ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کارآفرینی

10 دلیل متقاعد کننده برای استخدام درونگرا ها

اکثر شرکت ها تمایل دارند خوش سر و زبان هایی را استخدام کنند که توانایی های رهبری خوبی از خود نشان می دهند. به بیان دیگر شرکت ها «برونگرا» ها را برای استخدام ترجیح می ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۲۲ مهر ۱۳۹۴ | ۱۲:۰۰

اکثر شرکت ها تمایل دارند خوش سر و زبان هایی را استخدام کنند که توانایی های رهبری خوبی از خود نشان می دهند. به بیان دیگر شرکت ها «برونگرا» ها را برای استخدام ترجیح می دهند.

اما طبق یافته های رادنی اندرسون، مدیر عامل یک کسب و کار و کسی که خودش را درونگرا می داند، چنین کاری در وهله ی اول «کوته بینانه» است. او برای این گفته ی خود 4 دلیل می آورد که در ادامه، آنها را به همراه 6 دلیل دیگر در حمایت از مزیت استخدام درونگرا ها نسبت به برونگراها خواهیم خواند.

با دیجیاتو همراه باشید.

1- درونگرا ها گوش شنوای فوق العاده ای دارند

اغلب درونگراها مهارت های شنیداری فوق العاده ای دارند. به راحتی ناسازگاری های موجود در یک تیم را شناسایی می کنند و قادرند برای جلوگیری از بروز موقعیت های نامناسب بالقوه، به نحو مقتضی با مشکل برخورد و آن را رفع کنند.

2- آنها پیشاپیش خود را آماده می کنند

درونگرا ها معمولاً با سخنرانی و جلسات میانه ی خوبی ندارند. به همین خاطر پیشاپیش خود را آنقدر آماده می کنند که رئیس و مشتریانشان تحت تأثیر آمادگی بالای آنها قرار می گیرند. درونگرا ها تصوری که از جلسه ی مورد نظر در ذهن خود درست کرده اند را به جریان می اندازند و وقتی کنترل جلسه را به دست می گیرند برنامه ی مد نظر خود را به طور کامل و با جزئیات اجرا می کنند.

3- شخصیت های درونگرا تمرکز فوق العاده ای دارند

از آنجایی که درونگرا ها انسانهای ساکتی هستند و معمولاً سرشان به کار خودشان گرم است، قادرند روی به انجام رساندن کارهایشان متمرکز شوند و از پرت شدن حواسشان به چیزهای دیگر جلوگیری کنند. از طرف دیگر کارایی آنها الهام بخش کارمندان دیگر نیز خواهد شد، به گونه ای که همه سعی می کنند تعهد و جدیت درونگراها را سرلوحه ی کار خود قرار دهند.

4- آنها در موقعیت های دشوار آرامش خود را حفظ می کنند

درونگرا ها تا جایی که بشود از تنش دوری می کنند. به همین دلیل وقتی موقعیت دشواری پیش می آید، آرامش خود را به بهترین نحو حفظ می کنند و یک سر و گردن از دیگران بالاتر می ایستند. این برای متقاضیان احراز یک موقعیت مدیریتی مهارت مناسبی است چرا که می توانند موقعیت های مختلف را بی طرفانه تجزیه و تحلیل کنند و رویکرد مناسبی در قبال آن به کار بگیرند.

5- درونگرا ها زحمت دیگران را به پای خود نمی نویسند

درونگرا ها از مورد توجه قرار گرفتن توانایی های شخصی شان در انجام امور مختلف لذت می برند اما در پروژه های مشترکی که دیگران نیز سهمی در آن دارند، علاقه ای به تصاحب اعتبار کار دیگران از خود نشان نمی دهند. تمایل آنان به ارزش قائل شدن برای زحمت دیگران، از آنها یک همکار و هم تیمی قابل اعتماد و محبوب می سازد.

6- دردسر کمتر در محیط کار

بعضی از برونگرا ها تا خود را در مرکز نوعی جنجال قرار ندهند آرام نمی گیرند. چنین تنش هایی معمولاً هر تعداد از همکاران که امکانش وجود داشته باشد را درگیر خود می کنند. اما از آنجایی که درونگرا ها ذاتاً خود را با محیط اطراف مشغول نمی کنند، حضورشان در میان جمع از خراب شدن جَو کاری جلوگیری و محیط را آرام می کند.

7- جلسات کمتر و کوتاهتر

برونگرا ها جلسه گذاشتن و صحبت کردن برای دیگران را خیلی دوست دارند و اساساً «ارتباط و تعامل» را به خودی خود نکته ی مثبتی تلقی می کنند. این در حالی است که درونگرا ها با جلسات میانه ی خوبی ندارند، مخصوصاً وقتی برای انجام کارهای اصلی خود با محدودیت زمانی مواجه باشند. جلسات کمتر برای آنها به معنای انجام کار بیشتر است.

8- گپ و گفت کمتر در فضای کاری

تعاملات اجتماعی در محل کار چیز خوبی است، اما مثل هر چیز خوب دیگری در صورت افراط می تواند مخرب باشد. برونگرا ها از گپ و گفت های روزانه برای شانه خالی کردن از زیر کار استفاده و دو یا چند نفر دیگر را نیز با خود همراه می کنند. این در حالی است که درونگرا ها حتی اگر قصد اتلاف وقت داشته باشند، با اینترنت گردی و سرگرمی های انفرادی وقت خود را به تنهایی سپری می کنند و مانع کار کردن دیگران نمی شوند.

9- درونگرا ها نوآوری بیشتری از خود نشان می دهند

ما در دنیایی زندگی می کنیم که بخش اعظم ارتباطات حرفه ای آن به صورت آنلاین انجام می شود و نوآوری در آن نقشی حیاتی و همیشگی بازی می کند. تجربه نشان داده است درونگراها خود را با چنین دنیایی بهتر از برونگراها وفق می دهند.

10- آنها به درخشش برونگرا ها کمک می کنند

شخصیت های برونگرا برای مشاغل بسیاری مناسب هستند، خصوصاً در حوزه هایی نظیر بازاریابی و فروش. برونگراهایی که مشاغلی اینچنینی دارند به کمک یک تیم پشتیبانی متشکل از درونگرا ها به موفقیت بیشتری دست پیدا خواهند کرد. شخصیت های درونگرای چنین تیمی می توانند با توانایی بالای خود در پرداختن به جزئیات، فرد برونگرای مورد نظر را برای تمرکز روی بهره گیری از شخصیت خود و دیگران آزاد بگذارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • MM.II
    MM.II | ۲۵ مهر ۱۳۹۴

    حالا این درونگرا چی هست ؟؟؟؟خوردنیه؟؟؟

  • آقا حسین
    آقا حسین | ۲۲ مهر ۱۳۹۴

    برونگراها فقط شلوغ می کنند . به درد هیچ کاری هم نمی خورن بجز مخ زدن ... تو هر شرکتی کلا کمتر از ده نفر برونگرا نیاز هست .... شما با این جمله موافق هستید مگر اینکه یک برونگرا باشید ...

  • hublot
    hublot | ۲۲ مهر ۱۳۹۴

    من درونگرا هستم

  • آزادسرو
    آزادسرو | ۲۲ مهر ۱۳۹۴

    چه عجب یه جا از درون‌گراها تعریف شد...

  • Siamak Gol
    Siamak Gol | ۲۲ مهر ۱۳۹۴

    حالا ۳ میلیون نفر میان این زیر میگن من خیلی درونگرا هستم... :|
    پیش خودشون فک کردن هر کی تو اتاقشه و باباش و ماماش بهش محل نمیزارن خیلی درونگران الان :|
    جدیدا درون گرایی کلاس داره :|

    • دادا
      دادا | ۲۲ مهر ۱۳۹۴

      اینجا همه طرف دار تیم هستن منتها تیم برنده!

    • آزادسرو
      آزادسرو | ۲۲ مهر ۱۳۹۴

      هم از طرف‌شون حرف زدی، هم فکرشون رو خوندی... آفرین...

مطالب پیشنهادی