ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیا گلکسی اس ۶ باعث تغییر در سیاست های کوالکام خواهد شد؟

در بین موبایل های پرچمداری که تا به امروز سامسونگ الکترونیکس به بازار ارائه نموده، گلکسی اس ۶ و همچنین گلکسی اس ۶ اج بیشترین هزینه ی تولید را داشته اند. طبق اطلاعات و آماری ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۸ فروردین ۱۳۹۴ | ۱۸:۰۰

در بین موبایل های پرچمداری که تا به امروز سامسونگ الکترونیکس به بازار ارائه نموده، گلکسی اس ۶ و همچنین گلکسی اس ۶ اج بیشترین هزینه ی تولید را داشته اند. طبق اطلاعات و آماری که اپراتور مخابراتی ورایزن نقش موثری در فراهم آمدن شان ایفا کرده، در حالیکه برای ساخت گلکسی اس ۵ هشتاد قطعه ی گوناگون به کار می رفته، در پروسه ی تولید نسل جدید کهکشانی ها ۱۱۰ قطعه به کار بسته شده است.

ضمناً نمی توان از قلم انداخت که در اس ۵ خبر چندانی از فلز و پانل های شیشه ای نبود؛ مواردی که می توانند هزینه های تولید را به مراتب بالاتر هم ببرند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

خوشبختانه غول تکنولوژی کره ای بسیاری از قطعات مورد نیاز برای مونتاژ پرچمداران تازه معرفی شده اش را به صورت خانگی تولید می نماید و البته یکی از راه حل های موثر در کاهش قیمت تمام شده ی آنها نیز استفاده از چیپست های اگزینوس خود سامسونگ بوده است.

ساخت اگزینوس ها در خانه ارزان تر از خرید چیپست های سایر شرکت ها محسوب می شود و از آن مهم تر دیگر نباید هزینه ی حق امتیازی که کوالکام بابت پتنت هایش، از تلفن های مصرف کننده چیپست های اسنپدراگون دریافت می کند را پرداخت نمود.

شاید با خود بگویید این هزینه حق امتیاز نمی تواند چندان زیاد باشد که در این صورت سخت در اشتباه هستید، زیرا موفق ترین چیپست ساز کنونی صنعت تلفن های هوشمند بابت پتنت هایش ۲.۵ الی ۵ درصد از قیمت خرده فروشی هر موبایل را حق خودش می داند.

نکته در اینجاست که در آمد حاصل از این مسئله برای کوالکام بسیار قابل توجه و حائز اهمیت است؛ مثلاً سامسونگ ادعا می کند از زمان راه اندازی اولین خط تولید سری گلکسی S تا به امروز، در کنار هزینه ی مرتبط به چیپست های اسنپدراگون، ۹ میلیارد دلار نیز حق پتنت های مرتبط به آنها را پرداخت نموده است.

کره ای ها در اس ۶ تغییرات ظاهری و سخت افزاری قابل توجهی را صورت دادند، این تغییرات هزینه تولید را به شکل سرسام آوری بالا می برد و لذا آنها کیفیت و کارایی اگزینوس های را به حدی افزایش دادند که عاقبت توانستند چیپست های مذکور را جایگزین اسنپدراگون نمایند و بدین ترتیب قیمت نهایی محصول را در حد معقولی نگه داشتند.

این اقدام به قدری بر کوالکام اثر گذار بوده که منابع مختلف خبر می دهند شاید شرکت مورد بحث بخواهد از حق امتیاز پتنتی اش در ازای استفاده سایر کمپانی ها از چیپست های اسنپدراگون دست بکشد، تا ضمن حفظ رابطه نزدیک خود با تولیدکنندگان اصلی و بزرگ بازار اسمارت فون ها رابطه اش با سامسونگ، موثرترین و موفق ترین سازنده موبایل های اندرویدی را نیز احیا کند.

حتی برخی منابع دیگر ذکر کرده اند کوالکام تصمیم گرفته بخش تولید و فروش چیپست هایش را از کسب و کار پتنتی اش کاملاً مجزا نماید و آنها را به دو واحد جداگانه تقسیم کند. باید منتظر ماند و دید این تغییر و تحولات چه زمانی وجه رسمی به خود می گیرند و آیا می توانند سبب همکاری نزدیک دوباره ی کره ای ها با شرکت مورد بحث و همچنین کاهش قیمت محصولات سایر فعالان بازار شوند یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (22 مورد)
  • delta7
    delta7 | ۲۹ فروردین ۱۳۹۴

    این وسط انویدیا هم هست راستی
    به نظر من انویدیا خوبه
    نه؟

    • erfaan
      erfaan | ۲۹ فروردین ۱۳۹۴

      انویدیا واقعا خوب بوود الان‌که در سطح همون اگزینوس اسنپدرگونه ..

  • erfaan
    erfaan | ۲۹ فروردین ۱۳۹۴

    adreno وحشتناک عالیه امیدوارم پیشرفتش رو‌کماکان ببینیم به زودی هم ۱۴ نانومتری برا کوالکام را بیفته دیگه اگزینوس هیچی نیست در مقابلش

  • BOZORG#
    BOZORG# | ۲۸ فروردین ۱۳۹۴

    بنظر من کوالکام فعلا پادشاهی میکنه.
    با چیپ های جدیدی که داده مصرف باطری رو بشدت کاهش داده
    بلحاظ گرافیکی هم چیپ های ادرنو بنظرم کم نقض هستن
    من تا حالا از s4 plus و 800 و 810 استفاده کردم
    همشون بی نظیر بودن.
    همه گیر هم شده

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی