ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آب پاکی وزیر بر دستان مدیران مخابرات؛ نرخ مکالمه تلفن ثابت افزایش نخواهد یافت

طی ماه های اخیر، خبرهای زیادی مبنی بر افزایش تعرفه تلفن ثابت در رسانه ها منتشر گردید و مسئولان مخابرات و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در مورد این نرخ ها صحبت هایی را ...

حامد قاسمی نراقی
نوشته شده توسط حامد قاسمی نراقی | ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۹:۳۰

طی ماه های اخیر، خبرهای زیادی مبنی بر افزایش تعرفه تلفن ثابت در رسانه ها منتشر گردید و مسئولان مخابرات و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در مورد این نرخ ها صحبت هایی را مطرح کردند.

البته این موضوع اصلی اعتراض 55 درصد از سهام داران حاضر در مجمع عمومی سالانه مخابرات بود که سبب شد تا بسیاری از این افراد بابت افزایش نیافتن تعرفه مکالمه تلفن ثابت به هیات مدیره این شرکت انتقاد کنند.

اما امروز وزیر ارتباطات که پیش از این بارها از افزایش متناسب و معقول این تعرفه حمایت کرده بود، با انتقاد از اقدامات مخابرات، آب پاکی را بر دستان مسئولان این شرکت نیمه خصوصی ریخت و از عدم افزایش نرخ تماس با تلفن ثابت خبر داد.

در ادامه همراه دیجیاتو بمانید تا از جزئیات سخنان وزیر و انتقاداتش نسبت به مخابرات، مطلع شوید.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: مخابرات ایران در بخش تلفن همراه و ثابت وظیفه توسعه را به عهده دارد و دلیل اینکه شرکت مذکور از انحصار دولت خارج شده، توسعه مبتنی بر سرمایه گذاری بخش خصوصی بوده است، اما در زمان واگذاری مخابرات دقت و مطالعات لازم انجام نشده و به همین دلیل خطوط تلفن مبتنی بر سیم مسی در سراسر کشور به عنوان بیت المال به اشتباه واگذار گردیده.

محمود واعظی افزود: این در حالی است که سیم مسی (تلفن) به عنوان سرمایه ملی باید در اختیار تمامی شرکت های ارائه دهنده خدمات قرار گیرد؛ باید هر چه سریعتر این انحصار شکسته شود و استفاده از سیم مسی برای همه شرکت های مخابراتی فراهم شود.

وی با انتقاد از عملکرد شرکت مخابرات عنوان کرد: هر چند که تکنولوژی تلفن ثابت تغییر کرده اما میزان توسعه ی زیرساخت های مخابراتی کاهش یافته است. هم اکنون بالغ بر ۱۵۰ هزار نفر از مردم در نوبت دریافت تلفن ثابت هستند و مخابرات هیچ توسعه ای در این بخش نمی دهد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: این شرکت به دلیل آنکه توزیع سود بالایی دارد، به روش دولتی اداره می گردد و به روش خصوصی هزینه می کند و با همه این تفاسیر هنوز هم مشکلات مالی بسیاری دارد. حتی اختلافات در داخل خودشان در عرصه مدیریتی نیز موجود است که باعث عدم بهبود و توسعه این بخش گشته.

اگر تلفن ثابت توسعه نیابد، به هیچ عنوان اجازه افزایش تعرفه نخواهیم داشت

واعظی گفت: پیش از این به مخابرات قول داده بودیم که چنانچه بسته پیشنهادی برای توسعه ارائه دهد و توزیع سود شرکت را پایین بیاورد، سعی می کنیم با وجود محدودیت های دولت در زمینه افزایش تعرفه، مجوز را برای بالا بردن نرخ های مخابراتی بگیریم؛ اما اگر قرار نباشد تغییری در روند کنونی پدید بیاید و توسعه ای داده نشود به هیچ عنوان اجازه افزایش تعرفه نخواهیم داشت.

وی افزود: تاکنون مخابرات پیشنهادی برای توسعه بخش تلفن ثابت کشور نداشته و تنها بسته پیشنهادی افزایش تعرفه را ارائه داده است.

افزایش 30 برابری آبونمان تلفن ثابت در سال گذشته

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح هم کدسازی در کشور یک خدمت محسوب می شود و نباید آن را جزو کارهای توسعه ای مخابرات قلمداد کرد، گفت: یادمان نرود که همزمان با هم کدسازی تلفن ثابت، تعرفه ها را تغییر دادیم و به طور متوسط آبونمان مشترکان را در شهرهای بزرگ با افزایش 30 برابری، از 300 ریال به 9 هزار ریال (900 تومان) افزایش یافت، اما مدیران مخابرات در این زمینه صحبتی به میان نمی آورند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (14 مورد)
  • dara
    dara | ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴

    وزير عزيز خواهشا هم اين انحصار مخابرات رو از اينترنت بر روي فيقر نوري برداره كه بشه از شركت هاي خصوصي سرويس گرفت! همه جاي دنيا انحصار غيير قانونيه و صدماتي كه ميزنه بسيار بيشتر و جبران ناپذير تر از سودشه!

    همين انحصار چقدر باعث شده به رشد جامعه و اموزش و اقتصاد و... صدمه بزنه و فضا براي اشتغال رو كم كنه و غيير از اون بخاطر همين مشكل مردم مجبورن از اينترنت وايرلس استفاده كنن و حجم زياد اين انتن ها بشدت براي سلامتي زيان اوره!

    ايكاش يك توجه منصفانه اي نسبت به اين طلسم فيبر نوري مخابرات بشه ايكاش خبرنگار ها ابعاد زيان هاي اين مسئله رو روشنتر كنند.

  • hadi
    hadi | ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴

    اقای واعظی اگه مردی انحصار مخابرات روی فیبر نوری را بردار اونوقت هنر کردی نه با این حرفایی که دو روز اعتبار داره

  • amin
    amin | ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴

    چرا تایید نمکنید نظرمو؟؟؟
    این چه وضعیه؟؟

  • ali
    ali | ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴

    کارد به استخوان رسیده بسه دیگه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی