ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جدیدترین اخبار و روندهای دنیای فناوری را با نگاهی دقیق و حرفه‌ای، در کانال تلگرام دیجیاتو دنبال کنید.

ورود به کانال تلگرام دیجیاتو
موبایل

قاب اکسپریا زد 4 لو رفت: ابعاد کوچکتر و درگاه شارژ بدون پوشش

تصاویری از قاب پرچمدار بعدی سونی یعنی Xperia Z4 به بیرون درز کرده است. این تصاویر را همان منبعی تهیه کرده که تصویر پنل جلویی زد 4 را لو داد. حالا می توانیم مقایسه دقیق ...

عماد ساعدی
نوشته شده توسط عماد ساعدی تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ | ۰۱:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

تصاویری از قاب پرچمدار بعدی سونی یعنی Xperia Z4 به بیرون درز کرده است. این تصاویر را همان منبعی تهیه کرده که تصویر پنل جلویی زد 4 را لو داد. حالا می توانیم مقایسه دقیق تری از طراحی اکسپریا زد 4 و زد 3 داشته باشیم.

تصاویر، مهر تأییدی بر ادامه سبک طراحی OmniBalance می زنند. قاب دور دستگاه نسبت به زد 3 تغییرات بسیار کمی کرده و شاید بتوان برداشته شدن پوشش درگاه micro USB را تنها تغییر مهم آن دانست. بنابراین زد 4 ضمن مقاوم بودن در برابر آب، دیگر نیازی به پوشش درگاه نخواهد داشت، همانطور که در M4 Aqua و تبلت Xperia Z4 دیدیم.

برای اطلاعات بیشتر در مورد طراحی زد 4 و تصاویر آن، در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

این درگاه به زیر دستگاه نقل مکان کرده که در مدل های قبلی اکسپریا، در کنار دستگاه جای داشت. میکرون نیز که در اکسپریا زد 3 در کنار دستگاه قرار داشت، در زد 4 به زیر آن منتقل شده است.

شارژر آهنربایی هم حذف شده اما معلوم نیست که آیا زد 4 از شارژ بی سیم پشتیبانی خواهد کرد یا نه. بنابراین با جمع بندی کلی درگاه ها، می توان به این نتیجه رسید که تنها یک پوشش و آن هم برای درگاه سیم کارت و کارت حافظه وجود خواهد داشت که منجر به یک دست تر شدن طراحی دستگاه می شود.

ابعاد دستگاه کمی کوچکتر شده و ضخامت آن نیز 1 میلی متر کاهش پیدا کرده است که علاوه بر کاهش ابعاد، موجب کاهش وزن نیز می شود. این یعنی اکسپریا زد 4 به احتمال زیاد همان نمایشگر 5.2 اینچی را در قابی کوچکتر خواهد داشت. در ادامه می توانید تصاویر لو رفته از قاب اکسپریا زد 4 را مشاهده کنید:

0

1

3

4

5

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • علی رضا
    علی رضا | ۱۶ اسفند ۱۳۹۳

    یه سری اخبار جدید در مورد معرفی گوشی های جدید سونی

    ماه می امسال (اردیبهشت 94) گوشی Xperia Z4 با اسنپ 810


    نمایشگاه IFA همه با پردازنده اسنپ 820

    Xperia Z4 007 با صفحه 5.3 اینچ

    Xperia Z4 Compact با صفحه 4.6 اینچ

    Xperia Z4 Ultra یا صفحه 6.2 اینچ

    و بعد اون احتمالا سونی هر سال یه پرچمدار معرفی میکنه ... و اینجور که معلومه معرفی پرچمدار هر سالش میشه تو نمایشگاه IFA که تو سپتامبر هر سال برگزار میشه ..

    البته همونجوری که قبلا گفته شد Z4 تقریبا یه آپگرید برای Z3 خواهد بود و یه Z4 II یا Z5 با اسنپدراگون 820 و صفحه 5.3 اینچی حدودای سپتامبر/اکتبر معرفی خواهد شد ...

    و اینکه Z4 Tablet با اینکه پردازنده اسنپ 810 داره ولی مشکل گرمایی نداره ولی Z4 هنوز مشکلات گرمایی حادی داره و همچنین باتری لایفِ (نه ظرفیت باتری) Z4 کمی کمتر از Z3 خواهد بود البته یه منبع تقریبا مورد اعتماد هم گفته باتری Z4 ظرفیت 3420 میلی آمپری خواهد داشت ...

    همچنین در مورد رزولیشن هم

    Z4 Ultra صفحه 6.2 اینچی با رزولیشن 2K
    و
    Z4 Compact صفحه 4.6 اینچی با رزولیشن 1080P خواهد داشت ...



    یه کمی هم خبر در مورد LG G4 بدم :D


    کسی که برای اولین بار در مورد مشکلات گرمایی اسنپ 810 خبر داده بود الان در مورد G4 اطلاعات زیر رو داده:

    ال جدی در نظر داره تو G4 هم مثل گلکسی S6 از مموری های سرعت بالای UFS 2.0 استفاده کنه و فعلا در حال مذاکره با سامسونگه ...
    در حال حاضر سمپل های مختلف با ورژن های مختلف در حال تست هستند که محدوده مشخصاتشون به صورت زیره :

    اسنپدراگون 810 یا مدیاتک MT6795

    مموری داخلی UFS2.0 با ظرفیت های 32 و 64 (قابل ارتقا با مموری خارجی)

    باتری با ظرفیت های 2150 تا 2500 میلی آمپر

    صفحه از 5.0 تا 5.5 اینچی با رزولیشن 2K

    ضخامت از 5.5 تا 6.5 میلیمتری

    بدنه فلزی

    دوربین 20 مگاپیکسلی (با لرزشگیر اپتیکال) و دوربین 5 مگی جلو




    با توجه به اینکه ال جی تونسته از مموری UFS استفاده کنه امیدوارم سونی هم اگه قراره از حافظه خارجی استفاده نکنه حداقل از همین مموری ها تو گوشی خودش استفاده کنه ...

    منبع ثانویه:

    http://forum.mobilestan.net/showthread.php?t=274772&p=4556293&viewfull=1#post4556293

    و پست بعدش

  • Yamaha
    Yamaha | ۱۶ اسفند ۱۳۹۳

    باتریش کمتر از 3000 نیست مطمئن باشید.

  • mostafa
    mostafa | ۱۶ اسفند ۱۳۹۳

    نگران باطری نباشید
    ظرفیت باطری همونه
    همون طوری که تبلت z4 رو نازک کرد و ظرفیت باطری کمتر نشد
    گوشی z4 رو هم نازک میکنه و باطری 3100 میزاره توش
    سونی مث بقیه برند ها نیست چیزی رو فدای باطری کنه
    قطر کم خیلی خوش دستش میکنه
    لنز دوربین رو بگو با این قطر باز هم بیرون زدگی نداره :))))
    بعضی ها یاد بگیرن مهندسی یعنی چی

  • عــــــامـــــــــر
    عــــــامـــــــــر | ۱۶ اسفند ۱۳۹۳

    فکر کنم داره نزدیک میشه به اون کانسپتی که چند وقت قبل اومد بیرون خدایش سری زد اصالت طراحی داره فقط اون حاشیه بالا و پایین رو کم کنه عالی میشه

  • sadeQccX
    sadeQccX | ۱۶ اسفند ۱۳۹۳

    عاغا خدایی دم عماد ساعدی گرم و دم همه برو بچ دیجیاتو گرم، خیلی قشنگ پوشش دادین و برعکس سایت همسایه که همه ی این خبر رو بصورت خیلی نا منصفانه و نقض کننده نشر دادن،
    از طرف بروبچ سونی و اکسپریان ازتون تشکر میکنم!

  • borna_talebi
    borna_talebi | ۱۶ اسفند ۱۳۹۳

    اول دست اقای ساعدی درد نکنه که رفتن از یه منبع معتبر خبر گرفتن. جالبه اینجا تنها سایتیه که فهمیده اون شکاف هم برای کارت حافظه هم برای سیم کارته بقیه سایتا تیتر زدن گفتن ضد اب نیست و کارت حافظه نمیخورد!
    ضمنا اقای ساعدی شارژر مغناطیسی حذف شده چون وقتی micro ysb درپوش نداره نیازی بهش نیست.تو عکسم معلومه

  • Masood sony
    Masood sony | ۱۶ اسفند ۱۳۹۳

    Farghe digiato ba toranjio daghighan mishe az sabke neveshtane in khabar fahmid..merc digiato

  • تایسون
    تایسون | ۱۶ اسفند ۱۳۹۳

    اگه واقعا این یا حداقل نزدیک به این باشه
    چقد باریکش کرده!!!
    من فکر میکردم نمایشگر را بزرگتر میکنه در حد 5.5 اینچ اما همون 5.2 مونده
    حالا باتری را میخواد چیکار کنه با این ضخامت کم!
    اما دمش گرم این omni balance نسل به نسل بهبود پیدا میکنه. ببینیم لنز و سنسور جدید چجوریاس، ولی پورت usb بدون درپوش خودشم به وزنه سنگینیه در طراحی و مهندسی دستگاهه ضدآب. خیلی ام عالی...

  • xperia
    xperia | ۱۶ اسفند ۱۳۹۳

    واقعا عالی بود دیجیاتو تمام سایتهایه خبری رو در رابطه با همین موضوع جک کردم اما هیچ کدوم به اندازه شما دقیق و درست این عکسو تحلیل و تعریف درست نکرده بود در حد شما،موفق باشید.

  • TROOL
    TROOL | ۱۶ اسفند ۱۳۹۳

    سونی دمت گرم که پورت یو اس بی رو هم درپوش نداری
    ولی این طراحی رو بهتر کن رویه تکرار پیش نرو
    بعدشم نازک شدنش باعث کاهش عمر باطریش نشه خیلی خوبه
    علاوه بر اون حاشیه های گوشی هم که کمتر میشه گوشی خوشگل تر به نظر میرسه و شیک.

مطالب پیشنهادی