ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جدیدترین اخبار و روندهای دنیای فناوری را با نگاهی دقیق و حرفه‌ای، در کانال تلگرام دیجیاتو دنبال کنید.

ورود به کانال تلگرام دیجیاتو
تکنولوژی

بررسی ها نشان می دهند چیپست اسنپدراگون ۸۱۰ در اکسپریا زد ۵ سونی بیش از حد داغ نمی شود

سونی پرچمدار جهانی سال ۲۰۱۵ خود را با چیپست اسنپدراگون ۸۱۰ توسعه داده اما اسنپدراگون های ۸۱۰ اولیه را نمی توان با نمونه هایی که بعدا اصلاح شدند مقایسه کرد. در هر صورت، این چیپست ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۴ | ۱۶:۳۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

سونی پرچمدار جهانی سال ۲۰۱۵ خود را با چیپست اسنپدراگون ۸۱۰ توسعه داده اما اسنپدراگون های ۸۱۰ اولیه را نمی توان با نمونه هایی که بعدا اصلاح شدند مقایسه کرد. در هر صورت، این چیپست مجتمع تا پایان سال ۲۰۱۵ قرار است نقش پرچمدار سیستم-بر-چیپ های کوالکام را ایفا کند و به همین دلیل، سونی در Z5 از آن استفاده کرده است. همانگونه که می دانید، این شرکت علاقه بسیاری دارد که همواره در پرچمدارهای خود از آخرین نسل فناوری ها بهره گیرد.

با این حال، هنوز یک سوال در ذهن کاربران باقی مانده: آیا اکسپریا Z5 با مشکل ایجاد گرمای بیش از اندازه رو به رو است؟

وب سایت «اندروید سنترال» تلاش کرده با ابزارهای مخصوص همین کار، به پرسش کاربران پاسخ دهد. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

وب سایت یاد شده برای ثبت درجه گرمای این تلفن همراه، از یک دماسنج مجهز به مادون قرمز استفاده کرده است. پس از روشن شدن موبایل و آغاز به کار آن، درجه حرارت تلفن همراه برابر با ۲۵.۱ درجه سانتیگراد بوده.

منبع مورد اشاره سعی نموده درجه بالا رفته حرارت این موبایل را با عملکرد دوربین آن هنگام ثبت ویدیوی 4K آزمایش کند، علاوه بر فعال بودن افکت واقعیت مجازی. بر همین اساس، پس از دو دقیقه ثبت ویدیوی 4K با این حالت، دمای دستگاه به ۳۱ درجه می رسد. پس از ۵ دقیقه، دمای دستگاه به ۳۵ درجه افزایش یافته. در واقع می توان گفت که پس از ۵ دقیقه ثبت ویدیو با رزولوشن 4K، دمای دستگاه ۱۰ درجه افزایش یافته است. دمایی که البته در هنگام نگه داشتن موبایل در دست، کاربر را با مشکل مواجه نخواهد کرد.

xperia-z5-camera-1-w600

این تست تا ۲۵ دقیقه ادامه پیدا کرده و موبایل سونی، بدون مشکل و یا خارج شدن از اپلیکیشن دوربین به کار خود ادامه می دهد. در نهایت موبایل، ثبت ویدیوی 4K را به علت کاهش یافتن باتری به پایین تر از ۲۵ درصد قطع می کند. در این شرایط، حرارت دستگاه به ۴۰.۵ درجه سانتیگراد رسیده است.

نویسنده وب سایت اندروید سنترال می گوید که انتظار داشته در ابتدا با وضعیت بدتری رو به رو شود و به طور کلی، اکسپریا Z5 به خوبی قادر گشته در این بخش ظاهر شود. وی همچنین عنوان نموده که در هنگام شارژ کردن این موبایل نیز بخش پشتی دستگاه با مشکل داغ شدن غیر قابل تحمل مواجه نمی شود.

به نظر می رسد که حرارتی که در هنگام کار با پرچمدار سونی ایجاد می شود، کاملا طبیعی بوده و مورد غیر قابل تحملی در آن یافت نشده است. حرارتی هم که ایجاد می شود، صرفا در بخش پشت موبایل و بین دوربین و لوگوی سونی است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (19 مورد)
  • مهمان
    مهمان | ۵ آبان ۱۳۹۴

    گوشی من z2 هستش بعضی وقتا که بازی میکنم تا ۵۵-۵۷ درجه بالا میره ولی هیچوقت هیچ مشکلی پیش نیومده که خطا بده! ۴۰ درجه که چیزی نیست دوستان

  • مرتضی
    مرتضی | ۵ آبان ۱۳۹۴

    حرفام ربطی به این پست نداره ولی از شما دوستان میخوام به سایت ترنجی سر بزنید،دیشب راجبه دوربین زد پنج و مقایسش با چند تا گوشی دیگه پست گزاشت،من یه سوال داذم،زمانیکه نمایشگاه ماشین فرانکفورت برگزار میشد اصلا زد پنج وجود داشت؟جالبه مدیران و نویسنده اون سایت عکسی رو گزاشتن که تو همون نمایشگاه ثبت شده.بعدشم ملت سرش به همدیگه بدو بیراه گفتن،ای خدا.

    • shs77
      shs77 | ۵ آبان ۱۳۹۴

      ترنجی؟ من که هیچ پستی ندیدم شاید منظورتونه زو میته درسته؟

  • آرین
    آرین | ۵ آبان ۱۳۹۴

    بعد امتحاناتم میگیرمش

  • شایان
    شایان | ۵ آبان ۱۳۹۴

    من هی میگفتم !!! این نسخه ی تصحیح شده ی 810 هست و سونی هم توی گوشی لوله های خنک کننده گذاشته!
    ولی همه ملت من رو مسخره میکردن و میگفتن داغ میکنه!!!!!

    • آرین
      آرین | ۵ آبان ۱۳۹۴

      این جمله واقعیه
      هر جا ، هر کی نوشت ، من مثبت دادم
      چون سونی واقعا لوله خنک کننده گذاشته

    • پارسا
      پارسا | ۵ آبان ۱۳۹۴

      عزیز من اون زد۵ پریمیوم هست که لوله خنک کننده داره

      • shs77
        shs77 | ۵ آبان ۱۳۹۴

        اینو کی بهت گفته آخه؟؟؟؟؟!!!!!
        Z5 معمولی و کامپکت هم لوله های خنک کننده دوگانه با خمیر سیلیکون دارند
        کالبد شکافی موجوده!

        در پرچمداران قبلی سونی هم لوله خنک کننده بود اما از نوع ضعیفترش و تک لوله

  • ali.n
    ali.n | ۵ آبان ۱۳۹۴

    بسیار عالیه ،از سونی همون اول توقع داشتم اینطور عمل کنه و معرفی زدتری پلاس با اینکه از بقیه لحاظ خوب بود اما واقعاً داغ میشد ،و سونی اصلا نباید میساختش .فًروش کم سونی تقصیر خودشه ، دوربین زد وان و دو نسل بعدش رو درست بهینه نکرد و خودشو بدنام کرد در زمینه دوربین و تو زدتری پلاس همون سخت افزار رو به حد عالی رسوند،کاری که باید اول میکرد،یا استفاده از صفحه نمایش و اسپیکر بد توی زد و زدوان ،در صورتی که میتونست بهترشو ارائه بده ،راستش الان هم نسبت به سری پنجمش ادم مردد میشه ،از لحاظ طراحی عاشقشونم ،ولی ایرادهای جزئی دارن که رقبا ندارن.

    • shs77
      shs77 | ۵ آبان ۱۳۹۴

      چه ایراد جزیی آخه عزیز من؟ واقعا من نمیدونم از چه ایراد حتی جزیی صحبت میکنید!
      دوربین، پردازنده، گرافیک، اسپیکر و... بهترینن!
      مشکلش رو لطفا بگید من حتی مشکل جزیی هم ندیدم

  • zia
    zia | ۵ آبان ۱۳۹۴

    سونی کلا کارش درسته چون با زدتری پلاس هم یمدتی کار کردم هنگ نمیکرد

  • پارسا
    پارسا | ۵ آبان ۱۳۹۴

    من زد3 دارم ولی عاشقزد5 پریمیوم شدم عالیه

  • farhad
    farhad | ۵ آبان ۱۳۹۴

    بهترین اسمارت فون معرفی شده حال حاضر جهان بدون شک سونی زد پنچ پریمیوم

  • sajadsahra
    sajadsahra | ۵ آبان ۱۳۹۴

    سونیه دیگه
    یا یه چیپستیو استفاده نمیکنه یا وقتی استفاده میکنه در بهترین حالت ممکن تقویتش میکنه
    تو اکسپریا اس پی هم این قضیه رو دیده بودیم

  • Majid
    Majid | ۵ آبان ۱۳۹۴

    سونی خیلی خوب اسنپ 810 سرکشو رام کرد.درود بر سونی

مطالب پیشنهادی