ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل و احتمال رویارویی با جریمه ۳ میلیارد یورویی از سوی کمیسیون اروپا

وب سایت انگلیسی تلگراف امروز گزارش می دهد که کمیسیون اروپا (قوه مجریه اتحادیه اروپا) به احتمال زیاد در آینده ای نزدیک تصمیم دارد گوگل را به علت انحصار طلبی اش در زمینه جستجوی اینترنتی ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۰:۳۰

وب سایت انگلیسی تلگراف امروز گزارش می دهد که کمیسیون اروپا (قوه مجریه اتحادیه اروپا) به احتمال زیاد در آینده ای نزدیک تصمیم دارد گوگل را به علت انحصار طلبی اش در زمینه جستجوی اینترنتی و همچنین استفاده ناسالم از تسلط اش بر بازار، جریمه کند.

این منبع خبر می دهد که کمیسیون اروپا در پی تصویب جریمه ای ۳ میلیون یورویی (حدود ۳.۴ میلیارد دلار)، پس از اثبات رفتار انحصار طلبانه این شرکت در زمینه جستجو است. این اولین بار نیست که گوگل در این زمینه، مجبور به پرداخت جرایمی می شود اما تا کنون بالاترین رقمی که در همین راستا پرداخته، ۱.۱ میلیارد یورو در سال ۲۰۰۹ بوده است.

کمیسیون اروپا خبر می دهد که گوگل به شکل غیر قانونی، برخی نتایج جستجو در زمینه خرید کالا را برتر از دیگر رقبا نشان داده است. گوگل البته خاطرنشان می کند که این موضوع حقیقت ندارد و البته راه اعتراض به این رای نیز باز خواهد بود و اهالی مانتین ویو می توانند این پرونده را برای مدتی ادامه دهند تا شاید در رای نهایی تغییری حاصل گردد.

هرچند تلگراف بیان می کند که این جریمه، احتمالا تا چند هفته پیش رو وضع خواهد شد. در این میان کمیسیون اروپا می تواند گوگل را به اندازه ده درصد از درآمدش جریمه کند که با این شرایط، شاید مبلغ جریمه به ۶ میلیارد یورو هم برسد. در کنار این مبلغ یاد شده، گوگل ملزم خواهد شد تا نحوه عملکرد خود را دست کم در اروپا تغییر دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • م
    م | ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵

    سه میلیون یورو میدم ۳ میلیارد دلار بده...

مطالب پیشنهادی