ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آی بی ام نوعی اپلیکیشن پایشگر خواب با بهره گیری از قابلیت های واتسون ساخته است

آیا شما هم مانند میلیون ها فرد دیگری که در این کره خاکی زندگی می کنند از اختلالات خواب رنج می برید و وخامت اوضاع برایتان به حدی رسیده که زندگی روزمره شما را تحت ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۹:۰۰

آیا شما هم مانند میلیون ها فرد دیگری که در این کره خاکی زندگی می کنند از اختلالات خواب رنج می برید و وخامت اوضاع برایتان به حدی رسیده که زندگی روزمره شما را تحت تاثیر قرار داده.

چنانچه دست بر قضا اپل واچ یا آیفون دارید می توانید با استفاده از اپلیکیشنی به نام SleepHealth که از توانمندی های ابررایانه واتسون آی بی ام بهره می برد پاسخ این سوال را بیابید.

لازم است اضافه نماییم که SleepHealth نخستین اپلیکیشن ساخته شده برای Health Clous است؛ برنامه ای که این شرکت سال گذشته آن را کلید زد و هدفش هم گردآوری داده برای کاربران، محققان و پزشکان با استفاده از کیت اپن سورس اپل موسوم به ResearchKit و همچنین حسگرهای به خدمت گرفته شده در دستگاه های مبتنی بر iOS است.

اپلیکیشن SleepHealth که حاصل همکاری آی بی ام با سازمان بی دمی خواب آمریکاست با هدف بررسی اثرات کیفیت خواب روی بهره وری، هوشیاری، بیماری ها و در مجموع سلامت کلی افراد طراحی شده و توسعه یافته است.

لازم است اضافه نماییم که آی بی ام از حسگرهای حرکتی و پایشگرهای ضربان قلب به کار رفته در اپل واچ و آیفون بهره می گیرد تا تشخیص دهد که فرد چه زمانی به خواب رفته و در ادامه تغییر وضعیت بدنی فرد در حین خواب را نیز دنبال خواهد کرد.

این اپ امکانات و قابلیت های جالبی نظیر «دیدبان شخصی خواب» و «پایشگر چرت» دارد که مشخصا برای اپل واچ طراحی شده اند و قرار است که دارندگان این گجت را در کسب عادات بهتر خواب یاری دهند.

وقتی iOS 9.3 از راه برسد، SleepHealth احتمالا از قابلیت تازه اپل به نام Night Shift بهره خواهد برد که میزان قرارگیری فرد در برابر نور را پیش خواب کم می کند و در نتیجه می توان آن را نخستین اپ ResearchKit خواند که چنین قابلیتی خواهد داشت.

آی بی ام برای آنکه به محققان سازمان های غیرانتفاعی مرتبط با حوزه سلامت امکان دهد به داده های مربوط به این اپ دسترسی پیدا کنند سرویس دیگری به نام Watson Health for ResearchKit را روی Health Cloud راه اندازی کرده است.

469156906

کاربران این اپ نیز به غیر از دریافت پییشنهادات مربوط با حوزه سلامت قادر خواهند بود که با پیشنهاد دادن موضوعات و مطرح کردن پرسش های تحقیقاتی در پروسه توسعه آن مشارکت نمایند.

داده های دریافتی از این اپ در ادامه به Health Cloud واتسون انتقال داده می شوند و پژوهشگران را در یافتن الگوها و مشکلات رایج میان بیماران یاری خواهند داد.

تیم تحقیقاتی هم بعد از آنکه پروسه دریافت اطلاعات را برای مدت چند سال ادامه داد راهکارهای درمانی برای رفع مشکلات مرتبط با خواب افراد را ارائه می کند.

برای مثال ممکن است که یک برنامه خواب منظم را برای ورزشکارانی که برای حضور در یک رویداد ورزشی آماده می شوند تدوین نماید یا روش های مورد نظر خود برای کاستن از خستگی محیط کار و حتی تشخیص اولیه بیماری هایی نظیر آلزایمرو اختلالات روانی را ارائه کند.

در صورتی که علامند به مشارکت در این برنامه هستید می توانید اپ را از طریق پنل زیر دانلود نمایید.

ُSleepHealth

ُSleepHealth

سازنده: IBM قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS حجم: 30.4 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی