ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

آیا بازی جدید هیدئو کوجیما مشابه پروژه سایلنت هیلز خواهد بود؟

هیدئو کوجیما و گیرمو دل تورو (کارگردان شهیر هالیوودی) خود را آماده کرده بودند تا با پروژه سایلنت هیلز، که با نام P.T. نیز شناخته می شود، تحولی چشمگیر در بازی های ویدیویی پیرو ژانر ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۳ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۹:۵۰

هیدئو کوجیما و گیرمو دل تورو (کارگردان شهیر هالیوودی) خود را آماده کرده بودند تا با پروژه سایلنت هیلز، که با نام P.T. نیز شناخته می شود، تحولی چشمگیر در بازی های ویدیویی پیرو ژانر وحشت پدید آورند. اما تنها مدت کوتاهی پس از معرفی سایلنت هیلز در همایش E3 2015، کمپانی کونامی ساخت آن را لغو کرد و اندکی بعد نیز کوجیما برای همیشه از کونامی جدا شد.

اما جدایی کوجیما از کونامی چندان به ضرر این بازیساز افسانه ای نبود. وی حالا قراردادی جدید با سونی دارد و اولین بازی مستقل خود را به صورت انحصاری برای پلی استیشن 4 عرضه خواهد کرد. در حالی که هنوز مشخص نیست کوجیما چه اهدافی برای بازی جدید خود دارد، اما بسیاری معتقدند که ممکن است عنوان جدید، خط مشی پروژه سایلنت هیلز را دنبال کند.

کوجیما و دل تورو اخیرا در طی همایش DICE Summit به یکدیگر پیوسته اند و به سخنرانی درباره برنامه های خود در قبال سایلنت هیلز پرداخته اند. به گفته کوجیما، دموی آزمایشی P.T. که برای پلی استیشن 4 عرضه شد، قرار بود گیمرها را فریب دهد و انتظار نمی رفت که توسعه بازی از سوی وی و دل تورو به این زودی فاش شود. در واقع بازی نهایی چیزی کاملا متفاوت با دموی P.T. بوده است.

کوجیما توضیح می دهد که هنگام ساخت دموی P.T. تصمیم بر آن شد تا از تکنولوژی های ارزان قیمت استفاده شود. تیم توسعه دمو انتظار داشت که حل معمای نهایی بازی از سوی مردم، چیزی در حدود 10 روز به طول بیانجامد اما ظرف سه روز، معمای آخر حل شد و مشخص گشت که بازی در واقع همان سایلنت هیلز است و مسئولیت ساخت آن به کوجیما سپرده شده.

2856719-2644400-nvfbj9x

دل تورو و کوجیما می گویند که برنامه ها و ایده هایی فوق العاده برای بازی داشتند که می توانست به تولید محصولی بی نظیر منجر گردد. در هر حال، همانطور که همه انتظار داشتند، سایلنت هیلز پروژه ای جاه طلبانه بود که می توانست تاثیر زیادی در آینده صنعت بازی های ویدیویی بگذارد. بنابراین اگرچه حقوق سری بازی سایلنت هیل در اختیار کمپانی کونامی است، اما آیا بازی جدید کوجیما شباهتی به P.T. خواهد داشت یا خیر؟

هنوز برای پاسخ به این سوال زود است اما کوجیما چندی پیش به همراهی مارک سرنی، معمار و طراح کنسول پلی استیشن 4، به توری در دور دنیا رفت تا آخرین دستاوردهای تکنولوژیکی استودیوهای بازیسازی را مورد بررسی قرار دهد. وی در این سفر از استودیوی لندن سونی نیز دیدن کرد و با تکنولوژی واقعیت مجازی آن آشنا شد.

مدتی کوتاه بعد از پایان این تور دو هفته ای بود که اعلام شد کوجیما یک بار دیگر با نورمن ریداس (بازیگر سریال The Walking Dead و پروتاگونیست پروژه سایلنت هیلز) دیدار کرده است. دل تورو هم چند روز پیش در مصاحبه با یکی از خبرگزاری های صنعت بازی اعلام نمود که هرکاری که کوجیما از او بخواهد را انجام خواهد داد.

بدیهی است که هنوز هیچ چیز به صورت رسمی تایید یا تکذیب نشده است اما شواهد حاکی از آن اند که بازی جدید کوجیما، حداقل نیم نگاهی به ژانر وحشت خواهد داشت و شاید ایده های پروژه سایلنت هیلز در قالب جدیدی پیاده سازی و عرضه شوند. در هر حال، تنها زمان است که به این مسئله پاسخ می دهد و باید دید که کوجیما در آینده چه سخنانی در رابطه با بازی جدیدش به زبان خواهد آورد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • farshidnaji
    farshidnaji | ۳ اسفند ۱۳۹۴

    اینشالله

    من عاشق سبک horror هستم

مطالب پیشنهادی