ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گپ و گفت استارتاپی دیجیاتو در الکامپ ۲۰۱۵

بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک یا همان الکامپ ۲۰۱۵ هم با همه ی مزایا و معایبش به پایان رسید. الکامپ بزرگترین رویداد تجاری در عرصه ی تولید و عرضه ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۲۶ آذر ۱۳۹۴ | ۲۲:۰۰

بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک یا همان الکامپ ۲۰۱۵ هم با همه ی مزایا و معایبش به پایان رسید. الکامپ بزرگترین رویداد تجاری در عرصه ی تولید و عرضه ی محصولات و خدمات الکترونیکی و رایانه ای کشور به حساب می آید که هر ساله در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود. گفتنی است سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور، برگزارکننده ی دوره ی بیست و یکم الکامپ، در برگزاری این رویداد بزرگ از حمایت سازمان توسعه ی تجارت و شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران و مشارکت و حمایت مؤثر نهادها، انجمن ها و تشکل ها برخوردار بوده است.

هدف از برگزاری این نمایشگاه عرضه ی آخرین دستاوردهای این صنعت اعم از سخت افزار و نرم افزار و فراهم کردن فرصتی بی بدیل برای تعامل و معرفی شرکت کنندگان به علاقمندان و به یکدیگر بوده است. اما شاید یکی از بزرگ ترین فرصت هایی که از طریق این نمایشگاه ایجاد شده، فرصتی است که برای معرفی و شناساندن استارتاپ ها به علاقمندان در اختیارشان قرار می گیرد. به همین منظور بر آن شدیم سری به این بخش از نمایشگاه امسال بزنیم و با استارتاپ های حاضر در آن به گپ و گفت بنشینیم. از فعالیت هایشان بپرسیم، ایده هایشان را بشنویم و تجربه ی آنها از مسیری که در آن قدم گذاشته اند را جویا شویم. برخی از آنها روایت های جالبی دارند که در ادامه خواهید خواند.

با دیجیاتو همراه باشید.

چهارشنبه ۲۵ آذرماه، حدود ساعت ۱۲ ظهر به حوالی محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران رسیدیم و با گذشتن از سد ترافیک سنگین این محدوده، وارد فضای نمایشگاه بین المللی شدیم.

فضایی که سازمان نظام صنفی رایانه ‌ای کشور برای حمایت از کسب و کار های نوپا یا همان استارتاپ ‌ها در نمایشگاه الکامپ، به رایگان در اختیار آنها قرار داد، بخش انتهایی سالن ۱۸ از محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران بود.

Plan_full_A3
سالن استارتاپ های شرکت کننده در الکامپ
IMG_9557-2
بخشی از سالن ۱۸ محل دائمی نمایشگاه های بین المللی در اختیار استارتاپ های شرکت کننده قرار گرفته بود

سازمان نظام صنفی رایانه ‌ای کشور در گزارشی که آقای باقر بحری سخنگوی کمیته ی اجرایی الکامپ پیش از برگزاری نمایشگاه منتشر کرد، برای حضور شرکت‌ های نوپا در این نمایشگاه، ۳ شرط در نظر گرفته بود:

  • کمتر از یک سال از تأسیس آنها گذشته باشد
  • محصول یا خدمت نوآورانه ی آنها به مرز ارائه ی تجاری رسیده باشد
  • استارتاپ مذکور برای رفع یک مشکل یا بهبود شرایط در کشورمان تلاش کند

با این حال شاید اولین نکته ای که توجه هر کسی را به خود معطوف می کرد، حضور بازیگرانی با بیش از یک سال سابقه ی فعالیت در این قسمت از نمایشگاه بود که به نوبه ی خود می تواند جای سؤال باشد.

اما با اندکی گشت و گذار در همین فضای کوچک می شد انرژی و حال و هوای مثبت آن را به خوبی احساس کرد. به جرأت می توان گفت بخش استارتاپ ها با حضور جوانان مستعد و با انگیزه ی کشورمان و ایده های نوآورانه شان جزو جذاب ترین بخش های نمایشگاه امسال بوده است.

بعد از گشت و گذاری کوتاه و آشنا شدن با جو عمومی این قسمت، از میان جمع پر تعداد استارتاپ های حاضر، به سراغ استارتاپ «نقدستان» رفتیم و پای صحبت شهروز چُرَکچی، یکی از مؤسسین آن نشستیم. نقدستان وبسایتی است برای نقد هر کالایی که بتوان فکرش را کرد؛ از موبایل و تبلت و تلویزیون گرفته تا در آینده ی نزدیک، خودرو، فیلم و موسیقی.

IMG_9550-2

ایده ی کار این است که هر کسی برای کسب اطلاعات مورد نیاز در مورد یک کالا، مرجعی به نام نقدستان در اختیار داشته باشد که بتواند نقد های تخصصی، نظرات کاربران، اطلاعات فنی، عکس و حتی قیمت کالای مورد نظر خود در فروشگاه های مختلف را یکجا در آن پیدا کند. نقدستان به دنبال این است که هر کسی بتواند آگاهانه تر خرید کند.

شهروز چرکچی اعتقاد دارد نقدستان تنها وبسایتی است که انحصاراً به نقد و بررسی اختصاص دارد. او هیچ یک از تولیدکننده های دیگر محتوا را رقیب خود نمی بیند و اعتقاد دارد نقدستان با نقد های کارشناسان خود و بازنشر نقد های دیگران، مکمل فعالیت آنها خواهد بود. محتوای تولید شده توسط کاربر نیز بخش مهمی از فعالیت نقدستان را به خود اختصاص خواهد داد، به این معنی که هر یک از شما می توانید یک بررسی کننده و منتقد باشید؛ نقدستان از این موضوع استقبال و حمایت می کند.

از صحبت های آقای چرکچی به نظر می رسد هر مشکلی که بتوان تصور کرد در مسیر راه اندازی نقدستان به وجود آمده، اما شهروز می گوید با تصور کردن آینده ی روشن نقدستان، انرژی لازم برای غلبه بر این مشکلات را در خود ایجاد کرده است. او اعتقاد دارد یک سال دیگر، نقدستان با کمک تولیدکنندگان محتوا، ویکی پدیای فارسی تمام کالاها و مرجع نقد و بررسی آنها خواهد بود.

توصیه ی شهروز چرکچی به کسانی که ایده ای در سر دارند این است که از دزدیده شدن ایده ی خود نترسند و در مورد آن با افراد مورد اعتماد مشورت کنند. او می گوید با هر کسی که فکر می کنید در قسمتی از کار می تواند به شما کمک کند درباره ی ایده ی خود صحبت کنید.

IMG_9504-2

بعد از نقدستان به سراغ «انجام میدم» رفتیم. انجام میدم پلتفرم جالبی است برای ارائه ی خدمات به صورت آنلاین، به این صورت که هر کسی که مهارتی دارد، از ترجمه گرفته تا تهیه ی اینفوگرافیک و هر نوع خدمات دیگر، می تواند مهارت های خود را از طریق انجام میدم در اختیار کسانی قرار دهد که به این مهارت ها نیاز دارند.

به گفته ی مسئول غرفه ی انجام میدم، تک تک مهارت هایی که افراد روی این پلتفرم ارائه می دهند از سوی انجام میدم مورد بررسی قرار می گیرند و صحت آنها مورد تأیید قرار می گیرد. از طرف دیگر تا زمانی که کار ارائه دهنده ی خدمات از طرف خریدار تأیید نشود، پول پرداخت شده در اختیار ارائه دهنده ی خدمات قرار نمی گیرد.

واحد حل اختلاف، پشتیبانی خریدار، پشتیبانی فروشنده و دیگر فرایند های تأیید، می توانند در جلب کاربران به استفاده از این پلتفرم عوامل تأثیرگذاری باشند. به نظر می رسد کاربران استقبال خوبی از انجام میدم داشته اند و باید دید در آینده آن را به چه جایگاهی خواهند رساند.

انجام میدم حدود ۲ سال سابقه ی فعالیت دارد و با این حساب مثل چند شرکت کننده ی دیگر، حضورش در این جمع با شرایط اعلام شده منطبق به نظر نمی رسد.

IMG_9506

در ادامه به سراغ حمیدرضا ریحانی، مؤسس استارتاپ «گاما» رفتیم و گپ و گفت خوبی با او داشتیم. اپلیکیشن گاما در واقع ویترین مجازی فروشگاه های معتبر تولید یا وارد کننده ی برندهای مطرح کیف و کفش و پوشاک است که امکان دسترسی مستقیم شما را به جدیدترین محصولات این دسته فراهم می آورد و علاوه بر صرفه جویی اقتصادی، قرار است با مطالعه ی نظرات کاربران دیگر، به شما کمک کند انتخاب بهتری داشته باشید.

گاما که خود را شبکه ی اجتماعی خرید معرفی می کند، نزدیک سه ماه است در اختیار کاربران قرار گرفته است و کار خود را با کیف و کفش شروع کرده، اما پوشاک نیز به حوزه ی فعالیتش اضافه شده و در آینده محصولات جدیدی نیز به آن اضافه خواهند شد. فروشگاه های مختلف می توانند در گاما پنل اختصاصی خود را داشته باشند و به معرفی محصولات خود بپردازند.

اما آقای ریحانی می گوید نکته ی جالب گاما این است که کاربران می توانند محصول مورد نظر خود را از طریق پلتفرم جستجوی قدرتمند گاما با جزئیات کامل جستجو کنند و به تمام فروشندگانی که آن محصول خاص را ارائه می دهند دسترسی داشته باشد. این جستجوی قوی در صورتی که واقعاً عملکرد خوبی داشته باشد یکی از مهم ترین مزیت های گاما محسوب می شود.

از دید ایشان یک سال آینده گاما علاوه بر کیف و کفش و پوشاک، بستر معرفی محصولات بسیار متنوع تری را فراهم می کند و در میان استفاده کنندگان از سرویس های خرید اینترنتی اسم و رسمی برای خود کسب خواهد کرد. آقای ریحانی هنوز برای استارتاپ خود سرمایه ای جذب نکرده اند.

IMG_9508

بعد از گاما استارتاپ «اَدپلی» ایستگاه بعدی گپ و گفت استارتاپی دیجیاتو بود. ادپلی یک سرویس پخش تبلیغات ویدیویی روی اپلیکیشن های موبایل است که تولدش به کنار هم قرار گرفتن جمعی از فارغ التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف در فروردین ۹۴ بر می گردد. رضا شوهانی، یکی از مؤسسین و مدیر بازاریابی ادپلی می گوید این سرویس در ازای تماشای یک ویدیوی تبلیغاتی ۱۵ ثانیه ای، به کاربران خود جایزه می دهد و کاربران در صورت تمایل می توانند با کلیک روی ویدیو، یکراست به مرجع تبلیغ متصل شوند.

رضا می گوید با این کار می شود از حضور ۹۵ درصد کاربران اپلیکیشن های موبایل، که علاقه ای به پرداخت پول در ازای استفاده از اپلیکیشن های مختلف ندارند، پول ساخت. به عبارت دیگر ادپلی به سراغ ایجاد اقیانوس آبی خود رفته و به نظر می رسد در این کار موفق شده است. رضا شوهانی ادعا می کند بعد از حدود ۹ ماهی که از شکل گیری تیم می گذرد، این سرویس روی ۶ میلیون گوشی موبایل ایرانی و ۴۰۰ اپلیکیشن ایرانی، روزانه هشتاد هزار ویدیوی تبلیغاتی پخش می کند و مشتریان بزرگی دارد. وقتی از یک سال آینده ی ادپلی پرسیدم، رضا با اطمینان گفت یک سال آینده ادپلی روی ۲۰ میلیون گوشی ایرانی نصب خواهد بود و از تبلیغات بسیار هوشمندی بهره خواهد برد.

رضا شوهانی به تمام کسانی که ایده ای در سر دارند توصیه می کند وقت را تلف نکنند. او می گوید هر کسی که ایده ای دارد باید ایده اش را دنبال کند و به امید این و آن ننشیند. او اضافه می کند ایده به تنهایی ارزشی ندارد؛ همه ایده دارند. مهم این است که ایده ی خود را عملی کنید. رضا در مورد سرمایه ی اولیه ی مورد نیاز برای این کار هم اعتقاد دارد اگر ایده ی شما به اندازه ای قانع کننده نیست که بتوانید کسی را برای سرمایه گذاری مجاب کنید، بهتر است به فکر ایده ی بهتری باشید. خود ادپلی کار خود را با یک سرمایه گذار انجل شروع کرده است.

از پول درآوردن و شیوه های نوین تبلیغات که بگذریم، استارتاپ های جذاب دیگری هم در الکامپ امسال حضور داشتند که مسئولیت اجتماعی، نقش بسیار پر رنگ تری در فعالیت هایشان دارد. واضح ترین نمونه ی این استارتاپ ها «مهربانه» است.

IMG_9511

مهربانه هم جزو شرکت کنندگانی محسوب می شود که سابقه ی فعالیتشان از یک سال بیشتر است. خانم بحری مدیر وبسایت مهربانه می گوید این وبسایت اولین سایتی در ایران است که برای اهداف خیرخواهانه، به جمع سپاری مالی یا کراودفاندینگ روی آورده است. مهربانه با پروژه هایی که از سوی نهادهای خیریه ی رسمی تعریف می شوند اقدام به جمع آوری پول مورد نیاز، در زمانی مشخص می کند. اگر پروژه ای به مبلغ هدف خود برسد، پول به نهاد خیریه واگذار می شود، در غیر این صورت کمک های اهدایی به اهدا کنندگان بازخواهد گشت. به این ترتیب هر کسی می تواند به هر میزانی، حتی ۱۰۰۰ تومان، به پروژه های خیرخواهانه ی مشخص کمک کند و از هزینه شدن این مبلغ در همان پروژه خیالش راحت باشد؛ مهربانه به جای شما صحت این امر را پیگیری می کند.

خانم بحری اعتقاد دارد در فضای سازمان های مردم نهاد خیریه، بی اعتمادی زیادی وجود دارد و خیلی از نهاد ها هنوز از روش های سنتی استفاده می کنند. به اعتقاد ایشان مهربانه آمده است تا با شفاف سازی هرچه تمام، اعتماد مردم را به مسئولیت اجتماعی خود جلب و آنها را به کار خیر تشویق کند. ایشان در صحبت های خود از عشقی که در این میان پدید می آید و به دیگران منتقل می شود یاد کردند و افزودند مهربانه به دنبال گسترش «فرهنگ کمک به دیگران» است.

این وبسایت کار خود را با ۳ نفر شروع کرده است و اکنون تنها یک تولیدکننده ی محتوا به این جمع ۳ نفره اضافه شده است. خانم بحری می گوید مهربانه از مبالغ جمع آوری شده هیچ درصدی دریافت نمی کند و برای تأمین هزینه های خود تا اینجا به شرکت دیگری متکی بوده است.

IMG_9512

از مهربانه که بگذریم می رسیم به «آرت زی»؛ استارتاپی که قصد دارد از طریق فراهم کردن بستر لازم برای فروش مستقیم صنایع دستی، به حفظ و گسترش این صنعت در کشورش کمک کند. میثم دهقانی بنیانگذار سایت آرت زی می گوید آرت زی تا دو هفته ی دیگر علاوه بر فارسی به دو زبان انگلیسی و عربی هم مجهز خواهد شد تا بتواند با برداشته شدن تحریم ها، صنایع دستی کاربردی ایرانی را به خریداران کشورهای خارجی بفروشد.

آرت زی تنها با تولید کنندگان معتبر و تأیید شده کار می کند و فقط به فروش محصولاتی خواهد پرداخت که در زندگی روزمره کاربرد دارند. با قرار گرفتن این اقلام روی سایت، کار عکاسی، بسته بندی، ارسال و تبلیغات و فروش آن به عهده ی آرت زی خواهد بود. آقای دهقانی اعتقاد دارد این کار باعث می شود تولید کننده روی کیفیت محصول خود متمرکز بماند و دغدغه ی دیگری نداشته باشد. ایشان با اشاره به اصلیت یزدی خود و اصلیت سیستان و بلوچستانی همکارشان، از دغدغه ای که برای حفظ صنایع دستی کشورمان دارند سخن گفت و تلاش خود در این زمینه را در جهت حمایت از تولید کننده های این حوزه دانست.

میثم دهقانی جنبه ی مالی این فعالیت را ابزاری برای کمک به جنبه ی فرهنگی آن می داند و اعتقاد دارد بدون صرفه ی اقتصادی شاید این کار میسر نبود. آرت زی در حال حاضر در شتاب دهنده مستقر است، سرمایه ی اولیه ی خود را دریافت کرده و از حمایت نهاد های مربوطه برخوردار شده است.

اما استارتاپ دیگری که توجه را به خود جلب می کرد «مطلب پلاس» بود.

IMG_9515

مطلب پلاس قصد دارد واقعیت افزوده یا آگمنتد رئالیتی تمام نشریات را یکجا به موبایل های شما بیاورد. شما از طریق این نرم افزار قادر خواهید بود به آرشیو و واقعیت افزوده ی تمام نشریات دسترسی داشته باشید و نیازی نیست برای استفاده از واقعیت افزوده ی نشریات مختلف، نرم افزارهای مختلفی روی موبایل خود نصب کنید. به این ترتیب با گرفتن دوربین موبایل خود روی تصاویری که لوگوی مطلب پلاس روی آنها درج شده، می توانید به واقعیت افزوده ی آن از قبیل صوت، ویدیو، و یا حتی تصویر سازی سه بعدی دسترسی داشته باشید.

وحید گودرزی از بخش فروش مطلب پلاس می گوید شروع کار با ۷ نفر بوده است. او می گوید بخش بزرگی از بازاریابی نرم افزارشان در نمایشگاه های مطبوعات صورت گرفته است. وحید اعتقاد دارد یک سال آینده این پلتفرم نه فقط برای مطبوعات، بلکه برای حجم وسیعی از محصولات مورد استفاده قرار خواهد گرفت؛ از کارت ویزیت شخصی گرفته تا بیلبورد های تبلیغاتی.

IMG_9517

اما بعد از مطلب پلاس، مهمان غرفه ی «نواک» شدیم. نواک یک سرویس چند پلتفرمی پخش موسیقی است که کار خود را از فروردین ۹۳ آغاز کرده و تا کنون در ۲ شتاب دهنده مستقر بوده است. علیرضا جعفری، یکی از چهار مؤسس نواک و تحصیلکرده ی شریف است و می گوید نرم افزار آنها با هزینه ی کم، به کاربران خود دسترسی نامحدود ارائه می دهد. او عدم خرید موسیقی به خاطر هزینه ی بالا و دانلود غیر مجاز را از جمله عوامل نیاز آفرین به چنین نرم افزاری توصیف می کند. کاربر معمولی نواک می تواند به صورت نامحدود با کیفیت معمولی موسیقی مورد علاقه ی خود را به صورت آنلاین گوش کند. کاربران اشتراکی آن نیز می توانند با حفظ کپی رایت و بدون مواجه شدن با تبلیغات، به صورت آفلاین نیز با کیفیت خوب به این موسیقی دسترسی داشته باشد.

علیرضا در مورد روزهای اولیه ی شکل گیری این ایده گفت دوستش بسیار به این ایده باور داشته در حالی که خود او طرفدار پر و پا قرص دانلود مجانی و غیر قانونی محصولات فرهنگی بوده است. اما در نهایت دوستش موفق می شود او را متقاعد کند. او در ادامه اشاره می کند در این مسیر به پتانسیل بزرگ بازار موسیقی ایران پی برده است. او می گوید فعالان حوزه ی موسیقی به شناخته شده های این حوزه محدود نمی شوند و هزاران نفر هستند که بدون آنکه از شهرت خاصی برخوردار باشند موسیقی قابل قبولی ارائه می دهند. نواک قصد دارد موسیقی این قشر را نیز بیشتر در دسترس عموم مردم قرار دهد.

علیرضا به کسانی که علاقه دارند ایده های خود را به مرحله ی عمل برسانند اما اطلاعات و تجربه ی کافی در این زمینه را ندارند، تیم سازی با افراد باتجربه ی آن حوزه و استفاده از شتاب دهنده ها را توصیه می کند. او امیدوار است یک سال دیگر، هر کجا اسمی از موسیقی به میان می آید، اسم نواک نیز در ذهن تداعی شود.

IMG_9520

تقریباً اواخر گپ و گفت استارتاپی دیجیاتو، میهمان «ذرت» شدیم و پای صحبت های دو نفر از مؤسسین آن نشستیم. احسان گلپایگانی ذرت را یک شبکه ی اجتماعی فایل محور معرفی می کند. او می گوید تیم ذرت با نگاهی به پلتفرم های خارجی اشتراک گذاری فایل، به این نتیجه رسید که هیچ جایگاه مناسبی برای این کار به صورت تعاملی در میان وبسایت های ایرانی وجود ندارد. همین نیاز باعث شد ایده ی ذرت از خرداد ماه همین امسال در ذهن آنها شکل بگیرد. شما روی ذرت می توانید هم عکس، هم صدا و هم ویدیو و هم هر فایل دیگری را با دوستان خود به اشتراک بگذارید و فایل های به اشتراک گذاشته شده ی آنها را نیز دنبال کنید. احسان می گوید ذرت نمونه ی مشابهی ندارد.

تیم دو نفره ی ذرت از مهر ماه به ۶ نفر رسیده و تا الان به صورت مستقل فعالیت کرده است. احسان می گوید از جمله موانعی که بر سر راهشان قرار دارد این است که بستر قانونی آن هنوز واضح نیست. او می گوید تیم ذرت خودش سعی دارد در این زمینه با نهاد های قانونی وارد تعامل شود تا از مشکلات احتمالی پیشگیری کند. احسان در مورد آینده ی ذرت می گوید بیشتر به فکر خدمات B2B  هستند، چرا که به عقیده ی او این نوع خدمات برای کسب و کار های ایرانی به شدت مورد نیاز است. آنها فکر می کنند یک سال دیگر یک میلیون کاربر ایرانی داشته باشند.

علی میرزایی نیز می گوید تیم ذرت برای پیشگیری از اختلاف نظر های احتمالی و پیشبرد کار، از جلسات مداوم و همچنین بستر مدیریت پروژه ی ترلو بهره می گیرد. علی اعتقاد دارد خیلی ها در ایران به خاطر موج استارتاپی موجود، بدون تجربه ی کافی وارد حباب استارتاپی می شوند. او تأکید دارد همه ی اعضای ذرت پیش از این در حوزه ی تخصص خود تجربه ی کافی داشته اند.

اما بعد از گپ خوبی که با تیم ذرت داشتیم به سراغ استارتاپ جذاب دیگری رفتیم که آمده است خاطرات شما را برایتان ماندگار کند.

IMG_9518

آقای بیات به همراه خواهر خود وبسایت «اینستاچاپ» را راه اندازی کرده اند. او علت شکل گیری این ایده را تجربه ای شخصی می داند که از قضا تجربه ی خیلی های دیگر هم هست. او می گوید خاطرات خیلی از ما ممکن است روی فضای مجازی به هر علتی از بین بروند. اما اینستاچاپ قصد دارد با فرایندی ساده، خاطرات شما را به دنیای واقعی بیاورد و آنها را چاپ شده و حتی قاب شده در اندازه های مختلف به درب منزلتان بفرستد. تا اینجا که حدود چهارماه از فعالیت رسمی اینستاچاپ گذشته، مشتریان آن تنها از روی خود اینستاگرام و جستجوی گوگل به آن روی آورده اند؛ اینستاچاپ تا به حال تبلیغی نداشته است. آقای بیات می گوید این تجربه برای کاربران آنقدر شیرین است که هم خودشان با یک بار استفاده مشتری دائمی این خدمات می شوند و هم آن را به دیگران توصیه می کنند و به زبان کسب و کار، حامی برند اینستاچاپ می شوند.

اما مسئله ای که در این میان بسیار اهمیت دارد امنیت کاربران و حفظ حریم خصوصی آنهاست. آقای بیات در پاسخ به این سؤال اطمینان داد که اطلاعات اکانت کاربران تنها روی خود اینستاگرام وارد می شود و در فرایند چاپ عکس ها هیچ فایل یا تصویری در اینستاچاپ ذخیره نمی شود و همه ی عکس ها مستقیم از اکانت اینستاگرام کاربران به چاپگر هدایت می شوند.

آقای بیات می گوید کسب و کارشان با خاطرات و احساس مشتریان سر و کار دارد و به همین خاطر تجربه های شخصی تأثیرگذاری در این مسیر داشته است. او اعتقاد دارد بازخور های مثبتی که از سوی مشتریان خود دریافت کرده است نقش بسیار پر رنگی در ادامه دادن این استارتاپ بازی می کند و باعث می شود ارتباط تنگاتنگی میان اینستاچاپ و مشتریانش برقرار شود.

گشت و گذار و گپ و گفت استارتاپی دیجیاتو به همین جا ختم نشد. در ادامه گوشه ای از حال و هوای کلی این فضا را برای شما به تصویر می کشیم تا با جو کلی آنجا بیشتر آشنا شوید. امید داریم همه ی کسانی که آگاهانه و سنجیده وارد حوزه ی کارآفرینی می شوند با قدرت به کار خود ادامه دهند و حتی اگر روزی با نیمه ی تاریک تر این حوزه مواجه شدند، از شکست خود درس بگیرند و به فکر شروعی دوباره باشند.

IMG_9548

IMG_9549-2

IMG_9541

IMG_9538

IMG_9535

IMG_9532

IMG_9530

IMG_9529

IMG_9521

IMG_9519

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • علیرضا ناتقی
    علیرضا ناتقی | ۲۷ آذر ۱۳۹۴

    چرا با شبکه اجتماعی اسین مصاحبه نکردی ، اصن بود

  • سوتابایت
    سوتابایت | ۲۶ آذر ۱۳۹۴

    بهترین بخش نمایشگاه بود!از لحاظ محتوا! وگرنه دور افتاده ترین و پرت ترین مکان ممکن بود!‌ بیشترشون استارت آپ هایی بود که قبلا باهاشون آشنایی داشتم! این ارائه رو در رو امکان خوبی برای شرکت کننده ها بود! البته اگه جاشون بهتر می بود!

مطالب پیشنهادی