ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل

ابزارهای صوتی دیزنی، موبایل شما را با صدای خود کنترل می کند

بخش تحقیقاتی شرکت دیزنی تجهیزات پلاستیکی ساده ای برای موبایل ساخته است که احتمالا حتی از ترکپد های انگشتی تولید شده در دانشگاه MIT هم عجیب تر هستند. این ابزارها که «صوت-ابزار» یا Acoustruments نامیده می شوند، می ...

سلما رضوان جو
نوشته شده توسط سلما رضوان جو | ۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۰۱:۰۰

بخش تحقیقاتی شرکت دیزنی تجهیزات پلاستیکی ساده ای برای موبایل ساخته است که احتمالا حتی از ترکپد های انگشتی تولید شده در دانشگاه MIT هم عجیب تر هستند.

این ابزارها که «صوت-ابزار» یا Acoustruments نامیده می شوند، می توانند تلفن همراه را با صدایی که از اسپیکر خودش تولید می شود، کنترل کنند.

در ادامه با ما در دیجیاتو همراه باشید.

هر کدام از این ابزارها یک لوله U شکل دارند که امواج التراسونیک را از اسپیکر تلفن به میکروفون آن انتقال می دهد و می توان تلفن را طوری برنامه ریزی کرد که هر نوع قطع و وصل در امواج مذکور (مثلا با خم کردن لوله یا نواختن آن مثل یک فلوت از طریق سوراخ های تعبیه شده روی لوله) به صورت یک دستور تفسیر شود.

البته لزومی ندارد که حتما به این روش جریان را قطع و وصل کرد. می توان انواع دکمه، سوئیچ و سرپیچ را روی لوله تعبیه نمود تا امواج را طوری تغییر دهد که گوشی تلفن آن را به عنوان پیام دستور دریافت کند.

تا اینجای کار محققان صوت-ابزارهایی را طراحی کرده اند که روی قاب موبایل سوار شده و مثلا به عنوان شاتر دوربین یا کنترل زنگ ساعت آن عمل می کنند. یک نمونه جالب از این ابزارها تلفن شما را عملا به یک ماشین اسباب بازی تبدیل کرده و دیگری آن را به صورت یک عروسک الکترونیکی تعاملی در می آورد.

تولیدکنندگان این تجهیزات معتقدند که ساخته آنها در مواقعی که دسترسی به صفحه لمسی موبایل ممکن نیست و مثلا گوشی تلفن به صورت یک ابزار واقعیت مجازی استفاده می شود (عکس بالا) کاربرد زیادی دارد.

به نظر نمی رسد که این صوت ابزارها به این زودی به دست عموم برسند اما نیمه پر لیوان هزینه پایین تولید آنهاست و می شود امیدوار بود که در تولید انبوه قیمت زیادی نداشته باشند و هر کاربری بتواند بدون نیاز به فدا کردن پس اندازش یک نمونه از آن ها را بخرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • big bird
    big bird | ۴ اردیبهشت ۱۳۹۴

    خیلی باحاله

  • محمد
    محمد | ۳ اردیبهشت ۱۳۹۴

    http://www.digikala.com/BlueSmile/default.aspx?refId=9ec05b8f-cd71-45bc-adfa-ad90328c5e17
    حالشو ببرین

    • كيومرث شيدى(ورژن پنجره ده!)
      كيومرث شيدى(ورژن پنجره ده!) | ۳ اردیبهشت ۱۳۹۴

      من عاجزانه از ديجياتو درخواست بن كردن ايشون رو دارم!زيادى رو مخن!

مطالب پیشنهادی