جدیدترین اخبار و مقالات دنیای بازی و سینما در ویجیاتو

صنعت بازی سازی آمریکا در سال گذشته 23.5 میلیارد دلار درآمد داشت

یکی از مشکلاتی که در مورد آمار ارائه شده توسط گروه NPD همیشه مطرح بوده، نقص در شمارش میزان فروش بازی ها است. در واقع، NPD فقط فروش فیزیکی از طریق فروشگاه ها را بررسی می کند و میزان فروش دیجیتالی که روز به روز وسعت و محبوبیت بیشتری پیدا می کند را از قلم می اندازد.

اما امروز، دو سازمان و گروه ESA و NPD، بیانیه مشترکی منتشر کردند که هم بازار فیزیکی و هم بازار دیجیتالی را پوشش می دهد و برخلاف گزارش های پیشین که ماهانه بود، این بار گزارشی از سال 2015 را خواهیم خواند.

فروش فیزیکی بازی ها در سال گذشته با یک درصد کاهش به 13.13 میلیارد دلار رسید اما وقتی فروش دیجیتالی بازی ها را با آن ترکیب کنیم، شاهد پیشرفت 5 درصد از 22.4 میلیارد به 23.5 میلیارد دلار خواهیم بود.

فروش بازی ها به تنهایی (فیزیکی، دانلودی، موبایل، بسته های الحاقی و اشتراک ها) 16.5 میلیارد دلار را به خود اختصاص داده که نسبت به سال پیشین با 7 درصد رشد همراه بوده است. باقی مربوط به فروش کنسول ها و سخت افزار است.

ESA مدعی شده که صنعت بازی های ویدیویی در سال 2012، مبلغ 6.2 میلیارد دلار به اقتصاد ایالات متحده آمریکا کمک کرده است و آمار مستحکم و مطمئنی پس از این تاریخ در دسترس نیست. همچنین بیان شده که اشتغال زایی در این بخش بین سال های 2009 تا 2012 با 9 درصد رشد همراه بوده، ده برابر سریع تر از بازار کار کلی کشور. در همان سال 2012، بازی سازها سالانه حقوق 95 هزار دلاری دریافت کرده اند که 5 هزار دلار نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

منبع:
GameSpot
برچسب ها

مطالب مرتبط

گیمرهای بریتانیایی در سال 2017 بالغ بر 6.9 میلیارد دلار صرف بازی های ویدیویی کرده اند

بازار بازی های ویدیویی بریتانیا در سالی که گذشت، به فروش رکوردشکن 5 میلیارد پوندی (حدوداً 6.9 میلیارد دلار) رسید که دلیل اصلی آن به موفقیت عظیم کنسول نینتندو سوییچ و نیز محبوبیت هدست های واقعیت مجازی باز می گردد. گیمرهای بریتانیایی طی سال 2017، بالغ بر 5.11 میلیارد پوند صرف خرید کنسول ها، بازی... ادامه مطلب

آمار ماه آوریل NPD؛ نینتندو سوییچ چارت های نرم افزار و سخت افزار را فتح کرد

گروه آماری NPD به تازگی گزارش خود از وضعیت فروش سخت افزار و نرم افزار طی ماه آوریل و در خاک ایالات متحده منتشر کرده است. این گروه، بازی محبوب «سوپر ماریو کارت 8 دیلوکس» را پر فروش ترین فرنچایز ریسینگ تمام دوران در خاک ایالات متحده خوانده است. این خبر مسلماً برای نینتندو بسیار خوش... ادامه مطلب

نگاهی مختصر بر تاریخچه ی سری بازی Fallout

بعد از سال ها انتظار و امیدهای واهی، بتسدا بالاخره از نسخه ی چهارم فال اوت رونمایی کرد. همین موضوع، بهانه ای مناسب است برای سفر در زمان و به جایی که همه چیز از آن جا شروع شد. به سرزمین تباهی (Wasteland)، سرزمینی متفاوت در زمان خود اما بسیار آشنا در حال حاضر. همه... ادامه مطلب

آمار فروش هفتگی بازی های بریتانیا؛ مقاومت For Honor در برابر انحصاری تازه اکس باکس

در جدیدترین آمار فروش هفتگی بازی های ویدیویی در خاک بریتانیا، بازی مبارزه ای و قرون وسطایی یوبیسافت، یعنی For Honor [بررسی دیجیاتو] توانست به پر فروش ترین عنوان فیزیکی تبدیل شود و از برتری Halo Wars 2، انحصاری تازه کنسول اکس باکس وان جلوگیری کند. بازی استراتژیک جدید مایکروسافت البته با فاصله ای کم در... ادامه مطلب

بررسی بازی Zombi؛ لندن، جولانگاه نامیرایان

متاسفانه چند سالی است که کمپانی یوبی سافت، روند افول در پیش گرفته است و قصد ندارد خود را از منجلابی که در آن گرفتار شده، بیرون بکشد. بازی های بی کیفیت اما مطرح، یکی پس از دیگری عرضه می شوند و اگرچه به پول داخل جیب این شرکت می افزایند اما از اعتبارش می... ادامه مطلب

راهنمای استراتژی های موثر Fallout 4؛ آشنایی با اصول ابتدایی ساخت شخصیت و سیستم S.P.E.C.I.A.L

موفقیت Fallout 4 ابدا دور از انتظار نبود. تنها در روز اول عرضه، این بازی موفق شد که فروش 750 میلیون دلاری را تجربه کند و از تمامی بازی های سال 2015 در زمینه فروش پیشی بگیرد. فال آوت 4 یک عنوان در سبک نقش آفرینی است که بدون اغراق، یکی از دشوار ترین ژانرها در نظر... ادامه مطلب

نظرات ۱

وارد شوید

برای گفتگو با کاربران، وارد حساب کاربری خود شوید.

ورود
x