ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

بروس لی وارد می شود؛ معرفی برترین بازی های سبک مبارزه ای در اسمارت فون ها

رقابت، کلمه ای که ساعت ها تجربه بازیکنان از بازی های ویدیویی را توجیه می کند. بسیاری از انسان ها دوست دارند از دیگر هم نوعان شان بهتر باشند. رسیدن به این هدف فقط برای ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۹:۰۰

رقابت، کلمه ای که ساعت ها تجربه بازیکنان از بازی های ویدیویی را توجیه می کند. بسیاری از انسان ها دوست دارند از دیگر هم نوعان شان بهتر باشند. رسیدن به این هدف فقط برای داشتن احساس بهتری نسبت به خود نیست، بلکه باعث می شود فرد هنگام برخورد با دیگران اعتماد به نفس بیشتری داشته و از دیدگاه کسانی که فعالیت مشابه دارند، مثبت تر به نظر برسد.

تحقیقات نشان می دهند انسان ها زمان زیادی را صرف بهتر بودن از دیگران می کنند. اکنون به این مسئله انرژی و منابع مورد استفاده را هم اضافه نمایید تا بیشتر به اهمیت این موضوع در جامعه پی ببرید. تمام این حرف ها را زدیم که به یک مسئله خیلی ساده و مهم برسیم: اعتیاد در بازی های ویدیویی.

این که کاربران هزینه های گوناگونی برای آزاد سازی زود هنگام آرچر کویین خود کرده یا سه بامداد برای خنثی نمودن حمله ای از خواب نازشان می زنند، دال بر همین صحبت هایی است که بالاتر گفتیم. محبوبیت بسیار زیاد بخش چند نفره هم از دیگر نمونه هایی است که می تواند دو بند ابتدایی مطلب را اثبات کند.

امروز تصمیم گرفتیم در معرفی برترین عناوین اسمارت فون ها به سراغ سبکی برویم که در کنار جذابیت های بخش تک نفره خود، اهمیت زیادی به رقابت با دیگر بازیکن های جهان داده است. پس معرفی می کنیم، این شما و این بهترین بازی های سبک فایتینگ یا همان مبارزه ای.

Shadow Fight 2   shadow fight

ترکیب سبک نقش آفرینی با مبارزه ای طعم بسیار دلنشینی به Shadow Fight 2 داده است. استودیو NEKKI در اقدامی تحسین برانگیز تنها به المان های سبک فایتینگ بسنده نکرد و عناصر سرگرم کننده دیگری هم به ساخته اش اضافه نمود. در بازی می توانید با مجهز کردن شخصیت خود به تجهیزات گوناگون، او را به قوی ترین نینجای ممکن تبدیل کنید. البته تنها جذابیت بازی محدود به این بخش نبوده و رنگ بندی بی نظیر آن در کنار کنترل مناسب با صفحات لمسی هم دلیل محکمی برای ساعت ها تجربه Shadow Fight 2 هستند. روی قسمت دوم تاکید کردیم چون معمولا عناوین فایتینگ موبایل در این زمینه بازیکن را کمی اذیت می کنند. برای اطلاعات بیشتر، داستان Shadow Fight 2 از این قرار است که با باز شدن دروازه سایه ها نیروهای شیطانی وارد دنیا شده اند. در این بین شخصیت اصلی باید با بستن دروازه به آخرالزمان پیش رو پایان دهد. توصیه می کنیم با دانلود بازی شما هم به جامعه میلیونی اش بپیوندید.

Shadow Fight 2

Shadow Fight 2

سازنده: Nekki GmbH قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS، اندروید و ویندوز فون حجم: 115 / 89 / 255 مگابایت زبان:

Mortal Kombat X

mortal-kombat-x-mobile-ios

یاد فیتالیتی های مورتال کامبت بخیر، زمانی که اوج حقارت را با تمام کننده های بسیار خشنی به خورد حریف می دادیم. یک هفته قبل از انتشار Mortal Kombat X شرکت Warner Bros نسخه ای از بازی را برای سیستم عامل iOS عرضه نمود تا بازیکن ها با انجام آن بتوانند محتوای گوناگونی از عنوان اصلی را آزاد کرده و خود را برای تجربه ای خونین تر آماده کنند. حدود چهل روز بعد هم بازی برای کاربران اندرویدی در دسترس قرار گرفت. برخلاف عناوین قبلی، این بار استودیو سازنده المان های بازی های کارتی هم چاشنی کار خود نموده است. بدین صورت که قبل از شروع Mortal Kombat X، باید سه کارت قابل ارتقا را انتخاب کنید. این کارت ها همان مبارزان معروف این فرنچایز هستند. با کشته شدن هر مبارز در میدان نبرد، شخصیت دیگری که قبلا انتخاب کرده اید جایگزین او شده و این کار تا پایان مرگ هر سه کاراکتر ادامه می یابد. البته نگران نباشید، در طول مبارزات تنها تماشاچی نبوده و همانند دیگر بازی های سبک فایتینگ باید با کلیک روی صفحه لمسی به حریف حمله کنید.

[نکته: می توانید بخش آموزشی بازی را از اینجا مشاهده نمایید.]
Mortal Kombat X

Mortal Kombat X

سازنده: NetherRealm قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 1020 مگابایت زبان:

Soulcalibur

4

اولین نسخه از سری Soul در سال 1996 با نام Soul Edge به انتشار رسید. دو سال بعد شاهد قسمت دوم بازی با عنوان Soulcalibur بودیم. بازی موبایلی که اکنون معرفی می کنیم، نسخه بروز رسانی شده همین اثر است. برخلاف آثار هم سبک، سول کالیبر یک عنوان سه بعدی محسوب می شود. بدین معنی که در بازی آزادی بیشتر در حرکت شخصیت اصلی داشته و تنها به عقب یا جلو محدود نیستید. یکی از نکات بسیار جذاب بازی به تنوع بالا مدهای آن باز می گردد. به صورت کلی در سول کالیبر شش مد مختلف وجود داشته و بازیکن می تواند ساعت ها خود را سرگرم بازی کند. همچنین همان طور که بالاتر گفتیم، استودیو سازنده سعی کرده با بازسازی گرافیک تجربه ای بسیار بهتر را برای بازیکنان به ارمغان بیاورد. بنابراین تمامی حرکات شخصیت ها از نو ساخته شده اند.

Soulcalibur

Soulcalibur

سازنده: Bandai Namco Entertainment قیمت: اندروید - 13.99 دلار / آی او اس - 14.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 226 / 225 مگابایت زبان:

Iron Kill: Robot Fighting Game

3

با یکی از ساده ترین عناوین فایتینگ موجود در اسمارت فون ها آشنا شوید. منظور از سادگی، کنترل Iron Kill: Robot Fighting Game است، چون در بازی تنها با سه دکمه و دو قدرت متفاوتی که در پایین صفحه وجود دارد باید حریف خود را شکست دهید. همین سادگی هم موجب گشته تا بعد از حدود دو سال همچنان آپدیت های گوناگونی برای عنوان مورد بحث منتشر شده و میلیون ها نفر زمان خود را صرف انجام بازی کنند. اما سوال اینجاست، با وجود سادگی کنترل چه چیزی بازیکن را به چالش می کشد؟ دو نکته خیلی مهم در Iron Kill وجود دارد. اولین نکته به زمان بندی مناسب باز می گردد. در بازی باید بدانید چه زمانی از دفاع استفاده کرده و کی به ربات حریف حمله کنید. دومین نکته هم پیرامون بخش شخصی سازی و ارتقا بسیار وسیع آن می چرخد که باعث می شود قدرت ربات شما به صورت چشمگیری افزایش یابد.

Iron Kill: Robot Fighting Game

Iron Kill: Robot Fighting Game

سازنده: Play Motion Pte قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 117 / 70 مگابایت زبان:

Injustice: Gods Among Us و WWE Immortals

5

فصل، فصل امتحانات است و ما هم تصمیم گرفتیم دو تا تقلب کنیم. یکی از آن ها را در همین قسمت میبینید. ماهیت گیم پلی Injustice: Gods Among Us و WWE Immortals مشابه Mortal Kombat X بوده و سازنده هر سه آن ها هم استودیو معروف NetherRealm است. ابتدا نگاهی به WWE Immortals می اندازیم. همان طور که از اسم بازی بر می آید، محوریت اصلی این اثر پیرامون سوپراستارهای کشتی کج می چرخد. با این تفاوت که استودیو سازنده در اقدامی تحسین برانگیز تخیل را هم به عنوان عنصری اصلی به بازی تزریق کرده است. بدین ترتیب مبارزان اکنون رنگ و روی دیگری به خود گرفته و دارای قدرت های ویژه ای هستند. علاوه بر حملات معمولی، هر شخصیت سه حرکت ویژه هم دارد که یکی از آن ها به فینیشرهای خشن اختصاص دارد.

همچنین شاهد حرکات معروف کشتی کج کارها پیش از شروع مسابقه هستیم. بالاتر گفتیم، مکانیزم های گیم پلی بازی مشابه Mortal Kombat X بوده و باید با انتخاب سه مبارز به میدان نبرد بروید. با کشته شدن هر مبارز در میدان نبرد، شخصیت دیگری که قبلا انتخاب کرده اید جایگزین او شده و این کار تا پایان مرگ هر سه کشتی کج کار ادامه خواهد داشت. قابلیت ارتقا هم یکی از دیگر بخش های جذاب بازی است. قبل از این که به توضیحات Injustice: Gods Among Us بپردازیم، باید بگوییم WWE Immortals از دیدگاه طراحی و گرافیک هم حرف های زیادی برای گفتن داشته و تنوع تیپ شخصیت ها واقعا بی نظیر است.

بسیار خوب به Injustice: Gods Among Us رسیدیم. بعد از چندین سال سرانجام قهرمان های دنیای DC هم توانستند صاحب یک اثر آبرومندانه شوند که همین اتفاق را نیز مدیون NetherRealm هستند. همانند Mortal Kombat X استودیو سازنده یک نسخه ای از بازی را برای پلتفرم های موبایل منتشر نمود. تمامی صحبت هایی که بالا گفتیم را با کمی تغییر به اینجا منتقل کنید. منظور از تغییر هم شخصیت های متفاوت و خشونت کمتر در Injustice: Gods Among Us است.

WWE Immortals

WWE Immortals

سازنده: NetherRealm قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 1320 مگابایت زبان:
Injustice: Gods Among Us

Injustice: Gods Among Us

سازنده: NetherRealm قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 962 مگابایت زبان:

Garou: Mark of the Wolves

2

اگر به دنبال بخش داستانی در بازی های فایتینگ موبایل می گردید، Garou: Mark of the Wolves یکی از بهترین نمونه های موجود در بازار است. این عنوان هم همانند Soulcalibur به عنوان یک بازسازی از اثری قدیمی با همین نام محسوب می شود، با این تفاوت که شاهد ویژگی های جدیدی از قبیل کاراکترهای بیشتر با خط داستانی خود هستیم. به واسطه سیستم های گوناگونی که در مبارزات Garou: Mark of the Wolves استفاده شده، بدون شک کمبوهای خلاقانه و زیبایی خواهید دید. فارغ از گیم پلی و گرافیک نوستالژیک بازی، دو نکته در محبوبیت بازی نقش بسیار مهمی را ایفا کرده است: شخصی سازی کنترل و قابلیت انجام این عنوان با بلوتوث. البته نباید از بخش آنلاین Garou هم بگذریم که جذابیت های خاص خود دارد. برای اطلاعات بیشتر، بازی از گیم پد هم پشتیبانی می کند.

Garou: Mark of the Wolves

Garou: Mark of the Wolves

سازنده: SNK PLAYMORE قیمت: 3.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 68.6 / 69 مگابایت زبان:

Marvel: Contest of Champions

Marvel-Contest of Champions

واقعا فکر کردید با وجود حضور قهرمانان دنیای DC در مطلب، شخصیت های مارول را فراموش کرده ایم؟ آن هم در زمانی که فیلم Captain America: Civil War گیشه ها را به آتش کشیده؟ خوشبختانه باید بگوییم دنیای مارول هم صاحب اثری آبرومند از سبک فایتینگ است. اگر بخواهیم کارت ها را فاکتور بگیریم، مبارزات در Marvel: Contest of Champions همانند Injustice: Gods Among Us بوده و باید به واسطه حرکت دست خود روی صفحه لمسی، حریف را شکست دهید. برای درک بهتر این موضوع، به عنوان نمونه اگر انگشت خود را به سمت چپ بکشید شخصیت شما دفاع می کند. بازی بیش از شصت شخصیت مختلف داشته و گیمر می تواند بسته به سلیقه خود یکی از آن ها را انتخاب نماید. هر ابر قهرمان هم از قدرت های ویژه ای بهره می برد.

Marvel: Contest of Champions

Marvel: Contest of Champions

سازنده: Kabam قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 505 / 695 مگابایت زبان:

EA Sports UFC و Real Boxing 2 ROCKY

1

مچ مان در تقلب دوم هم گرفتید. اما دیگر کار از کار گذشته است. پس از فراگیری اسمارت فون ها، شرکت های بازیسازی تصمیم گرفتند نسخه های جدید فرنچایزهای خود را برای پلتفرم های موبایل عرضه کنند. در این بین الکترونیک آرتز با بازی های ورزشی خود توانست به یکی از سردمداران سبک اسپورت در اسمارت فون ها تبدیل شود. عنوان EA Sports UFC آن ها نیز که سال گذشته برای سیستم عامل های iOS و اندروید به انتشار رسید، از محبوب ترین عناوین بوکسینگ پلتفرم های موبایل به شمار می رود. دلیلش هم کاملا مشخص است: کنترلی فوق العاده برای صفحه لمسی که لذت مشت های سنگین مبارزان را چند برابر می کند.

برخلاف عناوین مشابه، تعداد شخصیت های موجود در بازی بسیار زیاد بوده و می توانید بین بیش از 70 کاراکتر گوناگون فردی که می خواهید را انتخاب نمایید. نکته جالب اینجاست تمامی مبارزها دارای قابلیت ارتقا هستند. فراموش نکنید که بروسلی در بازی حضور دارد. لذت کنترل این شخصیت افسانه ای در محیطی با جزییات فراوان و فریاد تماشاچی ها می تواند هر بازیکنی را دیوانه کند.

Real Boxing 2 ROCKY دومین عنوان بوکسینگ این مقاله است. طبیعتا با دیدن نام بازی اولین چیزی که به ذهن تان می رسد، سری فیلم های راکی خواهد بود. Real Boxing 2 ROCKY به جرئت بهترین عنوان فایتینگ اسمارت فون ها از دید فنی هست. استودیو Vivid Games توانسته به واسطه موتور قدرتمند Unreal Engine 4 یکی از زیباترین بازی های موبایل را بسازد. از دیدگاه گیم پلی، Real Boxing همانند دیگر آثار هم سبک بوده و باید با انتخاب مبارز خود [تنها شخصیت قابل بازی راکی نیست] دیگر بوکسورها را شکست دهید.

یکی از نکات جالب بازی به قابلیت ارتقا کاراکترها باز می گردد. با پیشرفت هر کدام از توانایی های بوکسور مانند سرعت، قدرت، میزان نفس و ... سبک بازی شما تغییر می کند. مبارزات هم بسیار سریع بوده و در کنار این موضوع، باید مراقب باس های گوناگون باشید. این مطلب را بهانه می کنیم تا بگوییم اگر دل تان برای شخصیت راکی در پرده های نقره ای تنگ شده است، فیلم Creed را از دست ندهید.

EA Sports UFC

EA Sports UFC

سازنده: Electronic Arts قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 613 / 603 مگابایت زبان:
Real Boxing 2 ROCKY

Real Boxing 2 ROCKY

سازنده: Vivid Games قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 310 / 227 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • matin danger
    matin danger | ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵

    shadow fightروحتما بازی کنید

  • __________
    __________ | ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵

    فقط Shadow Fight رو عشقه?

  • mansoor ranjbar
    mansoor ranjbar | ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵

    من ufc رو زیاد بازی کردم اما از دو پیش دیگه به سروراش وصل نشد نمیدونم چرا

مطالب پیشنهادی