ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بازار کامپیوتر
آموزش

راهنمای خدمات الکترونیک: شکایت از متخلفان صنف رایانه

این روزها بازار کامپیوتر و تجهیزات مرتبط با آن پر شده از افراد سودجویی که با ترفندهای مختلف، خریداران مبتدی و نا آشنا به بازار رایانه را در دام خود گرفتار می کنند. در موارد ...

حامد قاسمی نراقی
نوشته شده توسط حامد قاسمی نراقی | ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۹:۳۰

این روزها بازار کامپیوتر و تجهیزات مرتبط با آن پر شده از افراد سودجویی که با ترفندهای مختلف، خریداران مبتدی و نا آشنا به بازار رایانه را در دام خود گرفتار می کنند.

در موارد بسیاری این کلاهبرداری ها بر اساس عدم نظارت کافی بر اصناف یا شکایت نکردن متضررین صورت گرفته و افزایش می یابد.

در سال های اخیر اتحادیه صنف فناوران رایانه سعی کرده تا با نظارت های خود جلوی این سودجویی ها را بگیرد اما هنوز هم عده قابل توجهی از فروشندگان، روزانه تخلفاتی را انجام می دهند و مشتریان را به زیان های مالی دچار می سازند.

برای این عده تمول مالی و ذکاوت مشتریان بسیار مهم است، یعنی هر چه مشتری در هنگام خرید با هوش تر باشد، آسیب های مالی کمتری متوجه وی خواهد بود، ولی اگر در زمان خرید یا دریافت خدمات ذکاوت کم تری برخودار بوده و توان مالی بالاتری داشته باشد، ضرر بیشتری می بیند.

اما راهکار برخورد با این فروشندگان و شکایت از آنها چیست؟ چگونه می شود زیانی که توسط برخی از متخلفین صنف رایانه در زمان خرید به ما وارد شده است را جبران نمود؟ چطور باید از فعالان بازار رایانه شکایت کرد؟ برای دریافت پاسخ این پرسش ها در ادامه دیجیاتو را دنبال کنید.

اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران برای رسیدگی به امور مشتریان و نظارت بهتر بر اعضای خود، سامانه ای اینترنتی برای شکایت از متخلفان صنفی و فروشگاه های تحت نظارتش راه اندازی نموده است که در این مطلب با این سیستم آشنا می شوید.

سامانه شکایت از متخلفان صنف رایانه

برای شکایت از متخلفان بازارهای رایانه ای تهران نخست لازم است که وارد سامانه شوید.

ورود به سامانه شکایت از صنف رایانه

اگر برای اولین بار به سامانه مورد بحث مراجعه می کنید باید با مراجعه به این صفحه از سایت ثبت نام نمایید.

سامانه شکایت از صنف رایانه

پس از ورود به سامانه، صفحه کارتابل برای شما نمایش داده می شود که در سمت راست آن، منوی کاربری قرار داد.

کارتابل سامانه شکایت از صنف رایانه

منوی کاربریحالا باید برای ثبت شکایت، در منوی کاربری گزینه «آغاز فرآیند جدید» را انتخاب کنید تا صفحه زیر نمایان شود. مانند تصویر پایین، روی «رسیدگی به شکایات» کلیک نموده و سپس دکمه شروع کار را برنید.

آغاز فرآیند جدید

در فرم شکایتی که برای شما باز می گردد، مشخصات خواسته شده را وارد نموده و سه تصویر مورد نیاز را آپلود کنید. گزینه «ذخیره و ادامه» شما را به مرحله بعد، هدایت می نماید.

فرم ثبت شکایت

حالا اطلاعات فایل هایی که آپلود شده، برایتان نمایان می گردد تا آن را مطالعه و تایید کنید.

تایید ثبت نام

در این قسمت فردی که شکایت شما را دریافت می کند مشخص شده و پس از کلیک روی گزینه «ارسال»، کار ثبت شکایت به پایان می رسد.

تایید نهایی

پس از ثبت شکایت، با ورود به سامانه و کلیک روی گزینه «پیگیری» در منوی سمت راست می توانید از وضعیت شکایت خود مطلع گردید.

پیگیری

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • Pardis Emami
    Pardis Emami | ۱۰ بهمن ۱۳۹۷

    سلام ی نفراز تعمیرکاران پرینتر اومد،شرکت ما البته من با شماره۰۹۱۰۱۱۶۱۱۲۰تماس گرفتم ایشون باید ۶تا تعمیر کارتریج مبلغ۲میلیون دریافت کرد لطفا رسیدگی بفرنایید

  • محمد
    محمد | ۲۸ فروردین ۱۳۹۵

    خیلی دزدن یه هارد سامسونگ قلابی رو به جای اصل به ما انداختن! تو سایت سامسونگ یه نرم افزار هست که میگه این هارد اصله یا تقلبی! حالا شکایت رو کردیم ببینیم چی میشه

  • محسن یوسفی
    محسن یوسفی | ۱۹ اسفند ۱۳۹۴

    من تبلتمو بردم سازگار ارقام برای تعویض سوکت شارژ اون که درست نشد مادر بردمم خراب کردن 44 هزار اونجا گرفتن الانم میگن 150 هزار دیگه بده مادر بردتم عوض کنیم 2 بار هم تو سامانه شکایت کردم خبری نشده تلفن هم میزنم به اتحادیه هیچ کس پاسخگو نیست همش مثل همه

  • محسن یوسفی
    محسن یوسفی | ۱۳ اسفند ۱۳۹۴

    بدتر از فروشندگان موبایل گارانتی ها میباشند نمونه ای که چوبش به تنم خورده گارانتی سازگار ارقام میباشد در 2 مورد که بهشون مراجعه کردم دستگاه منو 2 برابر هزینه گرفتند و تازه سر یه مسئله ساده تعویض سوکت مادر برد منم شکستند و هزینه مادر برد رو هم گرفتند

  • وزیری
    وزیری | ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴

    عجیب است که پس از ده ها سال یک وب سایت پیدا شد که علناً از کلمه «کلاهبرداری» برای توصیف فروشندگان صنف کامپیوتر استفاده کرد. این افراد بدون استثناء هم کلاهبردار و هم خائن به کشور و اقتصاد و آبروی مملکت هستند. من سالهاست انواع وسایل کامپیوتری را می خرم و هر بار بدون استثناء با چنان وضعیتی روبرو می شدم که یک روز یک فهرست
    ( چک لیست) از کلیه احتباطاتی که باید حین خرید از این ها نمود تهیه کرده و طبق آن عمل می کردم.
    در پاسخ به کسی که گفت چرا عکس بازار رضا را انداختید، می پرسم پس عکس کجا را بیاندازند؟ در همین جا طبقه همکف یک مودم دایال آپ به من دادند وقتی بردم نصب کردم دیدم خیلی ضعیف کار می کند. پس از چند روز با پرس و جو از دیگران متوجه شدم که اکثر مدار چاپی پشت آن فقط نمایشی است و چیپ اصلی مودم ندارد و با یک چیپ نامعلوم کار می کند. حین مراجعه مغازه مورد نظر بسته بود و بعد هم چون راه من دور است پیگیری نکردم. در همین طبقه همکف یک مادر برد به من دادند که چون سرگرم بررسی خود آن بودم متوجه نشدم که برچسب حاوی سریال که روی جعبه می زنند با دقت از دور آن بریده شده و یک برچسب دیگر روی آن زده اند. روز دیگر یک رم 1 گیگابایت به من دادند که وقتی نصب کردم خراب بود دوباره برگرداندم و خوشبختانه پس گرفتند. اطلاعات خرید را وقتی جنس را می خری نمی گویند ولی وقتی پول را می گیرند یک فاکتور با پرینتر چاپ می کنند که چند شرط و شروط دارد به شکلی که کلاً ار فروشنده سلب مسئولیت می کند. نحوه دادن فاکتور طوری است که گویی قبلاً این شروط را به اطلاع خریدار رسانده و خریدار قبول کرده در حالی که فاکتور را با آن شروط در آخر چاپ می کنند و می دهند. وضع پاساژ ایران و غیره هم همین است.
    زمستان 1393 درپاساژ علاء الدین دنبال یک گوشی تری جی بودم گوشی هایی را نشان می دادند که خود سازنده یک عدد و حرف تری جی را بالای صفحه چاپ کرده بود. شرط کردم گوشی را روشن کنند و آرم تری جی ایرانسل را روی خود علامت آنتن نشان دهند. طوری جواب می دادند انگار من هیچ نمی فهمم. بالاخره یکی از آنها این کار را کرد و فقط ادج یعنی جی پی آر اس نشان می داد. با اصرار و توضیحات مفصل ثابت کردم این گوشی ها تری جی نیست و بالاخره یکی رفت یک گوشی مشابه آورد و روشن کرد و سرانجام آرم اچ پلاس کنار آنتن مشاهده شد. بعد که پول را دادم یک مهر بزرگ روی فاکتور زد و گفت زیرش را امضاء کنم. مطالب مهر این بود که کالا سالم بوده و پس گرفته نمی شود و من قبول دارم. امضاء نکردم. بعد که گوشی را بردم معلوم شد به اندازه یک اینچ سمت چپ بالای آن تاچ خراب دارد. دو روز بعد که برگشتم گفتند مهلت تست 24 ساعت بوده که سپری شده. حین خرید گوشی فروشندگان که سه یا چهار نفر بودند با تمسخر می خندیدند و می گفتند هدف ما رضایت مشتری است (یک فروشگاه بر خیابان زیر پل حافظ).اگر بخواهم ادامه دهم مثنوی هفت من کاغذ می شود. با تشکر.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی