ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

هیدئو کوجیما رسما کونامی را ترک کرد

بعد از مدت ها کش و قوس فراوان میان هیدئو کوجیما و شرکت کونامی، قرارداد کوجیما بالاخره در تاریخ 15 دسامبر با این کمپانی به پایان رسید و او حالا رسما کونامی را برای همیشه ترک ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۵ آذر ۱۳۹۴ | ۱۳:۴۵

بعد از مدت ها کش و قوس فراوان میان هیدئو کوجیما و شرکت کونامی، قرارداد کوجیما بالاخره در تاریخ 15 دسامبر با این کمپانی به پایان رسید و او حالا رسما کونامی را برای همیشه ترک می گوید. این کارگردان شهیر ژاپنی همزمان با اعلام خبر خروجش از کونامی، تاسیس استودیو جدید خود را هم اعلام نمود، استودیویی که نامی آشنا دارد: Kojima Production.

پیش از این نیز، نام استودیوی اصلی کوجیما در کونامی به همین نام بود اما کمپانی بعدها تصمیم گرفت تا این نام را تغییر دهد و حالا کوجیما دوباره این نام را زنده می کند. در اولین اقدام، خالق سری متال گیر سالید قرار است با همکاری سونی، یک عنوان انحصاری برای کنسول پلی استیشن 4 بسازد.

در کنار این ها و با توجه به پایان رسیدن قرارداد کاری میان کوجیما و کونامی، حالا می توان امیدوار بود که بزودی علت درگیری های میان وی و ناشر ژاپنی مشخص شود. چندی پیش، کمپانی کونامی، هیدئو کوجیما را از دریافت جایزه در مراسم The Game Awards منع کرد و کیفر ساترلند، صداگذار سالید اسنیک در متال گیر سالید 5، به جای او این جایزه را دریافت نمود.

بعد از این رویداد، بسیاری از طرفداران و بازی سازان نسبت به عملکرد کونامی واکنش نشان دادند. در همین راستا، مدیر عامل سابق کمپانی اسکوئر انیکس نیز در سخنان اخیر خود، این حرکت کونامی را «ظالمانه» خواهد. در هر حال، باید منتظر ماند و دید که کوجیما چه برنامه ای برای استودیوی جدید خود دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • esi
    esi | ۲۵ آذر ۱۳۹۴

    من که خیلی به اون سایلنت هیلز امیدوار بودم ولی کنسل شد.امیدوارم کوجیما یه عنوان قوی را ارائه بده

  • esi
    esi | ۲۵ آذر ۱۳۹۴

    متال گیر که بازم ساخته میشه ولی دیگه کوجیما نمیسازه.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی