ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با سرویس پیشرفته ابری افرانت آشنا شوید؛ گزینه ای مناسب برای کسب و کارهای نوپا

این روزها بسیاری از شرکت ها و استارتاپ های نوپا نیازمند پردازش داده ها هستند، امری که تهیه زیر ساخت های آن هزینه های کلانی را در پی دارد و لذا آنها به سراغ سرویس ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱ دی ۱۳۹۴ | ۱۴:۱۵

این روزها بسیاری از شرکت ها و استارتاپ های نوپا نیازمند پردازش داده ها هستند، امری که تهیه زیر ساخت های آن هزینه های کلانی را در پی دارد و لذا آنها به سراغ سرویس های رایانش ابری رفته و سعی می کنند از فعالان در این عرصه کمک بگیرند.

شرکت افرانت نیز یکی از بهترین های حاضر در زمینه ی یاد شده در کشورمان محسوب می شود که به تازگی از خدمات پیشرفته ی خود در همین رابطه پرده برداشته است و می توانید در ادامه مطلب با مطالعه بیانیه خبری که از جانب روابط عمومی آن برای دیجیاتو ارسال شده از چند و چون این خدمات تازه و خاص بیشتر و بهتر آگاه شوید.

امروزه با پیشرفت فناوری اطلاعات، نیاز به پردازش اطلاعات در هر مکان و در هر زمان به وجود آمده است؛ این در حالی‌ست که نیاز به پردازش، بدون سرمایه‌گذاری زیاد بر روی زیرساخت، با خدمات رایانش ابری امکان‌پذیر شده است.

رایانش ابری مدلی است به منظور فراهم نمودن دسترسی آسان بر اساس تقاضای کاربر از طریق شبکه به مجموعه‌ای از منابع رایانشی «قابل تغییر» و «پیکربندی» (مانند شبکه‌ها، سرورها، فضای ذخیره‌سازی، برنامه‌های کاربردی و سرویس‌ها) که این دسترسی می‌تواند با کمترین نیاز به منابع و یا دخالت مستقیم فراهم‌کننده سرویس سریعاً فراهم شده و یا آزاد گردد؛ به عبارت ساده‌تر، این توانایی کاربر نهایی در به‌کارگیری بخش‌هایی از انبوه منابع است که باسهولت و بسرعت در دسترس کاربر نهایی قرار می‌گیرند.

شرکت افرانت با تمرکز و شناخت هر چه بیشتر نیازهای مشتریان و روند پیشرفت سرویس‌های رایانش ابری (Cloud Services) در نمایشگاه الکامپ امسال از دو محصول ابری خود به نام سرویس ابری استاندارد (Standard Cloud) و سرویس ابری پیشرفته (Advanced Cloud) رونمایی کرده است. همچنین در کنار دو محصول مذکور، سرویس شبکه توزیع محتوا یا CDN را معرفی نموده تا کاربران نهایی از یک تجربه مطلوب در هنگام استفاده از خدمات تولیدکنندگان محتوا بهره‌مند گردند.

سرویس ابری استاندارد افرانت با قابلیت «مقیاس‌پذیری» و «انعطاف‌پذیری» بی‌نظیر خود این امکان را برای کاربران فراهم آورده است تا بتوانند در هر ساعت از شبانه‌روز و بر اساس نیاز، تغییراتی نظیر افزایش و یا کاهش منابع سخت‌افزاری، نصب مجدد سیستم‌عامل و یا حتی تغییر آن و نهایتاً دسترسی به کنسول سیستم‌عامل را تجربه کرده و از طریق محیط کاربری و با کنترل صد درصدی، کاربر به مدیریت منابع بپردازد.

سرویس ابری پیشرفته افرانت نیز در دو دسته IaaS و PaaS نسبت به ارائه سرویس به مراتب منعطف‌تر و متناسب جهت استفاده توسعه‌دهندگان مبادرت ورزیده است. این سرویس این فرصت را به توسعه‌دهندگان محصول می‌دهد تا بدون نیاز به دانش فنی در خصوص ابزارها و پایگاه‌های داده مختلف کدهای مد نظر و آماده و آن را به یک سرویس تبدیل نمایند؛ همچنین این قابلیت نیز فراهم شده است تا بتوان به صورت خودکار منابع مورد نیاز خود را تنظیم نموده تا در صورت بروز محدودیت منابع مصرفی، به صورتی چابک با خواسته‌های کاربر افزایش یابد (مقیاس‌پذیری عمودی).

همچنین در صورت عدم پوشش منابع مورد نیاز کاربران در سطح بسته ابتدایی (Node) می‌توان با اعمال تنظیمات «امکان افزایش منابع» (افزایش تعداد Node) به طرز توزیع‌شده را نیز به صورت خودکار در اختیار کاربران قرار داد و در صورت عدم استفاده از منابع افزوده‌شده تنظیمات لازم به جهت کاهش خودکار بسته‌های توزیع‌شده را نیز ارائه نمود. با توجه به روش محاسباتی هزینه در این سرویس، کاربران تنها هزینه منابع مصرف‌شده را به صورت ساعتی پرداخت نموده و بر خلاف سرویس ابری استاندارد، هزینه ثابت ماهیانه را پرداخت نمی‌نمایند.

شرکت افرانت در جهت استراتژی خود مبنی بر حمایت از توسعه‌دهندگان و شرکت‌های نوپا، با سرمایه‌گذاری زیاد توانسته است سرویس ابری پیشرفته را مهیا و آماده ارائه به بازار نماید. توسعه‌دهندگان و شرکت‌های نوپا می‌توانند در ابتدای مسیر از سرویس ابری پیشرفته با صرف هزینه کمتر استفاده نموده و پس از تکامل و بلوغ سرویس‌های آزمایش‌شده خود، به سرویس ابری استاندارد و یا سرورهای اختصاصی مهاجرت نمایند.

در کنار استفاده از سرویس های ابری فوق و به منظور توسعه و به اشتراک‌گذاری بهتر و پویاتر محتواهای ایجادشده از سوی تولیدکنندگان محتوا و توسعه‌دهندگان، می‌توان از سرویس شبکه توزیع محتوای افرانت (Afranet CDN Service) که در سطح بین‌المللی و با بیش از 600 نود در سرتاسر جهان پیاده‌سازی شده است استفاده نمود. این سرویس با قابلیت‌های کارآمدتر و تخصیص بهتر منابع باعث می‌شود، کاربر محتوای خود را به اشتراک گذاشته و حتی در مواردی که سرویس اصلی دچار اختلال و یا قطعی گردد محتوای موجود و توزیع شده در اختیار کاربران نهایی قرار گرفته و عملاً محتوای ذخیره‌شده قبلی در نودهای شبکه توزیع محتوا به کاربران نهایی ارائه گردد.

برای اطلاعات بیشتر در خصوص این سرویس‌ها می توانید به سایت www.afranet.com و برای بررسی و سفارش سرویس‌های ابری افرانت به سایت www.afracloud.net مراجعه فرمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • alex
    alex | ۱ دی ۱۳۹۴

    اگر نظر آزاده و طرفا پول برای تبلیغات نگرفتید لطفا نظر من را پاک نکنید
    من از افرانت سرویس دارم واقعا بدترین دیتا سنتر توی کل دنیاست همه جا downtime را بررسی میکنند و میگن زیر 1% هستش ولی تو افرانت اونقدر قطعی داره که باید uptime را جمع کنی که شاید 90% بشه که برای یه ادمین سرور فاجعه است
    افرانت با اینترنت مخابرات شدیدا مشکل داره و گاها میبینید که همه اینترنت ها route صحیح به ip سرور شما انجام میشه الا با اینترنت مخابرات که مطمئنا حل نشدنیه
    روی سویچ های افرانت هیچ تدبیری برای جلوگیری از اتک روی سرور ها اتخاذ نشده و خیلی راحت یه سرور داون میشه به این دلیل
    پشتیبانی افرانت زیر 2 ساعت انجام شدنی نیست حتی برای ریست کردن یه سیستم
    مراحل اداری و شونه خالی کردن تو این مجموعه بیداد میکنه
    دوستانه میگم هیچوقت از افرانت سرویس نگیرید

    • _Alish_
      _Alish_ | ۱ دی ۱۳۹۴

      مرسی که اطلاع رسانی میکنی!

      • alex
        alex | ۴ دی ۱۳۹۴

        ممنون از دیجی آتو که نظرات را آزادانه نمایش میده

مطالب پیشنهادی