ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

۱۸ میلیون هکتار از جنگل های دنیا در سال ۲۰۱۳ از بین رفته اند

محققین دانشگاه Maryland با همکاری گوگل، بیش از ۴۰۰ هزار تصویر ماهواره ای ناسا را جمع آوری کرده اند و موفق شده اند نقشه ای بسیار با کیفیت را از وضعیت جنگل های دنیا، تهیه ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۱۴ فروردین ۱۳۹۴ | ۱۸:۰۱

محققین دانشگاه Maryland با همکاری گوگل، بیش از ۴۰۰ هزار تصویر ماهواره ای ناسا را جمع آوری کرده اند و موفق شده اند نقشه ای بسیار با کیفیت را از وضعیت جنگل های دنیا، تهیه کنند.

بر اساس این نقشه مشخص شده است که ۱۸ میلیون هکتار از جنگل های دنیا در سال ۲۰۱۳ نابود شده اند. ۳۴ درصد از جنگل های نابود شده، متعلق به کانادا و روسیه بوده اند.

روسیه با ۴.۳ میلیون هکتار و کانادا با ۲.۵ میلیون هکتار، بیشترین میزان خسارات را در جنگل های خود پذیرا بوده اند. توسعه شهری و قطع درختان از جمله عواملی برشمرده می شوند که در نابودی جنگل ها نقش داشته اند؛ اما محققین آتش سوزی های بزرگ را دلیل اصلی این ماجرا می دانند.

همزمان با گرمایش دمای زمین، آتش سوزی های بیشتری نیز در جنگل ها به وقوع می پیوندد. با سوخته شدن درختان، حجم زیادی از کربن آزاد می شود و در داخل جو زمین باقی می ماند. کربن های آزاد شده در نهایت بر روی اقلیم زمین تاثیر می گذارند و باعث وقوع آتش سوزی های بیشتری می شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • سارا
    سارا | ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴

    سلام من دانشجوى رشته منابع طبيعى گراىش جنگل هستم من رشتمو دوس دارم ولى درد زىادى از اىن ميبرم ك اطرافيان خيلى رشتمو ب تمسخر ميگىرن من خيلى علاقه دارم ب رشتم و دوس دارم ي روز مث زنده ياد كرىم ساعى براى جنگل كار بزرگى بكنم و علم جنگل رو در ايران ارتقا دهم جنگلى ك رو ب نابودى فناس جنگلى ك قبلا زىر دست روسيه ها نابود شود والانم خود مردم اين اب وخاك داران چپاولش ميكنن

  • حامد
    حامد | ۱۵ فروردین ۱۳۹۴

    میبریدن چیه؟
    تو نفهمیدی خود به خود آتیش میگیره؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی