ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل ادامه فعالیت نسخه ی مخصوص آموزش پلی استور را متوقف خواهد کرد

حدود دو سال پیش بود که گوگل از نسخه ی جدیدی از Play Store که به طور ویژه برای آموزش و اپ های آموزشی طراحی شده بود پرده برداری نمود. هدف از آن نیز هموار ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۷:۰۰

حدود دو سال پیش بود که گوگل از نسخه ی جدیدی از Play Store که به طور ویژه برای آموزش و اپ های آموزشی طراحی شده بود پرده برداری نمود. هدف از آن نیز هموار ساختن راه ورود تبلت های اندرویدی به مدارس و دیگر ارگان های آموزشی بود. اما از آن زمان تاکنون دیگر هیچ خبری از این ورژن و توسعه و تکامل آن وجود نداشت تا اینکه امروز شرکت ساکن مانتین ویو اعلام داشته به زودی به ادامه کار این استور خاتمه خواهد بخشید.

بر اساس گزارشی که وب سایت TechCrunch منتشر نموده، گوگل تا یک ماه دیگر فروش گواهینامه ی Google Play for Education را متوقف خواهد نمود و در نتیجه ی آن، مدارس و آموزشگاه ها دیگر قادر نیستند تا اپلیکیشن های آموزشی مورد نظر خود را در حجم بالا خریداری نموده و در اختیار دانش آموزانشان قرار دهند.

البته این کمپانی یادآوری نموده که همچنان به پشتیبانی از کاربرانی که از تبلت های اندرویدی و اپلیکیشن های Play for Education استفاده می کنند ادامه خواهد داد.

گفته می شود متوقف شدن این پروژه چندان هم به ضرر گوگل نخواهد بود زیرا هدف آن ترویج استفاده از تبلت های اندرویدی بوده. این دیوایس ها اگرچه در دو سال اخیر چندان مورد توجه مراکز آموزشی نبوده اند اما در مقابل، کروم بوک ها در این عرصه بسیار خوب ظاهر شده اند.

البته دستگاه های مورد اشاره یا همان کروم بوک ها رقیبانی همانند اپل و مایکروسافت نیز دارند و از این رو اهالی مانتین ویو در تلاش هستند تا با ایجاد تغییرات اساسی در ChromeOS قابلیت هایی بیشتری به آنها اضافه نمایند و از آنجا که تمرکز گوگل روی کروم بوک ها قرار گرفته ترجیح داده شده تا برنامه مورد بحث را به طور کلی از چرخه توسعه بیرون بگذارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • هدایت
    هدایت | ۲۸ بهمن ۱۳۹۴

    تحریم های گوگل پلی برداشته میشه یا نه؟

مطالب پیشنهادی