ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جدیدترین اخبار و روندهای دنیای فناوری را با نگاهی دقیق و حرفه‌ای، در کانال تلگرام دیجیاتو دنبال کنید.

ورود به کانال تلگرام دیجیاتو
علمی

۱۸ میلیون هکتار از جنگل های دنیا در سال ۲۰۱۳ از بین رفته اند

محققین دانشگاه Maryland با همکاری گوگل، بیش از ۴۰۰ هزار تصویر ماهواره ای ناسا را جمع آوری کرده اند و موفق شده اند نقشه ای بسیار با کیفیت را از وضعیت جنگل های دنیا، تهیه ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۴ | ۱۸:۰۱

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

محققین دانشگاه Maryland با همکاری گوگل، بیش از ۴۰۰ هزار تصویر ماهواره ای ناسا را جمع آوری کرده اند و موفق شده اند نقشه ای بسیار با کیفیت را از وضعیت جنگل های دنیا، تهیه کنند.

بر اساس این نقشه مشخص شده است که ۱۸ میلیون هکتار از جنگل های دنیا در سال ۲۰۱۳ نابود شده اند. ۳۴ درصد از جنگل های نابود شده، متعلق به کانادا و روسیه بوده اند.

روسیه با ۴.۳ میلیون هکتار و کانادا با ۲.۵ میلیون هکتار، بیشترین میزان خسارات را در جنگل های خود پذیرا بوده اند. توسعه شهری و قطع درختان از جمله عواملی برشمرده می شوند که در نابودی جنگل ها نقش داشته اند؛ اما محققین آتش سوزی های بزرگ را دلیل اصلی این ماجرا می دانند.

همزمان با گرمایش دمای زمین، آتش سوزی های بیشتری نیز در جنگل ها به وقوع می پیوندد. با سوخته شدن درختان، حجم زیادی از کربن آزاد می شود و در داخل جو زمین باقی می ماند. کربن های آزاد شده در نهایت بر روی اقلیم زمین تاثیر می گذارند و باعث وقوع آتش سوزی های بیشتری می شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • نعیم
    نعیم | ۱۵ فروردین ۱۳۹۴

    کاش میبریدن حداقل دوباره میکاشتن ولی حیف...

  • امیدک
    امیدک | ۱۴ فروردین ۱۳۹۴

    چقدر ما آدما خودخواه و پستیم که داریم دستی دستی زندگی آیندگان رو بخاطر قدرت و پول و حرص به خطر میندازیم و نابود میکنیم

  • mahan
    mahan | ۱۴ فروردین ۱۳۹۴

    فاجعه. ..

  • بابک چهرازی
    بابک چهرازی | ۱۴ فروردین ۱۳۹۴

    خدا آخرت و عاقبتمون رو بخیر کنه !

  • bahram
    bahram | ۱۴ فروردین ۱۳۹۴

    واقعا تاسف آوره!
    فک کنم ایرانم سهم زیادی داره!

    • mahan
      mahan | ۱۴ فروردین ۱۳۹۴

      درسته.اگه بعضیا جنگل هارو برای هتل و ویلا و برج ساختن و پیدا کردن گنج! خراب نکنن

  • حامی اندروید
    حامی اندروید | ۱۴ فروردین ۱۳۹۴

    فاجعه !!!

  • عیسی
    عیسی | ۱۴ فروردین ۱۳۹۴

    افسوس................................................

  • بهداد
    بهداد | ۱۴ فروردین ۱۳۹۴

    ریه های زمین داره نابود میشه آمار ایران رو اگر نگاه کنیم که از ترس سکته میکنیم

  • maket_bivatan
    maket_bivatan | ۱۴ فروردین ۱۳۹۴

    من از نگاه کلاغی که رفت فهمیدم/که سرنوشت درختان باغمان تبر است
    باز خوبه اونا دارن نابود میکنن ما کمر به نابودی نداشته هامون بستیم
    امروز یه جو ضدروسیه تو سایت حاکمه

    • pooli
      pooli | ۱۴ فروردین ۱۳۹۴

      در دویست سال گذشته، ضربه ای که از روسیه. خوردیم از هیچ کشوری نخوردیم ، امروز چپاول گاز و نفت ، ذخایر دریای خزر به بهانه دفاع از دستاوردهای هسته ای ....

  • WOLF
    WOLF | ۱۴ فروردین ۱۳۹۴

    این امار فاجعه اور هست
    زمین رو داریم با دستان خود نابود میکنیم

    • maket_bivatan
      maket_bivatan | ۱۴ فروردین ۱۳۹۴

      بدیش اینه که ما فقط میتونیم به تماشای این فاجعه ی زیست محیطی بشینیم توچرخه قدرت وصنعت ابر قدرتا اولین چیزی که له میشه محیط زیسته

مطالب پیشنهادی