ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

همکاری گوگل و فیات کرایسلر برای ساخت مینی ون های خودران Pacifica

گوگل و فیات کرایسلر به صورت رسمی اعلام کرده اند که قرار است با همکاری یکدیگر، 100 واحد از مینی ون های Pacifica مدل 2017 فیات مجهز به قابلیت هدایت خودکار تولید کنند، تا گوگل ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۷:۱۵

گوگل و فیات کرایسلر به صورت رسمی اعلام کرده اند که قرار است با همکاری یکدیگر، 100 واحد از مینی ون های Pacifica مدل 2017 فیات مجهز به قابلیت هدایت خودکار تولید کنند، تا گوگل از آنها در آزمایش اتومبیل های خودران خود بهره گیرد. در حال حاضر ناوگان اتومبیل های خودران اهالی مانتین ویو را کراس اوورهای RX لکسوس و پروتوتایپ های خود گوگل تشکیل داده اند. اما اتومبیل Pacifica قرار است به عنوان سومین مدل از اتومبیل های خودران، توسط گوگل مورد استفاده قرار گیرد و انتظار می رود تا پایان سال جاری میلادی، وارد مرحله آزمایش شوند.

افزوده شدن یک مینی ون به ناوگان کمپانی غول تکنولوژی نشان می دهد که گوگل در آزمایش های پیشین خود موفق بوده و حالا قصد دارد از اتومبیلی استفاده کند که از قابلیت جا به جایی چندین نفر به صورت همزمان بهره مند است؛ در واقع مینی ون Pacifica تا 8 مسافر را در خود جای می دهد. بنابراین می توان گفت که گوگل در حال برداشتن گامی بلند در جهت آوردن تکنولوژی اتومبیل های خودران به بازار است.

بنابر گزارش ها، فیات کرایسلر ابتدا تغییراتی در اتومبیل های Pacifica اعمال خواهد کرد و سپس آنها را به گوگل تحویل می دهد تا سخت افزار و نرم افزار مورد نیاز برای هدایت خودکار روی آنها سوار شود. همچنین قرار است که کارکنان هر دو کمپانی در تاسیساتی واقع در میشیگان، نزدیک به مقر اصلی فیات کرایسلر، مستقر شوند تا روند مهندسی اتومبیل ها تسهیل گردد.

گوگل هنوز مشخص نکرده که قرارداد اخیرش با فیات، صرفا محدود به همین یکبار خواهد بود یا اینکه قرار است همکاری های بیشتری میان دو کمپانی شکل گیرد، اما مشخصا قرار نیست از اتومبیل های Pacifica فیات در جهت اهداف تجاری استفاده شود و این خودرو به صورت انحصاری برای آزمایش توسعه می یابد. بنابراین اگر گوگل مطابق گزارش ها واقعا به دنبال راه اندازی سرویسی شبیه به سرویس های Uber باشد، قطعا از اتومبیل های مورد بحث استفاده نخواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی