مروری بر دنیای بازی های ویدیویی در هفته ای که گذشت [7 تیر-14 تیر]

مروری بر دنیای بازی های ویدیویی در هفته ای که گذشت [7 تیر-14 تیر]

مروری بر دنیای بازی های ویدیویی در هفته ای که گذشت [7 تیر-14 تیر]

دنیای بازی های ویدیویی گستردگی خاص خود را دارد و کمتر پیش آمده که در دیجیاتو بتوانیم از گوشه به گوشه ی این دنیای خوش رنگ و جذاب برای تان بگوییم. تمرکز بیشتری روی اخبار مهم، کنفرانس ها و اتفاقات جریان ساز داشتیم اما این بار به گونه ای متفاوت، دنیای بازی را در می نوردیم.

از گوشه کنار این صنعت جذاب اخبار متنوعی هر روز می شنویم که شاید کمتر فرصتی پیش آید در مورد آن ها صحبت کنیم. شرکت های بزرگ و کوچک، افرادی را تحت اختیار می گیرند، بازی هایی تایید می شوند و جنجال های خبری رخ می دهد. شایعات هر روز در گوش ها زمزمه می شود و برخی به حقیقت می پیوندد در حالی که بسیاری دیگر کذب محض هستند.

پست مورد نظر، به آمار فروش و گزارش های مالی شرکت ها خواهد پرداخت و نیم نگاهی بر شیوه مدیریت کمپانی ها در صنعت پر زرق و برق بازی های ویدیویی دارد. اگر می خواهید بیشتر با گوشه و کنار دنیای رنگارنگ ما گیمرها آشنا شوید، بسته جمع بندی هفته را تقدیم تان می کنیم.

نینتندو، مایکروسافت و سونی با کنسول های شان تنها سوژه های خبری ما نیستند. به دنیای بازی سازان مستقل سفر می کنیم و از استودیوهای کوچک شان هم اخباری به اطلاع تان می رسانیم. بازی های موبایل هم در انحصار هفت سنگ و پست های روزانه نیستند. اگر به دنبال تریلر بازی محبوب تان هستید، شاید در این پست آن ها را پیدا کنید و اگر می خواهید بدانید چه بازی هایی در هفته پیش رو منتشر می شوند، ما به شما خواهیم گفت.

در جمع بندی اخبار دنیای بازی، هر هفته مروری بر اخبار مهم صنعت ویدئوگیم در شرق و غرب داریم. البته، همچون گذشته اخبار مهم را سریعا به اطلاع تان خواهیم رساند اما به هر حال یک جمع بندی کلی از هفته ای که گذشت می تواند جامع و کامل باشد.

در ادامه با دیجیاتو و جمع بندی هفته همراه باشید.

بررسی بازی Her Story؛ در جستجوی حقیقت

Her-Story-

زیر نور مهتابی و مقابل مانیتور قدیمی سی آر تی نشسته اید و در حال گشت و گذار در آرشیو و فایل های قدیمی پلیس هستید. فیلم های کوتاهی از صحبت های خانمی به نام هانا اسمیت را با پلیس محلی شهر پورتموث انگلیس تماشا می کنید. فیلم هایی که چیزی حدود ۲۰ سال پیش تهیه شده اند و حالا به صورت تکه تکه در اختیار شما قرار گرفته اند و وظیفه دارید که آن ها را در کنار هم بگذارید.

داستان بازی در سال ۱۹۹۴ به وقوع می پیوندد. زمانی که هانا اسمیت، شخصیت اصلی بازی، با مراجعه به پلیس، خبر مفقودی شوهرش را اعلام می کند. بعد از مدتی نیز و بنابر دلایلی نامشخص، شوهر او به قتل رسیده و همین موضوع باعث می شود که پلیس در مقاطع زمانی مشخصی از وی بازجویی کند. بازی، گیمر را در مقابل فیلم های کوتاهِ بازجویی های هانا قرار می دهد تا او خود به کشف حقیقت این مسئله بپردازد.

برای مطالعه مقاله کلیک کنید.

خشونت بازی های ویدیویی یا خشونت تجلیل شده؛ کدامیک به جوامع بشری ضربه وارد می کند

violent-video-games-poll

یادش بخیر، روزی که حق وکالت از جک تامپسون گرفته شد بسیار خوشحال بودم.

تامپسون، یکی از وکلای ایالت فلوریدا بود و پرونده های حقوقی بسیاری را علیه صنعت بازی های ویدیویی به جریان می انداخت. اما حرف هایش اساسا از طرف افرادی که می شناختم مورد تمسخر قرار می گرفت. اصلا اینطور نبود که درباره این موضوع تخصصی داشته باشد، یا برای بررسی تاثیرات روانی بازی های ودیدویی روی مردم به دنبال جواب هایی علمی رفته باشد.

با این وجود به نظر می رسید قصد دارد به پدر و مادر بچه های دهه ۹۰ که خیلی از بازی های ویدیویی سر در نمی آوردند، نشان دهد که عاقبت تاثیر بازی های ویدیویی روی فرزندانشان، بسیار متفاوت تر از چیزی است که به آن فکر می کنند.

درست در همان زمان، بحث های مختلفی میان افراد درباره این موضوع شکل گرفت و من، هیچ دلیل قانع کننده ای در میان حرف هایی که در موردش بحث می شد، پیدا نمی کردم. نسل ما، این افراد را پدر و مادر هایی سنتی خطاب می کنند که هیچ اطلاعاتی درباره این موضوع نداشتند و تنها مشکل آن ها ندانستن بود.

برای مطالعه مقاله کلیک کنید.

«نوآوری» در بازی های بزرگ هنوز زنده است

mirrorsedge

بازی های مستقل و کوچک، به اندازه بازی های بزرگ و پر هزینه فروش نمی کنند اما فروش کمتر آن ها لزوما به معنای کیفیت پایین تر نیست. عموما، ساخت بازی های مستقل با یک نقیصه بزرگ از سوی سازندگان همراه است: در نظر گرفتن بازاری کوچک.

این عناوین، عمدتا تجربیاتی منحصر به فرد برای جماعتی خاص به حساب می آیند. عناوین بزرگ، برای مثال Call of Duty، هیلو، بتلفیلد و دستینی برای همه ساخته شده اند، جماعتی که طی چندین دهه و بر اساس باکس آفیس فیلم ها و کمپین های بازاریابی چون جمعه سیاه شناخته شده اند.

مشاورین و متخصصین فروش دقیقا می دانند چه بازی هایی بهتر می فروشند و کجا باید نسبت به سرمایه گذاری اقدام کنند. آن ها می دانند که عمده مخاطبین چه می خواهند و مرزهای فکری خود را بر اساس آن تنظیم می کنند.

این طرز تفکر باعث می شود امروزه بی شمار نسخه ی ادامه دار از بازی ها ببینیم و تعداد بازی های شوتر اول شخص در مجموعه های ما رو به فزون گذارد. نمایش سونی و مایکروسافت در E3 2015، غرق در ادامه بازی های قدیمی و بازسازی بازی های گذشته بود و همین مسئله سبب شد تا سوالی در ذهن گیمرها ایجاد شود: وضعیت خلاقیت در صنعت بازی های ویدیویی در چه حال است؟

برای مطالعه مقاله کلیک کنید.

سازندگان Batman: Arkham Knight طرح خود را برای برطرف نمودن مشکلات بازی مطرح کردند

BAK_Sshot160-Copy

پس از عرضه Batman Arkham Knight متوجه شدیم که پورت نسخه پی سی به دلایل مختلفی، به شکل غم انگیزی غیر قابل قبول است. افت فریم ریت، حذف افکت های خاص، کرش های پیاپی و بسیار مشکلات دیگر سبب شد تا ناشر بازی، Warner Bros، فروش آن را روی پی سی برای مدتی متوقف کند.

هفته گذشته اولین پچ منتشر شد و گفته می شود که این آپدیت ۷۰ مگابایتی، مشکل کرش کردن بازی را برطرف کرده و نه بیشتر. در همین حال، انویدیا و راک استدی، سازنده بازی در تلاش اند تا مشکلات را در سریع ترین زمان ممکن برطرف نمایند.

بر اساس گفته های Warner Bros، نسخه پی سی شوالیه آرکام، نیاز به کار فراوان دارد و مدت زمانی طول می کشد تا همه مشکلات برطرف شود. استودیو راک استدی در حال حاضر رهبری تیمی از توسعه دهندگان و شرکای تجاری را بر عهده دارد که انویدیا و استودیو ۱۲ نفره Iron Galaxy بخشی از آن هستند.

به گفته ناشر بازی، این تیم در حال حاضر پیشرفت خوبی داشته اند و اولین آپدیت را هم عرضه کرده اند که چند مشکل کلی را برطرف کرده اما آپدیت ها ادامه خواهد داشت. توسعه دهندگان قصد دارند پیش از عرضه دوباره بازی روی پلتفرم پی سی مشکلات زیر را برطرف کنند:

  • پشتیبانی از فریم ریت بالای ۳۰ در بخش تنظیمات گرافیکی
  • باگ تکسچر در رزولوشن های پایین
  • بهبود پرفورمنش کلی و تثبیت فریم ریت
  • اضافه کردن گزینه های بیشتر در بخش تنظیمات گرافیکی
  • بهبود سرعت استریم از هارد درایو
  • باگ رندر تمام صفحه در لپ تاپ های گیمینگ
  • کاهش استفاده از مموری و VRAM
  • حل باگ مربوط به استفاده از دو کارت گرافیک در محصولات انویدیا
  • امکان استفاده از دو کارت گرافیک AMD به صورت همزمان
  • عرضه درایورهای آپدیت شده برای کارت های AMD و انویدیا

شرکت Warner Bros با عرضه پشت سر هم دو بازی موفق کنسولی که نسخه پی سی آن ها از مشکلات بسیار رنج می برد در حال حاضر به یکی از چهره های منفور دنیای بازی تبدیل شده اما برطرف کردن سریع مشکلات نشان از تعهد این کمپانی نسبت به مشتریان دارد.

از Wii U تا NX؛ در جلسه سهامداران نینتندو چه گذشت؟

wii-u-console

نینتندو پس از نمایشگاه E3 مورد انتقاد شدید جامعه گیمرها قرار گرفت. بازی های نمایش داده شده عمدتا قرار است تا ۶ الی ۹ ماه بعد به بازار عرضه شوند و به نسبت ۳DS، کمتر نامی از Wii U آورده شد. اما شیگرو میاموتو و ساتورو ایواتا، دو رکن اصلی این کمپانی، در جلسه ای که با سرمایه گذاران برگزار نمودند، حرف های زیادی برای گفتن داشتند.

نمایش نینتندو در E3 چندان قوی نبود و کمتر کسی پیدا می شود که از آن راضی باشد. به طور خلاصه، تمام محتوای معرفی شده در E3 توسط نینتندو در چند بند زیر خلاصه می شود:

  • رونمایی از گیم پلی Star Fox Zero برای Wii U
  • معرفی The Legend of Zelda: Tri Force Heroes برای ۳DS
  • معرفی Hyrule Warriors Legends برای ۳DS
  • معرفی Fire Emblem Fate برای ۳DS
  • معرفی مجسمه های آمیبو Skylanders
  • اعلام عرضه Xenoblade Chronicles X برای کنسول Wii U در دسامبر امسال
  • اعلام عرضه Yoshi’s Woolly World در ۱۶ اکتبر
  • عرضه Yo-Kai Watch، محصول پرطرفدار ژاپنی در تعطیلات زمستانی امسال برای ۳DS
  • عرضه Mario Tennis: Ultra Smash برای Wii U در تعطیلات زمستانی امسال
  • رونمایی از Mario & Luigi: Paper Jam برای بهار سال ۲۰۱۶
  • اعلام انتشار Fatal Frame: Maiden of Black Water در پاییز امسال

جالب اینجاست که بزرگ ترین مهره نینتندو در حال حاضر، The Legend of Zelda Wii U است که این بازی در نمایشگاه غایب بود. متاسفانه نینتندو محتوایی آماده نکرده بود تا چشم همه را به خود خیره کند و سرمایه گذاران از این بابت چندان خشنود نیستند.

شیگرو میاموتو، سازنده افسانه ای ماریو، در این ارتباط صحبت های بسیاری داشته. وی می گوید علت نمایش داده نشدن بازی های ۳rd Party در جریان نمایشگاه، تعداد کم آن ها بوده. وی قبول می کند که نمایش بازی های انحصاری به تنهایی ممکن است چندان مورد قبول واقع نشود اما برای نشان دادن برتری نینتندو نسبت به رقبا، وی دلایلی دارد.

او می گوید سونی و مایکروسافت در غرفه های شان بازی هایی داشتند که اصلا قابل بازی نبودند یا همه در حد دموهای ساده بودند اما نینتندو فقط بازی هایی را به نمایشگاه آورد که تجربه اصلی را نشان مخاطب می دهد.

در انتها وی صریحا بیان نمود که غرفه نینتندو با تمامی غرفه ها تفاوت داشت و مردم وقتی وارد آن می شدند از اینکه تجربه ای واقعی کسب خواهند کرد مطمئن می شدند.

ایواتا نیز در ارتباط با پروژه های معرفی نشده می گوید که چندین و چند همکاری بین نینتندو و شرکت های خارجی وجود دارد که هنوز از آن ها چیزی گفته نشده.

نکته جالب ماجرا، دلیلی است که ایواتا برای صحبت نکردن در مورد کنسول NX ارائه داده. همانطور که پیشتر خوانده اید، می دانید که نینتندو از همین حالا طرح خود برای ساخت کنسول نسل بعدی اش را شروع کرده اما در حال حاضر هیچ کس در مورد آن اطلاعاتی ندارد.

ایواتا، مدیرعامل نینتندو می گوید حداقل تا سال آینده خبری از NX و صحبت پیرامون آن نخواهد بود. وی معتقد است اگر زودتر از زمان مورد نظر، چیزی در مورد NX بگویند، رقبا طرح شان را کپی خواهند کرد و دیگر نمی توانند موفقیتی که انتظارش را دارند کسب کنند.

جلمه دقیق وی که از ژاپنی به انگلیسی ترجمه شده به این صورت است: "ما نمی توانیم در مورد NX حرفی بزنیم. اگر صحبت کنیم، رقبا ممکن اس ایده های ما را بگیرند و مشتریان دیگر سورپرایز نخواهند شد."

نینتندو احتمالا نقشه های عجیب و غریبی در سر دارد که حرف از سورپرایز نمودن مشتریان می زند. نسل گذشته، این شرکت با ارائه کنترلرهای حرکتی توانست انقلابی هر چند کوچک به راه اندازد و سونی و مایکروسافت را به عرضه محصولات جانبی علاقه مند سازد. نتیجه این شد که کینکت برای مدتی نسبتا کوتاه به بخشی جدایی ناپذیر از اکوسیستم مایکروسافت تبدیل شد و حالا هم اندک توجهی به سوی خود جلب می کند.

سونی نیز کنترلری مشابه به Wii Remote طراحی کرد و آن را با دوربین مخصوص پلی استیشن هماهنگ ساخت. اما موفقیت فوق العاده نینتندو در نسل هفتم، با Wii U تکرار نشد. اگرچه ۳DS توانست دوباره نظر مردم را جلب کند و زیر بار تلفن های همراه خورد نشود اما Wii U به شکستی کامل بدل گشت. حداقل تا به اینجای کار که فروش این کنسول موفقیت آمیز نبوده و بعید به نظر می رسد که پس از این هم تفاوت چندانی حاصل شود.

در نهایت شاید Wii U با پشتیبانی نرم افزاری عالی از سوی استودیوهای نینتندو بتواند بین ۲۰ الی ۲۵ میلیون واحد در سراسر جهان بفروشد اما هیچگاه نخواهد توانست پا به پای پلی استیشن ۴ و حتی اکس باکس وان جلو برود.

بنابراین نینتندو کاملا آگاه است و می داند که باید ضمن کسب رضایت مشتریان خود، آن ها را به نسلی جدید دعوت کند. اینجاست که NX وارد می شود اما Wii U نیز باید بماند.

ایواتا معتقد است رها کردن ۳DS و Wii U در میانه راه نفعی برای شان ندارد و باید تا حد امکان از هر دو کنسول پشتیبانی نرم افزاری داشته باشند، مخصوصا حالا که بیش از ۵۰ میلیون کنسول ۳DS فروخته شده.

کنسول جدید نیز در راه است اما طبق گفته ایواتا، این سخت افزار قرار است همه چیز را از صفر آغاز کند و در حالی که نینتندو آماده NX می شود، پشتیبانی از Wii U و ۳DS نیز ادامه پیدا می کند. در واقع تا زمانی که کنسول جدید عرضه شود، مشتریان می توانند کنسول های قدیمی را خریداری کنند و از بازی ها لذت ببرند.

این احتمال می رود که کنسول جدید نینتندو در سال ۲۰۱۷ به بازار عرضه شود و بتواند از بازی های نسل قبلی هم پشتیبانی به عمل آورد، بنابراین برای خرید Wii U عجله ای نکنید. ایواتا در انتها می گوید که هدف شان کسب رضایت مشتریان کنسول Wii U است و باقی موارد در مرتبه بعدی اهمیت برای نینتندو قرار دارد.

قیمت مدل های یک ترابایتی پلی استیشن ۴ اعلام شد

1

در تاریخ ۱۵ ماه جولای، سونی عرضه پلی استیشن ۴ را در اروپا آغاز خواهد کرد. پلی استیشن های جدید قدری سبک تر و کم مصرف تر هستند اما تفاوت اصلی شان با مدل های قدیمی در میزان حافظه داخلی آن ها است. مدل های قدیمی ۵۰۰ گیگابایت فضا دارند و مدل های جدید یک ترابایت (معادل ۱۰۰۰ گیگابایت).

خرده فروش های بزرگی چون آمازون، GAME و ShopTo روز گذشته کنسول ها را با قیمت ۳۴۹.۹۹ پوند برای پیش فروش در دسترس مردم قرار دادند. این بدان معناست که در حال حاضر چه قصد خرید مدل ۵۰۰ گیگابایتی را داشته باشید و چه مدل ۱ ترابایتی را پیش خرید کنید، باید یک قیمت برابر بپردازید.

همین مسئله سبب شده تا شایعات پیرامون کاهش قیمت ورژن های ۵۰۰ گیگابایتی افزایش یابد. احتمالا پس از موجود شدن مدل های جدید، کنسول های قدیمی با کاهش قیمت ۵۰ پوندی روبرو خواهند شد. بعید به نظر می رسد که قیمت گذاری سه فروشگاه بزرگ و معتبر یک خطا باشد.

مایکروسافت نیز رویه مشابهی را در پیش گرفته. ماه گذشته، زمانی که مدل یک ترابایتی اکس باکس وان همراه با کنترلر وایرلس جدید با قیمت ۳۹۹ دلار به بازار عرضه شد، قیمت مدل های ۵۰۰ گیگابایتی به ۳۴۹ دلار کاهش یافت.

تمام استیم ماشین های اولیه پیش فروش شدند

2

شرکت والو، تحت برنامه ای با نام Get It Early، تعداد محدودی از پی سی های خود که سیستم عامل استیم روی آن ها نصب است را به فروش گذاشته بود. این دستگاه ها که در اصل کامپیوتر هستند اما برای استفاده در اتاق نشیمن، شبیه به کنسول طراحی شده اند، استیم ماشین نام دارند.

تقریبا یک ماه پیش بود که والو اعلام نمود بیش از ۳۵ درصد استیم ماشین های اولیه پیش فروش شده اند و حالا نیز به نظر می رسد که ۶۵ درصد باقی مانده هم دیگر در دسترس نیستند و خریداری شده اند.

با مراجعه به صفحه استیم مربوط به دو محصول کنترلر و لینک، متوجه خواهید شد که والو برنامه دارد محصولات خود را ۱۰ نوامبر به بازار عرضه کند اما کسانی که استیم ماشین ها را پیش خرید کرده اند از ۱۶ اکتبر محصولات خود را دریافت خواهند کرد. هنوز دو محصول فوق در دسترس هستند و اگر سفارش دهید می توانید تقریبا یک ماه زودتر به آن ها دسترسی داشته باشید.

استیم ماشین Alienware که یکی از برندهای محبوب حوزه پی سی گیمینگ است نیز در تاریخ ۱۰ نوامبر به بازار عرضه می شود ولی مدل های Syber از ۱۵ اکتبر به بعد وارد بازار خواهد شد. باقی دستگاه ها تاریخ عرضه دقیقی ندارند. شرکت Valve در ارتباط با میزان محصولات فروخته شده در این فاز رقمی اعلام نکرده است.

پلی استیشن ۴ تقریبا ۷۰ الی ۹۰ درصد بازار کنسول اروپا را در اختیار دارد

3

پلی استیشن ۴ نه تنها در آمریکا، بلکه در اروپا هم از محبوبیت بیشتری نسبت به اکس باکس وان برخوردار است. جیم رایان، مدیر بخشی سرگرمی های سونی در اروپا در گفتگویی با وبسایت بریتانیایی VG247 اذعان داشت که پلی استیشن ۴ بیش از ۷۰ درصد بازار را در عمده کشورهای اروپایی در اختیار دارد و این رقم در تعدادی از مناطق اروپا به ۹۰ درصد هم می رسد.

رایان می گوید نه تنها رقم کلی فروش در قاره اروپا به نفع سونی است، بلکه در تمامی کشورها پلی استیشن ۴ رتبه اول را دارد و پس از آن دیگر کنسول ها قرار گرفته اند. در حالی که وضعیت موفقیت آمیز فعلی کمپانی در اروپا سبب شده سونی ریسک پذیری بیشتری در زمینه پروژه های معرفی شده داشته باشد، اما مبحث کاهش قیمت در این منطقه مدت هاست که مطرح شده. پلی استیشن ۴ در آمریکا با قیمت ۳۴۹ دلار به فروش می رسد در حالی که این رقم برای اروپایی ها فعلا ۳۹۹ دلار است؛ شاید با آمدن پلی استیشن های یک ترابایتی ماجرا تغییر کند.

در حالی که نمایش سونی در E3 به سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ تاکید بسیار داشت، انتهای سال ۲۰۱۵ برای دارندگان پلی استیشن ۴ اندکی حوصله سر بر خواهد بود. در سوی دیگر میدان اکس باکسی ها چندین بازی انحصاری با کیفیت دارند. رایان می گوید در این شرایط خاص بازی های ۳rd Party به کمک سونی آمده اند و اشاره ای مخصوص به Star Wars Battlefront دارد.

Call of Duty دیگر مهره جدید سونی محسوب می شود که ژاپنی ها آن را از چنگ مایکروسافت در آورده اند. در حالی که تا پیش از این، بسته های الحاقی Call of Duty های جدید مدت زمانی مشخص در انحصار اکس باکس قرار داشتند، این قرارداد حالا به سمت سونی چرخیده. از این پس، بسته های الحاقی ابتدا برای پلی استیشن ۴ و سپس برای اکس باکس وان و پی سی منتشر می شوند.

مایکروسافت سایتی برای آموزش ماینکرفت به معلمان راه اندازی کرده است

4

توسعه دهندگان ماینکرفت بارها از طریق انتشار ویدیوهای مختلف اثبات کرده اند که می توان به کمک بازی های ویدیویی، مخصوصا ماینکرفت، به کودکان و دانش آموزان نکات ارزشمند بسیاری را آموخت.

ماینکرفت نه تنها میان کم سن و سال ها، بلکه در میان بزرگسالان نیز طرفداران پر و پا قرصی دارد و فراخ بودن دنیای آن به انضمام ذات شخصی سازی، سبب شده تا هر استفاده ای که فکرش را کنید از آن شود. از انجام اعمال ریاضی در آن گرفته تا ساخت مدرن ترین ساختمان ها و بناهای شناخته شده. از ساخت شهرهای خیالی مثل وستروس گرفته تا شبیه سازی شهرهای واقعی در آن.

مایکروسافت، سال گذشته، زمانی که برای خرید ماینکرفت و سازندگانش ۲.۵ میلیارد دلار هزینه کرد، کاملا نسبت به این مسئله آگاه بود و حالا زمان آن رسیده تا مردم به شیوه مایکروسافت از ماینکرفت استفاده کنند.

پورتال جدیدی که در وبسایت ماینکرفت راه اندازی شده، به معلمین اجازه می دهد تا تجربه های خود را مطرح نموده و ساخته های دانش آموزان خود را به اشتراک بگذارند. سایت هنوز به طور کامل راه اندازی نشده اما ویدیوی زیر به شما نشان می دهد مایکروسافت دقیقا چه در سر دارد.

نسخه پی سی و مک ماینکرفت ۲۰ میلیون واحد فروش داشته است

5

ماینکرفت هر روز گسترده تر از روز قبل می شود و هر چه تعداد بازیکنان آن افزایش می یابد، ساخته های به اشتراک گذاشته اعجاب انگیزشان نیز رو به فزون می گذارد. نسخه پی سی و مک این بازی اخیرا مرز فروش ۲۰ میلیون واحد را رد کرده است.

براساس شمارنده فروشی که در بخش آمار وبسایت ماینکرفت قرار گرفته، در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۰ هزار و ۴۹۹ نفر این بازی را خریداری کرده اند. این شمارنده فقط مخصوص نسخه های پی سی و مک است اما آخرین باری که آمار فروش ورژن های دیگر را شنیده بودیم، ماجرا از این قرار بود:

  • تا آوریل ۲۰۱۴، نسخه اکس باکس ۳۶۰ بیش از ۱۲ میلیون واحد فروخته بود
  • تا ژانویه ۲۰۱۴، نسخه پلی استیشن ۳ بیش از ۱ میلیون واحد فروخته بود
  • تا ژانویه ۲۰۱۵، نسخه موبایل بیش از ۳۰ میلیون واحد فروخته بود
  • تا ژوئن ۲۰۱۴، فروش کل مجموعه ۵۴ میلیون واحد بوده است

مایکروسافت، در سپتامبر سال گذشته، استودیو Mojang و تمامی تولیدات آن را با قیمت ۲.۵ میلیارد دلار خریداری کرد و تاکنون در جهت موفقیت ماینکرفت گام های بسیاری برداشته است که معرفی نسخه هولولنز یکی از آن هاست.

بخش Xbox به زودی در دسترس کاربران ویندوز ۱۰ قرار می گیرد

6

مایکروسافت سخت در تلاش است تا هر چه زودتر، قابلیت های بیشتری از ویندوز ۱۰ را آماده کرده و در نسخه اصلی بگنجاند تا آخرین نسخه از ویندوز که حالا به عنوان یک سرویس، و نه محصول عرضه می شود را در بهترین حالت ممکن به بازار بفرستد.

اکس باکس روی ویندوز چندین بخش را شامل می شود. در قسمت My Games (مانند بخش Library در استیم)، بازی های خریداری شده از ویندوز استور لیست می شوند. می توانید بازی های خود را که از طرق دیگری خریداری کرده اید هم به این بخش بیفزایید. هر بازی، هاب مخصوص به خود را دارد و شما می توانید تصاویر، ویدیوها و اچیومنت های خود را با دوستان تان به اشتراک بگذارید.

آواتارهای اکس باکس روی پی سی نیز در دسترس خواهند بود. از این پس هر کاربر ویندوز می تواند همانند اکس باکسی ها برای خود یک آواتار مخصوص داشته باشد.

اگر اکانت اکس باکس دارید، می توانید از طریق این برنامه وارد اکانت خود شوید و اگر هم ندارید، به همین شیوه می توانید یکی برای خود بسازید.

جالب اینجاست که در پست میجر نلسون، نامی از استیم به میان نیامده. استیم به عنوان بزرگترین توزیع کننده بازی و متولی پلتفرم پی سی، نقش پر رنگی دارد و پی سی گیمرهای امروزی، بیشتر اوقات گیمینگ خود را در استیم سپری می کنند. اسپنسر حتی در مراسم معرفی ویندوز ۱۰ هم روی استیج، تعامل استیم و ویندوز ۱۰ را به نمایش گذاشت.

کاربرانی که بیلد ۱۰۱۵۸ ویندوز ۱۰ را روی کامپیوتر خود نصب دارند، به زودی آپدیت جدید را دریافت خواهند کرد. آپدیت جدید، بخش اکس باکس را به طور اتوماتیک در قسمت اپلیکیشن های ویندوز ۱۰ در ویندوز استور نصب می کند.

تریلر کامل Uncharted 4: A Thief's End به نمایش در آمد [تماشا کنید]

7

در نمایشگاه E3، سونی با نمایش Uncharted 4: A Thief's End همه را حیرت زده کرد. نمایش آنچارتد در کنفرانس سونی به نوعی حسن ختام کنفرانس های شب اول نمایشگاه بود و آنقدر تحسین برانگیز بود که تا چند روز در مورد آن گفتگو می شد.

داستان بازی سه سال پس از Uncharted 3: Drake's Deception رخ می دهد، جایی که نیتن به همراه همسرش النا فیشر بازنشسته می شوند، اما وقتی که نیتن برادر بزرگ تر خود، سم را پیدا می کند، وقت ماجراجویی تازه ای فرا می رسد.

اما تریلری که در نمایشگاه E3 به نمایش در آمد، از قسمتی، نصفه و نیمه باقی ماند. استودیو ناتی داگ، سازنده بازی حالا تریلر کامل را منتشر کرده که می توانید آن را مشاهده کنید.

لازم به ذکر است که آنچارتد ۴ در حالت آفلاین قرار است با وضوح تصویر ۱۰۸۰ و به صورت ۳۰ فریم در ثانیه نمایش داده شود. این رقم برای بخش چند نفره احتمالا متفاوت خواهد بود.

رقم جایزه مسابقات دوتا ۲ به ۱۵ میلیون دلار رسید

8

سال گذشته، مسابقات دوتا ۲ توانست با ثبت مبلغ جایزه ۱۱ میلیون دلار، رسما بزرگ ترین جایزه تاریخ بازی های ویدیویی و ورزش های الکترونیکی را ارائه دهد و از این مبلغ در حدود ۵ میلیون دلار به تیم اول رسید.

اما جایزه مسابقات امسال تا به این لحظه موفق به گذر از مرز ۱۵ میلیون دلار شده است و رکورد سال گذشته را پشت سر گذاشته. همانند پروژه های کیک استارتر، بازیکنان و علاقه مندان به دوتا ۲ می توانند با خرید کتاب مخصوص مسابقات به نام Compendium، رقمی معادل ۲.۵ دلار را به میزان جوایز بیافزایند.

در اصل دو مدل کامپندیوم ۱۰ دلاری و ۲۷ دلاری برای فروش در دسترس علاقه مندان است و با هر خرید، ۲۵ درصد کل مبلغ به جایزه نهایی افزوده می شود و ۷۵ درصد باقی مانده روانه جیب Valve می شود. بنابراین می توان نتیجه گرفت که شرکت والو تاکنون بیش از ۶۰ میلیون دلار از طریق فروش این کتاب ها کسب درآمد کرده است.

کتاب های دیجیتالی کامپندیوم درون بازی مورد استفاده قرار گرفته و امکانات و ویژگی های جدید در اختیار بازیکن قرار می دهند. مسابقات The International 2015، از تاریخ ۳ آگوست آغاز خواهد شد و تا ۸ آگوست ادامه خواهد یافت. میلیونرهای بعدی کدام ها خواهند بود؟

نینتندو احتمالا کنسول بعدی اش را سال آینده به بازار می فرستد

9

وبسایت Digitimes، منابع معتبری داخل کارخانه Foxconn دارد و این منابع مدعی شده اند که نینتندو، تولید اولیه کنسول نسل بعدی اش، ملقب به NX را از ماه اکتبر آغاز خواهد کرد و در حال حاضر، مراحل اولیه تولید را پشت سر می گذارد.

این منبع می گوید تولید میزان درخواستی نینتندو از اکتبر ۲۰۱۵ آغاز می شود و تا مارس ۲۰۱۶ ادامه می یابد و تولید انبوه آن از ماه می یا ژوئن همان سال آغاز خواهد شد. نینتندو قصد دارد در سال اول عرضه NX به بازار، ۲۰ میلیون واحد فروش داشته باشد.

همین فرد معتقد است سیستم جدید تا ماه جولای ۲۰۱۶ به بازار عرضه می شود. اما اینکه کدام بازار هنوز مشخص نیست. شاید نینتندو در نظر داشته باشد کنسولش را چند ماهی در ژاپن مورد آزمون قرار دهد و سپس به بازار اروپا و آمریکا بفرستد.

Foxconn می گوید نینتندو تا انتهای سال ۲۰۱۵، دو میلیون Wii U تولید خواهد کرد و به بازار خواهد فرستاد. احتمالا در سال ۲۰۱۶ و پس از عرضه The Legend of Zelda Wii U، تولید Wii U کاهش یابد و عمده تلاش نینتندو منحصر به NX شود.

لیست برترین نمایش های E3 اعلام شد

10

به جرات می توان گفت E3 امسال یکی از بهترین و جذاب ترین نمایشگاه های بازی های ویدیویی بود که عمده شرکت های بزرگ تولیدکننده در آن حضور داشتند و محصولات خود را به نمایش گذاشتند. در این میان برخی بیشتر دیده شدند و برخی زیر سایه بازی های بزرگ گم شدند.

نمایش خیره کننده Star Wars Battlefront سبب شده تا این عنوان در ۵ شاخه مختلف کاندید دریافت جایزه اعلام شود. پس از آن، بازی های Fallout 4 و Horizon Zero Dawn (انحصاری جدید پلی استیشن ۴) با کاندید شدن در ۴ شاخه، رتبه دوم را به یکدیگر به اشتراک گذاشته اند.

Rainbow Six Patriots و Uncharted 4: A Thief’s End نیز در ۳ شاخه نامزد شده اند. ۳۸ داور از مجلات و وبسایت های معتبر، لیست زیر را از میان ۴۰ بازی منتخب به تحریر در آورده اند. برنده ها، سه شنبه هفته آینده اعلام خواهند شد.

بهترین نمایش

  • Fallout 4 - Bethesda Game Studios/Bethesda
  • Horizon Zero Dawn - Guerrilla Games/SCE
  • Oculus Touch - Oculus VR
  • Star Wars Battlefront - DICE/EA
  • Uncharted 4: A Thief’s End - Naughty Dog/SCE

بهترین بازی جدید

  • Abzu - Giant Squid/505 Games
  • Cuphead - Studio MDHR
  • Horizon Zero Dawn - Guerrilla Games/SCE
  • The Last Guardian - GenDesign/SCE Japan/SCE
  • Unravel - Coldwood Interactive/EA

بهترین بازی کنسولی

  • Fallout 4 - Bethesda Game Studios/Bethesda
  • Horizon Zero Dawn - Guerrilla Games/SCE
  • Star Wars Battlefront - DICE/EA
  • Super Mario Maker - Nintendo
  • Uncharted 4: A Thief’s End - Naughty Dog/SCE

بهترین بازی کنسول های دستی و موبایل

  • Fallout Shelter - Bethesda Game Studios/Bethesda
  • Mario & Luigi: Paper Jam - AlphaDream/Nintendo
  • Persona 4 Dancing All Night - Atlus
  • The Legend of Zelda: Tri Force Heroes - Nintendo

بهترین بازی پی سی

  • DOOM - id Software/Bethesda
  • Fallout 4 - Bethesda Game Studios/Bethesda
  • Just Cause 3 - Avalanche Studios/SquareEnix
  • Star Wars Battlefront - DICE/EA
  • Tom Clancy’s Rainbow Six Siege - Ubisoft Montreal/Ubisoft

بهترین سخت افزار

  • Microsoft HoloLens - Microsoft
  • Oculus Rift - Oculus VR
  • Oculus Touch - Oculus VR
  • Project Morpheus - Sony Computer Entertainment
  • Xbox Elite Wireless Controller - Microsoft

بهترین بازی اکشن

  • DOOM - id Software/Bethesda
  • Halo 5: Guardians - ۳۴۳/Microsoft Studios
  • Just Cause 3 - Avalanche Studios/SquareEnix
  • Star Wars Battlefront - DICE/EA
  • Tom Clancy’s Rainbow Six Siege - Ubisoft Montreal/Ubisoft

بهتزین بازی اکشن-ماجراجویانه

  • Horizon Zero Dawn - Guerrilla Games/SCE
  • Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Kojima Productions/Konami
  • Rise of the Tomb Raider - Crystal Dynamics/Microsoft Studios
  • The Last Guardian - GenDesign/SCE Japan/SCE
  • Uncharted 4: A Thief’s End - Naughty Dog/SCE

بهترین بازی نقش آفرینی

  • Dark Souls 3 - From Software/BandaiNamco Games
  • Fallout 4 - Bethesda Game Studios/Bethesda
  • Fire Emblem Fates - Intelligent Systems/Nintendo
  • Mario & Luigi: Paper Jam - AlphaDream/Nintendo
  • Sword Coast Legends - nSpace/Digital Extremes/Wizards of the Coast

بهترین بازی ریسینگ

  • Forza Motorsport 6 - Turn 10/Microsoft Studios
  • Need for Speed - Ghost Games/EA
  • Trackmania Turbo - Nadeo/Ubisoft

بهترین بازی ورزشی

  • FIFA 16 - EA Canada/EA
  • NHL 16 - EA Canada/EA
  • Madden NFL 16 - Tiburon/EA
  • Pro Evolution Soccer 2016 - Konami
  • Rory McIlroy PGA Tour - EA Tiburon/EA

بهترین بازی خانوادگی/اجتماعی

  • Disney Infinity 3.0 - Avalanche Software/Disney Interactive
  • Guitar Hero Live - FreeStyleGames/Activision
  • LEGO Dimensions - TT Games/WBIE
  • Rock Band 4 - Harmonix
  • Super Mario Maker - Nintendo

بهترین بازی مالتی پلیر

  • Call of Duty: Black Ops III - TreyArch/Activision
  • Halo 5: Guardians - ۳۴۳/Microsoft Studios
  • Star Wars Battlefront - DICE/EA
  • Tom Clancy’s Rainbow Six Siege - Ubisoft Montreal/Ubisoft
  • Tom Clancy’s The Division - Massive/Ubisoft

بهترین بازی مستقل

  • Abzu - Giant Squid/505
  • Below - Capy Games
  • Cuphead - Studio MDHR
  • No Man’s Sky - Hello Games/SCE
  • Wattam - Funomena

نظرات ۷

وارد شوید

برای گفتگو با کاربران، وارد حساب کاربری خود شوید.

ورود

Digiato

رمزتان را گم کرده‌اید؟ ورود با گوگل

Digiato

ورود با گوگل