگه سروراشون اینجا باشه دیگه از بیخ فیلتر می کنیم، انقدر دیگه درد سر و هزینه نداره! تازه اونجوری بقیه هم می فهمن ما چی می کشیم، صفحه ی فیلترینگ هم جهانی میشه!
    :D
    این که می گن پیشگیری بهتر از درمان است قضیش همینه! ;)

  • TROOL
    TROOL | ۱۰ اسفند ۱۳۹۳

    الکی میگه

  • نوید
    نوید | ۱۰ اسفند ۱۳۹۳

    گرگر قرار است گوگل را بخرد. «شایعه» !

  • شاغلام
    شاغلام | ۱۰ اسفند ۱۳۹۳

    آقا یکی منو روشن کنه عقلم سوت کشید اینو خوندم...
    اینا تا دیروز میگفتن گوگل و یاهو و فیسبوک سرویسای جاسوسین
    مراسمای نمادین پرتاب سنگ به گوگل و یوتیوب و فیسبوک و یاهو برگزار میکردن ، با پول بیت المال کلی همایش برگزار میکردن که سرویس های گوگل و دیگر شرکتا رو جاسوس اسرائیلی جلوه بدن حالا میگن مذاکره میکنن دیتاسنتراشون رو اینجا علم کنن!!!
    .
    منکه خرم....الانم دارم صدای خر در میارم....
    عر عر عر عر عر عر

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی