ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

لپ تاپ مفهومی GT72 کمپانی MSI با قابلیت کنترل از طریق چشم معرفی شد

کمپانی MSI در جریان برگزاری نمایشگاه کامپیوتکس از همکاری تازه اش با شرکتی فعال در عرصه ی کنترل محصولات از طریق حرکت چشم، موسوم به Tobii Tech خبر داد و اعلام کرد قصد دارد از این ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۳ خرداد ۱۳۹۴ | ۱۹:۳۰

کمپانی MSI در جریان برگزاری نمایشگاه کامپیوتکس از همکاری تازه اش با شرکتی فعال در عرصه ی کنترل محصولات از طریق حرکت چشم، موسوم به Tobii Tech خبر داد و اعلام کرد قصد دارد از این فن آوری در لپ تاپ های سری گیمینگ خود بهره بگیرد.

در همین راستا برند تایوانی مورد بحث لپ تاپ مفهومی GT72 را نیز که به دستاوردهای Tobii مجهز گشته را هم به نمایش درآورد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

انتظار می رود در آینده ای نه چندان دور ویدئو گیم ها بتوانند از طریق ارتباط چشمی به شکل قابل توجهی با افراد تعامل نموده و سطح تازه و متفاوتی از تجربه ی کاربری را فراهم آورند و ظاهراً MSI تلاش دارد با نوت بوک GT72 خود در این زمینه به عنوان یک پیشرو مطرح گردد.

لپ تاپ مفهومی مورد بحث از تکنولوژی G-Sync نیز پشتیبانی به عمل می آورد و بدین طریق نمایشگرش می تواند با هر نرخ دوباره سازی ما بین ۳۰ الی ۷۵ هرتز سازگاری داشته باشد. در این لپ تاپ از کارت گرافیک GTX 980M با ۸ گیگابایت حافظه ی اختصاصی GDDR5 بهره گرفته شده و مسئولیت پردازش نیز به پردازنده ی Core i7-5700HQ واگذار گشته که به گفته ی کمپانی تولید کننده ۷ الی ۱۰ درصد از پردازنده های Core i7 پیشین قوی تر بوده و بهتر عمل می کند.

Tobii Tech نیز در همین راستا اعلام نموده مدل GT72 تنها سرآغاز همکاری دو شرکت با یکدیگر محسوب می شود و آنها قصد دارند در کنار هم تجربه های مشترکی در زمینه توسعه ی محتوا و بازی های دارای پشتیبانی از تکنولوژی eye-tracking به دست آورند.

ناگفته نماند در محصول جدید MSI بر طبق آنچه در وب سایت CNET آمده، کنترل بوسیله چشم به کمک سه سنسور اینفراردی که در زیر نمایشگر تعبیه شده امکان می یابد و بدین ترتیب شما در بازی همانند Assassin's Creed می توانید بدون نیاز به ماوس زاویه دوربین را کنترل نمایید هر چند که هنوز برای حرکت رو به جلو لازم است از کیبرد استفاده کنید و البته برای کلیک کردن نیز وجود ماوس ضرورت دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • سارا حادرباشلو
    سارا حادرباشلو | ۲۰ تیر ۱۳۹۴

    واقعا جالب بود .مرسی از زحماتتون

  • xoder
    xoder | ۱۳ خرداد ۱۳۹۴

    خیلی زیبا و قشنگ ولی کنترل با چشم انسان رو خسته میکنه و باعث ایجاد مشکلات میشه ! چون بعضی از اوقات چشمای انسان خسته میشه و به دورور مانیتور نیگا میکنه که میتونه باعث سر در گمیش بشه !
    امیدوارم اونقدر هوشمند باشه که در صورت نبود دید مستقیم کاربر خودش تشخیص بده دست به هیچ کاری نزنه و با دستور Do Loop منتظر باشه که کاربر دید مستقیمی به سمت دوربین داشته باشه و سپس با توجه به عنبیه چشم دستورات درست رو به بازی منتقل کنه

    یه روزی میاد که اینا همه رده خارج شدن و با استفاده از یه دستگاه (دارای چیپ پردازشی و صفحه الکترود ایمپلنت شده روی بخش بینایی مغر) بشه کاربر تصویر رو بدون مانیتور و فقط با ارسال امواج الکرونیکی به بخشی از مغز به تماشای صحنه مورد نظر بپردازه و با استفاده از امواج ارسالی مغز برای کنترل این دستگاه از این تکنولوژی نوین بهره مند شه !
    فکر کن روزی میاد که مانیتور ها کمتر مورد استفاده قرار میگیرن و فقط کاربر میشینه جلو یه صفحه سفید روشن و با استفاده از همین تکنولوژی تمامی کارهای روزمره اش رو روی مغز مشاهده میکنه :دی آخ بشه چی میشه !
    ولی فعلاً برای این انسان باید بدونه چطور امواج دیجیتالی رو به صورت کد بینایی به مغز بفرسته...
    این تکنولوژی در حال قدم برداشتن هست و یه روزی همه اینا اتفاق میافته !!!
    کسی که مشکل بینایی داره(چشمش رو از دست داده) میتونه با استفاده از یه دوربین با سنسور قوی و یه چیپست بینایی خودش رو تا حدودی بدست بیاره!(مانند خانوم Cheri Robertson)

  • حمید
    حمید | ۱۳ خرداد ۱۳۹۴

    کلن دیجیاتو در کلش اف کلنز افتتاح شد.دست به دست هم دهیم تا گسترشش دهیم و به کلن های نامی ایران تبدیلش کنیم.ما کاربران دیجیاتو منتظر حضور گرمتان هستیم.
    Digiato با پرچم ابی

    • xoder
      xoder | ۱۳ خرداد ۱۳۹۴

      و باز هم اسپم ! حمید عزیز اگه به این کارت ادامه بدی و دیجیاتو بفهمه(که میفهمه حتماً) اکانت شما برای همیشه غیر فعال خواهد شد
      لطفاً اسپم نکنید ! زیر یه پست نوشتین کسایی که باید ببینن میبینین ! پس ادامه نده این رویه رو ! (((لـطـفـــــــــاً)))

  • bahram
    bahram | ۱۳ خرداد ۱۳۹۴

    جالب بود.مرسی

  • Divan Greedy (Aj Lee)
    Divan Greedy (Aj Lee) | ۱۳ خرداد ۱۳۹۴

    Tobii Tech اگر اشتباه نکنم داخل ces که سال 2012 یا 2013 بود معرفی شد

مطالب پیشنهادی