ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با احمد محمد، قهرمان جدید سیلیکون ولی آشنا شوید

احمد محمد یک دانش آموز 14 ساله است، با ایده هایی بزرگ، تفکری خلاق و ذهنی پویا. روز گذشته، خبر دستگیری این نوجوان 14 ساله، نظرات بسیاری را برانگیخت و سوژه ی داغ بسیاری از ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۷ شهریور ۱۳۹۴ | ۲۰:۰۰

احمد محمد یک دانش آموز 14 ساله است، با ایده هایی بزرگ، تفکری خلاق و ذهنی پویا. روز گذشته، خبر دستگیری این نوجوان 14 ساله، نظرات بسیاری را برانگیخت و سوژه ی داغ بسیاری از رسانه های خبر شد.

ماجرا از این قرار بوده که محمد، برای تحت تاثیر قرار دادن معلمین خود و نمایش نبوغ خود، ساعتی دست ساز درست می کند و آن را با خود به مدرسه می برد. احمد با خیال اینکه پروژه اش مقبول واقع می شود، آن را به معلم اش ارائه می دهد اما واکنش دبیر آمریکایی به ساعت دست ساز این نوجوان عرب، اصلا آنطور که احمد انتظار داشت پیش نمی رود.

معلم احمد سریعا گزارش یک بمب را به پلیس می دهد و چند دقیقه بعد، نوجوان 14 ساله با دستبند از مدرسه بیرون می رود.

در ادامه این داستان هیجان انگیز را دنبال کنید.

AP_250782557912-582x462

تصویر فوق توسط پلیس Irving، ناحیه ای که احمد محمد ساکن است منتشر شده. پلیس می گوید احمد ادعا دارد این دستگاه هیچ ارتباطی با بمب ندارد و فقط یک ساعت ساده و دست ساز است. به همین دلیل هیچ جرم و پرونده ای برای وی ثبت نخواهد شد.

به هر حال، مشکوک شدن به نوجوان عرب 14 ساله و دستگیری او، به اندازه کافی احساسات را برانگیخته که ثبت نشدن پرونده دردی از آن دوا نکند. کاربران شبکه های اجتماعی باز هم از تبعیض نژادی به خاطر رنگ پوست و تفکر منسوخ مردم آمریکا ابراز تنفر کردند.

دستگیری احمد، موج عجیبی در توییتر و فیسبوک به راه انداخت. باراک اوباما در توییتی از احمد خواست که ساعت اش را به کاخ سفید بیاورد و مارک زاکربرگ از او دعوت کرد هر زمانی که مایل بود به فیسبوک رفته و با او گفتگو کند.

هیلاری کلینتون نیز در توییتر خود چنین نوشت: «گمان ها و وحشت ما را در امان نگه نمی دارند. ما را به عقب می رانند. احمد، کنجکاو باقی بمان و به ساختن ادامه بده».

اکانت Google Science Fair نوشت: «احمد، ما آخر هفته یک صندلی در Google Science Fair برایت رزور کرده ایم. می خواهی بیایی؟ ساعت ات را هم بیاور».

CPARD-oUEAA6iVC

Marc Andreessen، کارآفرین و مهندس آمریکایی با ارسال تصویر فوق گفت: «باید اعتراف کنید که این سیب زمینی ها شبیه به نارنجک هستند».

صدها توییت و پیام توسط اهالی تکنولوژی و سیلیکون ولی با هشتگ IStandWithAhmed منتشر شد و حالا احمد محمد یکی از محبوب ترین چهره های آمریکا در حال حاضر است. اگرچه پروژه مدرسه نتوانست نظر معلمین اش را جلب کند اما چه کسی اهمیت می دهد؟ وی حالا یک قرار ملاقات با باراک اوباما و مارک زاکربرگ دارد. چه کسی حالا برای معلم نژادپرست احمد ارزش قائل است و در تقویم اش جایی برای ملاقات با او زمان خالی می کند؟

در نهایت، احمد طی توییتی پیام جالبی ارسال کرد: «از پشتیبانی تان ممنونم، فکر نمی کردم کسی به یک پسر مسلمان اهمیتی بدهد».

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (73 مورد)
  • hassan
    hassan | ۲۹ شهریور ۱۳۹۴

    با سلام مسولین لطفا یاد بگیرن

  • مسلم
    مسلم | ۲۹ شهریور ۱۳۹۴

    سلام دوستان
    یه برنامه آموزشی -کار بردی برای ایجاد عادت خودم این برنامه رو نوشتم و با روشی که در این برنامه توضیح دادم تونستم برنامه نویسی آندروید رو یاد بگیرم ( در حالی که قبلاً هیچی در مورد برنامه نویسی نمی دونستم و حتی کلاس آموزشی هم نرفتم)

    https://cafebazaar.ir/app/saidmohamadi.moslem.app.thirty_day/?l=fa

  • مهدی programmer
    مهدی programmer | ۲۹ شهریور ۱۳۹۴

    دیجیاتو خواهش میکنم این کامنتو در اینجا قرار بدید تا دوستان خوبم بخونند
    سلام دوستان , یکمم به حرفای منم توجه کنید,
    من یه جوون 14 ساله هستم , به زبان های c# , java , python , c++ مسلط هستم , از نظر خودم که استعداد بالایی دارم , خواستم که از طرف یک مسئول حمایت بشم, با چند جا تماس گرفتم , هیچ کس به حرف من گوش نداد ِسریع تلفنو قطع کردند و گفتند تو برای این کارا زیادی کوچیکی, واقعا به من بر خورد که از استعداد های مملکت اینجوری حمایت میشه
    الان تاسف میخورم که چرا تو این کشور به دنیا اومدم
    اما توی یه کشوری مثل امریکا , از جوونایی مثل ما حمایت میشه نه اینکه با بی توجهی اونا رو رد کنند , هیچکس به حرفای من گوش نداد خواستم که با شما درد و دل کنم, ممنون

    • محمد
      محمد | ۲۹ شهریور ۱۳۹۴

      سلام مهدی جان واقعا ناراحت شدم همچین مشکلی برات پیش اومده منم هم سن خودتم و به برنامه نویسی خیلی علاقه داشتم حتی یه مدت هم کلاسشو میرفتم اما رک و راست دیگه برام سخت شده بود زبان برنامه نویسی جاوا با ایکلیپس اینکه یه همسن خودم به این زبان بعلاوه چند زبان دیگه تسلط داره واقعا برام حیرت اوره!
      تو توی این سن تا رسیدن به ۱۸ سال قانونی میتونی کلی دیگه پیشرفت کنی پس نا امید نشو واقعا حیفه بخوای ول کنی با این استعدادی که داری!
      برات ارزوی موفقیت دارم داداشم...

    • نبی
      نبی | ۲۹ شهریور ۱۳۹۴

      با من تماس بگیر، اگر تست منو پاس کنی، توی شرکتم استخدامت میکنم! این یک پیغام جدیه.

      • مهدی programmer
        مهدی programmer | ۳۰ شهریور ۱۳۹۴

        ببخشید اما من چطوری میتونم با شما تماس بگیرم؟

    • Celoner
      Celoner | ۳۰ شهریور ۱۳۹۴

      مهدی عزیز اگه شما انقدر استعداد داری و این زبان های برنامه نویسی رو بلدی، برو یه برنامه توپ و با کیفیت اندروید درست کن و تو بازار و یا مارکت های اندرویدی بفروش و کسب درآمد کن!
      در ضمن تو بازار برنامه نویس هایی تو کافه بازار داریم که ماهیانه درآمدی بالای 5 و یا 6 میلیون دارن!
      به امید موفقیت های روزافزون برنامه نویسان عزیز کشورمون

    • نیما
      نیما | ۳۰ شهریور ۱۳۹۴

      منم مثل تو چهارده سالمه زبان هایc#وandroidوjava هم بلدم اگه الان تو آمریکا یا سوئد بودم کلی بهم بها می دادن الان تو فکر مهاجرت به سوئدم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی