ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نسل بعدی آیفون از تکنولوژی LTE Advnaced پشتیبانی خواهد کرد [شایعه]

کاربران نسل بعدی آیفون احتمال دارد بتوانند استفاده از فناوری LTE را با سرعتی بسیار بیشتر از گذشته تجربه کنند. در همین رابطه وب سایت 9to5mac گزارش نموده که کمپانی اپل قصد دارد در تلفن ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۱ تیر ۱۳۹۴ | ۰۹:۳۰

کاربران نسل بعدی آیفون احتمال دارد بتوانند استفاده از فناوری LTE را با سرعتی بسیار بیشتر از گذشته تجربه کنند. در همین رابطه وب سایت 9to5mac گزارش نموده که کمپانی اپل قصد دارد در تلفن های هوشمند آتی خود مودم LTE جدیدی از کوالکام را به کار بندد که می تواند سرعت دریافت داده از شبکه را دو برابر کرده و آن را از ۱۵۰ به ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه ارتقا بخشد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

ناگفته نماند در حالیکه مودم مورد بحث قادر است به صورت تئوری چنین سرعت فوق العاده ای را فراهم آورد ولی اپراتورهای مخابراتی نیز در محقق شدن این موضوع نقشی جدی دارند و می بایست از تکنولوژی LTE Advnaced در خدماتی که ارائه می نمایند پشتیبانی کنند و ذکر این نکته ضروریست که در حال حاضر تنها چند اپراتور در سراسر جهان شبکه هایشان دارای ویژگی یاد شده است.

LTE Advanced هم اکنون در برخی مناطق و کشورهای خاص از جمله کره جنوبی در دسترس کاربران قرار دارد. کمپانی AT&T نیز ارائه ی آن را در تعدادی از شهرهای بزرگ ایالات متحده آمریکا آغاز نموده ولی مشخص نیست که تکنولوژی مذکور به چقدر زمان دیگر نیاز دارد تا بدل به امری فراگیر شود.

اعداد و ارقام مرتبط به سرعت فناوری مورد اشاره به صورت تئوری امکان پذیر هستند، ولی در عمل به یقین بازهم شما می توانید سرعتی به مراتب بیشتر از حد معمول تجربه کنید و نباید از خاطر برد که اپل با ارائه ی این نسل از تکنولوژی LTE‌ در موبایل هایش می خواهد پیش از همه محصولات خود را برای راهکارهای ارتباطی آینده آماده سازد.

البته پیش از ساکنین کوپرتینو برخی از شرکت های دیگر نیز به سراغ چیپ های جدید کوالکام رفته اند. برای مثال سامسونگ این چیپ ها را در برخی از موبایل های گلکسی اش که همین الان در بازار موجود هستند تعبیه کرده است.

9to5mac یادآور می شود تمایل اپل در استفاده از مودمهای جدید LTE احتمال دارد که دلایل دیگری نیز داشته باشد؛ برای مثال مودمهای مذکور در مصرف انرژی بسیار بهینه عمل می نمایند و قادرند عمر باتری آیفون را بهبود بخشند. ضمناً شاید از این طریق غول تکنولوژی ساکن کوپرتینو بتواند مادربرد اسمارت فون هایش را کوچک تر کرده و سپس باتری هایی بزرگتر و بهتر را در آنها جای دهد.

البته وب سایت فوق الذکر روز گذشته در مقاله ی دیگری اشاره کرده بود که ظاهر و اجزای درونی آیفون بعدی دستخوش تغییر طراحی بزرگی نشده اند و ممکن است از همین رو مودم های LTE تازه هم تحول چندان خاصی را پدید نیاورند و تنها بتوانند کارایی های مرتبط به مصرف بهینه انرژی در iOS 9 را تکمیل کنند. باید منتظر ماند و دید با گذشت زمان کدامیک از این شایعات به واقعیت می پیوندند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • BOZORG# اصن تو خوبی من بد ، من اونم که دنیارو نمیفهمه
    BOZORG# اصن تو خوبی من بد ، من اونم که دنیارو نمیفهمه | ۱۱ تیر ۱۳۹۴

    میدونم میدونم میدونم که این یه اسپمه
    اما باید جواب ترول هارو داد. انقد که دیگه از حماقت خودشون اب بشن برن زمین
    یکی اومده گفته چرا سهم سیستم عامل ای او اس 18 درصده (میخواسته توجیه کنه 2 درصد وینفون رو)
    اولا که ای او اس اولین سیستم عامل تاچ نیست
    دوما با دو گوشی و دو تبلت دست یافتن به چنین رقمی شاهکار محصوب مبشه نه اینکه وینفون صد هزار تلفن اسپم تولید کنه و 2 درصد باقی بمونه. دوما سود اپل بتنهایی به اندازه کل ارزش بخش وینفونه.طرف میگه پس حالا که اینجوریه مایکی هم سودش زیاده ولی درصدش کمه تو بازار دیگه این ترول نیست . این دیوانست
    مقابله با این ادم کار من نیست . کار پزشکه

  • Metal
    Metal | ۱۱ تیر ۱۳۹۴

    همين حالا آيفون تنها گوشي هست كه از باند مختلف LTE پشتيباني ميكنه و چندين تراشه براي اين مورد روي برد كوشي هست كه جدا از چيپ كوالكام هستش در حالي كه رقبا براي پردازنده و گرافيك و چيپ باتد و ... فقط يك چيپ كوالكام ميگذارند و اين در حالي هست كه اپل براي گرافيك و پردازنده چيپ خودش را داره و براي سيمكارت چيپ كوالكام جدا و براي پوشش انواع باندهاي LTE جندين تراشه جدا داره كه مساحت اينها روي هم چندين برابر يك چيپ كوالكام S810 هستش

    • Metal
      Metal | ۱۱ تیر ۱۳۹۴

      ٢٠ باتد مختلف LTE را آيفون ٦ و ٦ پلاس پوشش ميدهد كه بي نظير است
      هر كي داخل آيفون را ببين ميفه بقيه اندرويديها در برابر آيفون ميان رده حساب خواهند شد

  • pars
    pars | ۱۱ تیر ۱۳۹۴

    تازه میخواد این فناوری رو کار بزنه :) رقبا خیلی قبل تر این فناوری رو بکار گرفتند

    • Metal
      Metal | ۱۱ تیر ۱۳۹۴

      رقبا فقط اسمي پوشش ميدهند بله همه كارهاشون اسمي و روي كاغذ هست ولي در عمل ميبينيد ٤ باند پوشش ميدهند و سرعت نوشتن روي حاظشون هم نصف آيفون ٦ هست با اينكه ٦ ماه و بعضا ٩ ماه بعد از آيفون ٦ و ٦ پلاس اومدن
      آيفون ٦ و ٦ پلاس بالاي ٨٠ مگابايت در ثانيه سرعت نوشتن روي ذخيره فلش آيفون دارند يعني دقيقا ٧٠٠ مگابيت در ثانيه !

      • حامد
        حامد | ۱۱ تیر ۱۳۹۴

        آقا لینک بده وگرنه حرف مفت فایده نداره... مدرک...

مطالب پیشنهادی