ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

قابلیت Windows Hello، امکان تشخیص چهره و اثر انگشت را برای ویندوز 10 فراهم می کند

ردموندی ها امروز از امکان تازه ای به نام Windows Hello برای سیستم عامل محبوب خود پرده برداشتند که امکان تشخیص هویت کاربران آن از طریق شاخص های زیستی را فراهم می کند. طبق اعلام مایکروسافت، ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ | ۱۰:۰۳

ردموندی ها امروز از امکان تازه ای به نام Windows Hello برای سیستم عامل محبوب خود پرده برداشتند که امکان تشخیص هویت کاربران آن از طریق شاخص های زیستی را فراهم می کند.

طبق اعلام مایکروسافت، پشتیبانی از این امکان به کاربران ویندوز 10 اجازه می دهد که با استفاده از چهره یا انگشت خود به داخل سیستم ورود کنند.

Windows Hello ابتدا چهره، عنبیه یا اثر انگشت شما را اسکن کرده و از این طریق دستگاه های مختلف مبتنی بر ویندوز 10 را قفل گشایی یا اصطلاحا آنلاک می کند و به این ترتیب کاربران دیگر نیازی به وارد نمودن پین کد یا کلمه عبور برای دسترسی به سیستم خود نخواهند داشت.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

ناگفته نماند که دستگاه های ویندوزی فعلی قابلیت پشتیبانی از امکان تشخیص چهره Windows Hello را ندارد، با این همه، مایکروسافت پشتیبانی از حسگرهای کنونی اثر انگشت را برای کاربران خود فراهم خواهد کرد.

برای آنکه پشتیبانی از امکان تشخیص چهره یا عنبیه چشم نیز فراهم گردد، دستگاه های جدید مبتنی بر ویندوز 10 که از اواخر امسال به بازار می آیند، مجهز به دوربین مادون قرمز و سه بعدی RealSense اینتل خواهند شد.

مایکروسافت اعلام کرده که امنیت و حریم خصوصی امکان Windows Hello در «سطح سازمانی» خواهد بود و مطابق با شرایط و نیازهای شرکت هایی است که قوانین سختگیرانه ای در مورد این موضوعات دارند.

جو بلفیوره نایب رئیس گروه سیستم عامل های مایکروسافت در این رابطه گفته: «این راهکاری است که دولت ها، نهادهای دفاعی، مالی، بهداشتی و مانند آن می توانند برای بهبود امنیت کلی خود به کار ببرند.»

این شرکت اعلام کرده که برای نایل آمدن به هدف یاد شده هیچگاه عکس اثرانگشت یا عنبیه شما را به فضای وب منتقل نخواهد کرد و در عوض از کلیدهای رمزگذاری نامتقارن برای تشخیص از راه دور کاربران استفاده می کند.

ردموندی ها همچنین راهکارهای دیگری را نیز برای جلوگیری از دسترسی هکرها به عکس ها و نقض امنیت این سیستم در نظر گرفته اند که در آینده جزئیات بیشتری در رابطه با آن منتشر خواهد کرد.

این کمپانی در کنار Windows Hello از امکان دیگری به نام پاسپورت نام برده که در واقع نوعی سیستم جدید است و اپلیکیشن ها و وبسایت ها می توانند از طریق آن و بدون نیاز به کلمه عبور، برای ورود ایمن استفاده نمایند.

قابلیت پاسپورت مایکروسافت، پیشتر هم برای اکانت های آنلاین این شرکت وجود داشته است، با این همه، ویندوز 10 نسخه جدیدی از آن را در خود دارد که می تواند بدون ارسال کلمه عبور، وبسایت ها و اپلیکیشن های مشارکت کننده را شناسایی کرده و در عین حال با استفاده از یک پین یا Windows Hello از بابت امنیت ورودشان اطمینان حاصل نماید.

ناگفته نماند که شرکت مورد بحث از اعضای ائتلاف FIDO (تشخیص هوست سریع در فضای آنلاین) است و وعده داده که محصولات آتی اش را مطابق با استانداردهای آن خواهد ساخت. بنابراین انتظار می رود که این امکان به مرور زمان برای تعدادی از اپلیکیشن های مالی و مصرفی کمپانی مذکور ارائه گردد.

ناگفته نماند که Windows Hello قرار است تا اواخر امسال و همزمان با عرضه ویندوز 10 برای تلفن های هوشمند، تبلت ها و پی سی های سازگار ارائه گردد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۲۸ اسفند ۱۳۹۳

    مطلب خیلی خوبی بود مرسی

  • Ghazanfar Didindipour
    Ghazanfar Didindipour | ۲۷ اسفند ۱۳۹۳

    و این یعنی نزدیک شدن به شایعه در مورد استفاده از حسگر عنبیه در لومیاهای پرچم‌دار :X

  • عــــــامـــــــــر
    عــــــامـــــــــر | ۲۷ اسفند ۱۳۹۳

    حالا دست شرکتها بازه برای گذاشتن انواع سنسور روی لپ تاپ هاشون ، به شخصه عاشق ویندوز ۱۰ شدم :D

  • BuBo
    BuBo | ۲۷ اسفند ۱۳۹۳

    من یه گوگلی هستم.
    باید بگم اگه تنوع و گستردگی App ـها تو بخش Phone ـها به اندی برسه جز کسایی هستم که یه کوچ بزرگ میکنم از اکوسیستم گوگل به مایکروسافت.
    با این که خوشم میاد از گوگل ولی باید بگم این مایکی هست که از هر چیزی الهام بگیره چه از گوگل چه اپل من یه ذره خورده هم ازش نمیگیرم.
    اخلاق خوب جز اولین معیارهای انتخابیمه که مایکی جدا از مقامی که گرفت همیشه همین نظر رو در موردش داشتم.
    مایکی برو ببینم میتونی منو از رو گوگل بلند کنی یا نه.

  • حاجی واشنگتون
    حاجی واشنگتون | ۲۷ اسفند ۱۳۹۳

    ردموندی ها کولاک می کنند❤

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی