ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اچ پی Elite x3 را معرفی کرد؛ دستگاهی که می تواند موبایل، لپ تاپ و کامپیوتر دسکتاپی شما باشد

در دورانی که تقریبا هیچ شرکتی تلفن هوشمند مبتنی بر ویندوز فون تولید نمی کند، اچ پی تصمیم گرفته وارد عرصه شود و در همین راستا محصولی به نام Elite X3 را معرفی کرد که ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲ اسفند ۱۳۹۴ | ۲۱:۰۰

در دورانی که تقریبا هیچ شرکتی تلفن هوشمند مبتنی بر ویندوز فون تولید نمی کند، اچ پی تصمیم گرفته وارد عرصه شود و در همین راستا محصولی به نام Elite X3 را معرفی کرد که در واقع نوعی موبایل مبتنی بر ویندوز 10 است و برای آن طراحی شده که کلیه نیازهای شما را مرتفع نماید: این محصول هم یک اسمارت فون است، هم لپ تاپ و هم سیستم دسکتاپی.

دستگاه یک نمایشگر 6 اینچی quad HD دارد و شرکت سازنده از آن با عنوان فبلت قدرتمند یاد کرده است. توان پردازشی این موبایل از طریق یک چیپست اسنپدراگون 820 تامین می گردد و در کنار این، 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی هم برایش در نظر گرفته شده است که از طریق کارت حافظه میکرو  اس دی می توان به یک ترابایت آن را ارتقا داد.

یک اسکنر عنبیه چشم هم در قسمت جلوی بدنه این موبایل تعبیه شده است و برای آنکه امنیت دستگاه در بالاترین حد خود قرار گیرد، حسگر اثرانگشت نیز در قسمت پشت بدنه، درست در زیر دوربین جایگذاری شده است.

این موبایل همچنین یک باتری 4150 میلی آمپر ساعتی دارد که از امکان شارژ بیسیم نیز پشتیبانی می کند و همانطور که مشاهده نمودید قابلیت ها و امکانات کلی در نظر گرفته شده برای آن تمام و کمال هستند و اگر بخواهید مقایسه ای با آن و محصول هم کلاس خود یعنی لومیا 950 اکس ال انجام دهیم باید بگوییم که یک سر و گردن از آن بالاتر است.

اما اچ پی از آن جهت Elite x3 را تا این اندازه قدرتمند ساخته است که کاربران بتوانند مصارفی ورای یک اسمارت فون را داشته باشند. دستگاه حول محور Continuum طراحی شده است؛ یکی از قابلیت های ویندوز 10 که به آن امکان می دهد به نمایشگر بزرگ تر متصل شده و کارکردهایی شبیه به یک کامپیوتر تمام عیار ویندوزی راهمراه با ماوس و کیبورد از خود به نمایش بگذارد.

این در واقع همان ویژگی و مشخصه بارز تلفن های هوشمند ویندوزی است که باعث می شود کاربران اندروید و iOS را کنار گذاشته و به این پلتفرم روی آورند.

حتما تایید خواهید کرد که تلفن های هوشمند ویندوز فونی نتوانستند کاربران را با خود همراه نمایند وبه همین خاطر اچ پی تصمیم گرفته که از خلا موجود استفاده کرده و بهترین باشد.

ظاهرا این شرکت تصمیم گرفته برای این منظور بیشترین بهره را از قابلیت Continuum ببرد که به کاربران امکان می دهد، در تمام مدت به فایل های مهم خود دسترسی داشته باشد.

اما یک مشکل اینجا وجود دارد، اینکه تلفن های هوشمند مبتنی بر ویندوز 10 نمی توانند اپلیکیشن های دسکتاپی را به طور کامل اجرا نمایند و این مساله ای جدی برای کاربران سازمانی دستگاه های مورد بحث محسوب می شود.

اچ پی برای رفع این مشکل تصمیم گرفته نرم افزاری را برای موبایل جدید خود بسازد که می تواند اپلیکیشن ها را از روی کلاود اجرا نماید.: متاسفانه برای استفاده از این ویژگی لازم است که از واحدهای آی تی سازمان ها بهره گرفته شود و این قابلیتی نیست که کاربران معمولی بتوانند از آن استفاده نمایند.

اچ پی همچنین لوازم جانبی ویژه ای را برای  Elite x3 طراحی کرده که آن را به یک کامپیوتر کامل و تمام عیار بدل می کنند. نخستین محصول Desk Dock است، یک داک کرومی رنگ و براق که مجموعه ای از پورت ها را در خود دارد (یو اس بی، USB-C، DisplayPort و اترنت)  برای اتصال مانیتور به آن.

علاوه بر این، قطعه دیگری به نام Mobile Extender برای این موبایل طراحی شده است که شبیه به یک لپ تاپ مشکی رنگ دیده می شود. در واقعیت این گجت اندکی فراتر از یک  نمایشگر، باتری و کیبورد است و می توانید با اتصال  Elite x3 به صورت وایرلس به آن، موبایل خود را به یک پی سی ویندوزی تبدیل نمایید.

kukzbjhwoqowxaihvc0o

rfkqbepxjrk5jlhjcwtv

در کل، موبایل اکستندر ظاهری مدرن و زیبا دارد و می توان آن را راهکاری هوشمند برای بهره گیری از قابلیت Continuum دانست که نیاز به تنظیمات زیادی ندارد.

گفتنی است که قیمت و زمان عرضه این موبایل یا لوازم جانبی آن هنوز هم اعلام نشده است با این همه، اچ پی اظهار داشته که معرفی این موبایل ماه ها زودتر از عرضه آن به بازار اتفاق افتاده تا فرصت کافی برای تولید اپلیکیشن های مجازی برای آن را با همکاری شرکای خود داشته باشد.

از همین رو احتمال می رود که این موبایل اواخر تابستان امسال معرفی شود. اچ پی همچنین می تواند از این فرصت برای پیش فروش محصول تازه خود به آنهایی استفاده نماید که رویای داشتن یک محصول همه کاره برای انجام فعالیت های کاری و محاسباتی خود را در سر دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • arsham
    arsham | ۲ اسفند ۱۳۹۴

    گوشی عالیه واقعا امیدوارم همونجوری که سخت افزار سازان به وین 10 روی آوردن کاربران هم بیارن

  • alireza
    alireza | ۲ اسفند ۱۳۹۴

    امكاناتش خيلي خوبه ولي حتما قيمتش بالاست

  • 024
    024 | ۲ اسفند ۱۳۹۴

    به به ببین چی معرفی کرده.950 ایکس ال رو خورده.

مطالب پیشنهادی