ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چیپ های آیفون بعدی توسط سامسونگ تولید خواهند شد

بی شک عرضه گلکسی اس ۶ به بازار را می توان یک موفقیت بزرگ برای واحد تولید چیپ در سامسونگ دانست. سازنده کره ای که سال ها از چیپ های تولیدی خود در کنار پردازنده ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۱۴ فروردین ۱۳۹۴ | ۱۲:۱۲

بی شک عرضه گلکسی اس ۶ به بازار را می توان یک موفقیت بزرگ برای واحد تولید چیپ در سامسونگ دانست. سازنده کره ای که سال ها از چیپ های تولیدی خود در کنار پردازنده های اسنپدراگون استفاده می کرد، سرانجام تصمیم گرفت تا با کؤالکام خداحافظی کند و تنها به پردازنده های Exynos تکیه نماید.

اکنون به نظر می رسد که موفقیتی دیگر برای واحد تولید چیپ سامسونگ از راه رسیده است و سال خوب آن ها قرار است ادامه پیدا کند.

بر اساس اخباری که به تازگی توسط بلومبرگ منتشر شده، به نظر می رسد که سامسونگ تولید کننده چیپ های نسل جدید آیفون باشد.

در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

در سال های گذشته، سامسونگ و شرکت Taiwan Semiconductor Manufacturing Co به عنوان دو بازیگر اصلی در حوزه تولید انبوه چیپ های پیشرفته، رقابت تنگاتنگی را با یکدیگر پشت سر گذاشتند.

سامسونگ و TSMC به خوبی می دانستند که آینده متعلق به چیپ های ۱۴ نانومتری است و هر یک از آن ها که بتواند سریع تر به این تکنولوژی دست پیدا کند، مشتریان را به سمت خود جلب نموده است.

سرانجام این کره ای ها بودند که توانستند چیپ های ۱۴ نانومتری را تولید نمایند و از رقیب پیشی بگیرند.

همانطور که انتظار می رفت این عقب ماندگی برای TSMC بسیار گران تمام شد؛ این شرکت که زمانی با تکنولوژی ۲۰ نانومتری خود مسئولیت تولید چیپ های آیفون ۶ و ۶ پلاس را بر عهده داشت، اکنون در حال از دست دادن یکی از بزرگترین مشتریان خود است.

به گفته بلومبرگ، اپل برای نسل بعدی آیفون و آیپد، سامسونگ را به عنوان تولید کننده اصلی انتخاب کرده و TSMC را کنار گذاشته است.

آقای موریس چنگ، مؤسس و رئیس هیئت مدیره TSMC، در این رابطه به وال استریت ژورنال چنین گفته است: «ما در سال ۲۰۱۵ به خاطر عقب ماندن تکنولوژی خود، مقداری از مشتری ها را در رقابت با سامسونگ از دست خواهیم داد. با حال امیدواریم که این فاصله را در سال ۲۰۱۶ جبران نماییم.»

در پایان شایان ذکر است که طراحی چیپ های آیفون توسط اپل صورت می گیرد و سامسونگ تنها مسئولیت تولید انبوه آن ها را بر عهده خواهد گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • sokot
    sokot | ۱۴ فروردین ۱۳۹۴

    سامسونگ درسال 2015 دچار تحولی خوبی میشه امیدوارم همیشه یک رقیب خوب برای برند های دیگه باشه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی