ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپل به تازگی دامنه های «Apple.Car» و «Apple.auto» را ثبت کرده است

بر اساس گزارش تازه ای که در وب سایت «MacRumors» انتشار یافته، کمپانی اپل به تازگی چندین دامنه اینترتی مرتبط با «خودرو» را خریداری کرده که در بین آنها می توان آدرس هایی نظیر «Apple.Car» و ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۹ دی ۱۳۹۴ | ۱۶:۰۰

بر اساس گزارش تازه ای که در وب سایت «MacRumors» انتشار یافته، کمپانی اپل به تازگی چندین دامنه اینترتی مرتبط با «خودرو» را خریداری کرده که در بین آنها می توان آدرس هایی نظیر «Apple.Car» و «Apple.auto» و در نهایت «Apple.cars» را مشاهده کرد.

با نگاهی به تاریخچه «Whois» برای دامین های یاد شده، می توان دریافت که اپل آنها را در دسامبر ۲۰۱۵ به ثبت رسانده و این موضوع، تنها یکی دیگر از نشانه هاییست که به ما می گوید شرکت مورد بحث، در پی توسعه خودروهای هوشمند بوده و تصمیم دارد وارد حوزه ساخت اتومبیل های بدون راننده شود.

مدت هاست که شایعه توسعه یک خودروی هوشمند تحت عنوان پروژه «Titan» از سوی اپل به گوش می رسد و کمپانی ساکن کوپرتینو، طی سال های اخیر همچنین مهندسان بسیاری از شرکت های فعال در زمینه توسعه خودروهای الکتریکی را به استخدام خود درآورده و کار به جایی رسیده بود که حتی در همین خصوص، صدای «ایلان ماسک» هم درآمد. از جمله شرکت هایی که اپل مهندسان آنها را جذب کرده شامل تسلا، فورد، جنرال موتورز، سامسونگ و انویدیا می شوند.

تا کنون شرکت های بزرگ دنیای تکنولوژی و همچنین صنعت خودرو سازی، اعلام کرده اند که در حال توسعه اتومبیل های هوشمند هستند و تا امروز، گوگل به عنوان پیشتاز همین فناوری در پی آوردن خودروهایش به بازار پیش از سال ۲۰۲۰ است.

در این میان نمی توان متصور بود که با ثبت سه دامین یاد شده، اپل به شکل قطع وارد حوزه توسعه خودروهای الکتریکی خواهد شد اما اگر این شرکت چنین تصمیمی داشته باشد، می توان گفت که «Apple.car» دامنه ای بسیار مناسب برای آغاز همین فعالیت است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • iman
    iman | ۲۰ دی ۱۳۹۴

    حالا چرا یکساله ثبت کرده؟!
    پول نداشته!؟

  • alex
    alex | ۱۹ دی ۱۳۹۴

    من رفتم زرنگی کنم tehran.car را بخرم دیدم زده ۳۰۰۰ دلار پولشه :)) گفتم قربونت مبارک صاحاب مایه دارش باشه
    یه دومین داریم naroon.com واسه ۷ پشتمون کافیه

  • فلانی
    فلانی | ۱۹ دی ۱۳۹۴

    اقا الان فاز برداشتین که اپل رفته سراغ این دامنه؟

    کافیه برین داخل سایت هایی که دامنه ثبت می کنن مثل namecheap که تمام دامنه ها با نام apple و هر توع پسوندی به نام این شرکت ثبت هست.

    تحقیق بعد حاشیه

  • سینا
    سینا | ۱۹ دی ۱۳۹۴

    شروعی بر اتفاقات بزرگ...

مطالب پیشنهادی