ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

گزارش دیجیاتو از نشست خبری پنجمین گردهمایی سالانه چارگون

پنجمین گردهمایی سالانه ی شرکت چارگون با عنوان «گفتمان سازمانی» همراه با معرفی محصولات جدید، برگزاری کارگاه‌ های تخصصی نرم‌ افزار ها و نشست تخصصی با موضوع «نرم‌ افزار های سازمانی بر لبه ی فناوری» ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۶ دی ۱۳۹۴ | ۱۳:۳۰

پنجمین گردهمایی سالانه ی شرکت چارگون با عنوان «گفتمان سازمانی» همراه با معرفی محصولات جدید، برگزاری کارگاه‌ های تخصصی نرم‌ افزار ها و نشست تخصصی با موضوع «نرم‌ افزار های سازمانی بر لبه ی فناوری» روز شنبه پنجم دی ماه ۱۳۹۴ از ساعت 9 صبح در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد. به گزارش روابط عمومی چارگون، این گردهمایی با حضور نمایندگان بیش از ۱۲۰۰ سازمان مشتری این شرکت و رونمایی از محصولات و خدمات جدید چارگون برپا شده بود.

نشست خبری این گردهمایی نیز ساعت ۱۴:۴۵ با حدود ۱۵ دقیقه تأخیر و با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه در سالن شهریار مجموعه ی همایش های برج میلاد برگزار شد و طی آن آقایان شهباز توکلی (مدیر محصول)، شاهین طبری (رئیس هیئت مدیره)، فرزاد رحمانی (مدیرعامل) و سرکار خانم درویشی (مدیرعامل مؤسسه ی خیریه ی همگام) به تبیین برنامه های این گردهمایی، تشریح برنامه های جاری چارگون و پاسخگویی به سؤالات خبرنگاران حاضر در این نشست خبری پرداختند. این شرکت از سال ۷۷ به تولید و توسعه ی نرم افزار های بومی اتوماسیون اداری در کشورمان مشغول فعالیت بوده است.

در ادامه ی این گزارش با دیجیاتو همراه باشید.

IMG_9620-2
شاهین طبری، رئیس هیئت مدیره

نشست خبری چارگون با خیرمقدم شاهین طبری و تبیین اهداف جلسه مبنی بر ارائه ی گزارشی از پنجمین گردهمایی مشتریان چارگون، معرفی محصولات جدید و نوآورانه، ارائه ی تاریخچه ای کوتاه از فعالیت های آن و همچنین معرفی اقدامات این شرکت در راستای مسئولیت اجتماعی خود آغاز شد.

IMG_9614
فرزاد رحمانی، مدیرعامل

در ادامه فرزاد رحمانی در مورد برگزاری پنل تخصصی محصولات چارگون با موضوع نرم افزار های سازمانی و تلفیق آنها با فناوری های روز به عنوان بخشی از پنجمین گردهمایی مشتریان اذعان داشت میهمانان این پنل از صنایع و کسب و کارهای مختلف بوده و حتی بخشی از آنان مشتری چارگون نبوده اند. هدف از برگزاری این پنل تخصصی نیز از دید ایشان این بوده است که میهمانان این گردهمایی صرفاً با کسب اطلاع از فعالیت های این شرکت سالن را ترک نکنند، بلکه این فرصت را داشته باشند که از دغدغه های حوزه ی فعالیت خود نیز آگاهی بیشتری کسب کنند. رحمانی این پنل را «چالشی» و یکی از نقاط برجسته ی پنجمین گردهمایی چارگون معرفی کرد.

به گفته ی فرزاد رحمانی، پنجمین گردهمایی چارگون به رسم هر سال رأس ساعت ۹ صبح، و با تشریح تلفیق ۴ فناوری رسانه های اجتماعی، فناوری موبایل، فناوری تحلیل اطلاعات حجیم و فناوری رایانش ابری که تحت عنوان SMAC از آن یاد می شود آغاز شد. نرم افزارهای «جلسات»، «جلسات همراه» در حوزه ی B2B، «کارها» در حوزه ی مدیریت پروژه و «پایشگر همراه» از جمله محصولاتی بوده اند که در راستای همین مقوله برای اولین بار در این گردهمایی معرفی شده اند. برگزاری کارگاه های تخصصی این نرم افزار ها نیز از جمله برنامه های برجسته ی اشاره شده توسط تیم چارگون به شمار می رود.

IMG_9618

اما سرکار خانم درویشی نیز در ادامه ی این نشست خبری به معرفی «همگام» پرداخت. گروه نیکوکاری «همگام» به صورت خودجوش و پیرو چند سال فعالیت‌ های پراکنده در زمینه ی ارائه ی خدمات عام المنفعه، توسط کارکنان شرکت چارگون و جمعی از دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی از ابتدای سال 1390 فعالیت‌ های مستمر خود را به صورت رسمی آغاز کرده است. خانم درویشی توانمندسازی و کمپین «۱۱ ایران» را دو مقوله ی اصلی پرداخته شده توسط همگام در این گردهمایی عنوان کرد و آگاه سازی و فرهنگ سازی را از جمله اهداف اصلی همگام دانست.

IMG_9611-2
شهباز توکلی، مدیر محصول

در ادامه ی نشست خبری نوبت به شهباز توکلی، مدیر محصول چارگون رسید. توکلی گفت: «تشریح فعالیت های یک ساله ی تیمی حدوداً ۷۰ نفره در زمان محدود این گردهمایی ممکن نبود، لذا به معرفی مهم ترین دستاورد های خود در این یک سال بسنده کردیم». وی اتفاق مشترک این سه محصول را اضافه شدن زیرساخت ماژول تعاملی عنوان کرد و تمرکز ویژه ی چارگون در یک سال گذشته را یکپارچه سازی با نرم افزار های مختلف موجود در بازار دانست.

فرزاد رحمانی، مدیرعامل، دانش مستقر شده در سازمان ها در کنار نصب و استفاده از محصولات اتوماسیون اداری این شرکت را از جمله بزرگ ترین برگ های برنده ی چارگون عنوان می کند و اعتقاد دارد ضعف در شناساندن برخی از محصولات نرم افزاری از جمله ایرادات وارده به فعالیت های چارگون ظرف سال های گذشته بوده است.

وی اذعان داشت تجربه ی استقرار نرم افزار های چارگون در بیش از ۱۲۰۰ نهاد و مؤسسه ی مختلف دانش عظیمی را در این شرکت تجمیع کرده است که می تواند در ادامه به کمک آنها بیاید. رحمانی در ادامه نیم نگاهی به چشم انداز رفع تحریم ها داشت و تجربه ی بومی نرم افزار های خود را انحصاری دانست و گفت: «این چیزی نیست که بتوان از خارج کشور وارد کرد». وی در ادامه چالش ها و خطرات باز شدن درها به روی رقبای خارجی خود را کتمان نکرد و تمرکز روی مزیت های نسبی را از جمله راهکار های چارگون برای رقابت در چنین فضایی دانست.

IMG_9609

شاهین طبری نیز در همین زمینه چارگون را در حوزه هایی فعال دانست که مزیت رقابتی خوبی در مقابل رقبای خارجی برایش خلق می کنند. حدود ۱۲۰۰۰۰۰ نفر کاربر نرم افزار های چارگون، از سوی طبری یکی از نقاط قوت و مزیت های بزرگ آن عنوان شد. او پا را از این نیز فراتر گذاشت و رفع تحریم ها و باز شدن درها را نه فقط یک طرفه، بلکه دو طرفه دانست و گفت «این فرصت خوبی برای ارائه ی محصولات چارگون به مشتریان خارجی هم خواهد بود».

وی از جمله نگرانی های موجود در این زمینه را عدم شفافیت قوانین و اصول احتمالی ورود رقبای خارجی به فضای بازار نرم افزار داخل کشور عنوان کرد و گفت: «هنوز معلوم نیست در صورت باز شدن درها به روی تولیدکنندگان خارجی، کشور ما بازار محصولات آنها خواهد بود یا زمین سرمایه گذاری شان». طبری جو استارتاپی ایران را نیز عمدتاً روی حوزه ی B2C متمرکز و تجربه ی B2B آن را ضعیف می داند، اما جامعه ی کاربران خود را از بزرگ ترین منابع خود برای ارائه به استارتاپ ها دانست.

IMG_9621

در ادامه ی نشست خبری سعی شد به سؤالات رسانه های حاضر در نشست پاسخ داده شود. دیجیاتو نیز سؤال های خود را در این بخش از نشست مطرح کرد که در ادامه این سؤال ها و پاسخ های چارگون را از نظر خواهید گذراند:

دیجیاتو: با توجه به پیگیری های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای ورود شرکت های خارجی به ایران در کنار یک شریک ایرانی، آیا برای این نوع همکاری صحبتی با شرکت های خارجی داشته اید؟

رحمانی در پاسخ، به ارتباط نزدیک چارگون با معاونت عملی و فناوری ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: «چارگون با شرکت های خارجی ارتباطاتی داشته است اما هنوز به نقطه ای نرسیده است که در صورت وجود این استراتژی بتواند قدمی در این جهت بردارد». وی ادامه می دهد: «در صورت تحقق چنین شرطی، چارگون به جهت جایگاه و ظرفیتی که دارد قطعاً یکی از گزینه های جدی شرکت های خارجی خواهد بود و از این مسئله استقبال خواهد کرد».

دیجیاتو: «دیدگاه همراه» در آذر ۹۲ رونمایی شد. استقبال از این نرم افزار چگونه بوده است؟ آیا مدیران شرکت ها به سمت استفاده از چنین ابزار هایی روی دستگاه های موبایل خود رفته اند؟

رحمانی در پاسخ به این سؤال نیز گفت: «دیدگاه همراه در آذر ۹۲ رونمایی شد و در اسفند همان سال اولین نصب خود را تجربه کرد». وی با اشاره به دانشگاه علوم پزشکی ایران اذعان داشت دیدگاه همراه به عنوان نمونه توسط هیئت رئیسه ی این دانشگاه مورد استفاده قرار گرفت. رحمانی ادامه داد: «نسخه ی اندروید این نرم افزار ارائه شده بود و نسخه ی iOS آن نیز امسال روی اپ استور قرار گرفته است». او از استقبال صورت گرفته از این نرم افزار آمار و ارقامی ارائه نکرد اما نسبت به موفقیت این محصول خود اطمینان داد و علت این موفقیت را هدفگیری مدیران پر مشغله دانست. او در کنار تکمیل دیدگاه همراه، ارائه ی «جمع دار همراه»، «جلسات همراه» و «پایشگر همراه» را نیز در ادامه ی همین نگاه معرفی کرد و گفت از پلتفرم موبایل قطعاً هیچ گریزی نیست و چارگون به سرمایه گذاری روی این حوزه ادامه خواهد داد.

شاهین طبری نیز در تکمیل صحبت های رحمانی گفت «دیدگاه همراه» از لحاظ سودآوری جزو ۵ محصول برتر شرکت چارگون بوده است.

دیجیاتو: چارگون فعالیت خود در زمینه ی نرم افزار های اتوماسیون اداری را در سال ۷۷ آغاز کرده است. با این سابقه، آینده ی چارگون کجاست؟ آیا صرفاً به رشد در همین حوزه ادامه خواهد داد یا در حوزه های دیگری نیز ورود خواهد کرد؟

فرزاد رحمانی در پاسخ گفت: «حوزه ی فعالیت ما اسمش اتوماسیون اداری است اما در حقیقت کاری که چارگون انجام می دهد گستردگی و تنوع بسیار زیادی دارد». وی می گوید چارگون در حال حاضر سی و دو سه نرم افزار برای فروش در بازار ارائه می کند که هر کدام نیازمند دانش پیش زمینه ای و نرم افزاری خاص خود هستند. او خطی که چارگون دنبال می کند را یک خط واحد و منفرد نمی داند و آن را ارائه ی سیستم هایی برای مسائل عمومی سازمان ها معرفی می کند.

رحمانی موفقیت مجموعه ی خود را مرهون تمرکز روی همین موضوع دانست و گفت: «شاید اگر از این مسیر منحرف می شدیم، تأثیرگذاری امروز را نداشتیم». به عقیده ی او تمرکز روی حوزه ی B2B بسیار جای کار دارد اما در کل ترجیح چارگون بر این است که تا اجرایی شدن برنامه هایش آنها را معرفی نکند.

IMG_9613

رحمانی در پاسخ به سؤال دیگری درباره ی دغدغه های مالی کارکنان خود گفت: «اگر بگوییم کارکنان ما دغدغه ی مالی ندارند یک شعار کاذب خواهد بود. اما تحلیل وضعیت انتظارات و رضایتمندی همکاران چارگون نشان می دهد مقوله ی دستمزد سومین دغدغه ی همکاران چارگون است». اولین دغدغه ی این فهرست از دید خود کارکنان و به اذعان فرزاد رحمانی مسأله ی رشد و یادگیری، و دومین مورد قدردانی سازمان از زحمات افراد و دیده شدن آنها عنوان می شود. وی در عین حال می گوید دریافت نکردن قیمت واقعی نرم افزار در ایران از چالش های پیش روی تولیدکنندگان این حوزه است که بر پرداخت های مالی آنها نیز تأثیر می گذارد.

اما در پایان جلسه مسئولان چارگون برای چندمین بار روی کمپین انسان دوستانه ی خود تأکید کردند. کمپین «۱۱ ایران» کمپینی است که در راستای مسئولیت اجتماعی چارگون به حوزه ی «افراد کم توان جسمی» جامعه ی ایران می پردازد. نام این کمپین برگرفته از حضور ۱۱ درصدی هموطنان کم توان در جامعه است و قصد دارد به ما یادآور شود که با وجود اینکه این افراد بخش بزرگی از جامعه ی ما را تشکیل می دهند، چندان در میان ما دیده نمی شوند. شاهین طبری می گوید «حضور این عزیزان در خود چارگون بیشتر از ۱۱ درصد است».

شاهین طبری می گوید «باورهایی در کشور ما وجود دارد که حضور این قشر از جامعه در میان دیگران را با مشکل مواجه می کند. در عین حال فضاهای عمومی شهر های ما نیز برای زندگی و کار جامعه ی کم توان بهینه سازی نشده اند». بزرگ ترین هدف کمپین «۱۱ ایران» به گفته ی مسئولان چارگون، آگاهسازی است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • علی طهوری
    علی طهوری | ۶ دی ۱۳۹۴

    این مسولیت اجتماعی هم شده یک راه بازاریابی برای شرکت ها

  • انتقاد سازنده
    انتقاد سازنده | ۶ دی ۱۳۹۴

    تا وقتی که نرم افزارهای اتوماسیون چارگون و دیگر تولید کنندگان ایرانی وابسته به مرورگر اینترنت اکسپلورر و سیستم عامل ویندوز هست، نمیشه اسمش را اتوماسیون تحت وب گذاشت.
    اپلیکیشن موبایل هم که دادند درصد بسیار پایینی از کارائی اپلیکیشن اصلی را ارائه میده.
    خود شرکت مایکروسافت که مالک ویندوز و ie هست، اتوماسیون درست کرده که به معنای واقعی تحت وب و مالتی پلتفورم هست. یعنی روی مرورگر موبایل هم میشه بدون مشکل ازش استفاده کرد.
    اینها هرروز دارن نرم افزار را آپدیت میکنن بدون اینکه مشکل اصلی اون را برطرف کنند.

    • پرهام
      پرهام | ۶ دی ۱۳۹۴

      در ورژن ۵ دیدگاه چارگون این مشکل حل شده و Cross-Browser است.
      در مورد اپلیکیشن موبایل هم هیچ اپلیکیشن موبایل که برای یک نرم‌افزار تحت وب تهیه شده تمام قابلیت‌های اصلی یک نرم‌افزار را نداره، حتی در همون مورد مایکروسافتی هم که مثال زدید صدق می‌کنه.
      همچنین مایکروسافت اتوماسیون نداره !

      • excel
        excel | ۷ دی ۱۳۹۴

        ببخشید ERP و CRM مایکروسافت چی هستند؟

      • پژمان
        پژمان | ۱۶ دی ۱۳۹۴

        پژمان جان، شیرپینت مایکروسافت تقریبا همین کار رو می کنه. در ضمن تا اونجایی که من دارم استفاده می کنم نرم افزار جدید را کجاها نصب کردید؟ سازمان ما چند بار تقاضا کرد، هنوز نداره.

مطالب پیشنهادی