میلیاردری که ماینکرفت را ساخت حالا در خانه 70 میلیون دلاری اش تنها و ناراحت است

Markus Persson، خالق ماینکرفت و میلیاردری که استودیو اش با تمام متعلقات آن را با قیمت 2.5 میلیارد دلار به مایکروسافت فروخت، چندی بعد با خرید گران ترین خانه ی بورلی هیلز به قیمت 70 میلیون دلار، سوژه ی شماره یک اخبار هالیوود شد؛ بالاخره کسی پیدا شده بود که بتواند خانه ای گران تر از عمارت Jay-Z و بیانسه بخرد و او یک بازی ساز جامعه گریز است.

پس از خرید بزرگ مایکروسافت و مانور فراوان نادلا و اسپنسر روی ماینکرفت، Markus Persson ترجیح داد راه خود را ادامه دهد و وارد بازی های سازمانی نشود. او حقیقتا از این جنس نبود و نمی خواست که نقشی در پیشبرد یک شرکت داشته باشد. مدیریت از توان اش خارج بود و با ثروتی که داشت، صرفا به دنبال یک زندگی نو می گشت؛ اما مگر زندگی بهتری هم برای یک بازی ساز 37 ساله ای وجود دارد که در آن به موفقیتی جهانی رسیده؟

چند ماهی از این اتفاق می گذرد و در حالی که همه فکر می کردند این میلیاردر سوئدی در کاخ خود مشغول عیش و تفریح است، خلاف آن ثابت شد. Persson در توییتر خود احساسات اش را نسبت به زندگی بیان نمود و از افسرده حال بودن اش خبر داد. او یک مثال بارز از «پول خوشبختی نمی آورد» را به ما نشان داد و می توان مالیخولیا را در اعماق صحبت های وی حس کرد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

وی اینگونه شروع می کند: «مشکل به دست آوردن همه چیز این است که دلیل برای تلاش کردن کم می آورید و ارتباطات انسانی به علت از بین رفتن بالانس غیرممکن می شود.»

از نگاه بسیاری، Persson می تواند هر چه که می خواهد به دست آورد. او که حالا یک مرد بالغ 37 ساله است، بهترین ها را می تواند با ثروت اش فراهم کند. کمتر خواسته ی خریدنی است که وی نتواند به سراغ آن رود اما انسان ها با ارتباط برقرار کردن است که زنده می مانند.

پرسون ادامه می دهد: «با دوستان ام در ایبیزا گشت و گذار می کنیم، با آدم های مشهور مهمانی می گیریم، هر کاری که بخواهم انجام می دهد و با این وجود هیچگاه تا این حد منزوی نبوده ام.»

توضیحات بیشتر وی قانع کننده است: «در سوئد، من به کارم مشغولم و منتظر فرصت مناسب می مانم تا کار و خانواده فرصت دهند با دوستانم خوش بگذرانیم.»

وی به یک علت Mojang را فروخت و آن هم درگیر نشدن با تصمیم ها و مشکلات سخت بود. وی می گوید علاقه ای به انجام کارهای بزرگ ندارد. :«من باید [ایلان] ماسک می شدم تا دنیا را نجات دهم اما دقیقا همین تضاد دلیل آن بود که ماینکرفت را فروختم.»

آینده آنقدرها هم برای پرسون تلخ نیست و آنقدرها ناامید نیست: «آدم هایی که من را به این موفقیت رساندند می گویند طبیعی است و می گذرد. خوبه که اینطوره! فکر کنم اون موقع یک دوش بگیرم!»

24 ساعت پس از ارسال این توییت ها، پرسون علت نشر افکارش را این بیان کرد که دوست نداشته احساسات اش را پنهان کند. ثروت ناگهانی در سنین جوانی می تواند برای بعضی ها خطرات بسیاری در پی داشته باشد.

مطالب مرتبط

بهترین بازی های سبک دنیای باز که باید روی گوشی‌های همراه تجربه کنید

بازی های دنیای باز یا همان «سند باکس» با شکستن فرم کلاسیک و خطی بازی‌ها توانستند خودشان را به عنوان نوع دیگری از سرگرمی مطرح کنند. تقریبا هیچ گیمری را در دنیا پیدا نمی‌کنید که GTA بازی نکرده و از گشتن در دنیای آن و انجام ماموریت‌های مختلف لذت نبرده باشد.در واقع مشخصه اصلی بازی... ادامه مطلب

بازی Hytale، بزرگترین رقیب ماینکرفت معرفی شد [تماشا کنید]

ماینکرفت برای محبوب شدن نیازی به گرافیک خارق العاده یا مکانیزم‌های پیچیده و سطح بالا نداشت. این بازی در ساده‌ترین شکل ممکن ساخته شد به مرور زمان توانست محبوبیت بالایی در میان گیمرها کسب کند. اما متاسفانه زمان اوج ماینکرفت گذشته و دیگر همچون سابق شاهد تب و تاب بالای کاربران برای تجربه آن نیستیم.یکنواختی... ادامه مطلب

بازی Minecraft: Dungeons معرفی شد؛ ماینکرفت با چاشنی نقش‌آفرینی [تماشا کنید]

ساعاتی پیش سرانجام استودیو Mojang که به خاطر ساخت بازی ماینکرفت شناخته می‌شود، عنوان جدیدی از دنیای این فرنچایز را با نام Minecraft: Dungeons معرفی کرد.همان‌طور که احتمالا از اسم بازی حدس می‌زنید، Minecraft: Dungeons یک عنوان نقش آفرینی است که در آن شما درگیر کشف سیاه‌چاله‌ها، مناطق ناشناخته، جنگل، معادن و دیگر محل‌های مختلف... ادامه مطلب

بازی کارتی Scrolls با نام Caller's Bane باز می گردد

زمانی که بازی Scrolls به دلیل شکایت شرکت بتسدا و از بین رفتن سرورهای آنلاینش به مشکل برخورد، آینده این بازی شرکت موجانگ در هاله ای از ابهام قرار گرفت. اما اکنون مشخص شد که این بازی زنده است و با نام جدید Caller's Bane در دسترس قرار دارد، البته این بار بر خلاف گذشته... ادامه مطلب

ایکس باکس وان مشکل جدی بازی انحصاری دارد

هفته گذشته وبسایت پولیگان در مطلبی مفصل به ماجرای ضعف کنسول بازی ایکس باکس وان در زمینه بازی های انحصاری پرداخت. این مطلب اما به دلیل ذکر احتمال خریداری شدن الکترونیک آرتز توسط مایکروسافت مورد توجه رسانه ها از سراسر جهان قرار گرفت.در مطلب «ایکس باکس وان مشکل جدی بازی انحصاری دارد»، کالین کمپبل به... ادامه مطلب

مدیر ماینکرفت به سمت رئیس استودیو بازی سازی مایکروسافت رسید

مایکروسافت مدیر پروژه بازی ماینکرفت را به سمت رئیس استودیو بازی سازی خود منصوب کرد و حال او یکی از نقش های مهم در بخش بازی های ویدیویی مایکروسافت را ایفا می کند.ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت، پیش از این نیز فیل اسپنر، مدیر بخش ایکس باکس مایکروسافت را به سمتی ارتقا داده بود که در... ادامه مطلب

ویجیاتو

نظرات ۱۷

وارد شوید

برای گفتگو با کاربران، وارد حساب کاربری خود شوید.

ورود

رمزتان را گم کرده‌اید؟