ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل از Android Pay پرده برداشت

یک سال دیگر و باز هم تلاش گوگل برای راضی نمودن کاربران برای استفاده از پرداخت نوین و از طریق تلفن های همراه. Android Pay نام اپلیکیشن جدید این شرکت است که از این پس ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۷ خرداد ۱۳۹۴ | ۲۱:۴۶

یک سال دیگر و باز هم تلاش گوگل برای راضی نمودن کاربران برای استفاده از پرداخت نوین و از طریق تلفن های همراه. Android Pay نام اپلیکیشن جدید این شرکت است که از این پس جای خالی Google Wallet را پر خواهد کرد.

Android Pay به طور کلی برای انجام کلیه خریدها توسعه یافته اما Google Wallet مختص به خریدهای خارج از اندرویدی پلی استور باقی می ماند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

موبایل های اندرویدی، سال ها پیش از آغاز رقابت، از تکنولوژی NFC بهره می بردند اما مشکلات میان تولیدکنندگان تلفن های همراه اندرویدی و اپراتورهای تلفن همراه، مانع از به نتیجه رسیدن Google Wallet شد. مشکل بزرگ دیگر گوگل، کسب رضایت بانک ها و کارت های اعتباری بود تا در این مسیر گوگل را همراهی کنند.

همه این درگیری ها به اپل اجازه داد تا دیرتر از همه وارد عرصه رقابت شود اما به گفته تیم کوک در همین مدت زمان کوتاه بتواند از مجموع تمام رقبا، کاربران بیشتری داشته باشد.

گوگل امیدوار است با این تلاش های مکرر، روح Softcard را زنده نگه دارد. سافت کارد، یک سامانه پرداختی بود که توسط اپراتورها پشتیبانی می شد. پس از بسته شدن این سرویس و خریداری شدن تجهیزات آن توسط گوگل، سافت کارد کاربران خود را به استفاده از Google Wallet تشویق کرد.

به همین سادگی، اپراتورهایی که زمانی با همه درگیر بودند حالا Android Pay را جایگزین Google Wallet کرده و آن را روی تلفن های همراه نصب می کنند. مشخص نیست که جایگزینی کلمه Wallet به معنای کیف پول با Pay به معنی پرداختن، بتواند مردم را به خرید توسط تلفن های همراه مشتاق کند.

باید به این مسئله توجه داشت که تنش میان گوگل به عنوان شرکت و اندروید به عنوان سیستم عامل متن باز همچنان ادامه خواهد داشت. برای مثال، سامسونگ، بزرگ ترین تولید کننده تلفن های اندرویدی در حال ساخت سیستم پرداخت مخصوص به خود است.

بنابراین اگر بخواهید از اپراتوری که حامی سافت کارد و حالا Google Pay‌ بوده تلفن همراه سامسونگ بخرید به مشکل خواهید خورد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • xoder
    xoder | ۸ خرداد ۱۳۹۴

    PayPal و Western Union و WebMoney هم برن سماق بمکن :))

  • ★Saeed ★saye
    ★Saeed ★saye | ۷ خرداد ۱۳۹۴

    به درد ما که نمیخوره مذاکراتم داره به... میره

    نوش جون کاربرای خارجی

  • عـــامـروفـسـکی
    عـــامـروفـسـکی | ۷ خرداد ۱۳۹۴

    رقیبی جدید برای سیستم پرداخت اپل شاید بهتر

    • ح.کامکار
      ح.کامکار | ۸ خرداد ۱۳۹۴

      جدید؟

مطالب پیشنهادی