ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گران ترین آیفون های تاریخ در سه ماهه اول امسال به فروش رفته است
تکنولوژی

آیا می دانستید که اپل گرانترین موبایل های خود را در سه ماهه اخیر به فروش رسانده است؟

بی راه نیست اگر بگوییم که در سالیان اخیر اپل بیشتر از همه کمپانی تولید آیفون بوده است. و البته در یک سال اخیر بیش از همیشه. در سال 2012 که محبوبیت آیفون به شدت ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۷ بهمن ۱۳۹۴ | ۲۳:۱۵

بی راه نیست اگر بگوییم که در سالیان اخیر اپل بیشتر از همه کمپانی تولید آیفون بوده است. و البته در یک سال اخیر بیش از همیشه.

در سال 2012 که محبوبیت آیفون به شدت در حال افزایش بود، 50 درصد از کل درآمد سالیانه اهالی کوپرتینو از فروش این اسمارت فون حاصل می شد، اما این سهم در طی سال های 2014 و 2015 به 70 درصد رسیده است. رکورد بیشترین سهم آیفون از درآمدهای اپل مربوط به سه ماهه دوم سال 2015 و رقم 69.4 درصد می شود. در جدیدترین گزارش مالی این سهم به حدود 68 درصد می رسد.

iphone-total-2

اگر میزان درآمد حاصله را ملاک قرار دهیم، اپل در آخرین سه ماهه خود رکورد درآمدهایش از آیفون را جا به جا کرده، چرا که آنها توانسته اند در این دوره بیش از 51 میلیارد دلار از محل فروش آیفون ها به دست بیاورند.

در گزارش مالی سه ماهه اول 2016 که همین چند روز پیش منتشر شد، اپل یک رکورد دیگر را نیز به ثبت رسانده؛ در این دوره میانگین قیمت انواع مختلف آیفون ها به رقم 691 دلار رسیده که در تاریخ این شرکت بی سابقه است. این رقم در مدت مشابه سال قبل 687 و در سه ماهه سوم 2014 برابر با 564 دلار بوده است.

البته نباید از نظر دور داشت که عامل اصلی چنین افزایش قیمتی ورود آیفون هایی با صفحه نمایش های بزرگتر و ظرفیت حافظه هایی تا 128 گیگابایت، به سبد محصولات اپل است.

با این که آمار دقیقی در خصوص میانگین قیمت اسمارت فون های سایر رقبا در دست نیست، اما باز هم می توان با قاطعیت گفت که در این زمینه نیز هیچ کدام از آنها به پای آیفون های اپل نمی رسند، چراکه تقریباً تمام آنها محصولات اقتصادی و ارزان قیمتی را در کنار پرچمداران خود عرضه می کنند.

iphone-h123

ثبت چنین درآمدهای عظیمی وقتی بیشتر به چشم می آید که وضع نابسامان اقتصاد جهانی و افزایش قابل توجه قیمت آیفون های اپل را در یکی دو سال اخیر در نظر داشته باشیم. این که اپل توانسته علی رغم همه اینها چه در زمینه تعداد و چه در زمینه درآمد رکوردهای درخشانی به جای بگذارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • بابک
    بابک | ۷ بهمن ۱۳۹۴

    قیمت آیفون که از سال 2007 تغییر نکرده.
    شاید ارزش باقی ارز ها مقابل دلار منظور باشه

    • reza_zarchi
      reza_zarchi | ۱۰ بهمن ۱۳۹۴

      البته قیمت پایه تغییری نکرده اما اپل هر سال معمولا یک سری اضافه تر مثل ظرفیت بالاتر یا سایز صفحه نمایش بالاتر را اضافه کرده که با قیمت های بالاتری به فروش میرسن

مطالب پیشنهادی