ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

استراتژی رشد

10 تغییری که اگر در دهه چهارم زندگیتان انجام دهید، شما را در مسیر موفقیت قرار می دهند

بسیاری از افراد دهه ی سوم زندگی خود را صرف کنار گذاشتن عادات ناسالمی مثل خوابیدن تا 2 بعد از ظهر و خرج های بیهوده می کنند. اما دهه ی چهارم زندگی زمان مناسبی برای تثبیت عاداتی است که تا ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۱۵ مهر ۱۳۹۴ | ۱۴:۰۰

بسیاری از افراد دهه ی سوم زندگی خود را صرف کنار گذاشتن عادات ناسالمی مثل خوابیدن تا 2 بعد از ظهر و خرج های بیهوده می کنند. اما دهه ی چهارم زندگی زمان مناسبی برای تثبیت عاداتی است که تا آخر عمر به تحقق اهداف شخصی و حرفه ای تان کمک خواهند کرد.

برای اینکه شما هم در زندگی تان از این تغییرات بزرگ عقب نمانید برخی از مهم ترینهایشان را برایتان فهرست کرده ایم.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

10 تغییری که با هدف آماده شدن برای موفقیت می توانید در دهه ی چهارم عمرتان در سبک زندگی خود ایجاد کنید از این قرار اند:

1- سیگار کشیدن را ترک کنید

اگر سیگار می کشید، فوراً آن را ترک کنید. شما نمی توانید صدمه ای که احتمالاً تا الان به بدن خود وارد کرده اید را به حالت اول بازگردانید. اما تحقیقات نشان می دهند کسانی که قبل از چهل سالگی سیگار کشیدن را کنار می گذارند احتمال مرگشان 90 درصد کمتر از کسانی است که به این کار ادامه می دهند.

2- هر روز سر ساعت معینی به رختخواب بروید و سر ساعت معینی بیدار شوید

جبران کردن کمبود خواب هفتگی در تعطیلی آخر هفته وسوسه کننده است، اما توصیه ی نان والدمن به شما این است که بلااستثنا هر روز سر ساعت معینی به رختخواب بروید و در زمان مشخصی بیدار شوید.

به باور متخصصان، حتی اگر تنها چند روز بیشتر از میزان معمول بخوابید، ممکن است چرخه ی زمانی بدن خود را به هم بزنید و کم کم در طول روز با خستگی مواجه شوید. با پایبند بودن به یک برنامه ی معین برای خوابیدن و بیدار شدن، از یک عمر گرفتاری با مشکلات ناشی از خواب نامنظم جلوگیری کنید.

3- به صورت منظم ورزش کنید

آلیستر لانگمن می گوید «سعی کنید هر چقدر امکان دارد تحرک داشته باشید. پیاده روی باشد یا دوچرخه سواری، دویدن یا وزنه برداری، کوه نوردی یا شنا، فرقی نمی کند، فقط تحرک داشته باشید».

بدن ما در اواخر دهه ی چهارم زندگی، شروع به از دست دادن بافت عضلانی می کند. به همین دلیل است که ورزش کردن در این دوره از اهمیت خاصی برخوردار است. اما به یاد داشته باشید آن دسته از فعالیتهای ورزشی را انتخاب کنید که واقعاً بدانها علاقه دارید. چون اگر علاقه ای در کار نباشد احتمالاً بعد از مدتی ورزش کردن را کنار خواهید گذاشت.

4- روزنگار داشته باشید

مارک کراولی می نویسد «زندگی روزمره تان را بنویسید. این نوشته ها در آینده برایتان جالب خواهند بود و عزیز خواهند شد.

حتی اگر ترجیح دهید افکارتان را برای خودتان نگه دارید هم، روی کاغذ آوردن آنها به شما در کنار آمدن با موقعیت های استرس زا کمک خواهد کرد.

5- پس انداز را شروع کنید

کلیف گلی معتقد است «اگر در سالهای اولیه ی زندگی به پس انداز کردن عادت کنید، این کار را ادامه خواهید داد».

شاید فکر کنید با سالهای طلایی زندگی تان فاصله ی زیادی دارید، اما هرچه زودتر به فکر پس انداز باشید پول بیشتری جمع خواهید کرد و این پول سود بیشتری برایتان خواهد داشت.

6- در زندگی خود رویایی داشته باشید و آن را دنبال کنید

بیل کاروین می نویسد «دنبال کردن اهدافتان در زندگی را به تعویق نیندازید. اهداف شما در زندگی، از خانه دار یا بچه دار شدن تا کتاب نوشتن هرچه که هست، یکی شان را انتخاب کنید و دست به کار شوید. از الان تا پایان سال برای نزدیک شدن به این هدف چکار می توانید انجام دهید؟».

7- یاد بگیرید چطور از آنچه دارید لذت ببرید

رابرت واکر عقیده دارد «اگر یاد بگیرید از آنچه که دارید رضایت داشته باشید، زندگی شادتری خواهید داشت.

این به قدرشناسی بر می گردد. پژوهش ها نشان می دهند قدرِ داشته ها را دانستن باعث خوشحالی و کاهش احساسات منفی خواهد شد. شاید به همین دلیل بوده است که اپرا وینفری سالها «روزنگار قدرشناسی» می نوشت.

8- به تصور غلطی که مبنی بر راضی نگه داشتن همه دارید پایان دهید

کوین تئو می گوید «وقتی 30 ساله شدم، احساسی که برای راضی نگه داشتن همه در من وجود داشت را کنار گذاشتم. انسان می تواند دوستان و نزدیکان خودش را با دقت بیشتری انتخاب کند». در واقع تئو به این نتیجه رسیده است که مجبور نیست کسانی که رفتار دوستانه ای با وی نداشته اند را راضی نگه دارد.

شاید تصمیم بگیرید دوستان خود روی شبکه های اجتماعی را در حد 500 نفر نگه دارید یا مثلاً بیشتر با کسانی که احساس خوبی به شما می دهند رفت و آمد کنید. تصمیم شما هرچه که باشد، سرمایه گذاری خردمندانه ی زمان و انرژی اهمیت فراوانی دارد.

9- مقایسه کردن خود با دیگران را کنار بگذارید

ماهش کِی می گوید «اگر می بینید از انجام برخی کارهایی که دیگر اعضای خانواده یا دوستانتان قادرند انجام دهند عاجزید، لطفاً آرامش خود را حفظ کنید و سخت نگیرید».

اینکه مدام چشمتان به کارهای دیگران باشد و خودتان را با آنها مقایسه کنید، به شما در رسیدن به اهدافتان کمکی نمی کند. بهتر است وقت خود صرف فکر کردن به این موضوع کنید که خود شما از زندگی چه می خواهید و بعد پیشرفت خود را ارزیابی کنید.

10- خودتان را بابت اشتباهاتی که مرتکب می شوید ببخشید

لیز پالمر اعتقاد دارد باید «خودتان را به خاطر اشتباهاتتان ببخشید. همه ی ما اشتباهات زیادی مرتکب می شویم. خود را درگیر اشتباهاتی که در گذشته انجام داده اید نکنید. فقط از آنها درس بگیرید، آنها را به حال خود رها کنید و به ادامه ی زندگی تان برسید».

توانایی بخشیدن خود و درس گرفتن از اشتباهات گذشته، پیشران اصلی شما به سمت موفقیت است. کسانی که این توانایی را در خود تقویت می کنند، نقاط ضعف خود را تغییر پذیر می دانند و سعی می کنند از تکرار اشتباهاتشان در آینده جلوگیری کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • علی
    علی | ۱۵ مهر ۱۳۹۴

    چه جالب، من دقیقا سی سالمه و این جالبه که با این که قبلا هیچ کدوم این کارارو نمیکردم ولی الان که میبینم تو این یک سال همرو به نحوی انجام میدم. انگار تو سی که میری یه دفعه خیلی چیزا تغییر میکنه. ولی خوب باید مینوشتید دهه چهارم زندگی!

  • Alireza Darouei
    Alireza Darouei | ۱۵ مهر ۱۳۹۴

    این صفحه رو ذخیره کردم واسه 30 سالگی.ممنون

  • Ghost
    Ghost | ۱۵ مهر ۱۳۹۴

    دیگه آدم اون موقع جون نداره حتی به عوض کردن خودش فککنه . ما که ۲۴ سالمونه پیر شدیم چه برسه به اون موقع ...
    :(

    • ط ـوسی
      ط ـوسی | ۱۵ مهر ۱۳۹۴

      کدوم موقع؟

    • BuBo
      BuBo | ۱۵ مهر ۱۳۹۴

      ده ی سوم میشه همینی که الان توشی داداش، ده اول تولد تا 10 سالگی ، ده دوم 10 سالگی تا 20 سالگی و ده سوم 20 تا 30 سالگی.
      1. رو متنفرم ازش
      2.میکنم تغریبا
      3.نمیکنم ولی الان تو 30 سالگی شروع کردم
      4.نوچ
      5. کردم و میکنم
      6.داشتم دنبالشم کردم ولی لامصب بد جور دو، ش خفن و سریعه :D
      7.این حرفه ی منه و توش استادم
      8.هنوز که هنوزه این کار رو میکنم به شدت
      9. مقایسه نمیکنم
      10. کمتر این کار رو میکنم

مطالب پیشنهادی