ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مسابقات بعدی دارپا به ساخت فرستنده های رادیویی هوشمند منجر خواهد شد

در حال حاضر برای مدیریت بهینه امواج رادیویی تلاش می شود فرکانس های مختلف توسط ابزارهای بیش از حد مورد استفاده قرار نگیرند یا آنهایی که کاربرد خود را در گذشته از دست داده اند، ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۸ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۷:۰۰

در حال حاضر برای مدیریت بهینه امواج رادیویی تلاش می شود فرکانس های مختلف توسط ابزارهای بیش از حد مورد استفاده قرار نگیرند یا آنهایی که کاربرد خود را در گذشته از دست داده اند، دوباره برای بخش های دیگری در نظر گرفته شوند.

اما DARPA نیز مثل ما می داند چنین راه حلی موقتی است و سرانجام روزی خواهد رسید که استفاده بیش از حد از ظرفیت فرکانس های رادیویی به تداخل در عملکرد ابزارها منجر گردد، در نتیجه به دنبال راه حلی است تا این مشکل را به شکل اصولی تری مدیریت نماید.

این آژانس تحقیقات نظامی در همین راستا تصمیم دارد سری جدیدی از مسابقات خود موسوم به Grand Challenge را برای ساخت فرستنده هایی هوشمند آغاز کند که قادر باشند در تعامل با یکدیگر، بهینه ترین باند فرکانسی را برای ارسال و دریافت اطلاعات انتخاب کرده و از ایجاد تداخل و شلوغی بیش از حد پرهیز نمایند.

این مسابقات البته در سال آینده میلادی انجام خواهد شد و مشخص شدن برنده نهایی جایزه ۲ میلیون دلاری آن نیز تا سال ۲۰۲۰ به طول خواهد انجامید. دارپا حتی برای این منظور یک محیط آزمایشی مخصوص نیز تدارک دیده تا مشاهده نتیجه راه حل های شرکت کنندگان در دنیای واقعی امکان پذیر باشد.

اگر می پرسید چرا دارپا که عموماً در زمینه فناوری های نظامی فعالیت می کند چرا باید چنین مسابقاتی ترتیب دهد، لازم است بدانید که وجود چنین قابلیتی می تواند در میدان جنگ بسیار کاربردی باشد و ماشین های جنگی متعددی را در نظر بگیرید که با سرعت در حال حرکت و ارتباط با یکدیگر از طریق امواج رادیویی هستند.

در پایان لازم به ذکر است که مزیت های ابداع چنین قابلیتی بدون تردید تنها به صنایع نظامی محدود نمی شود و همه کاربران در سراسر جهان از وجود آن روی ابزارهای خود بهره مند خواهند شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی