ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فاکسکان با پیشنهادی ۵.۳ میلیارد دلاری در پی خرید شارپ است

فاکسکان کمپانی محسوب می شود که عمده ی افراد آن را به خاطر مونتاژ آیفون و برخی از دیوایس های شناخته شده ی دیگر می شناسند. امروز وال استریت ژورنال گزارشی را در رابطه با این ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۱:۰۰

فاکسکان کمپانی محسوب می شود که عمده ی افراد آن را به خاطر مونتاژ آیفون و برخی از دیوایس های شناخته شده ی دیگر می شناسند. امروز وال استریت ژورنال گزارشی را در رابطه با این شرکت منتشر کرده و در آن آورده که کمپانی مذکور با پیشنهادی ۵.۳ میلیارد دلاری ابراز تمایل کرده تا برند ژاپنی شارپ را به تملک خود درآورد.

البته ظاهراً چینی ها تنها خواهان شرکت ژاپنی یاد شده نیستند و یک صندوق سرمایه گذاری تحت نظارت دولت کشور آفتاب تابان، موسوم به «Innovation Network Corp. of Japan» (به اختصار INCJ) هم، پیشنهادی ۲.۵ میلیارد دلاری را مطرح کرده تا از طریق آن شارپ را تحت سلطه ی خود بگیرد.

ناگفته نماند که شارپ هم اکنون مشغول تولید نمایشگر برای دستگاه های موبایلی مختلف از جمله محصولات اپل است و از سوی دیگر INCJ در زمان حاضر «ژاپن دیسپلی» را نیز در زیر مجموعه ی خود گنجانده.

منابع خبری می گویند این دو شرکت، یعنی شارپ و ژاپن دیسپلی، فناوری و راهکارهای تولید نسل بعدی پانل های صفحه نمایش دیوایس های موبایلی را با یکدیگر به اشتراک گذاشته اند و شاید از همین رو دولت ژاپن نمی خواهد یکی از برترین نام های تکنولوژیک برخواسته از کشورش به دست یک بیگانه افتاده و دستاوردهایی که تا کنون رقم زده متعلق به سرزمین دیگری شوند. لذا آنها از طریق INCJ وارد عمل شده اند تا از انتقال حق مالکیت شارپ به چینی ها جلوگیری به عمل آورند.

در سال ۲۰۱۳ فاکسکان قصد داشت تا ۱۰ درصد از سهام کمپانی ژاپنی مورد اشاره را خریداری نماید، اما در آن بازه ی زمانی سهام یاد شده دچار افت ارزش چشم گیری گشت و فاکسکان نیز از خرید منصرف شد و عملاً از همان روزها بحران شارپ آغاز گشت.

یک مسئله ی دیگر این است که شارپ بدهی ۴.۴ میلیارد دلاری دارد که می بایست آن را تا ماه مارس تسویه کند. این برند ژاپنی رقم مورد بحث را از مجموعه هایی مانند «Mitsubishi UFJ Financial Group» و «Mizuho Financial Group Inc» قرض نموده و به یقین مالک بعدی اش باید تدبیری برای بازپرداخت آن داشته باشد.

در گزارش شش ماهه دوم ۲۰۱۵ شارپ، زیان عملیاتی ۲۱۵ میلیون دلاری به ثبت رسیده که عامل اصلی اش افت بازار اسمارت فون ها در چین ذکر شده. این کمپانی ژاپنی به خوبی می داند که فناوری های تولید صفحه نمایشی که در اختیار دارد تا چه حد برای فاکسکان ارزشمند هستند و با انتقال آنها به چینی ها ارزش و اعتبارشان در بازارهای آسیا و اروپا و آمریکا چندین برابر خواهد شد.

فاکسکان از هم اکنون به مقامات نگران ژاپنی اعلام کرده در صورتیکه مالک شارپ شود در رده های بالای مدیریتی آن تغییری را پدید نخواهد آورد و ساز و کارهای کلی اش را نیز دگرگون نخواهد کرد.

انتظار می رود شارپ تصمیم نهایی اش در رابطه با موضوعاتی که در بالا آمده را تا چهارم فوریه (۱۵ بهمن ماه) و همزمان با انتشار گزارش مالی بعدی اش به اطلاع عموم برساند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • آریا
    آریا | ۱ بهمن ۱۳۹۴

    من که میگم این چین اشغال ساز داره گند میزنه به دنیا

  • مصطفی هوشمند
    مصطفی هوشمند | ۱ بهمن ۱۳۹۴

    فکر کنم دیگه شاهد افول کشور ژاپن باشیم .
    کمپانی های مطرح ژاپنی زیان ده شده اند و ورشکسته می شوند.کره و چین الان پیشگامان تکنولوژی گشته اند.
    دروان اوج ژاپن تمام شد

  • حامد
    حامد | ۱ بهمن ۱۳۹۴

    یادش به خیر اون موقع که شارپ تبلیغ تیم منچستر یونایتد بود. اون موقع دیود بکهام ستاره ای بود برای خودش و تلویزیون های شارپ مفهوم تلویزیون پیشرفته بودن. چقدر واقعاً دنیا عوض شده!

  • Ali Z.S
    Ali Z.S | ۱ بهمن ۱۳۹۴

    خدا شارپو از شر این شرکت چینی در امان نگه داره!

  • Amir
    Amir | ۱ بهمن ۱۳۹۴

    چرا گزارش شیایومی رو اپلود نمیکنین!؟

مطالب پیشنهادی