ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بیماران حرکتی به لطف دستکش های رباتیک، کنترل دستان خود را باز می یابند

گاهی اوقات بیمارانی که سابق بر این دچار «سکته» شده اند، کنترل دست و انگشتان خود را از دست می دهند. محققان دانشگاه هارتفوردشایر موفق شده اند تا دستکشی رباتیک به نام SCRIPT بسازند که می تواند ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ | ۰۸:۳۰

گاهی اوقات بیمارانی که سابق بر این دچار «سکته» شده اند، کنترل دست و انگشتان خود را از دست می دهند. محققان دانشگاه هارتفوردشایر موفق شده اند تا دستکشی رباتیک به نام SCRIPT بسازند که می تواند کم کم،‌ توانبخشی را به دستان این بیماران باز گرداند.

این دستکش بر روی دست و ساعد بیماران قرار گرفته و در نهایت توسط «بازی درمانی»، عملکرد دست بیمار را بهبود می بخشد. بازی ها باعث می گردند تا بیمار، تمام انگشتان خود، مچ دست و ساعدش را به حرکت در آورد.

دکتر فرشید امیرعبداللهیان

دکتر فرشید امیرعبداللهیان

تمرکز این پروژه بر روی درمان بیمارانی که از سکته و عوارض آن رنج می برند، قرار دارد. هدف ما این بود که با استفاده از این دستگاه، درمان های حرکتی را برای بیماران، در منزل ساده تر کنیم. در حال حاضر ۳۰ بیمار از این دستکش، در منازل خود و به طور میانگین ۱۰۰ دقیقه در یک هفته، استفاده می کنند و بسیاری از آنها بهبود هایی را در عملکرد دست و انگشتان خود احساس می نمایند.

محققان سه سال اخیر را صرف توسعه ی SCRIPT کرده اند و نمونه ی اولیه ای که حالا می تواند در مرحله ی تولید قرار گیرد، تا اینجا هزینه ای ۵ میلیون دلاری در پی داشته است. حال که عملکرد این پروژه به اثبات رسیده، تیم محققان به رهبری دکتر فرشید امیرعبداللهیان، در پی راهی هستند تا این دستکش رباتیک را به تولید انبوه رسانده و آن را به دست بیماران نیازمند برسانند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۱۷ اسفند ۱۳۹۳

    مطلب جالبی بود

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی