ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جمع‌بندی

مروری بر دنیای بازی های ویدیویی در هفته ای که گذشت [26 دی الی 3 بهمن]

دنیای بازی های ویدیویی گستردگی خاص خود را دارد و کمتر پیش آمده که در دیجیاتو بتوانیم از گوشه به گوشه ی این دنیای خوش رنگ و جذاب برای تان بگوییم. تمرکز بیشتری روی اخبار ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۳ بهمن ۱۳۹۴ | ۲۱:۰۰

دنیای بازی های ویدیویی گستردگی خاص خود را دارد و کمتر پیش آمده که در دیجیاتو بتوانیم از گوشه به گوشه ی این دنیای خوش رنگ و جذاب برای تان بگوییم. تمرکز بیشتری روی اخبار مهم، کنفرانس ها و اتفاقات جریان ساز داشتیم اما این بار به گونه ای متفاوت، دنیای بازی را در می نوردیم.

از گوشه کنار این صنعت جذاب اخبار متنوعی هر روز می شنویم که شاید کمتر فرصتی پیش آید در مورد آن ها صحبت کنیم. شرکت های بزرگ و کوچک، افرادی را تحت اختیار می گیرند، بازی هایی تایید می شوند و جنجال های خبری رخ می دهد. شایعات هر روز در گوش ها زمزمه می شود و برخی به حقیقت می پیوندد در حالی که بسیاری دیگر کذب محض هستند.

پست مورد نظر، به آمار فروش و گزارش های مالی شرکت ها خواهد پرداخت و نیم نگاهی بر شیوه مدیریت کمپانی ها در صنعت پر زرق و برق بازی های ویدیویی دارد. اگر می خواهید بیشتر با گوشه و کنار دنیای رنگارنگ ما گیمرها آشنا شوید، بسته جمع بندی هفته را تقدیم تان می کنیم.

نینتندو، مایکروسافت و سونی با کنسول های شان تنها سوژه های خبری ما نیستند. به دنیای بازی سازان مستقل سفر می کنیم و از استودیوهای کوچک شان هم اخباری به اطلاع تان می رسانیم. بازی های موبایل هم در انحصار هفت سنگ و پست های روزانه نیستند. اگر به دنبال تریلر بازی محبوب تان هستید، شاید در این پست آن ها را پیدا کنید و اگر می خواهید بدانید چه بازی هایی در هفته پیش رو منتشر می شوند، ما به شما خواهیم گفت.

در جمع بندی اخبار دنیای بازی، هر هفته مروری بر اخبار مهم صنعت ویدیوگیم در شرق و غرب داریم. البته، همچون گذشته اخبار مهم را سریعا به اطلاع تان خواهیم رساند اما به هر حال یک جمع بندی کلی از هفته ای که گذشت می تواند جامع و کامل باشد.

در ادامه با دیجیاتو و جمع بندی هفته همراه باشید.

بخش اول - مقالات هفته

آیا موفقیت کنسول NX نینتندو در گرو بهره گیری از «واقعیت مجازی» خواهد بود؟

Most-Expensive-Nintendo-Game-in-the-World-2

بیش از یک دهه پیش و در سال 2005، کمپانی ژاپنی نینتندو از کنسول خانگی جدیدی رونمایی کرد که قرار بود با کنترلر متفاوت و نامانوس خود، انقلابی در گیمینگ پدید آورد. هیچکس در آن زمان متوجه نشد که دستگاه جدید نینتندو، چه عملکردی خواهد داشت اما گیمرها نیز دست روی دست نگذاشتند و در شبکه های اجتماعی اینترنتی، به تمسخر کمپانی ساکن کیوتو پرداختند.

کنسول جدید، Nintendo On نامیده می شد و قرار بود اولین گام برای ورود به صنعت واقعیت مجازی را بردارد. کنسول مورد بحث، به همراه یک هدست واقعیت مجازی و چند ویدیوی سه بعدی از پیش رندر شده به نمایش درآمد؛ اما ایده نینتندو به قدری دور از ذهن به نظر می رسید که هیچکس توجه چندانی به آن نشان نداد. تحقق ایده واقعیت مجازی، هنوز نیازمند زمان زیادی بود و باور این مسئله که نینتندو به سردمدار این تکنولوژی بدل خواهد شد، اساسا احمقانه به نظر می رسید.

برای مطالعه کامل مقاله کلیک کنید

چگونه در نسخه موبایل Mortal Kombat X یک مبارز برتر باشیم؟

mkx-mobile

اگر بازی‌ های دیگر استودیوی NetherRealm برای تلفن‌ های هوشمند مانند Injustice: Gods Among Us یا WWE Immortals را تجربه کرده باشید، از همان ابتدا ماهیت Mortal Kombat X برای شما کاملاً واضح خواهد بود.

هدف در این ۳ بازی، به دست آوردن کارت کاراکترهای مختلف و ارتقاء آن‌ ها برای تضمین پیروزی در نبردها است. همین هدف ساده کاری انجام می‌ دهد که اگر محدودیت انرژی مبارزان وجود نداشت و برای تسریع در بازیابی انرژی آ‌‌ن‌ ها نیاز به خرج کردن ارواح (Souls) نبود، Mortal Kombat X زمان زیادی از برنامه‌ ی روزانه را برای خود می‌ کرد.

MKX همچون ۲ بازی نامبرده از سبک مبارزات ۳ در برابر ۳ و قانون "کاراکتر طلایی پیدا کن و تا می‌ تونی ارتقاء بده!" پیروی می‌ کند. این نوع مبارزات ۳ کاراکتری ناخودآگاه استراتژی مناسبی می‌ طلبد تا یک مبارزه را به نفع خود به پایان رساند و این وجه استراتژی به خرج‌ هایی که انجام می‌ دهید و ‌نحوه‌ ی خرید کارت‌ ها نیز سرایت کرده است.

برای مطالعه کامل مقاله کلیک کنید

پیش نمایش بازی The Witness؛ یک دنیا معما

93

Indie یا Independence [مستقل] به اثری گفته می شود که توسط گروهی کوچک با بودجه ناچیز ساخته شده و تبلیغات کمی برایشان صورت می گیرد. در صنعت بازی های ویدیویی، طی سال های گذشته شاهد رشد این نوع آثار از سوی بازیسازان خوش ذوق بودیم. اما سوالی که مطرح می شود این است، چرا بازی های مستقل مهم اند؟

پاسخ را باید در «روحیه ریسک پذیری و خلاق» سازندگان مستقل بیابیم. در واقع، آنان با دور شدن از قوانین نانوشته صنعت بازی های ویدیویی و کلیشه های رایجش برای جذب مخاطب، تجاربی را به وجود می آورند که شگفتی مصرف کننده را در پی دارد. ساده تر عرض کنم، زمانی که از نسخه n ام یک بازی با کمترین تغییرات نسبت به قسمت های قبلی خود خسته شدید و روحتان برای یک تجربه بدیع تشنه است، عناوین ایندی می توانند بهترین گزینه باشند.

برای مطالعه کامل مقاله کلیک کنید

بخش دوم - اخبار هفته

ویچر 3 در میان نامزدهای مراسم اهدای جوایز «انجمن نویسندگان آمریکا» قرار گرفت

witcher3_en_wallpaper_the_witcher_3_wild_hunt_geralt_with_trophies_1920x1080_1449484678

انجمن نویسندگان آمریکا قرار است که امسال طبق معمول مراسمی برای اهدای جوایز به بهترین نویسندگان و کتاب های این کشور برگزار کند. سازمان مورد بحث به تازگی لیست نامزدهای این مراسم را اعلام نموده و نکته جالب توجه اینجاست که دسته بندی جدیدی برای بازی های ویدیویی به آن اضافه شده است.

اساسینز کرید: سندیکا، پیلارز آو اترنیتی، رایز آو توم ریدر و البته ویچر 3، نامزدهای اصلی دریافت جایزه بهترین داستان برای بازی های ویدیویی اند و در روز 13 فوریه (24 بهمن)، همزمان با برگزاری مراسم، برندگان نیز مشخص خواهند شد.

اما در میان تمام نامزدان، استودیوی لهستانی CD Projekt RED شانس بیش تری نسبت به رقبای خود مانند یوبی سافت یا استودیوی آبسیدیان دارد. داستان سری بازی ویچر با الهام از مجموعه کتاب های فانتزی آندره ساپکوسکی با همین نام ساخته شده است و به نظر می رسد که به راحتی جایزه مورد بحث را دریافت کند.

بسیاری از گیمرها ممکن است نسبت به عدم حضور بازی های مورد علاقه خود در لیست انجمن نویسندگان آمریکا واکنش نشان دهند. اما حقیقت امر اینجاست که تنها اعضای این سازمان می توانند به عنوان نامزد دسته بندی های مختلف مراسم مورد بحث انتخاب شوند و بسیاری از توسعه دهندگان و ناشران صنعت بازی های ویدیویی، علاقه ای به ارتباط با آن ها ندارند.

دادگاه عالی آمریکا بعد از 9 سال به پرونده شکایت از نقص فنی اکس باکس 360 رسیدگی می کند

5CPJMWiN4wmnM3la.0.0

نه سال پیش، پرونده قانونی نامتعارفی از سوی یکی از طرفداران کنسول اکس باکس 360 کمپانی مایکروسافت تشکیل شد و وی، شکایت خود نسبت به نقص فنی کنسول مورد بحث و نیز خط افتادن روی دیسک بازی های ویدیویی را به دادگاه عالی ایالات متحده برد.

روز جمعه گذشته، تصمیم بر آن گرفته شد که پرونده مذکور بار دیگر باز شده و مورد بررسی قرار گیرد. شاکی پرونده مدعی است که نقصی فنی در کنسول اکس باکس 360، سبب می شود که به دیسک بازی های ویدیویی صدمه وارد شود و به دلیل ایجاد خط و خش روی دیسک، دیگر قادر به استفاده از آن نخواهید بود.

پرونده این موضوع، تا به حال از چندین مرحله قانونی عبور کرده؛ اما با این حال هیچوقت دادگاه رسمی مربوط به آن تشکیل نشد. در همین حال، کمپانی ردموندی عقیده دارد که نباید پرونده وارد مراحل رسمی شود چرا که ادعاهای شخص شاکی پیش از این رد شده و البته، مسئله مربوط به بیش از 9 سال پیش است و حالا با نسلی جدید از کنسول های بازی روبرو هستیم.

شاهدان پرونده می گویند که مایکروسافت از وجود این مشکل و خط افتادن روی دیسک های داخل کنسول باخبر بوده است؛ مشکلی که در صورت جا به جا کردن کنسول و یا قرار دادن آن به صورت عمودی رخ می داد. از سوی دیگر، یکی از شاهدان پرونده، که خود برنامه نویس نیز هست، گفته که مایکروسافت حداقل سه راه حل برای برطرف کردن مشکل پیش روی داشته که یکی از آن ها، تنها 50 سنت به هزینه تولید دستگاه می افزود.

در هر صورت، پرونده مورد بحث سبب شد که مایکروسافت تا سال 2008 میلادی، بیش از 55000 گزارش درباره این مسئله دریافت کند. اما مایکروسافت نیز معتقد است که این اشکال، تنها در صورت استفاده نادرست از دستگاه و از سوی مخاطب به وجود می آید. کنسول نسل هفتمی اکس باکس 360 در سال 2005 عرضه شد و تا به امروز بیش از 84 میلیون واحد فروخته است.

فروش بازی Elite: Dangerous به 1.4 میلیون واحد رسید

ED_Alpha4.0_CobraGetaway_small-ds1-670x368-constrain

بازی Elite: Dangerous برای نخستین بار اوایل سال 2014 و به صورت Early Access روی پلتفرم استیم شروع به کار کرد. با نزدیک شدن به اواخر سال 2014، بازی مورد بحث بالاخره به صورت تمام و کمال روی استیم قرار گرفت و مدتی بعد، روی پلتفرم نسل هشتمی اکس باکس وان نیز عرضه شد.

در همین راستا، به نظر می رسد که که بازی Elite: Dangerous توانسته گیمرها را شیفته خود کند، چرا که بنابر اعلام رسمی استودیوی Frontier، سازنده بازی، مجموع فروش Elite در کمتر از یک سال، از مرز 1.4 میلیون واحد عبور کرده است؛ این آمار فروش از زمان عرضه رسمی تا دسامبر سال گذشته میلادی به دست آمده است.

استودیوی Frontier ضمن اشاره به این که عدد 1.4 میلیون واحد با محسابه واحدهای فروخته شده از بازی به دست آمده، اعلام کرد که هر گیمر، به صورت میانگین، مدت زمانی برابر با 60 ساعت به Elite: Dangerous اختصاص داده است و این رقم دائما در حال افزایش است.

بازی Elite: Dangerous ابتدا در قالب پروژه ای روی وب سایت کیک استارتر آغاز به کار کرد و بعد از جمع آوری سرمایه کافی، به صورت Early Access یا دسترسی زودهنگام در استیم قرار گرفت. محیط Elite به صورت تمام و کمال براساس کهکشان راه شیری ساخته شده است و به گیمرها اجازه می دهد که به کشف سیارات و رقابت با سایر بازیکنان بپردازند.

Elite: Dangerous در حال حاضر روی پلتفرم های اکس باکس وان، پی سی و مک در دسترس است. بنابر اعلام سازندگان، نسخه پلی استیشن 4 بازی نیز هم اکنون در دست توسعه قرار دارد و در تاریخی نامعلوم از سال 2016 عرضه می شود.

به گفته سازندگان ویچر 3، بسته الحاقی Blood and Wine از بازی اصلی نیز بهتر خواهد بود

the_witcher_3_wild_hunt

CD Projekt RED را می توان یکی از بهترین استودیوهای جوان حال حاضر دنیا برشمرد؛ استودیویی که در ابتدا وظیفه ترجمه بازی ها به زبان لهستانی را برعهده داشت اما با وجود مشکلاتش هیچ گاه از بلندپروازی های خود دست نکشید.

در همین راستا، شاهد خلق سری بازی ویچر از سوی استودیوی مورد بحث بودیم که به جرئت تمام گیمرها را شیفته خود کرد و در نسخه سوم، به بیش ترین حد تکامل دست یافت. اما اکنون سازندگان قصد دارند تا پا را فراتر گذاشته و تجربه ای بهتر از The Witcher 3: Wild Hunt را به بازیکنان منتقل کنند.

به گفته استودیو سی دی پراجکت، دومین و آخرین بسته الحاقی (یا Expansion) عنوان ویچر 3 که با نام Blood and Wine شناخته می شود، حدود 20 ساعت گیم پلی داشته و بیشتر از بازی اصلی طرفداران را راضی خواهد کرد.

این بسته الحاقی روایت گر حضور گرالت، شخصیت اصلی، در سرزمینی است که بدون جنگ و خونریزی به حیات خود ادامه می دهد؛ اما پشت این آرامش، رازی خونین نهفته است. به اعتقاد سازندگان، «بلاد اند واین» آخرین ماجراجویی گرالت در دنیای ویچر را رقم خواهد زد. تاریخ انتشار دقیق بسته الحاقی مورد بحث هنوز مشخص نیست و تنها می دانیم که برای عرضه در اوایل سال جاری برنامه ریزی شده است.

اولین بسته الحاقی ویچر 3، Hearts of Stone نام داشت که در 13 اکتبر سال گذشته (21 مهر) منتشر شد. این بسته الحاقی توانست توجه بسیاری از منتقدان را نیز جلب نموده و میانگین امتیاز 89 را در وبسایت متاکرتیک کسب کند.

علاوه بر این، سی دی پراجکت جزییات جالبی از پروژه ساخت ویچر 3 ارائه داد که در ادامه می توانید آن ها را به صورت خلاصه مشاهده کنید:

  • بیش از 1500 نفر در ساخت بازی مشارکت داشته اند
  • نقشه ویچر 3 حدود 136 کیلومتر مربع است
  • 820 هزار خط برای بازی نوشته شده بود
  • 16 هزار انیمیشن برای طبیعی تر جلوه کردن هر چه بیشتر، در ساخت بازی استفاده گشت

عنوان ویچر 3 در مراسم The Game Awards امسال، که به اسکار صنعت بازی های ویدیویی مشهور است، توانست جایزه بهترین بازی سال را از آن خود کند. این عنوان، پیشتاز بهترین بازی 2015 از دیدگاه مجلات و سایت ها نیز بوده و تاکنون موفق شده رقیبانی مانند متال گیر سالید 5، بلادبورن و فال آوت 4 را پشت سر بگذارد.

البته موفقیت های ویچر 3 تنها به منتقدان محدود نشده و بازیکنان زیادی هم جذب آن شدند؛ به گونه ای که گزارش ها نشان می داد بازی تنها در شش هفته موفق به فروش بیش از شش میلیون نسخه گشت.

اسکوئر انیکس تغییر عقیده داد؛ هیتمن به صورت اپیزودیک منتشر می شود

Hitman-2016

پس از معرفی جدیدترین عنوان سری هیتمن، یکی از بحث برانگیزترین ویژگی های پیرامون آن نحوه انتشارش بود. اسکوئر انیکس، ناشر عنوان مورد بحث، می خواست نسخه ای از بازی را که شامل محتوای پایه ای آن بوده، عرضه کرده و به مرور زمان کاملش کند.

اما با کنسل شدن پیش خرید نسخه پلی استیشن 4 اوضاع کمی متفاوت شد. در آن زمان اطلاعات دقیقی در دسترس قرار نگرفت و تنها عنوان گردید که شاهد تغییراتی بنیادی خواهیم بود. اکنون اسکوئر انیکس علت اصلی این امر را تغییر در نحوه انتشار بازی بیان کرد.

به گفته این شرکت، بازی این بار به صورت اپیزودیک منتشر شده و در هر قسمت شاهد حضور هیتمن در یک منطقه خواهیم بود. اپیزود اول بازی، مامور 47 را به پاریس برده و بازیکنان می توانند 11 مارس (22 بهمن) با قیمت 15 دلار آن را تهیه کنند.

با فاصله ای چند ماهه نیز اپیزودهای بعدی در دسترس قرار می گیرند. به گونه ای که اپیزود دوم در ماه آوریل (فروردین - اردیبهشت) و اپیزود سوم در می (اردیبهشت - خرداد) منتشر خواهند شد. این دو اپیزود داستان بازی را به ترتیب در مناطق ایتالیا و مراکش عنوان می کنند. سه قسمت پایانی نیز در تایلند، آمریکا و ژاپن اتفاق خواهند افتاد.

قیمت اپیزودهای نام برده 10 دلار است؛ اما می توانید با پرداخت 60 دلار تمام بازی را خریداری کرده و هنگام انتشار هر قسمت، آنان را دریافت کنید. هر ماه نیز شاهد آپدیت و محتوای رایگانی برای بازی خواهیم بود.

به اعتقاد IO Interactive، سازنده بازی، علت اصلی این تصمیم وجود زمان بیشتر برای فعالیت روی عنوان مورد بحث و افزایش کیفیتش است. به عبارت دیگر، با انتشار هر اپیزود، آنان می توانند بازخوردها را دریافت کرده و برای قسمت های بعدی نقاط ضعف بازی را بپوشانند.

البته استودیو سازنده خاطر نشان کرد که اپیزودیک منتشر کردن هیچ لطمه ای به بازی نزده و هر قسمت حسی همانند یک عنوان کامل را به بازیکن منتقل می کند.

اگر از طرفداران نسخه فیزیکی نیز هستید باید تا پایان سال جاری صبور باشید، زیرا نسخه فیزیکی آخرین ماجراجویی مامور 47 در اواخر سال 2016 و پس از انتشار تمامی اپیزودها عرضه می شود.

ششمین عنوان از سری هیتمن قرار بود در سال گذشته منتشر شود اما سازندگان برای بهتر شدن آن تصمیم گرفتند تا انتشارش را به تعویق بیاندازند. علاوه بر این، بازی از محتوای انحصاری برای پلی استیشن 4 نیز بهره برده و دارندگان نسخه این پلتفرم، ماموریت های جدیدی را تجربه خواهند کرد.

کارگردان بازی Rise of the Tomb Raider به استودیوی Infinity Ward پیوست

bea10dfe-a318-452f-a7e8-1041bf0c0dd6

برایان هورتون، کارگردان بازی Rise of the Tomb Raider که اخیرا برای پلتفرم اکس باکس وان و اکس باکس 360 به انتشار رسید، از کریستال داینامیک و اسکوئر انیکس جدا شده و قرار است که در استودیوی سازنده سری بازی کال آو دیوتی، یعنی Infinity Ward، به فعالیت خود ادامه دهد. استودیوی کریستال داینامیک نیز این خبر را به صورت رسمی تایید کرده است.

بنابر بیوگرافی اکانت توییتر و لینکداین هورتون، وی از این پس قرار است به عنوان کارگردان هنری در پروژه جدید Infinity Ward نقش ایفا کند. البته پروژه جدید Infinity Ward هنوز مشخص نیست و معلوم نیست با چه عنوانی روبرو خواهیم بود؛ اما این استودیو، به طور قطع امسال نسخه ای جدید از سری کال آو دیوتی را عرضه خواهد کرد، هرچند که نمی دانیم آیا هورتون در آن نقشی خواهد داشت یا خیر.

اما نکته جالب توجه اینجاست که علاوه بر هورتون، درل گلگر نیز بعد از گذشت حدود یک دهه از فعالیت اش در اسکوئر انیکس، به تازگی از این کمپانی جدا و از ابتدای ماه جاری میلادی، به استخدام Infinity Ward درآمده است.

سری بازی کال آو دیوتی معمولا با چرخه ای سه ساله و از سوی سه استودیوی مختلف ساخته می شود، بعد از عرضه دو نسخه Advanced Warfare و Black Ops 3 از سوی دو استودیوی Sledgehammer و Treyarch، حالا نوبت به Infinity Ward رسیده تا عملکرد خود را به نمایش بگذارد. با توجه به استخدام های اخیر این استودیو، می توان گفت که احتمالا با نسخه ای متفاوت از کال آو دیوتی مواجه خواهیم بود؛ هرچند که نسخه Ghosts تا حدودی به شهرت سازندگان خود لطمه زد.

قیمت نهایی هدست پلی استیشن وی آر چقدر خواهد بود؟

playstation_vr-600x337

تاریخ عرضه هدست واقعیت مجازی پلی استیشن وی آر هنوز مشخص نیست اما سونی می گوید آن را در نیمه ابتدایی سال 2016 به بازار خواهد فرستاد. علاوه بر تاریخ عرضه، قیمت این دستگاه هم هنوز مشخص نشده و کاز هیرای، مدیرعامل سونی از دلایل عدم اعلام آن در CES امسال نیز سخن گفت.

پس از قیمت گذاری و اعلام تاریخ عرضه آکیلس ریفت و آماده شدن HTC برای ثبت پیش سفارش های هدست Vive، کم کم نوبت به سونی می رسد تا به عنوان آخرین کمپانی، محصول خود را به معرض نمایش عمومی بگذارد.

مایکل پکتر، تحلیلگر و کارشناس شناخته شده حوزه بازی های ویدیویی در آخرین برنامه خود از پلی استیشن وی آر و قیمت آن صحبت کرد. وی می گوید: «فکر می کنم، پلی استیشن وی آر احتمال بسیار زیاد تقریبا 400 دلار باشد. سخت به نظر می رسد... اگر به هدست نگاه کنید، چیزهای زیادی در آن قرار گرفته. بنابراین به نظر سخت می آید که قیمتی زیر 300 دلار داشته باشد.»

اچ تی سی و والو پیش از این اعلام کرده بودند که قیمت هدست وایو به دلیل وجود تکنولوژی های به روز، از آکیلس ریفت و پلی استیشن وی آر بیشتر خواهد بود. حالا با توجه به اینکه از برچسب قیمت 600 دلاری آکیلس آگاه هستیم و از سوی دیگر می دانیم که پلی استیشن وی آر به اندازه ریفت قدرتمند نیست، بنابراین قیمت 400 دلاری برای محصول سونی چندان دو از انتظار نیست.

پلی استیشن 4، محبوب ترین کالای گیمرهای بریتانیایی در سال 2015؛ فیفا 16 پرفروش ترین بازی سال لقب گرفت

Fifa-16

بریتانیا به تنهایی بازار بزرگی برای شرکت های سازنده کنسول های بازی بوده و میلیون ها مشتری در آن، به انتظار خرید بازی های جدید و البته کنسول هستند. در آخرین گزارش منتشر شده، مجموع فروش دو کنسول پلی استیشن 4 و اکس باکس وان به مرز 5.5 میلیون واحد رسید اما این کنسول سونی است که عمده بازار را در اختیار دارد.

به صورت مجموع، فروش فیزیکی بازی های دو کنسول نامبرده، 75 درصد یا 700 میلیون پوند کل فروش سال 2015 را شامل شده. همانطور که انتظارش می رود، بیشترین فروش نرم افزار و بازی هم روی پلی استیشن 4 بوده و پیرو آن اکس باکس وان در رتبه بعدی است.

با این وجود، دارندگان کنسول مایکروسافت در انتخاب بازی های انحصاری طی این سال، دست بازتری داشته اند و در لیست 50 بازی پرفروش سال، 7 عنوان دارند، در حالی که این رقم برای پلی استیشن 4، تنها دو بازی است.

نینتندو نیز با ماریو کارت 8، صرفا یک نماینده در 50 عنوان پرفروش سال 2015 داشته و هیچ انحصاری از پلتفرم های 3DS، ویتا و پی سی در این لیست مشاهده نمی شود. فروش اکس باکس 360 و پلی استیشن 3 نیز با کاهشی اساسی روبرو بود.

در این 50 بازی، صرفا 3 بازی اصیل دیده می شود و باقی مربوط به سری های قدیمی تر بوده اند. در مورد آمار پی سی، استناد دقیق به فروش فیزیکی چندان مطلوب نیست. رشد پلتفرم هایی نظیر استیم و اوریجین سبب شده تا کمتر پی سی گیمری به سراغ خرید بازی های فیزیکی برود.

در انتها می توانید لیست 50 بازی پرفروش امسال را مشاهده کنید:

  1. FIFA 16
  2. Call Of Duty: Black Ops 3
  3. Fallout 4 3
  4. Star Wars: Battlefront 3
  5. Grand Theft Auto 5
  6. Batman: Arkham Knight
  7. FIFA 15
  8. Call Of Duty: Advanced Warfare
  9. Assassin’s Creed Syndicate
  10. Lego Jurassic World
  11. The Witcher 3: Wild Hunt
  12. Battlefield Hardline
  13. Minecraft: Xbox 360 and Xbox One Edition
  14. Minecraft: Story Mode
  15. Halo 5: Guardians
  16. Minecraft: PlayStation 3, 4, and Vita Edition
  17. Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
  18. Uncharted: The Nathan Drake Collection
  19. Dying Light
  20. The Elder Scrolls Online
  21. Far Cry 4
  22. Just Cause 3
  23. WWE 2K16
  24. Forza Motorsport 6
  25. Lego Dimensions
  26. Mortal Kombat X
  27. Destiny: The Taken King
  28. Destiny
  29. Rainbow Six Siege
  30. Rise Of The Tomb Raider
  31. Lego Batman 3: Beyond Gotham
  32. The Crew
  33. Disney Infinity 3.0
  34. Need For Speed
  35. Terraria
  36. Assassin’s Creed Unity
  37. WWE 2K15
  38. Lego Marvel Super Heroes
  39. Call Of Duty: Ghosts
  40. Evolve
  41. Disney Infinity 2.0
  42. Watch Dogs
  43. Project CARS
  44. Forza Horizon 2
  45. Mad Max
  46. The Last Of Us Remastered
  47. Halo: The Master Chief Collection
  48. Mario Kart 8
  49. Gears Of War: Ultimate Edition
  50. Skylanders SuperChargers

مدیرعامل جدید نینتندو در مورد کنسول NX سخن می گوید

Nintendo-NX-ds1-670x376-constrain

پس از درگذشت ساتورو ایواتا، چند ماهی به طول انجامید تا جایگزین مناسبی برای وی انتخاب شود اما در نهایت، تاتسومی کیمیشیما، مدیرعامل اسبق نینتندوی آمریکا و یک خبره در امور مالی حالا شخص اول این کمپانی خوش سابقه است.

وی در مصاحبه جدید خود با روزنامه Mainichi Shinbun، سخنان جدیدی را مطرح نمود. از ورود به بازار موبایل این شرکت گرفته تا کنسول جدید آن ها به اسم رمز NX. کیمیشیما-سان در گفتگوی خود اعلام داشت که می خواهد سال 2016 جذاب باشد، به این علت که ایده های جدید بسیاری به صنعت بازی معرفی خواهد شد. از نگاه وی، هدف اصلی و ماموریت نینتندو، پیش بردن صنعت بازی های ویدیویی است؛ وظیفه ای که در سالیان دراز، این کمپانی به خوبی از پس آن برآمده است.

او همچنین نمایش و رونمایی از کنسول NX در سال جاری میلادی را تایید نمود. کیمیشیما، NX را ادامه ای بر هیچ کنسولی نمی داند و می گوید به طور کل با ایده ای جدید طرف هستیم؛ ایده ای که می توان آن را حقیقتا متعلق به نسلی جدید دانست.

همانطور که پیش از این هم تایید شده بود، مارس 2016 اولین بازی موبایل نینتندو هم عرضه می شود و انتشار باقی عناوین، تا مارس 2017 ادامه می یابد. یکی از دلایل روی آوردن به حوزه موبایل از نگاه آقای کیمیشیما، افزایش تعداد مخاطبان نینتندو و شیوع گسترده نرم افزارها و کاراکترهای نینتندو در سراسر جهان است.

از ابتدای امسال، 4.5 میلیون بازی ویدیویی مجاز در سطح کشور منتشر شده

killzoneshadowfallboxartcomparison2

بنیاد ملی بازی های رایانه ای، از ارائه 4.5 میلیون بازی ویدیویی مجاز طی ده ماه گذشته در سراسر کشور خبر داد. خسرو کرد میهن، رییس ستاد مبارزه با بازی های رایانه ای غیر مجاز می گوید از ابتدای سال جاری شمسی تاکنون، به طور دقیق 4.483.525 هولوگرام برای بازی ها صادر شده است.

الصاق این تعداد هولوگرام به معنای دقیق فروش نیست، بلکه این تعداد از هولوگرام در اختیار توزیع کنندگان بازی های ویدیویی در سراسر کشور قرار گرفته است تا کنترل دقیقی روی محتوا وجود داشته باشد. هدف از این نظارت، آگاهی از رقم دقیق بازی های فروخته شده، آگاهی از پرطرفدارترین بازی ها و البته سانسور محتوایی است.

البته، کردمیهن به صورت تفکیکی آماری از میزان فروش بازی های کنسولی و پی سی ارائه نکرده است. با وجود اینکه وی رییس ستاد مبارزه با بازی های رایانه ای است اما نظارت این سازمان محدود به بازی های «رایانه ای» نیست و بازی های کنسولی را هم شامل می شود.

کردمیهن می گوید: «تاکنون 13 مرکز استان مورد بازرسی قرار گرفته اند و نزدیک به 241 هزار حلقه بازی غیر مجاز ضبط شده است.»

به طور کلی، هر بازی بدون هولوگرام که تاییدیه ESRA، نظام درجه بندی سنی ایران، را دریافت نکرده باشد، بازی غیر مجاز محسوب می گردد و پخش آن توسط فروشگاه ها ممنوع است. به همین علت خرید و فروش بازی های بدون هولوگرام کنسول های نسل هشتمی با واهمه بسیاری در فروشگاه ها صورت می پذیرد.

به هر صورت، نشر غیر قانونی بازی ها در ایران ادامه دارد و حتی توزیع کنندگان ویدیوگیم در ایران نیز اقدام به فروش بازی های کپی پی سی با هولوگرام بنیاد می کنند. به همین دلیل، نمی توان رقم 4.5 میلیون هولوگرام را به فروش بازی های اصل نسبت داد.

اسپنسر: شایعه خاموشی سرورهای اکس باکس 360 حقیقت ندارد

xbox360

آوریل سال 2010 زمانی است که مایکروسافت تصمیم گرفت سرورهای اولین اکس باکس را برای همیشه خاموش کند. در واقع هیچ یک از مشتریان این سرویس که همچنان به بازی با اکس باکس خود مشغول بودند نمی توانستند آنلاین شوند. با این حال، تقریبا ده سال از عرضه اولین اکس باکس مایکروسافت گذشته بود و حالا سال 2016 فرا رسیده.

تقریبا 10 سال و چند ماه پیش بود که اکس باکس 360 عرضه شد و به موفقیتی چشمگیر دست یافت. در نوامبر سال گذشته میلادی شایعات فراوانی شنیده می شد که مایکروسافت قصد دارد سرورهای اکس باکس 360 برای همیشه خاموش کند اما حالا اسپنسر به این شایعات پاسخ می دهد.

وی در پاسخ به یکی از طرفداران در توییتر گفت: «حقیقت ندارد.»

موفقیت اکس باکس 360 بسیار گسترده تر از اکس باکس ابتدایی بود و منطقی است اگر فکر کنیم تقریبا در سال 2010، دیگر کسی از اکس باکس خود استفاده نمی کرده. اما هنوز، با وجود اینکه دو سال از نسل جدید گذشته اما کاربران اکس باکس 360 هنوز بخش اعظمی از گیمرها را تشکیل می دهند.

چندی پیش نیز اختلالات سرورهای اکس باکس لایو سبب شد تا Snoop Dog، رپر شناخته شده آمریکایی ویدیویی منتشر سازد و به این مسئله اعتراض کند. اسپنسر در پاسخ به یکی از کاربران توییتر گفت: «بله، ویدیو را دیدم، حس ناخوشایندی است که مشتریان مان را ناامید کنیم. تیم در حال کار روی برطرف کردن مشکل است.»

بازی جدید و نقش آفرینی Iron Maiden برای پلتفرم موبایل عرضه خواهد شد

2992690-iron

بعد از گروه راک انگلیسی Avenged Sevenfold، حالا نوبت به گروه Iron Maiden رسیده است تا بازی ویدیویی خاص خود را عرضه کند. بازی جدید، امروز معرفی شد و Iron Maiden: Legacy of the Beast نامگذاری شده است. با توجه به توضیحات مربوط به بازی، به نظر می رسد که با عنوانی نقش آفرینی و رایگان طرف خواهیم بود که داستان های حماسی درباره آیرون میدن را روایت می کند.

در Legacy of the Beast، گیمر در نقش حیوان معروف گروه آیرون میدن ظاهر می شود و به توانایی های فرابشری او دسترسی می یابد. گیمر می تواند وارد محیط های جدید شود، در زمان سفر کند و با دشمنان بازی، که با الهام از طرح های آلبوم های مختلف گروه مورد بحث ساخته شده اند، مبارزه نماید.

سازندگان بازی معتقد اند که با گان پلی پیشرفته مواجه خواهیم بود و ساندترک های بازی نیز، با استفاده از موسیقی های معروف و یا شنیده نشده گروه آیرون میدن پدید آمده اند. استودیوی Redhouse Interactive، مسئولیت ساخت بازی آیرون میدن را بر عهده دارد که در حال حاضر، مشغول به ساخت Warhammer 40,000: Carnage نیز هست.

توسعه دهندگان به گفته خودشان ارتباط نزدیکی با اعضای تیم آیرون میدن دارند و در تلاش اند که بهترین و واقعی ترین تجربه ممکن از آیرون میدن را در قالب بازی پیاده کنند. Legacy of the Beast قرار است در تابستان آتی، برای پلتفرم های اندروید و iOS عرضه شود.

مایکروسافت از ورژن آموزشی ماینکرفت پرده برداشت

1_Exterior_view_of_the_human_eye.0

چند ماه پیش، مایکروسافت برای اینکه به معلم ها بیاموزد چگونه با بازی ماینکرفت ارتباط برقرار کنند، سایتی مخصوص راه اندازی کرد. اما حالا رسما خبر رسیده که Minecraft: Education Edition، یا ورژن آموزشی ماینکرفت در راه است تا کودکان و نوجوانان نه تنها از بازی کردن لذت برده، بلکه نکات فراوانی هم بیاموزند.

از مطالب علمی در مورد بدن انسان گرفته، تا تاریخ و معماری، سوژه ی Minecraft: Education Edition هستند. مایکروسافت نمی خواهد کودکان صرفا در غارها مشغول شکار عنکبوت باشند و برای بقای خود تلاش کنند، بلکه می خواهد این بازی را به مدارس هم ببرند و در کنار دوستان خود، از تجربه ای منحصر به فرد لذت ببرند.

در حال حاضر، تغییرات ورژن آموزشی ماینکرفت چندان گسترده نیست و به چند محتوای اضافه محدود می شود. برای مثال، قابلیت های بازی تیمی و ساخت یک بنا در کلاس درس حالا با رابط کاربری جدید ساده تر شده و یا معلم ها می توانند با محدود کردن المان های درون محیط، دانش آموز را به چالش بطلبند تا یک کلاس با استفاده از خلاقیت و آنچه که در اختیار دارند، بنای خود را بسازند.

مایکروسافت تاکید دارد که این بازی را چندان تغییر نخواهد داد، به این علت که قصد ندارد ماینکرفت را به یک بازی آموزشی تبدیل کند. ماینکرفت ذاتا یک بازی است و برای تفریح ساخته شده، اما می توان از آن استفاده های دیگری هم برد.

یک گیمر نروژی قصد دارد تمام بازی های استیم را به اتمام برساند

2992011-145285056905

به نظر امکان پذیر نیست اما یک گیمر نروژی از سال 2012، یک هدف بزرگ را دنبال می کند: تمام کردن تمامی بازی های استیم. وی می داند که نمی تواند چنین کاری را انجام دهد اما با این حال دست از تلاش بر نمی دارد.

وی در وبسایت ردیت برای خود بخشی به نام «تمام بازی های استیم را تمام کن» راه انداخته و آن را مرتبا آپدیت می کند. اخیرا نیز هشتمین گزارش خود را منتشر ساخته که شامل تصویری از مجموعه بازی های استیم اش می شود. همچنین، برای نشان دادن علاقه شخصی خود، ستونی را هم تدارک دیده و در آن از بازی های مورد علاقه اش گفته و آن هایی که دوست دارد در استیم باشد را نیز لیست کرده (تصویر فوق).

وی که با نام کاربری Multitasker شناخته می شود، در گفتگویی با وبسایت یوروگیمر، از خودش می گوید. او یک گیمر نوجوان بی مسئولیت نیست، در حقیقت او پدر یک پسر دو ساله است و فرزند دوم اش هم در راه است.

او همزمان فقط 3 بازی را با هم انجام می دهد و زمانی که یکی از آن ها را به اتمام رساند، بازی دیگری را نصب می کند. از نگاه وی، تمام کردن بازی یعنی پخش شدن بخش Credits. بنابراین بازی های مالتی پلیر چون قابلیت تمام شدن را ندارند، از لیست وی موقتا خارج شده اند، تا او بتواند بخش تک نفره همه بازی ها را تمام کند.

برای اثبات این ادعا، Multitasker پروسه فعالیت های خود را در کانال یوتوبش منتشر می سازد. با این حال، مجموعه استیم، بیش از ده هزار بازی را شامل می شود. خریدن و به اتمام رساندن تک تک این بازی ها، به سرمایه هنگفتی نیاز دارد و با وجود عرضه روزانه بازی ها در این شبکه، احتمالا پروژه «تمام بازی های استیم را تمام کن» هیچ وقت کامل نگردد.

عنوان Metal Gear Online سرانجام برای پی سی منتشر شد

metal-gear-online

چند روز گذشته، شرکت کونامی نسخه بتا Metal Gear Online را برای پی سی منتشر کرد و دارندگان این پلتفرم، سرانجام توانستند اولین تجربه خود از عنوان یاد شده را داشته باشند؛ با این وجود، پس از چند ساعت، شاهد قطع دسترسی بازی به واسطه وجود مشکلاتی بودیم.

با این حرکت، زمزمه هایی مبنی بر تعویق دوباره متال گیر آنلاین برای رایانه های شخصی شنیده شد. اکنون کونامی، ناشر بازی، با عرضه نسخه کامل بازی رو پی سی به تمامی شایعات پایان داد.

دارندگان متال گیر سالید 5: فانتوم پین روی پلتفرم مورد بحث، می توانند با مراجعه به شبکه استیم، بازی را دانلود کرده و به انجام آن بپردازند. کونامی قول داده است تا همانند نسخه کنسولی، محتوای بیشتری را در ادامه برای پی سی منتشر کند.

علاوه بر این، کسانی که حداقل یک مسابقه از امروز تا تاریخ 26 ژانویه (6 بهمن) انجام دهند، 3000 گیر پوینت (Gear Point) دریافت خواهند کرد. برای اطلاعات بیشتر، گیر پوینت پول درون بازی است که با آن می توانید تجهیزات مختلف را خریداری کنید.

متال گیر آنلاین عنوانی چند نفره است که به طور رایگان برای آخرین قسمت سری متال گیر سالید منتشر شد. با وجود عرضه بازی یاد شده روی کنسول ها در سال گذشته، شاهد تاخیر نسخه پی سی بودیم.

تحلیلگران معتقدند درآمد بازار واقعیت مجازی/افزوده تا سال 2020 به 120 میلیارد دلار می رسد

playstation_vr-600x337

تیم مرل، موسس و مدیر اجرایی شرکت Digi-Capital است. او در کنار بازاریابان و تحلیلگران این شرکت سرمایه گذار، در گزارش اخیر خود به رشد قابل قبول تکنولوژی های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده طی سال های آتی اشاره داشته اند و پیش بینی کرده اند که طی 4 سال آینده، این بازار به میزان درآمد 120 میلیارد دلاری برسد.

در گزارش آمده که: «اوایل سال گذشته به نظر می رسید که واقعیت افزوده در سال 2016 برای استفاده عموم مردم عرضه شود. اما حالا بازار آن روی کسب و کارها تمرکز یافته و عرضه شان برای سال 2017 در نظر گرفته شده است (با این حال، شرکت هایی چون مجیک لیپ می توانند این مسئله را تغییر دهند). بازآوری مالی بازار واقعیت افزوده برای مشتریان طی 12 ماه صورت می پذیرد و حالا پیش بینی می شود که این درآمد تا سال 2020 به 90 میلیارد دلار برسد.»

سپس در مورد واقعیت مجازی صحبت می شود: «پلی استیشن وی آر سونی و واقعیت مجازی موبایلی (از سامسونگ و سایرین)، اولین تجربه های VR در بازار عمومی هستند. واقعیت مجازی یک بازار سرگرمی باقی می ماند که سخت افزار، بازی، ویدیو و شهربازی ها آن را به جلو می رانند.»

سهم واقعیت افزوده هم تقریبا 30 میلیارد دلار خواهد بود. در حالی که پیش بینی شده فروش بازی ها روی واقعیت مجازی، بیشترین میزان درآمدزایی را داشته باشد، اما این بخش در بازار واقعیت افزوده، کمترین بخش را به خود اختصاص داده. باید دید که آیا توسعه دهندگان بازی و البته گیمرها در آینده روی خوش به این بازار نشان خواهند داد یا خیر.

انجمن نویسندگان انگلستان، برنده جایزه «بهترین داستان در بازی های ویدیویی» را مشخص نمود

1401aefc879e84c33cf29210d8f50585

اگرچه سال 2015 میلادی با تمام خوبی ها و بدی هایش به پایان رسید اما هنوز مراسم های اهدای جوایز مختلف در حال برگزاری اند و این روند فعلا قرار نیست متوقف شود. سال 2015، سالی بی نظیر برای بازی های ویدیویی به شمار می رفت و برخی از مهم ترین عناوین این سال، در مراسم هاییکه شاید چندان ارتباطی به این صنعت نداشته باشند، نامزد شدند.

بعد از نامزدی بازی هایی چون The Witcher 3: Wild Hunt در مراسم انجمن نویسندگان آمریکا، حالا نوبت به انجمن نویسندگان کشور انگلستان رسیده که به انتخاب بهترین عناوین خود بپردازد. این انجمن، اخیرا اعلام کرده که بازی Everybody's Gone to the Rapture جایزه «بهترین داستان سرایی در بازی های ویدیویی» را دریافت نموده است.

مراسم مورد بحث، به صورت سالانه جوایزی به عناوین حوزه های مختلف سرگرمی، مانند فیلم، سریال، بازی ویدیویی و کتاب اعطا می کند و امسال، با وجود نامزدهایی چون Her Story و Sunless Sea، جایزه بخش بازی های ویدیویی، به Everybody's Gone to the Rapture و استودیوی The Chinese Room رسید.

استودیوی The Chinese Room در سال اخیر، مورد تحسین فراوان قرار گرفت؛ این استودیو، پیش از این نیز ساخت عناوین نسبتا تحسین شده Dead Esther و Amnesia: A Machine for Pigs را نیز در کارنامه خود داشت. بازی اخیر استودیوی مذکور، یعنی Everybody's Gone to the Rapture در حال حاضر روی پلتفرم پلی استیشن 4 در دسترس است.

کنسول NX نینتندو احتمالا قابلیت پخش تصاویر 4K را خواهد داشت

jpg

بدون شک هرچه بیشتر در زمان پیش می رویم، شایعات بیشتری نیز درباره کنسول جدید نینتندو، موسوم به NX، به گوش می رسد. شرکت Gfk، که ارتباط نزدیکی با نینتندو دارد و آمار و ارقام صنعت بازی های ویدیویی در انگلستان را منتشر می سازد، به تازگی تصویر جدیدی در اکانت توییتر خود منتشر کرده که ظاهرا اطلاعات جدیدی درباره NX با خود به همراه دارد.

اگرچه تصویر انتشار یافته و نیز منبع خبر، تا حدودی موثق به نظر می رسد، اما می توان این گونه از موضوع برداشت کرد که نینتندو می خواهد پیش از معرفی عمومی NX، توجه مخاطبان را به دستگاه جدید خود جلب کند و تعجب آن ها را برانگیزد.

Gfk با انتشار تصویر فوق اعلام کرده که دستگاه NX، از اچیومنت و نیز استریم ویدیو با کیفیت 4K و 60 فریم بر ثانیه پشتیبانی خواهد کرد. این گروه هم چنین گفته که عناوین کنسول NX با رزولوشن 900p اجرا خواهند شد. مسئله ای که تا حدودی عجیب به نظر می رسد این است که عناوین Wii U با رزولوشن 1080p اجرا می شوند و البته رزولوشن، دقیقا ارتباط چندانی به سخت افزار نداشته و بیش تر به سازندگان بازی مربوط می شود. از سوی دیگر، ظاهرا یک سنسور بار نیز در جعبه نهایی کنسول قرار خواهد داشت که که قابلیت کنترل حرکتی را با خود به ارمغان می آورد.

پیش از این خبر، شایعات تایید نشده حاکی از آن بودند که NX نینتندو، به صورت هیبرید کنسول خانگی و کنسول قابل حمل خواهد بود. Gfk نیز اعلام کرده که گیم پلی، روی دو سخت افزار کنسول و کنترلر جریان خواهد داشت. چندی پیش نیز پتنتی از سوی نینتندو ثبت شد که کنترلری بهره مند به نمایشگر را به تصویر می کشید.

کمپانی ژاپنی نینتندو هنوز هیچ واکنشی نسبت به هیچ از یک از شایعات NX نشان داده و صرفا این مسئله را تایید کرده در سال جاری میلادی، شاهد رونمایی از پلتفرم جدید خواهیم بود. تحلیلگران معتقدند که NX خیلی زودتر از آنچه تصور می شود و تا ماه جولای (تیر یا مرداد) به بازار عرضه خواهد شد. در هر صورت باید به یاد داشت که این اخبار صرفا شایعه بوده و هنوز به صورت رسمی تایید نشده یا تکذیب نشده اند.

پر فروش ترین های فروشگاه پلی استیشن در سال 2015؛ سلطنت Call of Duty: Black Ops 3

black-ops-3

هر ساله با معرفی قسمت جدیدی از سری کال آو دیوتی، شاهد انتقادات گوناگونی از سوی جامعه بازیکنان هستیم. محتوای اصلی این اعتراض ها، به عدم نوآوری و فاصله گرفتن سری از اوج خودش اشاره دارد. با این وجود، همچنان بازی پایه ثابت لیست پر فروش ترین ها بوده و سود بسیار زیادی را به ارمغان می آورد.

2015 نیز متمایز با دیگر سال ها نبوده و آخرین قسمت کال آو دیوتی توانست در صدر پر فروش ترین های فروشگاه پلی استیشن [PlayStation Store] قرار بگیرد.

براساس لیست منتشر شده از سوی PlayStation Blog، کال آو دیوتی: بلک آپس 3 بالاترین فروش دیجیتالی در پلتفرم پلی استیشن 4 را تجربه کرد. چند روز گذشته نیز، آماری به دست رسید که نشان می داد بازی مورد بحث، بیشترین فروش فیزیکی در منطقه آمریکای شمالی را داشته است.

به دنبال این عنوان، GTA V قرار دارد که با وجود انتشارش در سال 2014، همچنان به فروش موفق خود ادامه می دهد. در رتبه های بعدی نیز به ترتیب شاهد ماینکرفت، استاروارز و فال اوت 4 هستیم. برای اطلاعات بیشتر، مایکروسافت استودیوی Mojang، سازنده ماینکرفت، را در سال های گذشته خریداری کرد.

با این وجود، شاید عجیب ترین نکته لیست را بتوان حضور کال آو دیوتی: بلک آپس 3 در بخش پر فروش ترین های پلی استیشن 3 قلمداد کرد. به نظر می رسد وجود مشکلات زیاد نسخه های نسل قبل عنوان مورد بحث، نتوانسته از عطش بازیکنان برای تجربه آن کاهش دهد. در ادامه می توانید پر فروش ترین های دو کنسول نسل هفتم و هشتم سونی را مشاهده کنید.

پر فروش ترین عناوین پلی استیشن 4 در فروشگاه پلی استیشن
  1. Call of Duty: Black Ops III
  2. Grand Theft Auto V
  3. Minecraft: PlayStation 4 Edition
  4. Star Wars Battlefront
  5. Fallout 4
  6. Destiny
  7. The Witcher 3: Wild Hunt
  8. Mortal Kombat X
  9. The Elder Scrolls Online: Tamriel Unlimited
  10. Bloodborne
پر فروش ترین عناوین پلی استیشن 3 در فروشگاه پلی استیشن
  1. Minecraft: PlayStation3 Edition
  2. Call of Duty: Black Ops III
  3. Grand Theft Auto V
  4. Mortal Kombat Arcade Kollection
  5. Destiny
  6. Resident Evil
  7. Battlefield 4
  8. Dragon Ball Xenoverse
  9. The Last Of Us
  10. Mortal Kombat

در بخش پر فروش ترین اضافه شونده های پلی استیشن 4 [Add-ons - شامل بسته های الحاقی، محتوای قابل دانلود و سیزن پس] بسته الحاقی The Taken King از دستینی صدر نشین شد. دو بسته الحاقی دیگر از این عنوان نیز در لیست حضور دارند که می توان به House of Wolves در رتبه چهارم و The Dark Below در رتبه ششم اشاره کرد.

البته کال آو دیوتی در این بخش هم کوتاهی نکرده و شاهد حضور چهار محتوای اضافه شونده از سری یاد شده هستیم. در قسمت پر فروش ترین اضافه شونده های پلی استیشن 3 نیز این کال آو دیوتی است که سلطنتی بی چون و چرا دارد. در ادامه می توانید لیست کامل این قسمت را مشاهده کنید.

پر فروش ترین اضافه شونده های پلی استیشن 4
  1. Destiny: The Taken King
  2. Call of Duty: Advanced Warfare – Havoc
  3. The Elder Scrolls Online: Tamriel Unlimited – ESO Plus
  4. Destiny Expansion II: House of Wolves
  5. Call of Duty: Black Ops III – Season Pass
  6. Destiny Expansion I: The Dark Below
  7. Call of Duty: Advanced Warfare – Season Pass
  8. Call of Duty: Advanced Warfare – Ascendance
  9. Rocket League – Supersonic Fury
  10. Mortal Kombat X Goro
پر فروش ترین اضافه شونده های پلی استیشن 3
  1. Call of Duty: Advanced Warfare – Havoc
  2. Call of Duty: Black Ops II Nuketown Zombies Map
  3. Call of Duty: Black Ops II Apocalypse
  4. Call of Duty: Black Ops II Vengeance
  5. Call of Duty: Black Ops II Uprising
  6. Call of Duty: Black Ops II – Revolution
  7. Destiny Expansion II: House of Wolves
  8. Call of Duty: Advanced Warfare – Ascendance
  9. Call of Duty: Advanced Warfare – Season Pass
  10. Destiny Expansion I: The Dark Below

در بخش فروش پلی استیشن ویتا، Sword Art Online -Hollow Fragment رتبه نخست را به دست آورده و ماینکرفت به دنبال آن است. علاوه بر این، لیست شامل «PS Classics» نیز بوده و عنوان خاطره انگیز Grand Theft Auto: San Andreas توانست در صدر قرار بگیرد.

همان طور که می دانید، پی اس کلاسیک بخشی در فروشگاه پلی استیشن است که امکان خریداری عناوین قدیمی کنسول های سونی را فراهم کرده و بازیکنان می توانند آنان را تجربه کنند. پر فروش ترین های دو بخش یاد شده را می توانید در ادامه مشاهده کنید.

پر فروش ترین عناوین پلی استیشن ویتا
  1. Sword Art Online -Hollow Fragment
  2. Minecraft: PlayStation Vita Edition
  3. Gravity Rush
  4. Freedom Wars
  5. Soul Sacrifice Delta
  6. Persona 4 Golden
  7. Dragon Ball Z: Battle of Z
  8. LittleBigPlanet PS Vita
  9. Mortal Kombat PS Vita
  10. The Binding of Isaac: Rebirth
پر فروش ترین عناوین PS Classics
  1. Grand Theft Auto: San Andreas
  2. Mega Man X4
  3. Mega Man X5
  4. FINAL FANTASY VII
  5. BREATH OF FIRE IV
  6. Grand Theft Auto: Vice City
  7. Katamari Damacy
  8. Twisted Metal: Black
  9. Suikoden II
  10. FINAL FANTASY IX

جزئیات جدیدی از The Witness منتشر شد

ss_fabb0939200a1f2bbb40b775c8e07645f21dc44a.600x338

جاناتان بلو، بازی ساز خوش سابقه ای که سال ها پیش با عرضه بازی Braid برای خود شهرتی دست و پا کرد، حالا تا عرضه بازی جدیدش تنها چند روز فاصله دارد و بعید نیست که The Witness، همانند Braid بتواند موفقیتی جهانی کسب کند.

این بازی، در تاریخ 26 ژانویه، برابر با 6 بهمن به بازار عرضه خواهد شد و به عنوان یک بازی مستقل که از سوی شرکت های بزرگی نظیر سونی، پشتیبانی تبلیغاتی شد، 40 دلار (30 پوند یا 47 یورو) قیمت گذاری شده است.

این عنوان همین حالا از طریق استیم برای پلتفرم پی سی قابل خریداری است و کاربران پلی استیشن 4 نیز می توانند با مراجعه به شبکه پلی استیشن نتوورک، نسبت به خرید بازی اقدام کنند. این بازی روی عر دو پلتفرم با رزولوشن 1080p و با نرخ فریم 60 اجرا خواهد شد و حل کردن 600 پازل آن، تقریبا 70 ساعت زمان لازم دارد.

The Witness یک بازی معمایی است که در جزیره ای زیبا روایت می شود. اخیرا لیست صداپیشگان این بازی اعلام شد که در میان آن ها، نام افرادی با سابقه از جمله اشلی جانسون، صداگذار الی در The Last of Us دیده می شود.

هیدئو کوجیما و طراح پلی استیشن 4 به تور تکنولوژی ده روزه می روند

Hideo-Kojima

هیدئو کوجیما و مارک سرنی، طراح کاریزماتیک پلی استیشن 4، پلی استیشن ویتا و همچنین خالق بازی Knack قصد دارند در توری ده روزه به دور دنیا، از شرکت های مختلف بازدید کرده تا به روزترین تکنولوژی های موشن کپچر را مشاهده کنند.

در این سفر جالب توجه که احتمالا تاثیری قابل توجه در بازی بعدی کوجیما-سان خواهد داشت، کِن-ایچیرو ایمایزومی، تهیه کننده استودیوی جدید Kojima Productions نیز حاضر خواهد بود.

اما نکته قابل توجه در مورد این تور ده روزه، توییت های پیاپی این سه شخص است. مارک سرنی که اخیرا به شبکه اجتماعی توییتر پیوسته، در اولین توییت اش، تصویری از خود و کوجیما را منتشر کرده و نوشته: «ده روز آینده را با او [هیدئو کوجیما] سپری می کنم.»

کوجیما نیز می گوید این یک تور جهانی است و گویا به کشورهای بسیاری قرار است سفر کنند. با این حال، ایمایزومی نسبت به سرنی و کوجیما بازتر سخن می گوید و در توییت های خود از عباراتی نظیر «سایلنت هیل» و «ماجراجویی جدید» استفاده کرده است.

شاید کوجیما دیگر هیچگاه نتواند یک سایلنت هیل جدید، همانند سایلنت هیلز یا پروژه P.T. بسازد اما امیدوار کردن طرفداران با بیان چنین عباراتی از ترفندهای قدیمی توسعه دهندگان است.

بازی Mortal Kombat XL به همراه تمام بسته های الحاقی در اسفندماه عرضه می شود

unnamed3

استودیوی NetherRealm، سازنده بازی Mortal Kombat X، اعلام نموده که در ماه مارس میلادی یا اسفندماه، قرار است نسخه ای جدید و کامل از عنوان مورد بحث با نام Mortal Kombat XL عرضه شود که علاوه بر بازی اصلی، تمام محتویات اضافه و بسته های الحاقی را نیز در خود جای خواهد داد.

6 بسته الحاقی یا Kombat Pack در این نسخه از بازی وجود خواهد داشت و دیگر قرار نیست محتویات دیگری برای Mortal Kombat X عرضه شود. هر یک از این Kombat Pack ها، شخصیت ها و نیز آیتم های جدیدی به بازی اضافه می کنند. از جمله شخصیت های موجود در این بسته ها می توان به سه شخصیت معروف فیلم های ترسناک، یعنی جیسون وورهیز، بیگانه و صورت چرمی اشاره کرد.

2994264-mkx-

در همین حال، نسخه XL مورتال کامبت، لباس ها و چهره های جدیدی نیز برای اکثر شخصیت های بازی با خود به همراه می آورد. از سوی دیگر نیز، بسته الحاقی Aplocalype Skin که هیچوقت در زمان مقرر عرضه نشد، قرار است در این نسخه جای گیرد.

Mortal Kombat XL قرار است که در تاریخ 1 مارس (11 اسفند) برای دو پلتفرم نسل هشتمی پلی استیشن 4 و اکس باکس وان عرضه شود. همان طور که کمپانی برادران وارنر اعلام نموده، این نسخه کامل برای پلتفرم پی سی عرضه نخواهد شد؛ تصمیمی که با توجه به فروش قابل قبول Mortal Kombat X روی استیم، کمی عجیب به نظر می رسد.

کمپانی Total Recall از پالمر لاکی به دلیل نقض قرارداد شکایت کرد

palmer

حتی با این که دیگر تا عرضه هدست واقعیت مجازی آکیلس ریفت به بازار زمان زیادی باقی نمانده، به نظر می رسد پالمر لاکی، مدیر کمپانی آکیلس وی آر، هنوز باید با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کند. بر کسی پوشیده نیست که بعد از رونمایی رسمی از قیمت 600 دلاری هدست ریفت، بسیاری از مخاطبان واکنشی جدی به این مسئله نشان دادند و در نهایت لاکی مجبور به عذرخواهی شد.

اما دردسر جدید لاکی، احتمالا بسیار جدی تر از مسائل قبلی خواهد بود و به نظر می رسد که بر وجهه عمومی وی نیز تاثیرگذار باشد؛ چرا که به گزارش رویترز، پالمر لاکی به دلیل تخطی از قرارداد کاری خود، مورد شکایت قرار گرفته و پرونده وی در حال عبور از بخش های نخست اداری است.

این پرونده قضایی توسط کمپانی Total Recall Technologies تشکیل شده؛ شرکتی که اصرار دارد در سال 2011، قراردادی با لاکی امضا کرد تا هدست واقعیت مجازی خاصی برای آن ها توسعه دهد. در شکایت آمده که لاکی نه تنها این قرارداد را نقض کرده، بلکه از اطلاعات به دست آمده در پروسه کار با Total Recall برای توسعه آکیلس ریفت نیز استفاده نموده است.

شکی نیست که پالمر لاکی و آکیلس، سخت در تلاش اند تا در حال حاضر از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کنند. اما در هر صورت اگر پرونده مورد بحث دلایل قانع کننده ارائه کند، سایه ای سنگین روی آینده این پروژه کیک استارتری قرار خواهد گرفت؛ پروژه ای که به زعم بسیاری، انقلابی در صنعت واقعیت مجازی به وجود خواهد آورد.

هدست واقعیت مجازی آکیلس ریفت از محبوبیت بیشتری میان سازندگان برخوردار است

Virtual-Reality

پس از نمایش هدست های واقعیت مجازی، عده ای سرنوشتی مشابه کینکت و پلی استیشن موو را برای آنان در صنعت بازی های ویدیویی پیش بینی می کردند؛ اما این مسئله موجب نشد تا کاهشی در علاقه و هیجان مردم ایجاد شود. اکنون، به نظر می رسد که اعتماد سازندگان نیز نسبت به این تکنولوژی افزایش پیدا کرده است.

بر اساس نظرسنجی که بین 2175 سازنده بازی های ویدیویی پیش از شروع نمایشگاه GDC در 14 مارس (24 اسفند) صورت گرفته، 16 درصد تولیدکنندگان آثارشان را بر پایه هدست های واقعیت مجازی می سازند. در سال گذشته، تنها 7 درصد عناوین از این تکنولوژی پشتیبانی می کردند.

علاوه بر این، 15 درصد شرکت کنندگان اذعان داشتند که در ساخته های آینده شان از هدست های واقعیت مجازی استفاده خواهند کرد. این رقم نیز در سال گذشته 6 درصد بود که نشان از رشد دو برابری دارد.

نکته قابل توجه این است که هدست آکیلس ریفت از محبوبیت بیشتری نسبت به رقیبان خود، مانند PlayStation VR برخوردار است. در ادامه می توانید جزییات کامل از نظرات تولیدکنندگان را مشاهده کنید.

  • 75 درصد سازندگان بر این باورند که تکنولوژی واقعیت مجازی [Virtual Reality] و واقعیت افزوده [Augmented Reality] یک کسب و کار پایدار بوده و می توان روی آن سرمایه گذاری کرد
  • اعتقاد 27 درصد از آنان نشان می دهد که کنسول ها میزبان اصلی تکنولوژی مورد بحث نبوده و دارندگان این وسیله استقبال چندانی از آن نخواهند کرد. با این وجود، 40 درصد باور دارند که واقعیت مجازی جا پای خود را در کنسول ها پیدا خواهد کرد؛ در این بین، 1 درصد این اتفاق را تا سال 2018، 44 درصد تا 2026 و 54 درصد تا 2030 اعلام کردند
  • در ارتباط فروش کلی هدست های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده، 38 درصد پیش بینی کردند که تا سال 2020 حدود 10 درصد از خانه های آمریکا به یکی از این وسایل مجهز خواهد شد. 86 درصد باور داشتند که این اتفاق در سال 2030 افتاده و 9 درصد نیز اعتقاد داشتند که میزان فروش این تکنولوژی در آمریکا هیچ گاه به عدد گفته شده نخواهد رسید

از تکنولوژی واقعیت مجازی به پلتفرم های گیمینگ می رویم. همان طور که انتظار می رفت، پی سی محبوب ترین پلتفرم بین بازیسازان بوده و 52 درصد از افراد یاد شده در حال ساخت بازی روی این پلتفرم هستند. البته، این رقم در سال گذشته 56 درصد بود که نشان از کاهش 4 درصدی دارد.

در میان کنسول ها نیز، پلی استیشن 4 پیشتاز از بقیه گوی رقابت را ربوده است. به عبارت دیگر، با افزایشی 1 درصدی نسبت به سال گذشته، 27 درصد از عناوین سازندگان شرکت کننده در نظرسنجی، روی این پلتفرم در حال ساخت اند. البته، اکس باکس وان نیز با رشد 1 درصدی سالیانه، 23 درصد این آمار را تسخیر کرده است.

نکته قابل توجه، عدم علاقه بازیسازان به ساخت عنوانی در کنسول های نینتندو است؛ به گونه ای که کمتر از یک درصد از آنان مشغول تولید بازی روی پلتفرم های Wii U و 3DS هستند.

در پایان، 90 درصد آنان اذعان داشتند که eSports همانند تکنولوژی واقعیت مجازی، در طولانی مدت به یک کسب و کار پایدار بدل خواهد گشت. برای اطلاعات بیشتر، ای اسپرت یا همان ورزش های الکترونیکی به مسابقاتی گفته می شود که بین گیمرها انجام شده و در پایان تیم برنده، جوایز گوناگونی دریافت خواهد کرد.

بازی مستقل Prison Architect بهار امسال برای کنسول های خانگی عرضه می شود

974920476786792

بنابر اعلام رسمی استودیوی Introversion Software، بازی Prison Architect در سه ماهه دوم سال جاری میلادی، برای سه پلتفرم پلی استیشن 4، اکس باکس وان و اکس باکس 360 عرضه خواهد شد. Prison Architect پیش از این با عبور از مرحله Early Access روی استیم و پی سی عرضه شده بود.

Prison Architect به صورت مستقل و با جذب سرمایه گذاری عمومی ساخته شد و بعد از عرضه روی استیم، به فروش 1.5 میلیون واحدی تا به امروز دست یافته است. پورت بازی برای کنسول های خانگی، به استودیوی Double 11 سپرده شده که پیش از این سابقه پورت Limbo ،Goat Simulator و برخی از نسخه های Pixel Junk را در کارنامه خود داشته است.

بازی Prison Architect با الهام از سبک و سیاق برخی از فرنچایزهای قدیمی همچون SimCity، Theme Hospital و Dungeon Keeper ساخته شده و گیمر باید با ابزارهایی که در اختیار دارد، به معماری و طراحی زندان پرداخته و از فرار زندانیان جلوگیری کند. البته گیم پلی Prison Architect تنها به این المان محدود نشده و گیمر باید مدیریت منابع را نیز در اولویت کار خود قرار دهد.

نسخه کنسولی بازی قرار است که محتویات اضافه ای هم چون Warden Mode داشته باشد که چالش های بیش تری برای گیمر به ارمغان می آورد. در همین حال، به کمک قابلیت World of Wardens می توان به دانلود نقشه های ساخته شده از سوی کاربران دیگر و تجربه آن ها پرداخت. Prison Architect در بهار سال جاری میلادی برای کنسول های نسل هشتم و اکس باکس 360 عرضه خواهد شد.

سازنده Fallout: New Vegas خواهان ساخت ادامه ای برای Fallout 4 است

fallout-new-vegas

پس از انتشار فال اوت 3 در سال 2008 و موفقیت های آن، شرکت بتسدا، ناشر و سازنده، تصمیم گرفت تا ساخت ادامه ای برای عنوان مورد بحث را به Obsidian بسپارد؛ استودیویی که اعضایش خود از خالقان اولیه سری فال اوت محسوب می شوند.

بدین ترتیب، دو سال بعد شاهد عرضه فال اوت: نیو وگاس بودیم و بازی موفق شد تا فروش بالایی را تجربه کند. اکنون، به نظر می رسد آبسیدین به ساخت عنوان دیگری از این سری نیز علاقه دارد.

در پاسخ به سوال یکی از کاربران توییتر پیرامون ساخت قسمت جدید فال اوت، Eric Fenstermaker، نویسنده و طراح این استودیو، اذعان داشت که آنان همیشه برای فعالیت روی سری مورد بحث آماده هستند. وی در این رابطه گفت:

همیشه حاضر به ساخت عنوانی از سری فال اوت بودم. فکر می کنم کل تیم هم، چنین احساسی داشته باشند. کار روی این عنوان بسیار لذت بخشه.

استودیوی آبسیدین در سال 2003 توسط چند تن از موفق ترین فعالان صنعت گیمینگ تشکیل شد. شاید بتوان، قرار داد ساخت فال اوت نیو وگاس را از عجیب ترین دوران کاری آنان قلمداد کرد.

طبق یکی از بندهای این قرار داد، آبسیدین تنها در صورتی دستمزد خود را کامل دریافت می نمود که میانگین امتیازی بازی بالای 85 شود. با این وجود، عنوان یاد شده میانگین امتیازی 84 را به دست آورد و باعث بروز مشکلاتی گشت.

از دیگر آثار موفق استودیوی یاد شده می توان به South Park: The Stick of Truth و Pillars of Eternity اشاره کرد. برای اطلاعات بیشتر، بودجه لازم برای ساخت پیلرز آف ایترنتی توسط مردم و از طریق کیک استارتز تامین شد. البته بازی نیز، با کسب نمرات درخشان خود به اعتماد آنان پاسخ مثبت داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی