ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

انتشار گزارش مالی کپکام؛ Monster Hunter X به فروش 3 میلیون واحدی رسید

با توجه به پایان رسیدن سه ماهه سوم سال مالی 2016، کمپانی کپکام نیز اطلاعات مربوط به امور مالی خود را منتشر کرده است. کمپانی مورد بحث اعلام کرده از ابتدای سال مالی 2016 تا ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۹ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۹:۴۵

با توجه به پایان رسیدن سه ماهه سوم سال مالی 2016، کمپانی کپکام نیز اطلاعات مربوط به امور مالی خود را منتشر کرده است. کمپانی مورد بحث اعلام کرده از ابتدای سال مالی 2016 تا به امروز، درآمدی معادل 480 میلیون دلار (57.08 میلیون ین) کسب نموده که حکایت از رشد چشمگیر کپکام در قیاس با همین بازه زمانی در سال گذشته با درآمد 77 میلیون دلار دارد. در همین حال، به لطف رشد 9 درصدی سوددهی سال به سال، سود عملیاتی کپکام 5.2 درصد افزایش یافته است.

به گفته کمپانی غول بازیسازی ژاپنی، بازی Monster Hunter X توانسته تا به امروز بیش از 3 میلیون واحد بفروشد و فروش 2.5 میلیونی نسخه پیشین خود را تکیل کند؛ البته کپکام مشخص نکرده که این سه میلیون واحد، به خرده فروشی ها فروخته شده و یا به مشتریان بازی.

در میان عناوینی جدیدی که از سوی کپکام در سه ماهه سوم سال مالی 2016 عرضه شدند، بازی Sengoku Basara 4 عملکردی قابل قبول روی پلی استیشن 3 و پلی استیشن 4 از خود به جای گذاشت و عنوان Daigyakutensaiban که برای 3DS عرضه شد، کاملا شکست خورد. در همین حال، به گفته کپکام فروش عناوین نسبتا قدیمی تر مانند Monster Hunter 4 Ultimate و Resident Evil Revelations 2 «مناسب» بوده است؛ خصوصا در بازار خارج از ژاپن.

مضاف بر این ها، کپکام گفته که Dragon's Dogma Online و نیز Monster Hunter Online شروع مناسبی در کشور چین داشته اند و هنوز باید دید که در طولانی مدت، طرفداران چه بازخوردی نسبت به آن ها خواهند داشت. در همین حال، بازی Mosnter Hunter Explore نیز با ثیب رکورد بیش از 3 میلیون دانلود روی پلتفرم موبایل، موفقیت تضمین شده این فرنچایز را بار دیگر به اثبات رساند.

به طور کلی، محتویات دیجیتالی کپکام (بدون در نظر گیری بازی های آرکید) رشد 11 درصدی سال به سال در زمینه فروش را تجربه کردند. بازی های این کمپانی نیز با کسب درآمد 303 میلیون دلار (36.08 میلیارد ین) حدود 63 درصد از مجموع نرخ درآمد کپکام را به خود اختصاص دادند. جدا از این حوزه، عناوین آرکید (به خصوص Pachinko) نیز عملکردی مطلوب برای سازندگان خود به همراه داشتند و به رشد 5.4 درصدی از نظر فروش رسیدند؛ هرچند که سود خالص چندانی برای کپکام به جای نگذاشتند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • مهمان ناخوانده
    مهمان ناخوانده | ۱۰ بهمن ۱۳۹۴

    حیف یه زمانی همه کپکام رو با اسم rsident evilمیشناختن...ای کاش اون روزا برگرده من که دلم لک زده یه بار دیگه یه رزیدنت اویل جدید در عین حال به جذابیت و نوستالژی سری های 1تا 4 رو بازی کنمممممممممممم

مطالب پیشنهادی