ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت و انتشار جزییات کامل سخت افزاری مورد نیاز برای اجرای ویندوز 10 موبایل روی ابزارهای همراه

مایکروسافت روز گذشته مشخصات سخت افزاری مورد نیاز برای اجرای ویندوز ۱۰ روی تلفن های هوشمند، فبلت ها و تبلت ها را برای استفاده توسط سازندگان این ابزارها منتشر کرد. البته مشخصات منتشر شده به حداقل ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۴ مهر ۱۳۹۴ | ۱۴:۰۰

مایکروسافت روز گذشته مشخصات سخت افزاری مورد نیاز برای اجرای ویندوز ۱۰ روی تلفن های هوشمند، فبلت ها و تبلت ها را برای استفاده توسط سازندگان این ابزارها منتشر کرد.

البته مشخصات منتشر شده به حداقل خصوصیات مورد نیاز اشاره دارد و بدون شک بسیاری از تولید کنندگان ابزارهای خود را با مشخصاتی بالاتر به بازار عرضه خواهند نمود، اما با این وجود بر اساس آن می توان تصویری کلی از محصولات آینده پلتفرم یاد شده به دست آورد. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

مایکروسافت در مورد تلفن های هوشمند مجهز به ویندوز ۱۰ می گوید: «در این گروه محصولات شاهد گستره متنوعی از اندازه و کاربردها خواهیم بود، از جمله تلفن های هوشمند ارزان قیمت، تبلت های کوچک (فبلت ها) و ابزارهای موبایل با کاربرد های صنعتی.»

در ادامه می توانید تصویری از لیست حداقل مشخصات سخت افزاری مورد نیاز تلفن های هوشمند ارزان قیمت، رده بالا و فبلت های اقتصادی برای اجرای ویندوز ۱۰ را مشاهده نمایید.

windows_10_smartphonesبر اساس اطلاعات موجود در این لیست می توان گفت تلفن های هوشمند اقتصادی مجهز به ویندوز ۱۰ از قابلیت Windows Hello برخوردار نیستند. تلفن های هوشمند رده بالا نیز علاوه بر خصوصیاتی مثل سرعت بیشتر و دوربین بهتر، تنها محصولاتی هستند که از قابلیت Continuum بهره خواهند بود.

شرکت ساکن ردموند ضمنا عمر باتری حداقل یک روزه را برای هر ۳ گروه محصولات طلب کرده است، اما عجیب ترین نکته این است که فبلت های اقتصادی لازم است از USB 3.0 Type-C پشتیبانی کنند، در حالی که چنین ویژگی برای تلفن های هوشمند رده بالا مورد نیاز نیست.

از تلفن های هوشمند که بگذریم به ویژگی های مورد نیاز برای تبلت ها می رسیم، محصولاتی که به عقیده مایکروسافت با موبایل ها و لپ تاپ ها به شکل همزمان اشتراکات زیادی دارند.

در ادامه می توانید لیست مشخصات منتشر شده توسط سازنده ویندوز را مشاهده نمایید.

windows_10_tabletsهمانطور که در لیست میبینیم، تبلت های ۷ اینچی هم با وجود اینکه تلفن هوشمند محسوب نمی شوند، اما از قابلیت Continuum for Phones پشتیبانی می کنند، چرا که این شرکت به جای نسخه دسکتاپ ویندوز ۱۰، ورژن موبایل سیستم عامل خود را برای این گروه از محصولات در نظر گرفته است.

تبلت های ۷ اینچی همچنین تنها گروهی هستند که الزامی برای پشتیبانی از USB Type-C ندارند و تبلت های بزرگتر از ۸ اینچ نیز تنها ابزارهایی هستند که از امکان Windows Hello بهره می برند.

در پایان گفتنیست مایکروسافت قصد دارد در تاریخ ۱۴ مهر کنفرانسی در رابطه با حوزه سخت افزارهای پلتفرم ویندوز ۱۰ برگزار کند، مراسمی که با توجه به نزدیک بودن به زمان عرضه ویندوز ۱۰ موبایل، انتظار می رود در آن شاهد رونمایی از نخستین تلفن های هوشمند مجهز به این سیستم عامل نیز باشیم، محصولاتی که امروز تصاویری نیز از آنها فاش شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (47 مورد)
  • saeed
    saeed | ۴ مهر ۱۳۹۴

    دوست عزیز نگران نباش
    تمامی گوشی هایی که ویندوزفون ۸.۱ رو دریافت کردن به ویندوز ۱۰ موبایل آپدیت میشن
    همین الانشم نسخه های پیش نمایش فنی ویندوز ۱۰ برای گوشی های با رم ۵۱۲ ارائه شده
    میتونی از طریق ویندوز اینسایدر دریافت کنی

  • سعید
    سعید | ۴ مهر ۱۳۹۴

    دیجیاتو دقت کن

    اینا سخت افزار پیشنهادی recommended برای ویندوز ۱۰ موبایله
    نه حداقل سخت افزار

    ضمنا تمامی گوشی هایی که ویندوز ۸.۱ دارن طبق گفته مایکروسافت به ویندوز۱۰ موبایل آپدیت میشن
    چندین بار Gabe Aul این موضوع رو توی توییتر تایید کرده

  • mohammadmj
    mohammadmj | ۴ مهر ۱۳۹۴

    ios 9 روی 4.4s.5.5s فاجعه است فاجعه ..........................

    • محمود
      محمود | ۴ مهر ۱۳۹۴

      فاجعه تویی پسر :)
      نکنه اینو با کار کردن با گوشی دوست بازار یابت فهمیدی؟
      پ.ن
      همون دوست بازار یابی که میگفت کنفرانس مایکروسافت خیلی شاخ بود ولی جامعه ی بشری قادر به فهم این قضیه نیست :)))

    • مهربان
      مهربان | ۴ مهر ۱۳۹۴

      عزیزم اتفاقا رو 5 و 5 اس بهتر کار میکنه تا 6 و 6 پلاس..4 اس رو هم ب شخصه تست نکردم..ولی بزودی همه ی مشکلات و باگ ها حل میشه..در ضمن آیفون 4 قبل از iOS 8 از رده خارج شده..محض اطلاعتون گفتم فقط..

  • Mojtaba
    Mojtaba | ۴ مهر ۱۳۹۴

    اخه شماها ک ایفونو واسه کلاستون میخرین چرا میاین بحث میکنین اخه :| پاشین برین پزتونو بدین بابا با قارقارکاتون...
    من ایفون و ویندوز و اندروید رو داشتم باید اعتراف کنم هیچکدوم به پای وین نمیرسه ، و چقد ساده بودم ک سمت سیستم عامل های مزخرفی مثل اندروید و ای او اس رفتم ....

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی