ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جدیدترین اخبار و روندهای دنیای فناوری را با نگاهی دقیق و حرفه‌ای، در کانال تلگرام دیجیاتو دنبال کنید.

ورود به کانال تلگرام دیجیاتو
تکنولوژی

اولین تلفن هوشمند با چیپست ۱۰ هسته ای اواخر مهرماه از راه می رسد

چیپست رده بالای جدید و ۱۰ هسته ای مدیاتک یعنی Helio X20 قرار است در اواسط اکتبر میلادی مصادف با اواخر مهر ماه، برای اولین بار روی تلفن هوشمند چینی و ۵۰۰ دلاری Elephone P9000 ارائه ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۴ | ۱۵:۳۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

چیپست رده بالای جدید و ۱۰ هسته ای مدیاتک یعنی Helio X20 قرار است در اواسط اکتبر میلادی مصادف با اواخر مهر ماه، برای اولین بار روی تلفن هوشمند چینی و ۵۰۰ دلاری Elephone P9000 ارائه شود. برای این چیپست از شماره مدل MT6797 استفاده شده که در ادامه مدل ۸ هسته ای Helio X10 با شماره مدل MT6795 به شمار می رود.

Helio X20 اولین چیپست بازار محسوب می شود که از معماری ۳ خوشه ای بهره می برد و هسته های آن به شرح زیر در نظر گرفته شده اند:

۲ هسته مبتنی بر Cortex-A72 با فرکانس ۲.۵ گیگاهرتزی که برای سنگین ترین پردازش ها بکار می روند، ۴ هسته مبتنی بر Cortex-A53 با فرکانس ۲ گیگاهرتز برای ایجاد تعادل بیشتر بین قدرت سخت افزاری و مصرف باطری در نظر گرفته شده اند و در نهایت نیز ۴ هسته دیگر مبتنی بر همین معماری وجود دارند که برای مصرف بهینه باتری، با فرکانس ۱.۴ گیگاهرتز کار می کنند. پردازنده گرافیکی نیز Mali-T800 انتخاب شده است.

از دیگر مشخصات سخت افزاری Elephone P9000 نیز می توان به نمایشگر ۵.۵ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰p، حافظه رم ۴ گیگابایتی، ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی با قابلیت افزایش از طریق MicroSD، دوربین جلوی ۸ مگاپیکسی و دوربین پشتی با سنسور ۲۰.۷ مگاپیکسل، باتری ۳۱۰۰ میلی آمپر ساعتی و در نهایت پشتیبانی از ۲ سیم کارت بطور غیر همزمان اشاره کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (22 مورد)
  • حامی اندروید
    حامی اندروید | ۲ تیر ۱۳۹۴

    حدیث داریم از معصوم میفرمایند : در آخرت اول نماز انسان است که مورد پرسش قرار میگیرد و اگر انسان نمازهایش قبول بعد از آن سایر اعمالش پذیرفته خواهد یا نخواهد شد .
    پس کسی که نماز نمیخونه اصن دنیا رو گلستون کنه ازش پذیرفته نمیشه .

    • عـــامـر
      عـــامـر | ۲ تیر ۱۳۹۴

      بدترین طرفداری دفاع نادرسته
      الان شما مثلا دارید خودتونو متدین نشون میدید اما جز خراب کردن جلوه دین چیز دیگه نداره

      • حامی اندروید
        حامی اندروید | ۲ تیر ۱۳۹۴

        دفاع نادرست چیه
        چرا چرت و پرت تحویل میدی
        حدیث گفتم

        • عـــامـر
          عـــامـر | ۲ تیر ۱۳۹۴

          تو سایت تکنولوژی ؟
          ادامه بده موفق باشی

          • حامی اندروید
            حامی اندروید | ۲ تیر ۱۳۹۴

            هم چنین

    • Siamak Gol
      Siamak Gol | ۲ تیر ۱۳۹۴

      تبلیغ راه داره...
      فضای اینجا با مسائل دینی هنجار نیست...
      نمیدونم چرا اینطوریه...
      چیزای متفرقه بیشترخواهان دارن...
      پس وقتی یه مسئله ی دینی رو میگی.. بیشتر از دین بدشون میاد و زده میشن....
      کار رو به کاردون بسپار.. که کاردون‌هم فعلا خوابه :)

  • Metal
    Metal | ۲ تیر ۱۳۹۴

    البته اير ٢ كه ٣ هسته غول داره !! ولي خيلي دوست داشتم مصرفش و كم ميكردن يا حداقل باتري اير يك و كمتر نميكردن
    آخه من موندم يك تبلت به اين قدرت احتياج داره !! مگه ميخوايم فضاپيما بسازيم !! اير ٢ و اينقدر قوي كردن رسيده به سري مكبوك !! يكي هم نيست بهشون بگه بسه پسرم اوج نگير !! اوج نگير زدي سقف و خراب كردي ! اون از ساعت با بدنه طلا اين هم از اين قدرت بالا ولي باتري ضعيفتر نسبت به نسل قبلش

  • Metal
    Metal | ۲ تیر ۱۳۹۴

    اين خبر و شنيدين AMD از پردازنده اينتل توي پروژه كوانتوم كه گرافيكهاي غولش هست استفاده كرده :D خوبه آدم با خودش كمي صادق باشه كمثل اين AMD بياد از بهترينها استفاده كنه حتي اگر به ضرر خودش باشد

  • علی
    علی | ۲ تیر ۱۳۹۴

    من نمیدونم چرا بعضی ها میخوان راه ۱۰ ساله رو بک شبه طی کنن واقعا چینی یعنی همین اولین باره داره گوشی میسازه بعد داره رم ۴ و پردازنده ۱۰ هسته ای میذاره.أخه بنده خدا اولین گوشیشو این جوری ساخته گوشی بعدیشو میره رم ۵ میزاره دذر ضمن این گوشی اصلا بنچمارکاش نیومده فک نکنم عملکرد خوبی داشته باشه

  • Metal
    Metal | ۲ تیر ۱۳۹۴

    كامپيوتر در رده ايستگاه كاري باشد يعني مك پرو نازنين با پردازنده سرور دقت كنيد سرور اينتل فقط و فقط ٤ هسته دارد در نسخه پايه ! تازه سرور هم هستش ! نميدونم كي اين بازي با اعداد تموم ميشه ؟!
    هر وقت دلفينها از عقاب سريعتر پرواز كرد (بدون كمك هواپيما و هلكوپتر و...) پردازنده ١٠ هسته ضعيف هم بهتره تا ٢ هسته غولي مثل چيپهاي اپل و تگرا !

  • حامی اندروید
    حامی اندروید | ۲ تیر ۱۳۹۴

    الِکی میگه !

  • امیرپارسا
    امیرپارسا | ۲ تیر ۱۳۹۴

    هندونه است؟!!!
    :)
    .
    دقیقا شبیه ماشینیه که 10 تا موتور ژیان رو بهم ببندی
    بابا دو هسته یا 4 هسته ای بساز اما قوی
    .
    من توی جریان این مدیا تک خیلی شک دارم
    میگن تایوانیه اما کاراش و رفتارش کاملا شبیه چینی مینی های سـگ و گـربه خوره!
    :)

    • Metal
      Metal | ۲ تیر ۱۳۹۴

      يك دلار يك پرس غذا ميدن تو چين !
      دنيا را گند زدن با بنجلهاشون
      فكر كنم پردازندشون هم مثل كفش هاي بنجل چيني باشه بعد ٣ ماه خراب بشه ! نه مثل كفشهاي نايك و آديداس كه ٣ سال بعد فقط كمي خراب شده و انگار كفش نوي چينيه !!

  • hossein
    hossein | ۲ تیر ۱۳۹۴

    sarfe nis

  • Metal
    Metal | ۲ تیر ۱۳۹۴

    ٢ سيمكارت غير همزمان ! بيچاره HTC روي ميان ردش همزمان پشتيباني ميكنه و داره بر شكست ميشه اينها روي پرچمدارشون ... ميگذارند و ميفروشه ميفروشه مثل نبات يك گوشييش بگيره بسه براش!!

  • Metal
    Metal | ۲ تیر ۱۳۹۴

    فقط يك جمله core i5 روي لپتاپ هست ٢ هسته و core i3 روي دسكتاپ هم همينطور !!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی