ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شرکت Energous راهکار خود برای شارژ بیسیم پوشیدنی ها را به نمایش گذاشت

تکنولوژی شارژ بیسیم شرکت Energous به نام Wattup در جریان CES سال قبل معرفی شد و به مخاطبان خود وعده داد که امکان شارژ دستگاه هایشان را با استفاده از نوعی «روتر انرژی» از فاصله چهار ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۶ دی ۱۳۹۴ | ۱۱:۵۹

تکنولوژی شارژ بیسیم شرکت Energous به نام Wattup در جریان CES سال قبل معرفی شد و به مخاطبان خود وعده داد که امکان شارژ دستگاه هایشان را با استفاده از نوعی «روتر انرژی» از فاصله چهار و نیم متری فراهم می کند.

این محصول موفق شد دو جایزه را در جریان CES به دست آورد با این همه، طولی نکشید که تب و تاب آن از بین رفت و برای مدت ها حرفی از این تکنولوژی به میان نیامد.

حالا یک سالی از زمان رونمایی این تکنولوژی گذشته است و طبق معمول، هیچیک از ما این فناوری یا نمونه مشابه به آن را در منازل خود نداریم. امسال Energous باز گشته است تا بگوید که چرا چنین اتفاقی افتاده است و چه برنامه هایی برای ایجاد تغییر در سال آینده دارد.

محض اطلاع تان باید بگوییم که این فناوری از فرکانس های رادیویی برای شارژ دستگاه ها کمک می گیرد و این کار را نیز در جریان یک فرایند دو مرحله ای انجام می د هد. نخست، یک فرستنده، دستگاهی که با بلوتوث سازگاری داشته باشد را ردیابی می کند و سپس امواج رادیویی موجود در باند 5 گیگاهرتز را در قالب یک پرتوی متمرکز به سمت آن ارسال می کند.

دستگاه سازگار، آنتن ها و چیپی دارد که این امواج را به جریان مستقیم بدل کرده و باتری را شارژ می کند. تبدیل فرکانس های رادیویی به جریان مستقیم مفهومی ثابت شده است و ترکیب این امواج با چیپ های گیرنده Wattup را می توان پیاده سازی مناسب این ایده خواند.

اما مشکلی که پیش روی Energous برای مجاب نمودن شرکت های تولید کننده قرار دارد (این شرکت بیشتر کار طراحی تکنولوژی یاد شده را انجام می دهد تا تولید محصول نهایی) این است که فروش یک گجت 200 الی 300 دلاری بدون آنکه شرکت ها، اقدام به تولید دستگاه های سازگار برای بهره مندی از آن را نمایند کاری است بس دشوار.

Michael Leabman بنیانگذار این شرکت در سال 2015 اعلام کرد که ما در رویداد سال قبل نشان دادیم که این تکنولوژی کار می کند و در ادامه ابعاد دستگاه را کوچک تر کرده و شرکای تجاری بیشتری را برای خود پیدا کردیم.

روز گذشته این شرکت نوعی روتر جیبی انرژی را معرفی کرد که قادر است دستگاه های مجاور به خود را شارژ کند. این دستگاه با هدف عرضه در کنار محصولات پوشیدنی تولید شده و جایگزینی برای کابل های یو اس ابی است که همراه با محصولاتی نظیر فیت بیت، Pebble و Misfit برای شارژ ارائه می گردند.

wattupchipquarter (1)

شاید در ابتدا تصور کنید که این کار بسیار برای شرکت های سازنده این گجت ها ساده است. اما مدیرعامل این کمپانی عقیده ای غیر از این دارد. وی اظهار داشت: شارژ القایی به یک کویل نیاز دارد که در داخل گجت مورد نظر باید تعبیه شود و این کویل نیز ابعادی به اندازه یک سکه خواهد داشت.

در نتیجه این قطعه بیش از اندازه بزرگ خواهد بود که در داخل فیت بیت یا حتی Pebble جای بگیرد. اما تمام چیزی که سیستم Energous نیاز دارد نوعی چیپ گیرنده است که تنها سه میلیمتر مربع اندازه دارد (تمامی این دستگاه  ها نیز از قبل از بلوتوث پشتیبانی می کنند) و این یعنی قطعه طراحی شده به راحتی می تواند در داخل پوشیدنی شما جای می گیرد.

نمونه ای که درجریان CES امسال به نمایش گذاشته شد با موفقیت توانست یک مچبند فیت بیت، هدست بلوتوثی و یک لامپ ال ای دی را در فاصله 15 سانتی متری و با سرعت شارژرهای کابلی شارژ کند.

Leabman در ادامه می گوید، یک دانگل ساده یو اس بی مانند این هزینه زیادی را به یک پوشیدنی ها و قیمت نهایی آنها اضافه نمی کند و در نتیجه امید می رود که در آینده نزدیک آن را در محصولات تولیدی شرکت های مختلف ببینیم.

در پایان باید اضافه کنیم که هنوز جزئیات دیگری در مورد این محصول منتشر نشده است  و برای مثال نمی دانیم ظاهر آن چگونه خواهد بود. صرفا مشخص شده که این چیپ در چیزی قرار می گیرد (مثلا یک کیس یا دستگاهی که قرار است شارژ شود) و همراه با نوعی فرستند سارزگار به فروش خواهد رفت.

این قطعه قرار است که طبق گفته مدیر عامل شرکت سازنده اش در قالب میلیون ها عدد به فروش رود و درمورد اینکه چه زمانی این اتفاق رخ می دهد هنوز هم اطلاعاتی منتشر نشده است اما پیش بینی می شود که تا پایان سال جاری این اتفاق رخ دهد.

wattupevaluation (1)

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی