ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تولید لیزر سنگ شکن کلیه با کمترین آسیب و پس زنی در ایران

سنگ کلیه یکی از بیماری های رایج در کشور ماست که راه های زیادی برای درمان آن وجود دارد. عمل جراحی نیز یکی از روش های معالجه این بیماری محسوب می شود. در برخی از عمل ...

حامد قاسمی نراقی
نوشته شده توسط حامد قاسمی نراقی | ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۵:۳۰

سنگ کلیه یکی از بیماری های رایج در کشور ماست که راه های زیادی برای درمان آن وجود دارد. عمل جراحی نیز یکی از روش های معالجه این بیماری محسوب می شود.

در برخی از عمل های جراحی موجود، سنگ کلیه با پس زنی مواجه شده و به بافت های دیگر بدن آسیب می رساند. از این رو تیم تحقیقاتی مرکز علوم و فنون لیزر ایران به فکر پیدا کردن راه حلی برای این مشکل افتادند.

در مسیر این تحقیقات، پژوهشگران این مرکز، موفق به ساخت دستگاهی برای از بین بردن سنگ های مجاری ادراری، بدون پس زنی و آسیب رسانی به بافت های اطراف شدند.

در ادامه همراه دیجیاتو بمانید.

با ورود تکنیک های جدید در عمل های جراحی اورولوژی، تکنیک های کم تهاجمی، نقش بسیار مهمی در سنگ شکنی های اورولوژی دارند.

استفاده از تکنولوژی لیزر در این عرصه، یکی از کم تهاجمی ترین و ایمن ترین روش های سنگ شکنی است که توسط محققان مرکز علوم و فنون لیزر در اختیار جراحان اورولوژی قرار گرفته.

در حال حاضر لیزر هولمیوم که توسط پژوهشگران ایرانی مرکز مذکور ساخته شده، در خرد کردن سنگ های مجاری ادراری به کار می رود و خطری برای بیمار ایجاد نمی کند. لیزر  هولمیوم برای سنگ شکنی، درمان تنگی مجاری ادراری، اصلاح، ترمیم و جراحی بافت کاربرد دارد.

این محصول سنگ های حالب را بدون کمترین ضربه به بافت اطراف و بدون پس زنی از بین می برد. همچنین از این لیزر برای باز کردن مجاری ادراری تنگ یا مسدود و لخته سازی جهت جلوگیری از خونریزی نیز استفاده می شود.

یکی از مزایای استفاده از محصول یاد شده این است که سنگ ها را به ذرات بسیار ریز معلق در آب تبدیل کرده و بدون درد از بدن خارج می کند.

مؤثر بودن برای تمام سنگ های مجاری ادراری، بدون توجه به ابعاد سنگ، سنگ شکنی بدون خونریزی و بدون نیاز به بیهوشی عمومی در اکثر موارد از دیگر مزایای این دستگاه به شمار می روند.

استفاده از دستاور فوق الذکر می تواند عمل های جراحی سنگ های مجاری ادراری و کلیه را برای بیماران آسان کرده و از آسیب دیدن آنها در حین سنگ شکنی جلوگیری نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • صادقی زاده
    صادقی زاده | ۲۹ آذر ۱۳۹۴

    با عرض سلام . می خواستم بدانم آیا لیزر سنگ شکن کاربردی شده و اگر شده در کجا می توان این کار را انجام داد. درد با سایر روش ها خیلی زیاد است . متشکر می شوم جواب دهید.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی