ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تیم کوک: برجسته ترین کمپانی های «سیلیکون ولی» اطلاعات شخصی شما را می فروشند

مدیر عامل اپل، تیم کوک همواره سرویس هایی که اطلاعات شخصی کاربران را برای مقاصد دیگر استفاده می کنند را زیر تیغ انتقاد قرار داده؛ شب گذشته اما، این انتقادات از سوی تیم کوک به ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۳ خرداد ۱۳۹۴ | ۲۰:۰۰

مدیر عامل اپل، تیم کوک همواره سرویس هایی که اطلاعات شخصی کاربران را برای مقاصد دیگر استفاده می کنند را زیر تیغ انتقاد قرار داده؛ شب گذشته اما، این انتقادات از سوی تیم کوک به بالاترین حد خود رسیدند. وی اذعان دارد تهدید هایی که اخیرا از طرف شرکت های تکنولوژیک برای نقض حریم خصوصی دیجیتالی کاربران به وجود آمده، بسیار خطرناک شده اند.

تیم کوک در یک مراسم شام که در واشتنگتن از طرف EPIC [مرکز حفاظت از اطلاعات دیجیتالی] برگزار می شد، به شکل آنلاین حضور به هم رساند و در خصوص مسائل یاد شده، به شکل بسیار تندی سخنرانی کرد. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

تیم کوک

تیم کوک

حریم خصوصی دیجیتالی ما این روزها از جهبه های مختلفی مورد هجوم قرار می گیرد. من اکنون از سیلیکون ولی با شما سخن می گویم؛ جایی که برخی از برجسته و موفق ترین کمپانی های فعال در حوزه تکنولوژی، تجارت خود را بر پایه فروش اطلاعات کاربران بنا کرده اند. چنین شرکت هایی تلاش دارند تا هر چه می توانند از شما اطلاعات کسب کرده و سپس از آنها درآمدزایی کنند. ما فکر می کنیم چنین اقداماتی کاملا اشتباه هستند و تلاش داریم نگذاریم روزی اپل تبدیل به چنین شرکتی گردد.

نظرات تیم کوک، مستقیما به گوگل، فیسبوک و یاهو مربوط می شد که با پلتفرم های تبلیغاتی خود، کاربران را هدف قرار می دهند. کوک همچنین در خصوص موضوع دیگری سخن گفت که شباهت بسیاری به سرویس جدید گوگل، یعنی Photos دارد؛ وی اذعان داشت که گوگل در نهایت از این سرویس را برای اهداف تبلیغاتی، مورد هدف قرار خواهد داد. (در حال حاضر تبلیغاتی در سرویس فوتوز وجود ندارد.)

تیم کوک

تیم کوک

شاید در ابتدا از سرویس های به اصطلاح «رایگان» خوشتان بیاید، اما به نظر ما استفاده از آنها، ارزشش را ندارد تا اطلاعات شخصی خود نظیر ایمیل، سابقه ی جستجو و از آن بدتر، تصاویر خانوادگی تان را در اختیارشان بگذارید تا خدا می داند چه بلایی بر سر آن اطلاعات آورده و با چه اهداف تبلیغاتی، به سویشان روند. و فکر می کنیم بالاخره یک روز، همه ی کاربران، خودشان به این حقایق پی خواهند برد.

وی در خصوص درخواست آژانس امنیت ملی ایالات متحده مبنی بر دسترسی به اطلاعات شخصی کاربران گفت که حتی اگر ما یک دسترسی اینچنینی را فعال کنیم، هکرها نیز بعدا خواهند توانست از آن برای استفاده از اطلاعات خصوصی کاربران بهره گیرند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (48 مورد)
  • ali
    ali | ۱۵ خرداد ۱۳۹۴

    دیگه کسی که دورادور اخبار آی تی رو دنبال کنه هم میدونه چه خبره اما ظاهرا تیم کوک جان بی خبره!

  • Yahya
    Yahya | ۱۳ خرداد ۱۳۹۴

    شرکت‌های ایرانی مثل ایرانسل و همراه اول، کافه بازار و دیجی‌کالا چطور.؟؟؟

  • M. Ali
    M. Ali | ۱۳ خرداد ۱۳۹۴

    ايفون٦ دارم ولي فقط از سرويس هاي گوگل استفاده ميكنم. اپل هم بهتره به فكر سرويس ها خوب براي مشتريهاش.

  • kiarash16
    kiarash16 | ۱۳ خرداد ۱۳۹۴

    اصلا چرا فقط باید با تیم کوک صحبت کنن و بقیه مدیر های مورد اشاره چرا نبودن و نیومدن رو آنتن ؟
    .
    .
    .

    اپل است دیگر با مافیایی بازی تبلیغ میکند

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی