ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

برترین عناوین نمایش داده شده در E3 2015 [قسمت اول]

E3 امسال پر بود از سورپرایز های بزرگ برای طرفداران پلتفرم های مختلف. نه تنها امسال دو ناشر بزرگ بازی های ویدیویی به جمع کمپانی های دارای کنفرانس خبری اضافه شدند بلکه طرفداران کامپیوترهای خانگی هم توانستند ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲ تیر ۱۳۹۴ | ۲۱:۰۰

E3 امسال پر بود از سورپرایز های بزرگ برای طرفداران پلتفرم های مختلف. نه تنها امسال دو ناشر بزرگ بازی های ویدیویی به جمع کمپانی های دارای کنفرانس خبری اضافه شدند بلکه طرفداران کامپیوترهای خانگی هم توانستند اخبار و محتویات خاص خود را داشته باشند؛ محتویاتی که تا چند سال آینده می تواند آینده ی صنعت بازی را دگرگون کند.

از یک سو نمایشگاه امسال برای طرفداران کنسول های بازی هم اخبار فوق العاده ای داشت و از سوی دیگر بسیاری از آی پی ها و فرنچایزهای محبوب بازگشتند. از بازی فال اوت گرفته تا کینگدام هارتس و آخرین نگهبان. کنفرانس ها و وقایع امسال E3 به قدری فوق العاده بودند که هیچکس نتوانست بگوید که در نهایت چه کسی برنده ی نمایشگاه است و مقالات زیادی در این مورد نوشته شد.

اما مسلم است که تنها برندگان واقعی E3 امسال، گیمرها بودند. گیمرهایی که می توانند امسال و سال دیگر به جمعی از بهترین بازی های عرضه شده در دهه ی اخیر دسترسی داشته باشند و در کنار آن منتظر سورپرایزهای بسیار بیشتری هم در نمایشگاه های گیمزکام و یا توکیو گیم شو بمانند.

به هر حال امسال بازی های زیادی معرفی شدند که هر کدام به تنهایی حرف های بسیاری برای گفتن دارند. در این مقاله دو قسمتی سعی بر آن داریم که به برترین عناوین نمایش داده شده در E3 2015 بپردازیم.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

Assassin’s Creed Syndicate

Assassin's Creed Syndicate

سازنده: Ubisoft Quebec

ناشر: Ubisoft
پلتفرم ها: پی سی – پلی استیشن 4 – اکس باکس وان
تاریخ انتشار: 23 اکتبر 2015 نسخه های کنسولی – تاریخی نامعلوم در پاییز برای پی سی

دیگر تقریبا تبدیل به عادت شده است که هر سال منتظر یک نسخه ی جدید از از سری بازیAssassin’s Creed و گاهی 2 نسخه ی مختلف باشیم! Syndicate جدیدترین نسخه ی اساسینز کرید است که توسط شعبه ی کِبِک یوبیسافت توسعه داده می شود. از جمله کارهای پیشین این شعبه می توان به پورت Prince of Persia The Forgotten Sands برای پلتفرم Wii و کمک در ساخت نسخه ی Brotherhood سری اساسینز کرید اشاره کرد.

داستان این نسخه از بازی، در لندن و در سال 1868 قرار دارد؛ درست در اواسط انقلاب صنعتی. شخصیت های اصلی بازی خواهر و برادر دو قلویی به نام های Jacob Frye و Evie Frye هستند. برای اولین در سری بازی اساسینز کرید به گیمر اجازه داده شده است که به هنگام بازی، بین کارکترهای خود سوییچ کند. توانایی های جیکوب بیشتر در مبارزات نزدیک است در حالی که خواهر وی بیشتر بر توانایی های خود در مخفی کاری و نبوغ نظامی منحصر به فردش متکی است.

سلاح های بازی تقریبا به طور کلی با نسخه های پیشین فرق کرده اند و حالا سلاح اصلی جیکوب، پنجه بوکس است. در کنار این ها از سلاح گرم رُولور و نیز نوعی شمشیر عصا مانند، تحت عنوان Cane-Sword (که سلاح رایج بعد از قرن 18ام میلادی بوده است)، استفاده می شود.

البته سازندگان برای تنوع بخشیدن هر چه بیشتر به بازی، امکانات متعدد دیگری نظیر نوعی Rope Launcher در اختیار گیمر گذاشته اند که با استفاده از آن می توان به راحتی خود را به بالای ساختمان های بلند رساند و یا میان چند ساختمان نوعی Zip-Line ایجاد کرد.

با توجه به این که نقشه ی لندن در Syndicate حدودا 30 درصد از نقشه ی پاریس در نسخه ی یونیتی بزرگ تر است و 6 محدوده ی مختلف را شامل می شود، گیمر می تواند برای حمل و نقل، از کالسکه و یا قطار استفاده کند. کالسکه ها نه تنها برای تردد کاربرد دارند بلکه ممکن است از سقف شان هم برای پارکور در تعقیب و گریزهای سریع استفاده شود.

اساسینز کرید: سندیکا 23 اکتبر سال جاری میلادی برای پلی استیشن 4 و اکس باکس وان منتشر شده و بعد از آن در تاریخ نامعلومی (پیش از سال 2016) برای پی سی عرضه می شود.

BattleCry

Battlecry

سازنده: BattleCry Studio
ناشر: Bethesda
پلتفرم: پی سی
تاریخ انتشار:نامعلوم

بتل کرای را می توان اولین بازی Free To Playیا "رایگان برای بازی" ساخته ی شرکت بتسدا دانست. بتسدا سال 2012 استودیوی بتل کرای را تاسیس کرد تا کار بر روی اولین بازی خود را (با همان نام!) آغاز کنند. بتل کرای یک بازی اکشن و چند نفره ی آنلاین است که می تواند از 32 بازیکن به صورت هم زمان پشتیبانی کند.

داستان بازی در اوایل قرن بیستم میلادی قرار دارد؛ زمانی که افرادی با قدرت های فرابشری به این نتیجه رسیده اند که باید یک دیگر را بکشند! البته به دلیل وجود قانونی به نام Black Powder Treaty هیچکس حق ندارد از باروت در نبرد استفاده کند و این یعنی نه خبری از سلاح های گرم خواهد بود و نه خبری از انواع بمب. هم چنین هر یک از طرفین نبرد باید در بخش های مشخص شده ای بجنگند که به آن ها WarZones گفته می شود.

شرکت بتسدا کاملا بر روی بازی بتل کرای حساب باز کرده است چرا که به جذب برترین بازی سازان پرداخته است. به عنوان مثال می توان به Rich Vogel، کارگردان Star Wars The Old Republic، و Viktor Antonov، کارگردان هنری دو بازی Half Life 2 و Dishonored اشاره کرد. جالب هم اینجاست که اتمسفر حاکم بر بازی هم دقیقا یادآور Dishonored، Half Life و در برخی موارد Team Fortress 2 است.

3 گروه مختلف در بازی وجود دارد که گیمر به انتخاب خود می تواند به هر یک بپیوندد. هر یک از این 3 گروه، خود به 5 کلاس دیگر به نام های Enforcer، Infiltrator، Ranger، Gadgeteer و Brawler تقسیم می شوند.طبیعتا هر یک از کلاس های بازی ویژگی های خاص خود را دارند که از طریق پول رایج بازی، که با نامIron شناخته می شود، قابل ارتقا هستند. هم چنین گیمر با Iron می تواند چیزهای دیگری مانند انواع زره و یا لباس های خاص برای شخصی سازی کارکتر خود خریداری کند.

در حال حاضر کاربران نیوزلند و استرالیا در حال تجربه ی نسخه ی آلفای بازی هستند و به گفته ی بتسدا به زودی فاز اول بتای بازی به صورت جهانی به اجرا در می آید. تاریخ انتشار نسخه ی نهایی هم چنان نامشخص است اما می توان با اطمینان گفت که از نیمه ی اول سال 2016 فراتر نخواهد رفت.

Call of Duty Black Ops 3

Call of Duty Black Ops 3

سازنده: Treyarch
ناشر: Activision
پلتفرم ها: پی سی – پلی استیشن 3 – پلی استیشن 4 – اکس باکس 360 – اکس باکس وان
تاریخ انتشار: 6 نوامبر 2015

باز هم پاییزی دیگر و کال آو دیوتی ای دیگر! این بار نوبت به نسخه ی سوم سری Black Ops رسیده است که جیب مردم را خالی کند و با توجه به برنامه ریزی های اکتیویژن برای این نسخه از بازی، به نظر می رسد که در تحقق این مهم موفق باشد! بعد از نسخه های نه چندان موفقیت آمیز Ghosts و Advanced Warfare (البته در مقایسه با دیگر نسخه های همین سری بازی) شرکت اکتیویژن متوجه شد که باید روند را کمی تغییر داده و نسخه ی دیگری از سری موفق خود را عرضه کند.

در E3 امسال و برخلاف روند همیشگی، شاهد نمایش بازی در کنفرانس مایکروسافت نبودیم و در عوض سونی پذیرای اولین گیم پلی از بازی بود. به نظر می رسد که اکتیویژن حسابی با میکروسافت به مشکل خورده است و دقیقا شرایطی که برای مایکروسافت ایجاد شده بود حالا در اختیار سونی است؛ بدین معنا که DLCها و محتویات بازی در انحصار کامل و یا انحصار زمانی سونی هستند و خلاصه همه چیز به نفع طرفداران کنسول های سونیست. هم چنین قرار است در آگوست نسخه ی بتا بازی ابتدا برای کاربران PS4 راه اندازی شود.

وقایع بلک آپس 3 حدود 40 سال بعد از نسخه ی دوم قرار دارد. داستان بازی روایت گر برهه ای از تاریخ در سال 2065 است که تکنولوژی و علم در تقابل با یک دیگر قرار می گیرند. دانشمندان معتقدند که باید "روند" پیشرفت به درستی طی شود اما در همین حال تکنولوژی به جایی رسیده است که روبات ها در جنگ نقش مهمی ایفا می کنند. از سوی دیگر نیز، سربازان به عنوان افرادی با توانایی های روبوتیک فرابشری شناخته می شوند تا صرفا اشخاصی با گوشت و پوست و خون!

با توجه به این که نقش شخصیت منفی نسخه ی Advanced Warfare توسط بازیگر فوق العاده ی هالیوودی، کوین اسپیسی، ایفا شده بود باید گفت که این نسخه قدم بسیار بزرگی در داستان و شخصیت پردازی به عقب برداشته است و از Marshawn Lynch، بازیکن نسبتا معروف لیگ NFL آمریکا، به عنوان شخصیت منفی استفاده کرده است. دلیل استفاده از او هم، علاقه اش به سری کال آو دیوتی ذکر شده است!

همانند سابق، بخش های تک نفره، چند نفره و زامبی 3 حالت اصلی بازی را تشکیل می دهند. بخش چند نفره شامل امکانات جدیدی نظیر حالت Co-Op 4 نفره، انتخاب سرباز مذکر یا مونثِ قابل شخصی سازی و نقشه های بزرگ تر برای مبارزات است. از سوی دیگر نیز بخش چند نفره و زامبی نیز دچار تغییرات کوچک و بزرگی شده اند.

بخش چند نفره حالا کلاس جدیدی به نام Specialist را در کنار سیستم شخصی سازی نسبتا متفاوتیبا قبل شامل می شود. بخش زامبی هم خود به دو حالت داستانی تک نفره و چند نفره تقسیم می شود و لذت تجربه اش را برای هر گیمری دو چندان می کند.

طرفداران بازی کال آو دیوتی بلک آپس 3 می توانند انتظار عرضه ی بازی را در 6 نوامبر امسال برای تمام کنسول های نسل هفتم و هشتم و صا البته پی سی داشته باشند.

Cuphead

Cuphead

سازنده: Studio MDHR

ناشر: Studio MDHR
پلتفرم ها: اکس باکس وان – پی سی
تاریخ انتشار: 2016

نمایشگاه E3 امسال پر بود از بازی های جنجالی پر سر و صدا؛ از انحصاری های جدید گرفته تا نسخه های بازسازی شده ی بازی های معروف. اما در میان این همه هیاهو،Cuphead نسبتا بی سر و صدا در میانه ی کنفرانس مایکروسافت به نمایش در آمد و اگرچه خبرهای زیادی را به خود اختصاص نداد اما توجه بسیاری را به خصوص در میان منتقدین به خود جلب کرد.

مهم ترین ویژگی کاپ هِد که در نگاه اول کاملا به چشم می آید، سبک هنری و گرافیکی منحصر به فرد آن است که می توان گفت حقیقتا تا به حال در هیچ بازی مطرحی وجود نداشته است. گرافیک بازی کاملا الهام گرفته از سبک کارتون های اوایل قرن بیستم میلادی است؛ چیزی شبیه به آثار مکس فلیشر در کارتون هایی نظیر Betty Boop و Minnie The Moocher.

سبک بازی دو بعدی و به گفته ی سازندگان Gun ‘n’ Run (یا همان بکش و برو) است و بازی می تواند هم به صورت تک نفره و هم به صورت Co-Op دنبال شود. کاپ هِد شامل تعداد زیادی از مراحل مختلف می شود که در هر یک باید با باس فایت های متعددی مبارزه کرد که مبارزه با هر یک بسیار سخت تر از چیزیست که ممکن است به نظر برسد.

برادران مولدن هاور (صاحبان استودیوی MDHR) بیش از هر چیز سعی داشته اند که بازی خودشان را از لحاظ گیم پلی در سبک و سیاق Contra، Mega Man: Power Battles و یا Gunstar Heroes نگاه دارند. بدین معنا که بازی روند ثابتی را دنبال خواهد کرد. گیمر وارد مبارزه می شود،دائما شکست می خورد و در هر بار شکست متوجه نقطه ضعف جدیدی در دشمن می شود و در نهایت او را شکست می دهد.

در آخر باید گفت ظاهرا تنها ایرادی که می توان به کاپ هِد وارد آورد، انتشار نسبتا دیر آن است که به گفته ی سازندگان در سال 2016 به وقوع می پیوندد. البته آن ها خاطر نشان کرده اند که در تلاش اند تا بازی را در همان اوایل سال آینده ی میلادی عرضه کنند.

Deus Ex Mankind Divided

Deus Ex Mankind Divided2

سازنده: Eidos Montreal–Nixxes Software
ناشر:Square Enix
پلتفرم ها: پی سی – پلی استیشن 4 – اکس باکس وان
تاریخ انتشار: نیمه ی اول 2016

اگرچه Deus Ex جز آی پی های نسبتا قدیمی وشناخته شده ی صنعت بازیست اما به هر حال عده ی بسیاری از آخرین نسخه (تحت عنوان Human Revolution) به بعد با آن آشنا شدند. چیزی که از همین ابتدا و در نمایش های پخش شده از نسخه ی Mankind Divide به نظر مشهود می آید، پیشرفت همه جانبه ی بازی و تلاش سازندگان برای رقابت با بازی های مشابه و هم سبک است.

داستان بازی چیزی در حدود 2 سال بعد از جریانات نسخه ی پیشین اتفاق خواهد افتاد. بنابر دلایلی ظاهرا نوعی تنفر جمعی نسبت به افرادِ Augmented (افرادی که از تجهیزات روبوتیک به جای برخی از اعضای بدنشان استفاده شده است) به وجود آمده و به قول سازندگان جهان بازی به "آپارتاید مکانیکی" دچار شده است!

در این میان آدام جنسن، شخصیت اصلی بازی، از صنایع سِریف خارج شده است و به تیم S.W.A.T پیوسته است و قصد دارد به مبارزه با این تفکر که که "افراد Augmented تروریست هستند" بپردازد.

اولین و مهم ترین ویژگی نسخه ی جدید، آزادی عمل بسیار بیشتر در بازیست و سازندگان هم بر این ویژگی بازی شان مانور بسیاری می دهند. در تریلری از بازی، برای رسیدن به هدف، چندین و چند راه وجود دارد که خود هر یک دچار انشعاباتی می شوند. سیستم هک این بار کاملا متفاوت شده است و تجربه ی بازی را کاملا دگرگون می کند.

اولا اینکه دیگر لازم نیست برای هک کردن به هدف نزدیک شد و از راه دور هم می توان به هک کردن پرداخت و دیگر آن که تعداد آیتم های قابل هک به طرز فزاینده ای بیشتر است. دیگر هک تنها به چیزهایی مثل باز کردن درها یا به کار انداختن ربات ها محدود نمی شود و می توان از آن برای ایجاد معابر جدید، کشتن دشمنان به روش های گوناگون و غیره استفاده کرد. البته باید خاطر نشان کرد که مینی گیم هک نسخه ی قبلی هم چنان در برخی از موارد وجود دارد و کاربردیست.

تجهیزات جدیدی در اختیار جنسن قرار داده شده است که آزادی عمل بازی را تا حد بازی هایی نظیر متال گیر سالید یا اسپلینترسل بالاتر می برد. برای مثال جنسن حالا می تواند از میان دو پلتفرم با فاصله ی نسبتا زیاد بجهد و از همین قابلیت جهش برای کشتن دشمنان هم بهره گیرد. از سوی دیگر سلاح های جدید و متنوعی نظیر نانو بلید به او اجازه می دهند که دشمنان را با هدف مندی بیشتری از پای در بیاورد.

برای هر یک از سلاح های گرم بازی هم چند نوع مهمات خاص در نظر گرفته شده است. مثلا از کلت کمری، هم می توان برای شلیک گلوله های کشنده ی عادی استفاده کرد و هم برای شلیک گلوله های EMP که باعث می شود چیزهایی مانند دوربین های مدار بسته یا روبات ها به صورت موقتی از کار بیفتند.

گرافیک بازی هم ظاهرا برای سازندگان بسیار اهمیت داشته است چرا که کاملا با گرافیک رایج بازی های نسل هشتم مطابقت دارد و این در حالیست که نسخه ی قبلی اگرچه گرافیک اش تاریخ مصرف گذشته نبود، اما جز نمونه های بارز گرافیکی هم در میان سایر بازی ها به شمار نمی رفت.

Mankind Divided اوایل سال 2016 میلادی برای کنسول های پلی استیشن 4، اکس باکس وان و البته کامپیوترهای شخصی منتشر می شود.

Dishonored 2: Darkness of Tyvia

Dishonored 2

سازنده:Arkane Studios
ناشر:Bethesda
پلتفرم ها: پی سی – پلی استیشن 4 – اکس باکس وان
تاریخ انتشار:بهار 2016

Dishonored 2 یکی از معدود بازی هایی بود که نمایش آن پیش از آغاز کنفرانس خبری مشخص شد. البته این موضوع به صورت رسمی اعلام نشد و بر اثر سهل انگاری های بتسدا از طریق کانال این شرکت در سایت Twitch، چند ساعت پیش از آغاز کنفرانس، مشخص شد!

به هر حال در کنفرانس، تریلری سینماتیک از بازی به نمایش در آمد که گرچه چیز خاصی از گیم پلی در آن به نمایش در نیامد اما با اطلاعات خوبی همراه بود. نمایش بازی بعد از صحبت های Harvey Smith و Raphael Colantonio از شرکت Arkane به وقوع پیوست و این دو تن ضمن بیان برخی از ویژگی های بازی خاطر نشان کردند که طرفداران این فرنچایز می توانند منتظر نسخه ی Definitive Edition قسمت اول بازی، برای کنسول های نسل جدید باشند.

داستان این نسخه از بازی ظاهرا چیزی در حدود 15 سال بعد از قسمت اول در جریان است و کارکتر نسخه ی قبلی، CorvoAttano، کماکان شخصیت اصلی این بازیست. البته شخصیت Emily Kaldwin، که در نسخه ی اول کودکی بیش نبود و Corvo در تلاش بود که از وی حفاظت کند، هم به عنوان شخصیت قابل بازی دیگر به بازی اضافه شده است و گیمر می تواند در هر زمان بین دو شخصیت سوییچ کند.

لوکیشن اصلی بازی هم چنان شهر فاسد دانوال است هر چند که بخش های بسیار زیاد دیگری از محیط پیرامون این شهر هم به بازی افزوده شده است. هنوز چندان مشخص نیست اما براساس اطلاعات رسمی ظاهرا توانایی های Corvo تقریبا همان چیزهاییست که در نسخه ی قبلی وجود داشت اما امیلی توانایی های ماورا الطبیعه ی خاصی دارد که به بازی تنوع خواهد بخشید.

در کنفرانس خبری بتسدا تاریخ انتشار بازی اعلام نشد اما بعدا بتسدا در توییتی توضیح داد که بازی در بهار سال 2016 برای کنسول های پلی استیشن 4، اکس باکس وان و پی سی منتشر خواهد شد.

Doom

Doom

سازنده: id Software
ناشر: Bethesda
پلتفرم ها: پی سی – پلی استیشن 4 – اکس باکس وان
تاریخ انتشار: بهار 2016

سری بازی دووم مسلما جز برترین بازی های اول شخص در تمام دوران است. دلیل اصلی این مسئله را می توان آن دانست که اگر دووم در کنار سری بازی Quake وجود نداشت، شاید فرنچایزهای محبوبی چون کال آو دیوتی یا تایتان فال هم وجود نداشتند؛ چرا که ایده هایی مانند مادهای چند نفره و یا استفاده از سرعت های فرابشری برای شخصیت های اصلی بازی چیزهایی بودند که در همان اولین نسخه های این دو بازی دیده می شدند.

آخرین نسخه از سری دووم بیش از 10 سال پیش عرضه شد و Quake بسیار قبل تر از آن. اما جالب اینجاست که جامعه ی گیمری این دو بازی به صورت فعالانه باقی ماند و گیمرها هیچ وقت آن ها را ترک نکردند. مهم ترین مسئله ی کنفرانس خبری بتسدا هم همین بود. در واقع با این که نسخه ی ریبوت دووم برای اولین بار به صورت رسمی به نمایش در آمد اما خبر اصلی به هیچ وجه درباره ی آن نبود.

نمایش دووم با نشان دادن برخی از بخش های حالت تک نفره همراه بود و صحنه های خشونت آمیزی از تکه پاره کردن دشمنان توسط شخصیت اصلی دیده شد. نمایش بخش تک نفره در سطح فوق العاده ای قرار داشت و حاکی از این مسئله بود که بتسدا قصد دارد با به کار گیری فرمول قدیمی بازی و پایداری به ریشه ها، دقیقا همان کاری را بکند که حدود یک سال پیش با آخرین نسخه ی Wolfenstein کرد.

با وجود نمایش خیره کننده ی بخش تک نفره، مشخصا تمرکز اصلی بتسدا بر نمایش بخش چند نفره ی بازی بود. حالتی که نسبت به نسخه های پیشین به بلوغ کامل رسیده است و دست گیمر را از هر جهت باز می گذارد. حالت های مختلفی مانند Team Deathmatch و یا مقابله در برابر موج دشمنان در بخش چند نفره قرار داده شده است که البته به نسبت بازی های امروزی شاید موضوع چندان مهمی نباشد.

اما مهم اینجاست که از یک سو گیمرها خواهند توانست که هم در نقش شخصیت های اصلی و هم در نقش هیولا ها یا دشمنان به مقابله با یک دیگر بپردازند و از سوی دیگر با اضافه شدن امکانی تحت عنوان SnapMap می توانند محیط های بازی را خودشان طراحی کنند.

SnapMap مادی در داخل بازیست که به گیمرها اجازه می دهد به راحتی و بدون دانش برنامه نویسی یا لِوِل دیزاین و یا هر چیز دیگری به طراحی محیط های خود بپردازند. گیمر با استفاده از این ابزار و آیتم های از پیش تعیین شده ی آن می تواند علاوه بر طراحی محیط، مپ خود را با آیتم های دیگری تزیین کند و یا چالش های متععدی درون آن قرار دهد.

به لطف آزادی عمل بالای SnapMap حتی این امکان وجود دارد که گیمر مادهای جدیدی پدید آورد و به راحتی با دوستان خود و یا هر کس دیگری شیر کند. چنین امکانی مسلما باعث خواهد شد که بازی موفقیت خود را برای سالیان متمادی حفظ کند و گیمرها درست مانند Quake برای مدت ها جامعه ی آن را حفظ کنند.

Id Software مشخصا قصد دارد با آزاد گذاشتن هر چه بیشتر گیمر و صد البته ایجاد جامعه ی گیمری جدید به احیای موفقیت های پیشین خود بپردازد و تا اینجای کار به نظر می رسد که در انجام این مهم موفق بوده است. طرفداران بازی در بهار 2016 می توانند منتظر نسخه ی ریبوت دووم باشند.

Fallout 4

Fallout 4

سازنده: Bethesda Game Studios
ناشر: Bethesda
پلتفرم ها: پی سی – پلی استیشن 4 – اکس باکس وان
تاریخ انتشار: 10 نوامبر 2015

بعد از چیزی در حدود 8 سال، چندی پیش از آغاز نمایشگاه E3بالاخره نسخه ی چهارم سری بازی فال اوت معرفی شد. با معرفی نسخه ی چهارم، به نمایش در آمدن گیم پلی بازی در کنفرانس خبری بتسدا امری واضح به نظر می رسید اما بتسدا با اختصاص دادن بیشتر وقت کنفرانس خود به این بازی و معرفی قابلیت های جدید آن، توانست تمام گیمرهای سراسر جهان را مبهوت خود سازد.

نمایش بازی با صحبت های Todd Howard، کارگردان بازی فوق العاده ی The Elder Scrolls V Skyrim و فال اوت 4، آغاز شد. لوکیشن بازی در این نسخه شهر بوستون است که به با توجه به نزدیکی این شهر به داشنگاه معتبر M.I.T به نظر نمی رسد انتخابی تصادفی باشد. در این نسخه هم مانند قبل کارکتر اصلی قرار است که با خروج از Vault (یا همان پناهگاه های معروف فال اوت) پا به دنیای خشن بیرون بگذارد.

اما در این نسخه، بازی از پناهگاه آغاز نمی شود بلکه داستان تمرکز کوتاهی دارد بر وقایع پیش از بمباران سال 1950. نمایش بازی با نشان دادن دو کارکتر مذکر و مونث آغاز می شود و گیمر می تواند هر کدام را که مایل است به عنوان شخصیت اصلی بازی انتخاب کند. سیستم جدیدی برای طراحی کارکتر در بازی قرار داده شده است که به کمک آن می توان به جای استفاده از طرح های از پیش تعیین شده، به صورت پویا و با اسکرول بر روی هر نقطه از صورت شخصیت به شخصی سازی چهره ی او پرداخت.

با تمام شدن طراحی چهره، متوجه می شویم که سیستم S.P.E.C.I.A.L هم کماکان در بازی وجود دارد و گیمر با در اختیار داشتن20 امتیاز می تواند انتخاب کند که کدام یک از 7 ویژگی کلی قدرت، ادراک، سرسختی، کاریزما، هوش، مهارت و شانس برایش از اهمیت بیشتری برخوردار است. چیدمان این امتیازات در هر یک از 7 دسته ی مختلف آن، نتایج مختلفی به ارمغان می آورد. برای مثال اگر حل مسائل با صحبت را به نبرد با دشمنان ترجیه می دهید، می توانید امتیاز بیشتری برای کاریزما و هوش کنار بگذارید.

بعد از مدتی، این بخش از نمایش به اتمام رسیده و بخش دیگری آغاز می شود. بخش دوم بازی، باز هم با خروج از پناهگاه آغاز می شود و تاد هاوارد خاطر نشان می کند که هنگام خروج از پناهگاه، 200 سال از وقایع نشان داده شده در ابتدای بازی می گذرد.

در اینجا بتسدا از سیستم دیالوگ جدید بازی رونمایی می کند که در آن، برخلاف سابق، کارکتر دیگر ساکت نبوده و تمام دیالوگ ها را خودش بیان می کند؛ چیزی شبیه به همین سیستم در بازی Mass Effect. هم چنین دیگر لازم نیست که لزوما تا اتمام مکالمات بایستید و هر زمان که بخوهید، در میانه ی مکالمات، می توانید محل را ترک کنید.

بتسدا در کنار این ها، مدت زمانی را به نشان دادن محیط بازی اختصاص داد. درست مانند نسخه های قبل، محیط بازی کاملا غنی و پر از آیتم ها و مکان های گوناگون است و گیمر می تواند وقت زیادی را به گشت و گذار در آن اختصاص دهد. سیستم V.A.T نیز هم چنان در بازی وجود دارد و به کمک آن می توان با آهسته کردن زمان بازی به شکل بهتری به هدف گیری دشمنان پرداخت و به نقاط حیاتی آنان صدمه ی بیشتری زد.

تقریبا مشابه به سیستم بازی Tomb Raider، گیمر با غارت آیتم های به دردنخور محیط می تواند آیتم های جدید و کارآمد بسازد. مثلا در دموی بازی، کارکتر اصلی با استفاده از همین آیتم ها اسلحه ای ساخت که خرس های عروسکی قابل انفجار پرتاب می کرد! به شخصه انتظار دیدن چنین قابلیتی را در بازی ای جز سری Dead Rising نداشتم! به گفته ی سازندگان با استفاده از همین سیستمِ ساخت و ساز می توان به ساخت بیش از 700 سلاح، با شخصی سازی های مختلف، روی آورد.

اما ساخت و ساز تنها به سلاح ها محدود نمی شود بلکه از آن می توان در بنای محل زندگی شخصیت اصلی هم استفاده کرد. البته این ساخت و ساز صرفا جنبه ی فانتزی ندارد و با الهام گیری از سبک Tower Defense و بازی هایی چون Orcs Must Die گیمر می تواند از قلعه ی خود دفاع کند. برای مثال می توان با ساخت ژنراتور، برق محل را تامین کرد و با قرار دادن آیتم هایی مانند برجک های دفاعی، سلاح های اتوماتیک، شعله افکن و غیره توانایی های دفاعی را افزایش داد.

در نهایت باید گفت با اینکه چیزی در حدود 8 سال از عرضه ی نسخه سوم و 5 سال از عرضه نسخه ی اسپین آف New Vegas گذشته است، به نظر می رسد که فال اوت 4 ارزش این صبر طولانی مدت را داشته است و بازی پر است از قابلیت های جدید که مطمئنا هر طرفداری را به وجد می آورد. فال اوت 4 با 1080p و 30 فریم ثابت در تاریخ 10 نوامبر برای پلی استیشن 4، اکس باکس وان و پی سی عرضه می شود.

Fifa 16

Fifa 16

سازنده: EA Canada
ناشر: EA Sports
پلتفرم ها: پی سی – پلی استیشن 3 – پلی استیشن 4 – اکس باکس 360 – اکس باکس وان
تاریخ انتشار: 22 سپتامبر 2015

سری فیفا شاید یکی از معدود بازی هایی باشد که با وجود عرضه ی سالانه، هر سال دچار تغییرات نسبتا شگرفی نسبت به سال قبل می شود و همین موضوع باعث شده که به عنوان یکی از تضمین شده ترین سری بازی ها از لحاظ فروش تبدیل شود. روند مداوم رو به رشد فیفا تقریبا از سال 2009 آغاز شد و تا به حال برخلاف آن چه که از الکترونیک آرتز انتظار می رود باقی مانده است.

فیفا همیشه پای ثابت کنفرانس های خبری الکترونیک آرتز است و مسلما امسال هم با نمایش خوبی همراه بود. امسال EA برای برندینگ سری بازی محبوب خود از پله، بازیکن معروف برزیلی، استفاده کرد و شعار بازی را به "زیبا بازی کنید" تغییر داد. با توجه به اطلاعات و بخش های کوتاه منتشر شده از گیم پلی بازی، به نظر می رسد که سازندگان واقعا در تلاش اند که این شعار را محقق کنند.

EA پیش از هر چیز سعی کرده است که نقاط ضعفی که منتقدین و گیمرها بر فیفا 15 وارد کرده بودند را برطرف کند تا این که صرفا به بهبود گرافیکی بازی بپردازد. در واقع گرافیک بازی تقریبا پیشرفت خاصی نسبت به قبل نداشته است اما در عوض تیم سازنده تمرکز خود را بر بحث های فنی بازی مانند انیمیشن های بازیکنان معطوف کرده است.

سیستم دفاعی بازی دچار تغییرات بسیار شده، بازیکنان این بار اهمیت بیشتری برای پست خود قائلند و در آن باقی می مانند. سیستم تکل جدیدی هم برای بازی تعریف شده است که مشکلات قبل را برطرف کرده است. برای مثال در گذشته تکل ها چندان هدفمند نبودند و نتیجه ی هر تکل چندان مشخص نبود و گاهی هم سبب خطاهای ناخواسته می شد. اما در سیستم جدید، تکل ها هدفمندتر بوده و گیمر اگر متوجه شود که تکل ممکن است موجب خطا می شود، می تواند عقب نشینی کرده و خطا به دست حریف ندهد.

حرکت در میانه ی زمین هم از دیگر ضعف های بازی بود که به سادگی انجام می شد و دریبل خط هافبک حریف تلاش چندانی نمی طلبید. اما هوش مصنوعی این بار به گونه ای عمل می کند که مبارزه برای حفظ توپ در میانه ی زمین، تلاش بیشتر و پاسکاری دقیق تری می طلبد چرا که در هر لحظه امکان از دست دادن توپ وجود دارد.

از دیگر تغییرات بنیادین، اضافه شدن آزادی عمل در نوع ضربه زدن به توپ است. بنابر نوع فشار دادن دکمه، توپ به حالات مختلف فرستاده می شود. برای مثال با اضافه شدن سانترهای کات دار می توان به راحتی مدافعین را پشت سر گذاشت و توپ را سریع تر و با دقت بیشتر به مهاجمیت خودی انتقال داد.

به گفته ی افرادی که بازی را تجربه کرده اند، اضافه شدن این امکانات جدید نه تنها کنترل بازی را پیچیده تر نکرده بلکه باعث شده است که تجربه ی بازی روان تر و بسیار شبیه تر به واقعیت باشد.

اضافه شدن تیم بانوان هم از دیگر تغییرات مهم بازی به شمار می رود. در حال حاضر 10 تیم ملی بانوان برای بازی در نظر گرفته شده است که امیدواریم در سال های آینده این تعداد بسیار بیشتر شود.

شاید عجیب به نظر برسد که هر سال به شخصه به این اعتقاد می رسم که الکترونیک آرتز نمی تواند فیفایی بهتر از این بسازد اما ظاهرا EA در این یک مورد خاص تبحر زیادی دارد و می داند که چطور مخاطبان فیفا را راضی نگه دارد. فیفا 16 در 22 سپتامبر سال جاری میلادی برای کنسول های نسل هفتم و هشتم و نیز کامپیوترهای خانگی منتشر خواهد شد.

For Honor

For Honor

سازنده:Ubisoft Montreal
ناشر:Ubisoft
پلتفرم ها: پی سی – پلی استیشن 4 – اکس باکس وان
تاریخ انتشار: نامعلوم 2016

کنفرانس یوبی سافت را به جرئت می توان یکی از ضعیف ترین کنفرانس های چند سال اخیر E3 دانست. در حالی که این شرکت هیچ برگ برنده ای در مقابل سایر شرکت ها نداشت، تنها توانست با اتکا به معرفی نسبتا بی سر و صدای چند عنوان جدید، کنفرانس اش را به پایان برساند.

یکی از این عناوین جدید، بازی قرون وسطایی For Honor بود. کلیت بازی For Honor بر نبردهای 4 به 4 گروهی استوار است و گیمر با کنترل مبارز یا شوالیه ی خود باید به مبارزه با گروه مقابل و همکاری با یاران اش بپردازد.

پیش از هر چیز، گیم پلی و سبک مبارزاتی مورد توجه یوبیسافت بوده است. به گفته ی کارگردان بازی، هدف اصلی این بوده که گیمر بتواند وزن سلاحی که در دست شخصیت است را به وضوح احساس کند و مبارزات تا حد امکان به واقعیت شبیه باشند. صبر داشتن و زمان بندی درست مهم ترین کاری است که گیمر باید در طول بازی انجام دهد.

مبارزات غالبا به صورت یک به یک دنبال خواهند شد و بر این اساس باید استراتژی های خود را برای مبارزه تعیین کنید. سیستم حمله و دفاع به نظر بسیار تکامل یافته می رسد و جهت حمله یا دفاع کاملا در اختیار گیمر است. مثلا هنگام مبارزه ممکن است حریف سمت چپ خود را بلاک کرده باشد، در این صورت باید به سمت راست حمله کنید که البته اگر به درستی انجام نشود، می تواند بار دیگر بلاک شود.

کلا دو نوع ضربه ی سریع و محکم در بازی وجود دارد که با دسته ی PS4 به ترتیب با دکمه های R1 و R2 عملی می شوند. به گفته ی یکی از منتقدین که موفق به انجام بازی شده بود، چیدمان دکمه ها بسیار سخت است و این بازی از آن دسته از بازی ها نیست که بتوانید با فشار سریع و بدون دقت دکمه ها به صورت پیاپی موفق شوید.

مهم ترین المان For Honor گروهی بودن آن است و بدون عملکرد گروهی جایی برای موفقیت وجود ندارد. حالت های مختلفی قرار است در بازی وجود داشته باشد که یکی از آن ها تا به حال قابل بازی بوده است. در این حالت 3 بیس یا پایگاه اصلی وجود دارد و هر تیم باید علاوه بر کشتن اعضای تیم دیگر، این پایگاه ها را فتح کرده و نگاه دارد تا در نهایت تیمی که زودتر به امتیازی مشخص می رسد، برنده شود.

اما موضوع به همین سادگی نیست؛ چرا که در عین حال دشمن هم در تلاش برای باز پس گیری این پایگاه ها است و استراتژی نقش مهمی را در این بین ایفا می کند. برای مثالشاید مجبور شوید برای مهار یک دشمن به صورت گروهی به وی حمله کنید اما این کار سبب می شود که کنترل یکی یا چند پایگاه را از دست داده و به دشمن واگذار کنید.

از ویژگی های مهم بازی، امکان شخصی سازی شخصیت اصلی است که البته مشخص نیست این شخصی سازی صرفا در ظاهر کلی مبارز تاثیرگذار است یا این که در عملکرد مبارزاتی وی نیز تاثیر می گذارد. هم چنین گیمر می تواند از میان جنسیت مذکر و مونث کارکتر خود را انتخاب کند و لازم به ذکر است که هیچ کدام از دو جنسیت برتری یا ضعف خاصی نسبت به دیگری ندارند.

For Honor در تاریخ نامعلومی در سال 2016 برای کنسول های پلی استیشن و اکس باکس وان و نیز پی سی منتشر خواهد شد.

Forza Motorsport 6

Forza Motorsport 6

سازنده: Turn 10 Studios
ناشر: Microsoft Studios
پلتفرم: اکس باکس وان
تاریخ انتشار: 15 سپتامبر 2015

مایکروسافت نسبت به سری فورتزا روند بسیار خوبی را در پیش گرفته است. در حالی که طزفداران کنسول پلی استیشن 4 هم چنان منتشر یک بازی ریسینگ واقعی هستند، سومین فورتزا برای کنسول اکس واکس وان در حال انتشار است. فورتزا البته کار سختی در پیش دارد چرا که چندی پیش Project CARS عرضه شده است و انتظارات را بالا برده است.

پیش از هر چیز، بخش Career یا تک نفره ی بازی از نو بازسازی شده است و به گفته ی سازندگان چیزی در حدود 70 ساعت و بیشتر گیم پلی را شامل می شود. بازی قرار است بسیار بزرگ باشد و چیزی در حدود 450 خودرو از برند های مختلف در بازی قرار دارد که همه ی آن ها بدون نیاز به مایکروترانس اکشن و بر روی دیسک و از همان روز عرضه قابل استفاده خواهند بود. در کنار این تعداد ماشین، حدود 26 نقشه هم از سراسر جهان وجود دارد.

فورتزا 5 از سیستمی برای پاداش دادن به گیمر براساس درجه ی سختی استفاده می کرد و فورتزا 6 از نسخه ی تکامل یافته ی همین سیستم بهره می برد. در فورتزا حالت ها و مادهای مختلف هم در میزان پاداش تاثیرگذار خواهند بود. مثلا حالتی به نام No-Rewind وجود دارد که شما را مجبور می کند بدون دسترسی به امکان لوکس بازگردانی بازی، مرحله را به اتمام برسانید.

Drivatarها بار دیگر به بازی بازگشته اند و این بار به صورت کاملا بهبود یافته. سازندگان بخش هایی از RaceCraft را برداشته و به این بخش افزوده اند. مثلا می توان تعیین کرد که Drivatar چطور به ترمزِ با تاخیر عکس المعل نشان می دهد و یا اینکه بتواند تنها یکی از تایرها را قفل کند. طرفداران هم چنین خواسته بودند که این بخش شکل حرفه ای تری به خود بگیرد و سازندگان هم ابزارهای مناسب برای این کار را در بازی قرار داده اند؛ هرچند که نوع عملکرد آن هنوز چندان مشخص نیست.

یکی از جالب ترین ویژگی های نسخه ی ششم فورتزا شبیه سازی زمین های خیس آن است. برای مثال استودیوی Turn 10 تیمی برای بررسی زمین معروفNurburgring در حالت خیس فرستاد و آن ها متوجه شدند که 560 چاله و گودال در حالت بارانی بر روی زمین وجود دارد و حالا تمام آن 560 گودال در بازی قرار داده شده اند. البته این چاله ها به صورت داینامیک تغییر شکل نخواهند داد اما در هندلینگ خودرو مشکل ایجاد خواهند کرد.

بخش آنلاین چند نفره در این نسخه از 24 بازیکن هم زمان پشتیبانی می کند. هم چنین حالت جدیدی به نام لیگ به این بخش بازی اضافه شده است که در آن سعی شده تا حد امکان برخی مشکلات رایج بخش چند نفره حل شود. مثلا در این حالت بازی با ارزیابی توانایی ها و سبک بازی تان، شما در کنار عده ای دیگر که تا حدودی شبیه تان هستند قرار می دهد و دیگر از سیستم یافتن اتفاقی بازیکن خبری نیست.

فورتزا موتوراسپورت 6 با 1080p و 60 فریم ثابت در 15 سپتامبر سال جاری میلادی تنها برای کنسول اکس باکس وان عرضه خواهد شد.

Gears 4

Gears 4

سازنده:Black Tusk Studios
ناشر:Microsoft Studios
پلتفرم: اکس باکس وان
تاریخ انتشار:تعطیلات 2016

در حال حاضر چیزی در حدود 1 سال و نیم از زمانی که مایکروسافت فرنچایز گیرز آو وار را از اپیک خریداری کرد و به Black Tusk سپرد می گذرد. نمایش نسخه ی چهارم این فرنچایز برخلاف انتظارات در حد قابل قبولی قرار داشت و به نظر می رسد که Black Tusk می داند که دارد چه می کند و قصد ندارد سری بازی محبوب گیرز آو وار را به نابودی بکشاند.

در چند ماه گذشته تا آغاز E3، مایکروسافت و استودیوی Black Tusk زمان زیادی را صرف برندینگ دوباره ی آی پی انحصاری خود کردند و بنابراین گیمرهای زیادی مشتاقانه منتظر اولین نمایش نسخه ی چهارم بازی که به عنوان Gears 4 شناخته می شود بودند.

دموی بازی بخش های کوتاهی از گیم پلی و صد البته دو پروتاگونیست جدید را نشان می داد. شخصیت اول مذکر بوده و JD نام دارد و شخصیت دوم مونث است و اشاره ای به نام وی نشده است. نمایش بازی با پرسه زدن دو کارکتر در شهری متروکه دنبال می شد. نکته ی قابل تامل در بازی، تاریکی بیش از حد آن بود به طوری که در برخی از بخش های دمو تقریبا چیزی دیده نمی شد!

تریلر به نمایش در آمده اطلاعات چندانی به گیمر منتقل نمی کرد و تنها سعی داشت جلو های گرافیکی بازی را به رخ بکشد. در نهایت هم دموی بازی با نبردی کلاسیک با تعدادی از دشمنان همیشگی بازی و چند صحنه ی خشونت بارِ استفاده از اره برقی به پایان رسید. با توجه به دموی بازی به نظر می رسد که Co-Op دونفره نقش مهمی در بازی ایفا خواهد کرد.

در کنار نسخه ی چهارم بازی، ورژن Remastered اولین گیرز آو وار نیز در دستور کار مایکروسافت قرار دارد و در 25 آگوست برای پی سی و اکس باکس وان منتشر خواهد شد. تاریخ انتشار گیرز 4 هم کماکان نامشخص است و تنها به تعطیلات 2016 اشاره شده است.

(Ghost Recon Wildlands (Tom Clancy’s

Ghost Recon Wildlands

سازنده: Ubisoft Paris
ناشر: Ubisoft
پلتفرم ها: پی سی – پلی استیشن 4 – اکس باکس وان
تاریخ انتشار: نامعلوم

یکی از بازی های جدیدی که یوبیسافت در کنفرانس خبری خود معرفی کرد، نسخه ی جدید سری بازی Ghost Recon بود. یوبیسافت با توجه به این که تقریبا تمام برگ برنده های خود را در این کنفرانس رو کرد، تصمیم گرفت که به جز تریلری کوتاه، اطلاعات و نمایش چندانی از بازی منتشر نکند؛ بنابراین به جز برخی از اطلاعات کلی، جزییات چندانی از روند داستانی یا گیم پلی Wildlands مشخص نشده است.

داستان این نسخه از بازی ظاهرا در آینده ای نه چندان دور اتفاق می افتد و روایت گروهی از نیروهای ویژه ی آمریکایی است که به قصد خراب کاری در عملیات ها و در نهایت نابودی یک باند کارتل به کشور بولیوی فرستاده شده اند.

برخلاف آنچه که از سری گوست ریکون انتظار می رفت، در Wildlands محیط کاملا Open-World بوده و گیمر می تواند به راحتی به هر نقطه از نقشه که می خواهد دسترسی داشته باشد. در تریلر بازی نشان داده شد که کارکتر بازی می تواند انواع وسائل نقلیه نظیر هلیکوپتر، موتور سیکلت، قایق موتوری و غیره را کنترل کند.

محیط بازی هم به دلیل لوکیشن خاص آن دارای، توپوگرافی و گوناگونی بسیار است و گیمر می تواند از وسائل نقلیه ی خود در انواع محیط کوهستانی، صحرائی و دریا و رودخانه استفاده کند.

شخصیت های اصلی بازی 4 نفر تشکیل می دهند و با توجه به ماهیت همیشگی گوست ریکون، می توان انتظار داشت که گیمر در هر زمان بتواند بین شخصیت های بازی سوییچ کند. البته تمرکز اصلی یوبیسافت بر حالت Co-Op 4 نفره بوده است و احتمالا هنگام بازی به صورت تک نفره محدودیت بسیاری بر بازی اعمال شده باشد.

نمایش بازی پیش از هر چیز یادآور بازی Just Cause بود و سیستم ماموریت های آن چیزی شبیه به Outpostهای بازی فارکرای. هم چنین کلیت و روند گیم پلی تا حدودی نسخه ی پنجم بازی جی تی ای و صد البته واچ داگز را به ذهن می آورد. ظاهرا یوبیسافت قصد دارد که با ترکیب کردن فرمول های تضمین شده ی این 4 بازی موفق (و یا حداقل بازی های مشابه آن ها) اثری منحصر به فرد پدید آورد هرچند که به تجربه ثابت شده است که یوبیسافت تبحر زیادی در نابود کردن آی پی های محبوب و شاخص خود دارد!

درباره ی تاریخ انتشار بازی هیچ صحبتی نشده است اما به نظر می رسد بازی در تاریخی نامعلوم در سال 2016 یا حتی 2017 برای کنسول های پلی استیشن 4، اکس باکس وان و پی سی منتشر شود.

Halo 5: Guardians

Halo 5 Guardians

سازنده: 343 Industries
ناشر: Microsoft Studios
پلتفرم: اکس باکس وان
تاریخ انتشار: 27 اکتبر 2015

معرفی نسخه ی پنجم سری هیلو به کنفرانس E3 مایکروسافت در سال 2013 میلادی باز می گردد. در این مدت خبرهای جسته و گریخته ای از بازی منتشر شد اما نمایش اصلی بازی در کنفرانس امسال انجام شد.

داستان بازی هم چنان مشخص نیست و معلوم نشده است که چه چیزی باعث شد که مدتی از مستر چیف خبری نباشد. حدس و گمان بر این است که مستر چیف به صورت کامل ارتباط خود را با سازمانی که از کودکی مسیر زندگی اش را هدایت می کرده قطغ کرده است. و با وجود توانایی های بی بدیل مستر چیف، این اتفاق چندان برای UNSC خوشایند نخواهد بود؛ بنابراین یکی از اسپارتان ها به نام جیمسون لاک موظف به پیدا کردن و برگرداندن وی است.

جالب اینجاست که داستان بازی به سریال چند قسمتی هیلو: نایت فال مربوط است و مثلا اگر بخواهید به پیشینه ی داستانی جیمسون لاک پی ببرید، باید این سریال کوتاه ساخته ی ریدلی اسکات را تماشا کنید. هم چنین نایت فال اطلاعاتی درباره ی چند اسپارتان جدید دیگر نیز دارد که به نظر می رسد به وقایع هیلو 5 تا حد زیادی مربوط و متصل باشد.

از تغییرات مهم گیم پلی اضافه شدن هدف گیری دقیق سلاح های بازیست. برخلاف سایر بازی ها هم سبک، سرعت کارکتر بازی هنگام هدف گیری تغییری نخواهد کرد و آرام تر نخواهد شد. البته در مجموع، اضافه شدن هدف گیری شاید به مذاق بسیاری از طرفداران خوش نیاید چرا که بسیاری از گیمرهای قدیمی این سری به سیستم هدف گیری قبلی عادت دارند اما به هر حال نیاز به وجود چنین سامانه ای احساس می شد.

تعداد بسیار زیادی ماد، دشمن و سلاح به بازی اضافه شده است که قرار است تجربه ی آنلاین هیلو را به کلی دگرگون کند. ظاهرا دو ماد جدید تحت عناوین Breakout و Stronghold به بازی اضافه شده که البته درباره ی جزییات آن ها اطلاعات خاصی منتشر نشده است. هم چنین از این پس هیلو از 24 نفر در هر بازی چند نفره پشتیبانی می کند و با توجه به سبک و سیاق بخش آنلاین بازی، خصوصا بخش Warzone، به نظر می رسد که 343 Industries قصد دارد بازی خود را کمی به قالب رایج بتلفیلد نزدیک کند.

بخش Warzone، که سازندگان بیشترین مانور را بر روی آن داده اند، تقریبا ترکیبی از Invasion در هیلو ریچ و Big Team Battle نسخه های قبلیست. Warzone متشکل است از دو تیم 12 نفره و چند پایگاه. دو تیم موظف اند که ضمن تصرف هر پایگاه به کشتن دشمنان حریف و صد البته باس فایت هایی که توسط هوش مصنوعی کنترل می شوند، بپردازند.

هر تیمی که در نگهداری پایگاه ها و کشتن دشمنان موفق تر باشد، امتیاز بیشتری کسب می کند و هر تیمی که امتیاز بیشتری کسب کند، سلاح ها و وسایل نقلیه ی بهتری در اختیارش گذاشته می شود. در آخر هم تیمی که زودتر به امتیاز 1000 برسد برنده ی هر دست از بازیست.

برای بخش Warzone آیتم های خاص در نظر گرفته شده است که گیمر می تواند هم با پول واقعی و هم با پول داخل بازی آن را خریداری کند. اما در عوض وجود این آیتم های پولی گفته شده است که بسته های الحاقی مپ های جدید، کاملا رایگان خواههد بود. این بسته های الحاقی در طول 8 ماه پس از انتشار بازی 15 نقشه ی جدید به بازی اضافه می کنند.

هیلو 5 با موتوری کاملا جدید ساخته شده است تا بتواند استفاده از سخت افزار اکس باکس وان را به غایت خود برساند. بنابراین بازی با کیفیت 1080p و 60 فریم بر ثانیه دنبال خواهد شد اما در عوض این بهبود، دیگر خبری از بخش Co-Op آفلاین به صورت اسپلیت اسکرین نخواهد بود و تجربه ی Co-Op تنها به بخش آنلاین محدود شده است.

هیلو 5 ابتدا قرار بود در سال 2014 عرضه شود اما بعدا این تاریخ تغییر کرد و در حال حاضر انتشار بازی به 27 اکتبر سال جاری میلادی موکول شده است.

Hitman

Hitman

سازنده: IO Interactive
ناشر: Square Enix
پلتفرم ها: پی سی – پلی استیشن 4 – اکس باکس وان
تاریخ انتشار: 8 دسامبر 2015

IO Interactive در طول کنفرانس سونی و اسکوئر انیکس از نسخه ی جدید بازی هیتمن خود رونمایی کرد و با این که ششمین نسخه از این سری بازی است اما به سادگی هیتمن نامیده می شود؛ بدون هیچ پسوند و پیشوندی. به گفته ی کارگردان بازی، این نسخه از هیتمن جاه طلبانه ترین بازی ساخته شده توسط آن هاست.

هیتمن برای عرضه ی دیجیتالی برنامه ریزی شده است و قرار است مجموعه ای باشد از قراردادهای کاری مختلف برای مامور 47 که باید به آن ها رسیدگی شود. بازی با تعداد مشخصی قرار داد آغاز خواهد شد و گیمر باید هر یک را به هر شکلی که می خواهد و می تواند به اتمام برساند. بدون توجه به موفقیت یا شکست در ماموریت، اطلاعات هر گیمر ثبت شده و به لیدربرد بازی منتقل می شود.

قرار است که در طول زمان، سازندگان دائما ماموریت های بیشتری به بازی اضافه کنند. ماموریت هایی که برخی از آن ها در انحصار طرفداران کنسول پلی استیشن 4 است، برخی دیگر برای مدت کوتاهی در میان لیست قراردادها باقی می مانند و مابقی به صورت دائمی قابل بازی هستند. هم چنین سونی اعلام کرده است که به دلیل همکاری هایش با اسکوئر انیکس، طرفداران می توانند به زودی به نسخه ی بتای بازی دسترسی داشته باشند.

البته محتویات اضافه و بتای زود هنگام بهایی نیز دارد. در حالی که نسخه ی پی سی بازی 40 دلار قیمت گذاری شده است، نسخه ی پلی استیشن 4 5 دلار گران تر است و قیمت بازی بر روی اکس باکس وان هم چنان نامعلوم.

به هر حال بازی تنها به صورت دیجیتالی و در تاریخ 8 دسامبر سال جاری میلادی برای کنسول های پلی استیشن 4، اکس باکس وان و صد البته پی سی عرضه خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (65 مورد)
  • علی
    علی | ۱۷ فروردین ۱۳۹۵

    فقط بازی fallout 4 بهترین بازی در سال2015 برای پی سی

  • محمد
    محمد | ۸ فروردین ۱۳۹۵

    فقط اساسینگ کالاف داتی بهترین بودند

  • هه
    هه | ۴ بهمن ۱۳۹۴

    خیلی خوبه

  • علی پیری
    علی پیری | ۲۷ دی ۱۳۹۴

    پس uncharted 4 و far cry primal چی؟؟؟
    همیشه از فارکرای خوشم میومده!!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی