ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی دیجی دارو؛ بانک اطلاعات دارویی و مراکز پزشکی برای کاربران ایرانی

بیماری، مشکلات تغذیه ای، ورزش و مسائل دیگر، از جمله دلایلی هستند که به مصرف داروهای شیمیایی یا گیاهی روی می آوریم. اما چند درصد از ما به نحوه اثر، منشأ و عوارض داروهای مصرفی ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۳ دی ۱۳۹۴ | ۱۶:۰۰

بیماری، مشکلات تغذیه ای، ورزش و مسائل دیگر، از جمله دلایلی هستند که به مصرف داروهای شیمیایی یا گیاهی روی می آوریم. اما چند درصد از ما به نحوه اثر، منشأ و عوارض داروهای مصرفی مان آگاهی داریم یا برای آن اهمیت قائل می شویم؟

استفاده از دارو برای درمان یک بیماری یا اثربخشی روی جسم و روان، مقوله ای است بسیار حساس و تخصصی؛ در صورت مصرف بی رویه، خودسرانه و بدون آگاهی کافی از اثر دارو، ممکن است جانمان را به خطر بیندازیم. بنابراین داشتن علم کافی بر روی دارویی که مصرف می کنیم، همیشه باید یکی از اولویت هایمان در مصرف داروها باشد.

"دیجی دارو" با دربرگیری اطلاعات مربوط به بیش از 10 هزار داروی شیمیایی و گیاهی، یکی از بزرگترین بانک های اطلاعات دارویی است که می توانید در موبایل هایتان نصب کنید. علاوه بر اطلاعات دارویی، با دیجی دارو می توانید از آدرس و شماره تلفن مراکز پزشکی معتبر در سراسر کشور و اخبار حوزه سلامت مطلع شده و به امکانات خوبی مثل یادآور مصرف داروها هم دسترسی داشته باشید.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید. 

چه در نسخه iOS و چه در اندروید، دیجی دارو از رابط کاربری ساده و منظمی بهره می برد که تمامی اطلاعات لازم در آن به خوبی طبقه بندی شده. با ورود به منوی اصلی اپ، چنین گزینه های پیش روی شمایند: اطلاعات دارویی، اطلاعات پزشک، مجموعه پزشکی، یادآور مصرف دارو، اخبار سلامت و شرکت های دارویی.

بخش اطلاعات دارویی به دو دسته داروهای شیمیایی و گیاهی طبقه بندی شده که در آن می توانید به صورت دستی یا به کمک موتور جستجوی فیلتردار، داروی مورد نظرتان را بیابید.

Digi Daroo 2

اطلاعات بیش از ده هزار دارو در اپلیکیشن گردآوری شده اند، و در مورد هر کدام جزئیات بسیار خوبی می بینید، جزئیاتی مثل نام علمی و تجاری، گروه دارویی، نحوه مصرف (برای سنین مختلف، زنان باردار و ...)، اشکال دارویی (قرص،کپسول، شربت، کرم)، مکانیزم اثر، موارد استفاده، شرایط نگهداری و نکات پزشکی که در مصرف آنها باید رعایت کنید.

تمامی این داروها هم قابل اضافه شدن به بخش علاقه مندی ها هستند تا در مراجعات بعدی به اپ دنبالشان نگردید. از همین صفحه هم می توانید برای مصرف دارو یادآور تعیین کنید. مثلا اپلیکیشن را طوری تنظیم کنید که هر هشت ساعت یک بار، مصرف قرص آسپرین را از طریق یک نوتیفیکیشن به اطلاعتان برساند.

اما شاید برای حصول اطمینان از مصرف دارو، به مشورت با یک پزشک متخصص احتیاج داشته باشید. دیجی دارو آرشیو نسبتا بزرگی از اطلاعات تماس پزشکان و مراکز خدمات درمانی را هم در خود گنجانده که بسته به محل زندگی تان می توانید در دیتابیس عظیمش به جستجو بپردازید تا از سرچ در اینترنت یا تماس با 118 بی نیاز شوید.

Digi Daroo 3

سازمان FDA آمریکا، وزارت بهداشت، درمان و خدمات پزشکی کشور و وبسایت های فعال در حوزه سلامت و تندرستی، هر روز خبرهای مهمی در مورد مصرف داروها و توصیه های پزشکی مهم برای سلامتی خوانندگانشان منتشر می کنند. دیجی دارو بخشی را به گردآوری همین مطالب اختصاص داده تا از اخبار دنیای پزشکی و سلامت هم عقب نمانید.

اگر خودتان یا اطرافیانتان داروهای مختلفی مصرف می کنید، شاید بد نباشد که با نصب دیجی دارو علم خود به آنها را افزایش داده و با آگاهی بیشتری به مصرف آنها بپردازید. چهار روز اول استفاده از دیجی دارو برایتان هزینه ای در پی ندارد، اما برای ادامه استفاده از اپ می بایست آن را با هزینه 5000 تومان به نسخه کامل ارتقا بدهید که با در نظر گرفتن اطلاعات بسیار جامع و بروزرسانی های مکرر اپلیکیشن، اصلا هزینه زیادی نیست.

این اپلیکیشن کاربردی را می توانید همین حالا از اپ استور، گوگل پلی و کافه بازار دانلود کنید.

دیجی دارو

دیجی دارو

سازنده: پنجره دهم فناوری همراه آرین قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه ای) دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 10.7 / 11.6 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • سعید
    سعید | ۴ دی ۱۳۹۴

    شاید نیاز باشه به پزشک متخصص مراجعه کنید... حرف خنده دار تری هم می شد زد ایا؟

  • امین
    امین | ۳ دی ۱۳۹۴

    رابط کاربری اش خیلی داغونه. با رنگ که نمیشه ادای متریال رو درآورد. متریال یه زبانه طراحی هست که این اپ هیچی ازش نداره.

  • حامد
    حامد | ۳ دی ۱۳۹۴

    در انتهای مطلب که لینک هم قرار داده شده نوشته شده رایگان
    بهتره توضیحات اون قسمت کامل باشه. شاید اکثر مخاطبین مثل من بر حسب عادت تنها اونجا رو نگاه کنند
    ممنون

  • seedni
    seedni | ۳ دی ۱۳۹۴

    پولی عاغا رایگان نیست .

    • امین بیگ‌زاده
      امین بیگ‌زاده | ۳ دی ۱۳۹۴

      لطفا قبل از نوشتن نظر، مطالب رو بخونید. در آخرین پاراگراف مطلب اشاره کردم که اپلیکیشن فقط برای چهار روز اول استفاده رایگانه.

مطالب پیشنهادی