ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

این دستگاه خودپرداز می تواند با آنالیز چشم افراد به آنها پول تحویل دهد

از به خاطر سپردن رمز حساب های بانکی و حمل کیف های مملو از کارت های پلاستیکی خسته شده اید؟ EyeLock آمده تا شما را از تمام این کارها خلاص کند. کمپانی یادشده طی یک ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۷ دی ۱۳۹۴ | ۱۹:۳۰

از به خاطر سپردن رمز حساب های بانکی و حمل کیف های مملو از کارت های پلاستیکی خسته شده اید؟ EyeLock آمده تا شما را از تمام این کارها خلاص کند. کمپانی یادشده طی یک همکاری با شرکت Diebold، دستگاه خودپردازی اختراع کرده که هیچ گونه دکمه، کارت خوان یا نمایشگری روی آن نمی بینید، بلکه برای گرفتن پول از آن باید از یک اپلیکیشن استفاده و چشمانتان را با اسکنر iris تعبیه شده روی آن اسکن کنید.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید. 

اما این دستگاه چگونه کار می کند؟ کاربران می بایست در درجه اول با استفاده از یک اپلیکیشن همراه بانک، مبلغ مورد نظرشان را برای دستگاه مشخص کنند. سپس به خودپرداز نزدیک شده و NFC موبایلشان را فعال نمایند تا ماشین از طریق اتصال بی سیم منحصر به فردی که توسط آن ایجاد می شود، بتواند هویت فرد را تشخیص دهد.

حالا نوبت به اسکن چشم ها می رسد. کاربر در این مرحله با قرار دادن چشمانش در برابر اسکنر iris این خودپرداز، مرحله نهایی تأیید هویتش را انجام می دهد و در صورت موفقیت آمیز بودن این مرحله، می تواند پولش را از خودپرداز دریافت کند. البته لازم است که کاربر پیش از انجام این کار از قبل در سیستم ثبت نام کرده و اسکن اولیه چشم ها را انجام داده باشد.

eyelock-diebold-iris-scanning-atm-2

به گفته EyeLock این خودپردازها در انجام عملیات بانکی، دو برابر سریع تر از خودپردازهای معمولی عمل می کنند، ضمن این که به طرز قابل توجهی از آنها کوچکترند و عمق کمتری از محل نصب اشغال می کنند. به غیر از این، خودپردازهایی که در موردش صحبت می کنیم بدون نیاز به رمز عبور و کارت بانکی، گرفتن پول از خودپردازها را بسیار آسان تر از گذشته خواهند کرد.

Citibank، یکی از معتبرترین بانک های آمریکا هم اکنون مشغول آزمایش این سیستم در آزمایشگاه نوآوری خود در نیویورک است تا بتواند در آینده آن را به طور عمومی در دسترس مردم ساکن این شهر قرار دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Sam7
    Sam7 | ۱۷ دی ۱۳۹۴

    خوبه پولشون رو بهشون میده

مطالب پیشنهادی